kan ik hond kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 20:46

Ik kom net bij de poelier weg, was dik 20 euro kwijt en dan heb ik voer voor 4 dagen hooguit!!!
Ze zijn er vandaag al 3x uit geweest, plus ze hebben rondgelopen in de tuin. Als het straks een uurtje of 11 is gaan we nog snel even een rondje doen.
Standaard dag als je een hond hebt.

dierenfan

Re: kan ik hond kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 20:55

't is maar net hoe duur je voert en hoeveel je honden eten. Mijn hond van 40 kg eet zo'n 600 á 700 gram gemiddeld op een dag (3 jaar oud). Mijn hond van 28 kg zit op 800 á 1000 gram per dag (5 jaar oud)
Ik voer ook vers maar bestel veel bij lupa en dan de goedkoopste dingen maar wel veel variatie in alles en daarnaast vul ik aan met smuldier. Zo red ik het om voor weinig geld veel te voeren. Ze hebben daar eigenlijk altijd 5 kg kippenkarkassen voor 3,95. dat is al heel mooi om te voeren. En dan verder nog een hoop andere aanbiedingen en de goedkoopste dingen nemen.
Je kan het natuurlijk zo duur maken als dat je zelf wil.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 20:57

Onze labrador heeft speciale brokken omdat hij ED heeft en die zijn heel duur!

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 21:00

Het kan alleen als je ouders er ook achter staan, om een hond in huis te hebben.
Beweging is voor bijna elke hond noodzakelijk, 3x per dag blokje om is voor de meeste honden te weinig.
Ze moeten kunnen spelen, rennen, leren etc.
Dat kost veel tijd omdat je dat elke dag moet doen en niet af en toe.
Mijn hondje is maar klein (iets groter dan Maltezer) maar ook hij heeft z'n beweging, aandacht nodig.
Een kleinere hond is goedkoper in voer omdat ze minder nodig hebben.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 21:04

Onze hond gaat er 5/6 keer per dag uit waarvan minimaal 1 keer een uur naar het bos, meestal 2 keer een uur.

Voor voer zijn wij rond de 100,00 kwijt

we hebben al aardig wat medische kosten gehad aan hem in 2 jaar tijd denk ik toch snel al 500,00

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 21:19

Tooske schreef:
griebels schreef:
Ik heb een hond gehad maar die heb ik weg moeten doen omdat ik 11u per dag van huis af was. Hij zit nu bij een vriend van me dus ik zie hem nog steeds.
Ik liet mijn hond ook 3x per dag uit, maar dan wel minstens 30min per keer. Smorgens om half 7 en dan als ik thuis was weer om half 6, en dan 's avonds laat nog een keer...
Dat is hartstikke goed te doen hoor :j
Tuurlijk is het voor de hond fijner als je vaker gaat, maar het hoeft niet. Een volwassen hond kun je best afbouwen naar 3 a 4 x per dag. Een jonge hond moet je vaker uitlaten :j

Nou sorry hoor maar s'morgens om half 7 en s'avonds om half zes pas weer vind ik echt niet kunnen!

:roll:
Ze schrijft toch al dat ze hem om die reden nu ook bij een vriend onder gebracht heeft?

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 21:27

Haii! Ik heb alleen even de OP gelezen.
Heb niet zoveel tijd. Maar wouw wel even wat vertellen.
Zelf hebben wij 4 amerikaanse bulldogs. Wij zijn hobbyfokkers.
Iedereen kan het hond houden, ligt er maar net aan hoe je hem verzorgd. Onze honden gaan zeker wel 5 keer de deur uit.
Uitlaten kort of lang. Bij wat warmer weer alleen even laten plassen dan terug, want dat is niet te houden Buldoggen hé.
Ik weet niet of je hondenbelasting moet betalen in jou dorp/stad, maar dat kost zeker ook wat. Dan nog het voer, brokken of vlees.
Daarnaast komt ook nog Dierenarts inentingen, laten keuren etc. Wel belangrijk dat je de hond aandacht kan geven, en het kan betalen. Want overplaatsen naar een ander gezin is zielig. Koop dan geen hond.. Wij gaan iedere keer wel zeker een uur naar het park achter ons huis, of naar een groot veld. Bos willen we niet, vanwege andere honden waar ze anders op kunnen reageren die domininater zijn. Ze hebben hun eigen vriendjes :j.

Maar je ouders moeten er natuurlijk achter staan, je woont tenslotte thuis. :)

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 21:28

Ja maar daaronder staat...
Dat is hardstikke goed te doen hoor! (Nou dat is het dus niet)

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 21:33

Tooske schreef:
Ja maar daaronder staat...
Dat is hardstikke goed te doen hoor! (Nou dat is het dus niet)

Ben ik niet met je eens. Hier zit de hond ook 3 dagen tot half 6 binnen. Geen centje pijn. De rest van de tijd loopt ie lekker op het erf als er iemand thuis is. Hij komt niets te kort.

