Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tooske schreef:griebels schreef:Ik heb een hond gehad maar die heb ik weg moeten doen omdat ik 11u per dag van huis af was. Hij zit nu bij een vriend van me dus ik zie hem nog steeds.
Ik liet mijn hond ook 3x per dag uit, maar dan wel minstens 30min per keer. Smorgens om half 7 en dan als ik thuis was weer om half 6, en dan 's avonds laat nog een keer...
Dat is hartstikke goed te doen hoor
Tuurlijk is het voor de hond fijner als je vaker gaat, maar het hoeft niet. Een volwassen hond kun je best afbouwen naar 3 a 4 x per dag. Een jonge hond moet je vaker uitlaten
Nou sorry hoor maar s'morgens om half 7 en s'avonds om half zes pas weer vind ik echt niet kunnen!
Citaat:Mijn vorige Tervueren deed 3mnd met 15kg brok van €25,00.....
mika11 schreef:Je kunt je hond wel leren om mee te gaan.
Mijn hond heb ik van pup af aan geleerd overal mee te gaan.
Restaurant, bus, op bezoek etc. etc. Ook op vakantie gaat ie mee.
Alleen bij dingen waar geen honden mogen komen blijft ie thuis.
Maar dan mag hij ook naar mijn ouders (wonen vlakbij gelukkig)
Dat is een voordeel van een klein hondje, kun je makkelijker meenemen.
Colway schreef:Citaat:Mijn vorige Tervueren deed 3mnd met 15kg brok van €25,00.....
mijn herder kruising eet 15kg brok per maand + dan nog iedere dan 500gram smuldier
en nee, er zit geen grammetje vet aan
lampenkap schreef:zo die at weinig dan! Mijn pup weegt nu 9 kilo en eet al 10/12 kilo brok per maand. Ik weet niet hoe groot hij wordt ( gevonden vuilnisbakje) mijn grote hond ( 45kg) eet zo'n 25/30kg per maand. We kopen in groothandel verpakking. Dan hebben we 50kg brok voor 27,50 en de pup eet nog puppybrok en dat kopen we per 3 kilo voor 5 euro.
vivana schreef:Nu mijn mening..;
Afgezien van je ouders,koop je een pup zal die echter véél uitgelaten moeten worden puur voor de zindelijkheids training.
Ik heb 2 honden;tervuerense Herder (10maanden) Jack Russel(inmiddels,5jr)
Beide worden 3x per dag uitgelaten en heel af en toe een extraatje als ik er tijd voor heb en het weer zit mee.(laatste wandeling geschiedt om 23.00u)
Zijn beide zindelijk.(kunnen de gehele dag water aan)..
Mijn vorige Tervueren deed 3mnd met 15kg brok van €25,00.....
Zij en ook mijn honden nu zijn gewoon gezond ,dwz geen allergieen.
Dan komen de jaarlijkse entingen €23,00 (bij mij dan) jaarlijkse honden belasting is bijna €80,00.
En zo nu en dan een ontworminkje en in de zomer enkel pipetje voor vlooien en teken.Zo nu en dan een koekje snoepje kauwstaafje (maar dat is het geld niet kun je ook kopen met aanbiedingen)..
Speeltjes en kussen oid (heb ook 2 benchen,daar zijn beide honden op getraint).
Overdag zitten ze beide buiten en kunnen ze samen wat spelen.