hond bijt jonge pup dood, en nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 18:54

liberty22 schreef:
de stafford is van oorsprong ook helemaal geen vechthond maar juist een gezinsbewaker dit maakt dat hij uitermate geschikt is voor het gezin , echter zijn het scherpe honden en in verkeerde handen kan dat raar aflopen.

Staffords zijn in het verleden wel degelijk gefokt om tegen elkaar te vechten. :j

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 18:55

Oke dan heb ik het verkeerd, maar alsnog.
Ik vind het discriminatie, de RAD. Ik zie het als de jodenvervolging..

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 18:56

Hhilde schreef:
liberty22 schreef:
de stafford is van oorsprong ook helemaal geen vechthond maar juist een gezinsbewaker dit maakt dat hij uitermate geschikt is voor het gezin , echter zijn het scherpe honden en in verkeerde handen kan dat raar aflopen.

Staffords zijn in het verleden wel degelijk gefokt om tegen elkaar te vechten. :j

nou dat dacht ik niet pluis de geschiedenis dan maar eens uit

pleiada

Volgens mij kan het heel goed aan de opvoeding liggen..Toen ik 5/6 jaar was hadden wij een duitse herder en mijn vader had een hekel aan katten en kleine hondjes en leerde hem min of meer fel te reageren op katten en kleine hondjes..Het gevolg hiervan was dat hij dus een keer een klein hondje heeft doodgebeten en niet te vertrouwen was in de buurt van katten en kleine hondjes..Ze hebben hem hierdoor in moeten laten slapen,ik vind het echt not done dat mensen dit soort dingen overbrengen op hun dier..Als je een hond gewoon goed sociaal opvoedt(en zelf ook sociaal bent)kan dit toch niet gebeuren???

Macs

Staffords zijn gewoon heel trouw aan hun baasjes. Daarom kan je helaas alles van ze maken.. Dus ook vechters.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 18:57

Waar slaan sommige reacties op? Nee, een hond hoort niet een hele dag in een bench. Dus is het normaal dat hij een pup doodbijt? Het ene heeft totaal niets met het andere te maken. En of de pup dicht bij een voerbak stond ook niet.
Een hond kan prima doseren. Een knauw, of een iets hardere knauw kan. Een pup doodbijten niet! Dat gebeurt niet ''per ongeluk'' (hij wou hem alleen even op z'n plek zetten).. :=

Niet goed dat beest, gewoon af laten maken, klaar. Òf de rest van die hond z'n leven een muilkorf om en ver uit de buurt blijven van andere honden en kinderen. Maar dat is voor zo'n beest ook geen leven. Ik was er hèèl snel klaar mee geweest, gewoon een spuit.

Ik zal m'n mond maar houden over het ras (èn de soort eigenaar die dit ras vaak heeft) verder.
Laatst bijgewerkt door Monchou op 21-07-11 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt

xsenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 18:59

Hhilde schreef:
xsenny schreef:
vaak begint het met aggresssie tegen honden en slaat het om in aggressie tegen kinderen [die op ooghoogte zitten .
een hond die een pup op zo manier dood bijt spoort niet en is een gevaar voor andere honden en mischien ook wel voor kinderen ,[zeg niet dat het hoeft maar kan wel .
en hij kan ook weer een andere hond dood bijten .
of erger een kind
en heb dit bij meerdere honden gezien dus weet waar ik over praat .
heb zelf ook nog een pit bij me vader om die reden

Je hebt er inderdaad geen kaas van gegeten, hond en mensagressie staan totaal los van elkaar. Dat jij toevallig honden kent die beide hebben gebeten, hoeft niet te betekenen dat dat aan elkaar gelinkt is. En misschien weet je ook niet helemaal wat mensagressie is, de kans is zeer klein dat je meerdere honden hebt meegemaakt die én hondagressief én mensagressief waren. Een keer bijten is geen agressie, hè? Mijn hond heeft zowel een hond als een mens gebeten, maar is noch mensagressief, noch hondagressief. Daarbij worden staffords (en andere rassen ook, hoor) vaak gebruikt als pikverlengers en staan er ook om bekend hondagressie te ontwikkelen rond hun 3e levensjaar. Ik vind het sowieso onverantwoord dat de hond bij de pup kon komen.

wacht maar deze hond gaat voor meer problemen zorgen .
ik heb er geen kaaas van gegeten ?
wacht maar af geloof me dit is niet de laatste ker dat de hond dit gedrag vertoont .
en ik hoop echt dat ie geen kind te pakken neemt .
EN UHHH HILDE effe normaal doenhe ?
of is dit je ware gedrag?

