Vers Vlees

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ivon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 19:29

Ik wilde mijn kat ook graag vers gaan voeren, maar mijn kat is het daar niet mee eens helaas. af en toe gaat er een beetje vis in, maar verder dan dat kom ik niet.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 13:20

Ik heb m'n bestelling binnen.. Had me echt gigantisch vergist in de hoeveelheid :oo .
Had in totaal 6 lege lades in de vriezers, maar er past 1 krat toch niet in! Blij dat ik de bestelling niet alleen heb gedaan, dan had ik echt een probleem gehad.
Andere vrouwtje is nu onderweg om haar voer op te halen :') .

Maarehh.. Hoe zie je wat wat is? Ik ben alleen uit de 2 kratten KVV gekomen, wat de rest nou allemaal is.. Geen idee?! :D

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 13:23

Yv_ schreef:
Ik heb m'n bestelling binnen.. Had me echt gigantisch vergist in de hoeveelheid :oo .
Had in totaal 6 lege lades in de vriezers, maar er past 1 krat toch niet in! Blij dat ik de bestelling niet alleen heb gedaan, dan had ik echt een probleem gehad.
Andere vrouwtje is nu onderweg om haar voer op te halen :') .

Maarehh.. Hoe zie je wat wat is? Ik ben alleen uit de 2 kratten KVV gekomen, wat de rest nou allemaal is.. Geen idee?! :D

als je een fotootje maakt, kan ik misschien even meedenken met je?

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 13:53

Thanks, we zijn er ondertussen uit! We zijn uitgegaan van de aantallen wat we overal van moesten hebben.. Eendennekken zien er toch een heel stuk anders uit zonder huid en veren dan ik had gedacht hoor _O- .

Net de kat al even laten snuffelen en die trok die nek zowat uit mijn handen, dus denk dat dat helemaal goed gaat komen :j.

Wendy_Komen

Re: Vers Vlees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 14:01

Hahaha, klopt, hier is het soms ook even puzzelen!
Mooi dat alles goed binnen is gekomen, en je de bestelling niet alleen gedaan hebt! Hier hebben we toen nog dezelfde dag een extra vriezer erbij moeten kopen, zoveel te veel had ik besteld :-)

Nou, laat ons weten hoe het gaat/ bevalt!

Ivon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 15:39

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 16:11

Schijnt opzich super spul te zijn, maar ERG duur is wat ik gehoord heb

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 18:45

:oo Dat is écht duur zeg! Voor minder dan dat bedrag heb ik 5 vriezerlades vol liggen!
http://www.huisdierdroom.nl/hond/k9natu ... -4-kg.html (weet trouwens niet of deze duur of goedkoop is hoor)
Maar klinkt wel goed op de site. Toch zou ik dan denk ik eerder voor zo'n slager gaan..?

Edit: Oh sorry, zat met mijn neus te lezen, zie nu net dat het gedroogd is. Dus je doet dan denk ik wel lang met zo'n pak van 4 kg.. Maar toch.. 160 euro?!!
Laatst bijgewerkt door Yv_ op 20-07-11 18:48, in het totaal 1 keer bewerkt

mylene32

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 18:47

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 20:51

Het is inderdaad gevriesdroogd en eigenlijk enkel bedoelt voor momenten dat je dus niet op een vriezer kan terugvallen (vakantie e.d.) de prijzen zouden wel iets omlaag gaan, omdat ze opnieuw beoordeeld zijn, en nu lager btw tarief krijgen.
Heb er zelf geen ervaring mee.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 20:52

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 23:15

Zo droog! Sorry, lig hier echt dubbel! Niet persoonlijk bedoeld hoor :).

Badu heeft zijn eerste kippennekje veronden! Vond het nog wel een beetje eng, want ik kwam erachter dat er in een nek dus ook iets van bot zit (iig hard, over de lengte verdeeld). Gezien hij overenthousiast reageert op alles wat maar een klein beetje op voer lijkt, was ik een beetje bamg dat het hap, slik, weg, kots zou worden of misschien verslikken in het bot oid. Maar het viel me allemaal mee, hij at heel rustig en leek er echt van te genieten.

Pooh (kat) trok het vanmiddag zowat uit mijn handen toen ze het rook, maar nu io het op een schaaltje had gelegd keek ze een beetje stom en deed ze er uiteindelijk niet veel mee. Andere 2 katten probeer ik een andere keer nog, denk dat die zich er helemaal niet voor interesseren.

Wat moet je trouwens doen, mocht er ooit eenstuk bot verkeerd vallen of klem zitten? Vind ik nogal een angstige gedachte!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 23:18

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 09:00

Het vlees van Lupa is binnen. Ik ga vanmiddag beginnen met voeren. Ben heel benieuwd wat ze er van gaan vinden!

mylene32

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 10:13

Wendy_Komen schreef:
mylene32 schreef:

En hiermee wil je zeggen??

als je op die site kijkt 8-) zal je zien dat hij vers vlees voor dieren verkoopt en thuis aflevert

groet

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 10:15

mylene32 schreef:
Wendy_Komen schreef:

En hiermee wil je zeggen??

als je op die site kijkt 8-) zal je zien dat hij vers vlees voor dieren verkoopt en thuis aflevert

groet

Als je het topic door gekeken had 8-) had je gezien dat ze daar reeds vlees besteld heeft, en het al binnen heeft.

mylene32

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 10:18

het zal me ontgaan zijn

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 10:34

Yv_ schreef:
Vond het nog wel een beetje eng, want ik kwam erachter dat er in een nek dus ook iets van bot zit (iig hard, over de lengte verdeeld).