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 21:37

Wat een bedragen geven jullie aan de honden uit zeg. Ik heb 2 honden. 1 van 9 en een puppy en ben niet eens 50 euro per maanden aan brokken/botten/koekjes etc kwijt!

De grote hond gaat 4/5 keer per dag naar buiten en de pup is nu net een paar weken zindelijk en gaat zo'n 7/8 keer per dag naar buiten. Niet op vakantie kunnen klopt voor mij wel. Mijn grote hond is daarmate agressief naar vreemden dat alleen wij voor hem kunnen zorgen en dus gaan we niet op vakantie. Ook is het soms vervelend om de honden uit te moeten laten, al ben ik ziek, moe of wat dan ook ze moeten toch naar buiten toe. Houd er ook rekening mee dat pups snachts ook naar buiten moeten ( wegens omstandigheden had ik mijn pup al met 5 weken dus hij ging wel 30 keer per dag naar buiten).

en de honden zijn er altijd. als je ergens gaat logeren moet de hond mee en een dagje uit kun je ook wel vergeten als je een jonge hond hebt of je moet de hond mee kunnen nemen maar dat gaat niet altijd.

Maar voor 80 euro per maand kun je makkelijk een hond houden als je de DA, ontworming etc niet meetelt. maar een hond is een hele verantwoording en met een beetje geluk heb je een hond wel 15 jaar.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 21:40

Je kunt je hond wel leren om mee te gaan.
Mijn hond heb ik van pup af aan geleerd overal mee te gaan.
Restaurant, bus, op bezoek etc. etc. Ook op vakantie gaat ie mee.
Alleen bij dingen waar geen honden mogen komen blijft ie thuis.
Maar dan mag hij ook naar mijn ouders (wonen vlakbij gelukkig)
Dat is een voordeel van een klein hondje, kun je makkelijker meenemen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 21:45

je wilt graag een hond? Dan moet je ook er helemaal voor gaan en niet half half.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 21:54

Nu mijn mening..;
Afgezien van je ouders,koop je een pup zal die echter véél uitgelaten moeten worden puur voor de zindelijkheids training.
Ik heb 2 honden;tervuerense Herder (10maanden) Jack Russel(inmiddels,5jr)
Beide worden 3x per dag uitgelaten en heel af en toe een extraatje als ik er tijd voor heb en het weer zit mee.(laatste wandeling geschiedt om 23.00u)
Zijn beide zindelijk.(kunnen de gehele dag water aan)..
Mijn vorige Tervueren deed 3mnd met 15kg brok van €25,00.....
Zij en ook mijn honden nu zijn gewoon gezond ,dwz geen allergieen.
Dan komen de jaarlijkse entingen €23,00 (bij mij dan) jaarlijkse honden belasting is bijna €80,00.
En zo nu en dan een ontworminkje en in de zomer enkel pipetje voor vlooien en teken.Zo nu en dan een koekje snoepje kauwstaafje (maar dat is het geld niet kun je ook kopen met aanbiedingen)..
Speeltjes en kussen oid (heb ook 2 benchen,daar zijn beide honden op getraint).
Overdag zitten ze beide buiten en kunnen ze samen wat spelen.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 22:07

Citaat:

mijn herder kruising eet 15kg brok per maand + dan nog iedere dan 500gram smuldier

en nee, er zit geen grammetje vet aan

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 22:17

mika11 schreef:
Je kunt je hond wel leren om mee te gaan.
Mijn hond heb ik van pup af aan geleerd overal mee te gaan.
Restaurant, bus, op bezoek etc. etc. Ook op vakantie gaat ie mee.
Alleen bij dingen waar geen honden mogen komen blijft ie thuis.
Maar dan mag hij ook naar mijn ouders (wonen vlakbij gelukkig)
Dat is een voordeel van een klein hondje, kun je makkelijker meenemen.

Dat klopt maar met mijn grote oude hond is dat dus echt geen doen. De pup gaat nu al overal mee naar toe. Weet niet hoe groot hij wordt maar zolang hij zich gedraagd maakt dat ook niks uit. Op vakantie gaan we niet omdat wij van de zon/zee/strand vakanties zijn meestal vliegreizen en hotels dus en honden zijn dan bijna nergens welkom. Ik heb ook mijn moeder om op terug te vallen om op de honden te passen maar TS heeft dat denk ik niet.

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 22:18

Colway schreef:
Citaat:

mijn herder kruising eet 15kg brok per maand + dan nog iedere dan 500gram smuldier

en nee, er zit geen grammetje vet aan

15kg brok in 3 maanden? dan moet het wel een heeeel klein hondje zijn! Mijn puppy van 13 weken eet nu al 10/12 kilo brok per maand.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 22:22