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 19:00

Het kan er wel zeker mee te maken hebben! Een hond die de hele dag opgesloten in de bench zit word enorm gefrustreerd en zit vol energie en dat moet hij kwijt. Betekend niet dat het een goede reden is om een pup te grijpen, helemáál niet. Maar alleen aan de hond ligt het zeker niet!

suuzepuus

Moet dat nou echt dikgedrukt??? dat slaat nergens op.... jij hebt je mening net als iedereen. hoef je niet zo binnen te vallen hoor.... tss hahah xsenny is ook grappig, is dit je ware gedrag??

Pluttersput

Martine_r: jij zegt wat ik denk.
Het is natuurlijk niet fijn voor de hond dat hij de hele dag in de bench heeft gezeten. Maar dan nog is het absoluut een overtrokken reactie om een pup dood te bijten. Juist een pup. Volwassen honden horen ten alle tijden zachter te zijn naar pups dan dat ze naar leeftijdsgenoten zijn. Natuurlijk straffen ze een pup, dat gebeurt met regelmaat. Maar.. straffen en doodbijten is een enorm verschil.

Wat hier gebeurt is is absoluut niet goed te praten. Staff had nooit die pup zo mogen grijpen, ongeacht wat de pup deed. Zelfs als de pup aan zijn lippen had gehangen, had hij mogen snauwen, misschien wat harder, maar vastpakken, doorbijten en niet loslaten, nee, dat is not done.. Zelfs niet in de hondenwereld.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 19:01

Hmm, weer heel bijzonder om sommige reacties te horen die dit gedrag normaal vinden en dus acceptabel. Ik heb iets minder geduld met dit soort beesten en vind ook dat dit noooooooooooooooit zomaar zou mogen. Een per ongelukje geloof ik niet in en een hond die zo reageert alleen door stress is mi nooit te vertrouwen want volgende stressbeurt staat er misschien wel ene peuter voor zijn neus ipv een pup.

Snap heel goed dat je het beest niet meer in de buurt wil hebben hoor van je kinderen en je eigen hondjes!

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 19:01

hij zal voor meer problemen zorgen omdat het ws in de opvoeding niet goed is gegaan en dus de kiem al is gelegd en als het dier niet bij een ervaren staffordeigenaar terrecht komt en in deze situatie blijft zal dat niet goed gaan maar dat komt niet doordat de stafford snel naar mensagressie neigt in tegendeel daar word juist het hele ras al jaren lang op gefilterd en is juist hun loyaliteit voor het gezin en de mens is het fok doel , al jaren zo geweest

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 19:03

zimbabwe schreef:
Hmm, weer heel bijzonder om sommige reacties te horen die dit gedrag normaal vinden en dus acceptabel. Ik heb iets minder geduld met dit soort beesten en vind ook dat dit noooooooooooooooit zomaar zou mogen. Een per ongelukje geloof ik niet in en een hond die zo reageert alleen door stress is mi nooit te vertrouwen want volgende stressbeurt staat er misschien wel ene peuter voor zijn neus ipv een pup.

Snap heel goed dat je het beest niet meer in de buurt wil hebben hoor van je kinderen en je eigen hondjes!

zo een dier hoort ook niet in de buurt van andere honden te zijn mits dit goed opgebouwd en overdacht is door ervaren mensen.
mensagressie komt bij dit ras erg weinig voor veel minder als bij andere rassen.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 19:08

Mensagressie en een bijtincident met kinderen is ook niet hetzelfde geloof ik: een hond kan helemaal geen agressie hebben jegens mensen maar toch een keer vanuit angst of stress vanzich af bijten. Dit hoeft niet te betekenen dat hij meteen levensgevaarlijk is of pertinent mensagressief.

GirlinBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 19:09

Wilawander schreef:
Mijn mening:

Een hond (wat voor één dan ook) hoort niet de hele dag in een bench.
Hij kan ook gedacht hebben wat moet die pup bij mijn bench?
Niet elke hond kan zomaar bij een pup.
Heb hier ook een hond die ik nooit zomaar bij een vreemde pup zou laten.
Dus een pup zomaar bij het opendoen van de bench meenemen van een vreemde hond vindt imo ook een beetje dom.

Hier ben ik het mee eens.