:')

Jij hebt toch ook nekwervels? Een kippetje ook! Maar die werveltjes zijn heel klein en zacht, zitten aan elkaar vast middels bandjes en spiertjes enzo. Het kan wel zijn dat sommige werveltjes (richting de rugwervels) wat harder zijn en niet zo goed verteren, die worden dan later uitgespuugd en gaan niet verder het darmkanaal in. Het is zó mooi geregeld allemaal!

Schrik ook niet als je katten een keer moeten kokhalzen tijdens het eten! Ze moeten leren hoe groot/ klein de stukken moeten zijn om door te slikken. Een te groot stuk komt door kokhalzen een keer terug om nog eens op te knagen. Heel normaal verschijnsel!

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 10:48

Wendy_Komen schreef:
mylene32 schreef:

groet

Als je het topic door gekeken had 8-) had je gezien dat ze daar reeds vlees besteld heeft, en het al binnen heeft.

Wuahaha sorry ik lig echt helemaal dubbel hier _O- _O-

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 10:49

Chubby schreef:
Yv_ schreef:
Vond het nog wel een beetje eng, want ik kwam erachter dat er in een nek dus ook iets van bot zit (iig hard, over de lengte verdeeld).

:')

Jij hebt toch ook nekwervels? Een kippetje ook! Maar die werveltjes zijn heel klein en zacht, zitten aan elkaar vast middels bandjes en spiertjes enzo. Het kan wel zijn dat sommige werveltjes (richting de rugwervels) wat harder zijn en niet zo goed verteren, die worden dan later uitgespuugd en gaan niet verder het darmkanaal in. Het is zó mooi geregeld allemaal!

Schrik ook niet als je katten een keer moeten kokhalzen tijdens het eten! Ze moeten leren hoe groot/ klein de stukken moeten zijn om door te slikken. Een te groot stuk komt door kokhalzen een keer terug om nog eens op te knagen. Heel normaal verschijnsel!

Nog even een tip voor de nekjes, even kapot slaan met een hamer ofzo :).

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 11:49

Ohja, die barfplaats.nl
Heb er gisteravond zitten pluizen, was het tot nu toe steeds vergeten, stom he! Wat een informatie!
Ik las daar inderdaad ook over die hamer. Dat heb ik dus gister niet gedaan?

Ja, klinkt misschien echt héél stom Chubby, maar ik dacht dat het gewoon een uhh.. langwerpig stukje biefstuk ofzo zou zijn, snap je? Ik ben een echte vlees-maagd he! :D

En Lamar.. Viel het mee of tegen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 19:24

Viel mee :)
Heb nu de halve vriezer vol met vanalles en nogwat. Het ziet er allemaal goed uit (ik heb nog geen nekken en andere onderdelen gekocht, alleen kant en klaar vers vlees dus geen enge dingen in de vriezer, hahaha)
De lamspens is goed bevallen, vanavond vlees uit een rol (weet niet welk vlees, staat niks op, verrassingggg) :Y)

Ze kwamen het van Lupa trouwens heel professioneel brengen met een koelwagen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 16:54

De zalmbarf heb ik weg kunnen gooien, daar gingen ze echt zo voor staan :r
De runderbarf wilden ze ook niet, volgens mij vinden ze die botten erin niks.
De KVV vinden ze wel lekker.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-11 17:06

Oh, fijn hoor! Ik heb zelf de levering van lotgering gemist omdat de chauf ineens ruim 1,5 uur eerder op de mat stond dan hij die ochtend had gezegd, maar alles was nog netjes bevroren toen ik een kwartiertje later thuis kwam. Dus denk dat zij ook gewoon met een koelwagen oid komen. Kan eigenlijk ook niet anders he. Als ik vlees in mijn bus zou leggen en een rondrit zou rijden, zou ik na een uurtje denk ik al alles gebakken terugvinden!

Wel zonde van die lam en rund! Was dat ook gewoon zo'n kvv pakket, of waren dat losse stukken?

Hoe haal jij die lamspens uit elkaar? Ik had die ook besteld, maar die ligt nog in mijn vriezer omdat ik echt niet weet hoe ik daar in godsnaam een beginnetje uit moet zien te krijgen. Het is een soort van ronde, dikke plak.. Ik dacht eerst dat het opgerolde darmen ofzo waren, zo'n vorm heeft het een beetje :') .

Ik heb Badu nu 3 keer een eendennek gegeven, icm dan de andere carnibest-voerbeurten op een dag. Eerste keer een klein stukje gegeven zonder plat te slaan, dat ging heel goed en hij at het rustig op. Dat was gewoon als extraatje, 's avonds. Dag erna de rest van die nek gegeven in 1 stuk als vervanging voor de brokmaaltijd, ook niks platgeslagen. Dat ging er in 1 hap in, beetje een eng idee, maar is allemaal goed gegaan. Gister een voerbeurt van brok veranderd naar een hele nek, die ik van tevoren plat had geslagen met een hamer, maar vannacht was hij een beetje aan het spugen. Denk dat ik die nekjes toch maar niet bewerk met de hamer en er gewoon 2 of 3 stukjes van snij. Heb nu net de runderlap eruit gehaald. Dacht eigenlijk dat het er een aantal waren, maar het lijkt gewoon 1 ding te zijn. Nouja, die moet voorlopig nog wel even ontdooien, dus die geef ik hem dan morgen, ook weer ipv brok. Hij krijgt vandaag een gedeelte van zo'n kvv worst. Die durft moeders zelf te snijden :D.
Moeders gruwelt er nog steeds een beetje van, maar als ze ziet hoe enthousiast hij op dat voer is enzo, ontdooit ze toch wel een beetje. Ze wil het nog niet zelf geven, dat moet ik echt doen, maar denk dat ze met een maandje ook gerust tekeer gaat tegen zo'n deel van een beest :+.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 20:58

Pens snij je het makkelijkst als het nog bevroren is.