Ik neem ze ook mee. Dierenambulance bellen en anders afgeven bij een dierenarts in de buurt. Die weigeren zoiets gelukkig nooit. Bij een veld een slecht dier laten liggen kan ik nog begrijpen als in "het is de natuur" (maar zou ik niet kunnen). Op een station of druk plein etc. vind ik het echt stom als mensen niets doen en zo'n dier ligt daar al stressend, in de drukte, dood te gaan. Getuigd niet van veel empathisch vermogen voor andere levende wezentjes vind ik dan
.
Ik heb zelf 5 jaar bij de dierenambulance gewerkt en ook de nodige duifjes (die er heel slecht aan toe waren) de nek omgedraaid. Dat is nooit leuk en blijft altijd moeilijk. Ik werd daar ook wel een beetje gek van alle onderlinge "strijd/communicatie" tussen verschillende instanties (Rijkswaterstaat, dierenbescherming, Wildcentrum, dierenambulance etc.). Komt de hulp aan de beestjes soms niet ten goede. Ik weet wel dat wij op een gegeven moment niet meer mochten rijden voor "niet gedomesticeerde dieren" (reëen, dassen, konijnen etc.) Dat deed Rijkswaterstaat dan of we moesten opdracht van de politie hebben
. Duurt allemaal lekker lang als een dier naast de weg ligt te creperen... Voor duiven werd een uitzondering gemaakt omdat die meldingen er nu eenmaal veel zijn.