Ik ken een verhaal van iemand, die had haar hond in een ren en haar katten liepen los.
Toen de hond een keer ontsnapte op het moment dat de katten buiten waren heeft hij er ook 1 gegrepen.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 19:09

Heel naar dat dit gebeurd is, maar zie de zwager (hond eigenaar) en zus (die de pup erbij deed) meer schuld hebben dan de hond...

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 19:10

Allereerst: Wat een vreselijke gebeurtenis. Dit wens je niemand toe. :(:)

In je openingspost vroeg je of zo'n hond nog te vertrouwen is.
De hond van mijn vriendin (ik was er op dat moment bij), heeft een vrouw in haar gezicht gegrepen.
Deze hond moest ook allerlei testen ondergaan, voordat besloten werd of hij mocht blijven leven.
De hond is overigens een vrouwelijke Deense Dog van 2 jaar oud.

Ze zijn met haar naar die testen geweest, en aan de hand daarvan zijn een aantal dingen gebleken:
De hond zag mijn vriendin als haar puppy, en op het moment dat de vrouw hem wilde aaien van bovenaf (nooit doen bij dominante hond), greep hij haar. Blijkbaar deed ze dit om mijn vriendin te 'beschermen'.
Met die informatie zijn ze daar dus voorzichtiger mee omgegaan, en is het gedrag nu verdwenen.

Wat ik wil zeggen: Ja je kan zo'n hond best weer vertrouwen, of je kunt er in elk geval voor zorgen dat dit voorval nooit meer gebeurt.
Maar dan moeten de eigenaren er wel tijd en energie insteken, en de reactie van je zwager kwam op mij niet zo over alsof hij dat ervoor over heeft.
Ik zou hem in elk geval voorlopig iets van een muilkorf (zo noem je dat toch?) aanraden. Ik zie dit veel mensen ook uit voorzorg doen, als ze met hun hond naar de stad gaan.. Je weet maar nooit!

Nou is mijn verhaal wel een beetje afwijkend, omdat de hond in jouw verhaal zijn eigen soort genoten aanvalt.
Dus op dat gebied weet ik het niet.

Ik hoop voor je dat dit geen ruzies oplevert binnen de familie, en dat er wat aan die hond gedaan wordt!!

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 19:15

liberty22 schreef:
nou dat dacht ik niet pluis de geschiedenis dan maar eens uit

Nee, je hebt gelijk! Máááár, ze werden wél af en toe ingezet voor gevechten.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 19:17

xsenny schreef:
wacht maar deze hond gaat voor meer problemen zorgen .
ik heb er geen kaaas van gegeten ?
wacht maar af geloof me dit is niet de laatste ker dat de hond dit gedrag vertoont .
en ik hoop echt dat ie geen kind te pakken neemt .
EN UHHH HILDE effe normaal doenhe ?
of is dit je ware gedrag?

Zonder goede begeleiding gaan alle honden voor problemen zorgen, alleen de een voor wat grotere problemen dan de anderen.
Elke leek kan bedenken dat hij dit gedrag nogmaals gaat vertonen als hij niet onder goede begeleiding kwam. Noem eens een goede reden waarom deze hond een kind zou pakken? Ben benieuwd waarom jij dat denkt. En hoezo ware gedrag? Waar hèb je het over?

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 19:17

Wendy_Komen schreef:
Heel naar dat dit gebeurd is, maar zie de zwager (hond eigenaar) en zus (die de pup erbij deed) meer schuld hebben dan de hond...

Ik heb niet echt verstand van honden, maar hier woont een man met een stafford en je kan gewoon duidelijk merken dat ze anders spelen dan de andere honden..

Ligt waarschijnlijk ook aan het feit dat mijn hond redelijk onderdanig is/was (om onverklaarbare redenen word ze iets agressiever naar bepaalde honden, zal wel ouderdom zijn?) maar je merkt dus duidelijk verschil qua spelen. Dat is met deze stafford gewoon wat lomper en 'dominanter'

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 19:19

Iphi schreef:
Een volwassen stafford reu bij een voor hem onbekende pup laten is verschrikkelijk onverstandig. Die hond heeft helemaal geen kronkel in zijn kop, die heeft niets anders gedaan dan wat veel andere vecht- en waakhonden zouden doen. Het is geen schoothondje, het is een vechthond, daar zijn ze voor gefokt.

Ontzettend jammer, maar sommige honden kan je nu eenmaal niet bij andere laten. Dat heeft niets te maken met hun gedrag naar mensen toe, ik zou zo'n hond inderdaad nooit bij kleine kinderen laten uit voorzorg, maar eigenlijk zijn de meeste heel braaf naar mensen toe.
De hond kan je weinig verwijten, degene die het hok heeft open gemaakt met de pup erbij is helaas in fout...

