Dus of het goed voer is?
Kun je beter applaws of Orijen voeren..
Onze katten eten overigens geen vers voer
En Applaws of Orijen zijn ze na een paar weken zat..
Porta 21 en Taste of the wild lusten ze overigens wel heel graag
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
anneliesdj schreef:joenohoe schreef:Royal Canin is zo ongeveer het beste voer dat je kunt kopen (serieus) en die Whiskas lusten ze vast wel.
Persoonlijk (dat is dus mijn mening) voer ik dan net zo lief Aldi-voer, zit hetzelfde in en is 20x goedkoper.
Als je eens goed leest op de zakken wat erin zit geloof ik nooit dat dat het beste kan zijn wat je kunt voeren en als je wat beter googled kun je heel veel negatieve verhalen vinden over de grote merken.
Nee echt, als je 't graag goed wilt doen voer dan wat een kat in het wild ook eet; vlees.
dennisje schreef:royal canin is goed voer
heb er zelf veel verstand en brokken zijn goed voor de tanden dan slijten ze op een gezonde manier af en minder tandsteen.
mijn poes krijgt het ook
het is wel duur voor maar wel goed voor.
ik heb bij mijn poes alles kwa voer al geprobeert en alleen dit eet ze goed.
kwa natvoer at ze juist het huismerk van de c1000 weer het beste mag beest![]()
ik heb nogal een kieskeurig poes haha.(maar wel een hele lieve)
Of ze stoppen er een stofje in tégen tandplak en rekenen dan een bijbehorende prijs. Chubby schreef:Brokken veroorzaken juist tandplak en tandsteen. Versimpeld gezegd: brokken bevatten koolhydraten en zetmeel (vlees niet), het speeksel van honden en katten kan dat niet afbreken omdat het geen amylase bevat. De restjes van brokjes blijven dus achter tussen het gebit, omdat er niet uitbundig gekauwd hoeft te worden op het brokje en de tandjes dus niet worden 'gepoetst'.
Maar gelukkig hebben merken als RC en Hills een héél goede marketingafdeling en zijn veel baasjes goedgelovigOf ze stoppen er een stofje in tégen tandplak en rekenen dan een bijbehorende prijs.
lieniminnie schreef:van Royal canin weet ik het niet zeker, maar Hill's gebruikt geen afvalvlees, ze gebruiken eiwitten die aansluiten op de behoeftes en essetiële voedingsstoffen van de kat. Ze gebruiken eiwitten met hoge biologische waarde en een hoge verteerbaarheid. Dat betekent dat bijna alles van het eiwit opgenomen word en gebruikt wordt door het lichaam. Dit betekent minder ontlasting en minder honger.
Daarbij voegt Royal canin vetzuren toe die de gezondheid bevorderen en bij voeding voor senioren bijvoorbeeld stofjes die het slijten van het kraakbeen remmen.
huismerkvoeders gebruiken de goedkoopste grondstoffen om het goedkoop te houden. royal canin en andere premium voeders doen dat niet en zijn dus duurder.
Maar omdat ze hoogwaardige voedingsstoffen gebruiken heeft de kat er veel meer aan. Huismerkvoeding kan je vergelijken met Mcdonalds, Premium voeding met een uitgebalanceerde gezonde maaltijd.
AngelofLove schreef:Mijn katten krijgen toch al hun hele leven lang RC brokjes en niets anders maar elk jaar weer zegt de dierenarts dat hun gebit perfect in orde is met mooie witte tandjes.... Bij de honden idem dito.
Ik zit wel te denken om mijn honden over te zetten op vers maar daar moet ik eerst wat meer informatie over inwinnen want heb geen grote diepvriezer (net verkocht
) dus het moet praktisch ook wel haalbaar zijn. 
KellyG schreef:ik had op een gegeven moment een britse naakt-kat........
zorg nu al 3 a 4 maanden dat hij geen vlees meer krijg en echt alleen zn "goedkope supermarktvoer" en hij zit weer super mooi in zn vacht..........
waarschijnlijk zal er niks mis zijn met echt vlees, maar daar doen ze in de slagerij ook dingen mee die waarschijnlijk wel slecht zijn.....