Nare ervaring voor mn hondje en voor mij

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pris87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 16:20

bandosx schreef:
je hoeft je ook niet te verantwoorden omdat je geschopt en geslagen hebt,uiteindelijk zijn deze honden toch ooit gefokt als vechthonden,
als hij mijn hondje had gepakt op die manier had hij denk ik nu niet meer rondgelopen.
in mijn ogen zou er voor deze honden een algeheel fokverbod mogen komen.

groetjes martijn

dit is echt de domste zin die ik in heel het topic lees, wat een onwetendheid!

Megamutsj

Re: Nare ervaring voor mn hondje en voor mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 16:29

Wat een onwijs vervelende ervaring, ben blij dat je hond er heel bovenop is gekomen en jij natuurlijk ook, staffords zijn idd hele sterke honden en dit verhaal had ook heel anders af kunnen lopen..

Het niet het hele topic gelezen, maar een fokverbod is de ALLERGROOTSTE onzin die er bestaat.
Dan kan je bij wijze van spreken ook wel een fokverbod leggen op chihuahua's want dat kunnen ook ontiegelijke krengen zijn.
Het ligt niet aan het uiterlijk van de hond maar aan het innerlijk.

Vriendin van mij heeft een "vuilnisbakkenhond", is een mix van allerlei "gevaarlijke" honden maar als ik dat huis binnen kom staat die hond met zijn kont te schudden en met schattige ogen mij te begroeten, zit geen kwaad in!

En momenteel ligt mijn hond, Layla, een engelse stafford heerlijk te slapen op de bank. Haar grootste vriendinnetje is een kleine Jack Russel en ze zijn de allerbeste maatjes.
Al met al, staffords zijn ontzettende leuke honden en het ligt zeker niet aan het ras!

Maar nogmaals, erg vervelend voor je hond, ben blij dat het goed is gekomen.. en helaas zitten er altijd een paar rotte appels bij, of het nou staffords, rottweilers, dobermann, bull mastif, bordeauxdog, jack russel, chihuahua, franse buldog, mopshond of whatever zijn.. het ligt niet aan het ras!

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 18:08

Wat een ontzettende nare ervaring voor je TS. En ontzettend goed hoe je na het gebeuren hebt gehandeld om er voor te zorgen dat het trauma van je hondje beperkt is gebleven :j

En nu even over de stafford. Misschien om je wat gerust te stellen en voor wat andere mensen in het topic die toch echt wat dingen door elkaar heen halen.

Als mens heb je niets tot zeer weinig te vrezen van een pitbull, stafford of enigszins ander oud vechtras. Vanaf de ontwikkeling van deze rassen zijn manbijters afgemaakt. In de pit stond immers ook de scheidsrechter en de mannen die de honden uitbrachten. Die mochten niet aangevallen worden. Er werd never en nooit niet enige vorm van aggressie getolereerd tegenover de mens. Deze honden kregen een enkele reis hondenhemel. Vandaar dat het ook zulke ontzettende lieve en betrouwbare gezinshonden zijn. Zelfs met kinderen, katten, kippen en andere honden. Alles wat bij het gezin hoort, is zo veilig als het maar zijn kan.

Het banketstaaf van een stafford is wel, dat als ze besluiten om te vechten met een andere hond het inderdaad veel schade kan brengen. Ze zijn enorm sterk en zeer vakkundig in het vinden van de zwakke plekken. Eigenlijk kan je nooit ontspannen als je zo'n hond hebt. Want is jouw hond braaf. Dan kan een andere hond er nog opduiken en als hij dan wat terugdoet, dan is het meestal meteen met schade.

Ik heb hier nu een roedel van een Weimaraner, Jack Russell en een Stafford. De JR is de baas. En heeft al menigmaal in de neus van de Stafford gehangen. Het is nu eenmaal een klein oud (13) poedersuiker zo op zijn tijd. De Stafford heeft nog nooit wat terug gedaan, echt onbegrijpelijk.
Maar de JR behoort tot zijn roedeltje, dus komt hij er niet aan.

Een keer op een uitlaadveldje hier in de buurt liepen de honden lekker met elkaar te spelen. Zonder waarschuwing of de vraag of het kon, gooide iemand anders zijn hond er bij (zo niet slim). En eigenlijk ging het gewoon prima. Totdat....die andere hond gromde tegen mijn weimaraner. Uit het niets komt de Stafford aangevlogen en wil op die andere hond duiken. Gelukkig stond ik vlakbij en kon ik de stafford in zijn nek grijpen voordat hij vast had. De enige met bloed was de stafford. De andere hond had hem nog net een schram boven zijn wenkbrauw bezorgd.

Het blijft gewoon altijd oppassen met andere honden, hoe sociaal je staffordje ook is, zelfs ik als eigenaar zeg dat.
Voor de mens is het echt een geweldig ras <3

banditlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 09:30

Misschien vaker nr de dog wisperer kijken haha ?als je daar naar kijkt had je geweten hoe je in die situatie de hond had kunnnen loslaten (de stafford).

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 09:34

topic is erg oud, ik tem even.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-13 12:10

Zo, dit is inderdaad erg oud.

Gelukkig is met Habibi alles goed gekomen. Wat mij betreft mag er een slotje op....