Waarom maak je je zwager verwijten? Hij heeft de hond toch niet los gelaten? De meeste grote honden moeten niets weten van een vreemde, kleine of jonge hond, dat is gewoon hun natuur. Ze niet bij elkaar laten is de eenvoudigste oplossing... geen reden tot spanningen in de familie lijkt mij.

En nee, een hond die een pup grijpt grijpt helemaal niet volgende keer een kind, dat slaat nergens op. En zeggen dat hij vals is ook niet.

zoveel onzin heb ik nog niet bij elkaar gelezen op bokt. Volwassen honden welke puppies doodbijten zijn gestoord, gedragsgestoord, ongeacht het ras. Is niet recht te praten met de uitleg dat het een vechthond is, want dat heeft er niks mee te maken. En het is zeker zo dat als ze eenmaal pakken/vechten de drempel steeds lager word.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 19:20

Enyaa schreef:
Ik heb niet echt verstand van honden, maar hier woont een man met een stafford en je kan gewoon duidelijk merken dat ze anders spelen dan de andere honden..

Ligt waarschijnlijk ook aan het feit dat mijn hond redelijk onderdanig is/was (om onverklaarbare redenen word ze iets agressiever naar bepaalde honden, zal wel ouderdom zijn?) maar je merkt dus duidelijk verschil qua spelen. Dat is met deze stafford gewoon wat lomper en 'dominanter'

Honden ZIJN niet dominant, ze kunnen dominant gedrag vertonen. Je hebt geen onderdanige of dominante honden, ze vertonen bijvoorbeeld zoals jouw hondje, veel onderdanig gedrag. Agressiever worden heeft ook niet zo gek veel met dominant/onderdanig te maken. Maar het klopt wat je zegt, staffords spelen over het algemeen wat lomper dan andere honden, net als bijvoorbeeld Ridgebacks. :j

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 19:22

tjoppie schreef:
zoveel onzin heb ik nog niet bij elkaar gelezen op bokt. Volwassen honden welke puppies doodbijten zijn gestoord, gedragsgestoord, ongeacht het ras. Is niet recht te praten met de uitleg dat het een vechthond is, want dat heeft er niks mee te maken. En het is zeker zo dat als ze eenmaal pakken/vechten de drempel steeds lager word.

Nou, jij praat anders ook een flinke portie onzin. De drempel wordt helemaal niet lager, net zo'n onzin dat 'Als ze eenmaal bloed geproefd hebben, dán!!'. Stafford is dus (heb ik net geleerd B-) ) ook helemaal geen vechthond. En volwassen honden die puppies doodbijten zijn ook niet gestoord of gedragsgestoord.

xsenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 19:24

mijn mening is gewoon als er 1 zo voorval voordoet gelijk muilkorfen .
dn speel je in iedergeval op save.

en hilde bij ons in de flat vroeger hadden ze een stafford ,
die heeft een klein hondje doodgebeten.
en nog geen 3 maanden later lag er een kind [van een vriend van mij ] verminkt in het ziekenhuis.

2e voorbeeld mijn hond een pitbull is aangevallen door een stafford .
voor die tijd was de hond goed met andere honden en kinderen .
maar na dat hij dus is aangevallen en zijn neus bijna kwijt was .
is hij gemeen tegen andere honden gaan doen [reden dat die aangevallen is en er een gevecht is ontstaan]/.
een paar weken later viel hij een kind aan gelukkig greep ik hem net op tijd aan de riem .
anders had ik de gevolgen niet willen zien.
terwijl hij altijd voor die tijd gek op kinderen was .
toen ik zwanger was heb ik hem naar me vader gedaan / .
hij heeft eigen terein er komen geen mensen en andere honden .
als me vader met hem weg gaat draagt ie een muilkorf .
eerst begon het ook alleen tegen andere honden dat sloeg op ten duur over naar kinderen .
ik vindt gewoon als een hond afwijkend gedrag vertoont muilkorven .
of afmaken in het ergste geval [dit gebeurt soms niet voor niets ]

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 19:27

Maar vraag me toch af met de "honden horen geen pups te grijpen" waar de scheiding ligt. Dit was in onze ogen een pup, maar het liep, eet zelfstandig en wordt enkel nog groter. Is de pup die ze "niet horen te grijpen" niet eerder een pup van 2/3 weken oud??