Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
wouterpaard schreef:Worden er net als bij dofijnen geen orka's in gevangenschap geboren?
Ik vond Morgan helemaal niet ongelukkig ogen, zoals hierboven ergens gezegd anders zat ze wel weggestopt in een hoekje. En ook de orka's in Tenerife zien er verre weg van ongelukkig uit!
@kimmie261 vind dat je je mening behoorlijk opdringt aan mensen die anders over deze situatie denken!
Urko schreef:@janouk: Annemiek hier op bokt weet veel over de orka´s in gevangeschap, ook het aantal etc.
@kimmie: er zitten 5 orka´s in Orka Oceaan in Tenrife. Kohanna, Skyla, Tekoa, Keto en baby Adán.
@wouterpaard: jahoor, in oktober 2010 is in Tenerife Adan geboren! De orkas in Loro Parque zijn ook niet ongelukkig, dat zijn ontzettend vrolijke dieren. Zelfs Adan vind het heerlijk om bezig te zijn, erg leuk om te zien!
Ik ben benieuwd wanneer ze hier heen komt.
wouterpaard schreef:Kan jij ongeluk meten? Zoals ik eerder aangaf ben ik achter de schermen geweest en weet hoe ze met Morgan omgaan etc. maar goed ik hou lekker mijn oogklepjes op
wouterpaard schreef:Kan jij ongeluk meten? Dit blijft een welles nietus verhaal.
kimmie261 schreef:wouterpaard ik dring niemand mijn mening op,ik geef mijn menig dat is wat anders,
en zie ik geen dieren die gelukkig zijn in een dolfinarium,wel dieren die geconditioneerd zijn in het badje waarin ze leven,en waar ze geen kant in op kunnen...
ze weten dat ze kunstjes moeten doen,ze weten dat ze dan eten krijgen enz enz,waar is de van oorsprong jagende orka gebleven??
gemaakt tot een zielig beest wat achter balletjes aan moet zwemmen of die mensen op zijn rug door het water moet dragenof mensen op zijn neus omhoog moet gooien,hoe idioot...,dat is het lot van een orka in gevangenschap...
zijn wel hele grote oogkleppen die je op moet hebben om te denken dat een orka daarvoor gemaakt is,en daarmee gelukkig is,hij kán gewoon niet anders......
(soms wel, zo is er een orka die laatst zijn trainster doodde en zo zijn er ook filmpjes van een orka die een pelikaan op at die in het bassin terrecht kwam,dus het jachtinstinkt zit nog geheel in deze roofdieren)
en nog triester er leven 5 orka's in dat hele kleine beetje waterdaar op tenerife? en daar komt nr 6 dan bij??
schandalig...
Citaat:Het publiek zal Morgan voorlopig nog niet in het echt kunnen zien; daarvoor is ze nog niet voldoende hersteld.