Nee hoor middelmaat 56cm hoog en woog netjes 20kg (teefje)!
Afbeelding
Ze is 13jr en een paar mnd mogen worden (helaas moeten laten inslapen en een fikse hersenbloeding,daarvoor een operatie achter de rug voor tepelkanker) heeft dus niks met d'r voeding te maken gehad en ze had een mooi wit gebit

en dit is mijn nieuwe zij zit nu op bijna 18kg
Afbeelding

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 22:27

zo die at weinig dan! Mijn pup weegt nu 9 kilo en eet al 10/12 kilo brok per maand. Ik weet niet hoe groot hij wordt ( gevonden vuilnisbakje) mijn grote hond ( 45kg) eet zo'n 25/30kg per maand. We kopen in groothandel verpakking. Dan hebben we 50kg brok voor 27,50 en de pup eet nog puppybrok en dat kopen we per 3 kilo voor 5 euro.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 22:32

lampenkap schreef:
zo die at weinig dan! Mijn pup weegt nu 9 kilo en eet al 10/12 kilo brok per maand. Ik weet niet hoe groot hij wordt ( gevonden vuilnisbakje) mijn grote hond ( 45kg) eet zo'n 25/30kg per maand. We kopen in groothandel verpakking. Dan hebben we 50kg brok voor 27,50 en de pup eet nog puppybrok en dat kopen we per 3 kilo voor 5 euro.

Ja maar deze honden staan er wel om bekent dat het "pitsers" zijn ,uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.
Maar 18 tot 25kg is normaal voor een teef meer is al té zwaar....
Mijn Jack krijgt maar 2 handjes anders wordt ze té vet....
Ik voer Noblesse van Purina al 14jaar..

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 03:59

Tsja, het is maar net hoe de situatie is.. ik kreeg Nouz toen ik 9 was, heb haar zelf opgevoed, uitgelaten enz. Uiteraard deden mn ouders het 's avonds laat ivm mijn leeftijd. Wij hadden altijd honden gehad en paps heeft jaren puppycursus gegeven, dus stond wel onder controle, maar het opvoeden enz heb ik toch echt zelf gedaan :+ Nouz was heel lief en paps gaf laatst eindelijk toe onder de indruk te zijn van hoe goed ze onder appel stond (zelfs dat zijn eigen eerdere hond niet zo goed onder appel stond als Nouz) dus het kan wel. Moet wel zeggen, ik ben ermee opgegroeid. Nouz ging ook maar 3x per dag en was, toen ik naar de middelbare ging, soms ook best lang alleen. Voor haar was dat geen probleem. Moet wel zeggen, ben nu bezig met een volgende hond (komt pas tegen sept) en houd er rekening mee dat zij vaker naar buiten moet en niet te lang alleen kan zijn. Das allemaal geen probleem, anders was ik er niet aan begonnen :) Kosten durf ik echt niks over te zeggen. Nouz was een zorgenkindje, vaak geopereerd en de laatste maanden zat ik zo vaak bij de da dat ik korting kreeg.. Onze vorige hond heeft volgens mij maar 1x een da gezien, en dat was om hem (op de voor een rashond van 40 kilo bezadigde leeftijd van 14 jaar) in te laten slapen. Als je er echt voor wil gaan lijkt het me niet onverstandig als jullie een hond uit het asiel halen. Dan is het karakter enz al bekend en kun je kiezen voor een opgevoede hond enz. Ik begrijp dat jullie geen van allen ervaring hebben met honden? Dan is het echt heel fijn om een hond te kunnen halen die al manieren heeft geleerd :) een pup is dan gewoon niet zo wijs.. Wel erg leuk natuurlijk, maar het brengt een hoop werk met zich mee en vereist nu eenmaal een hoop ervaring. Bedenk sowieso van tevoren wat wel mag en wat niet (op de bank, bedelen, enz) en houd je daar allemaal heel strikt aan.
Tsja, als jullie er allemaal 100% achter staan en voor willen gaan kan het wel maar nogmaals, ga dan voor een leuke herplaatser. Ik krijg de indruk dat jullie de tijd en ervaring gewoon niet hebben voor een pup..

Succes iig. Als je t echt wil is alles mogelijk, maar, bezint eer ge begint..

joy1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-11 09:17

vivana schreef:
Nu mijn mening..;
Afgezien van je ouders,koop je een pup zal die echter véél uitgelaten moeten worden puur voor de zindelijkheids training.
Ik heb 2 honden;tervuerense Herder (10maanden) Jack Russel(inmiddels,5jr)
Beide worden 3x per dag uitgelaten en heel af en toe een extraatje als ik er tijd voor heb en het weer zit mee.(laatste wandeling geschiedt om 23.00u)
Zijn beide zindelijk.(kunnen de gehele dag water aan)..
Zij en ook mijn honden nu zijn gewoon gezond ,dwz geen allergieen.
Dan komen de jaarlijkse entingen €23,00 (bij mij dan) jaarlijkse honden belasting is bijna €80,00.
En zo nu en dan een ontworminkje en in de zomer enkel pipetje voor vlooien en teken.Zo nu en dan een koekje snoepje kauwstaafje (maar dat is het geld niet kun je ook kopen met aanbiedingen)..
Speeltjes en kussen oid (heb ook 2 benchen,daar zijn beide honden op getraint).
Overdag zitten ze beide buiten en kunnen ze samen wat spelen.

1 pluspuntje in Delft heb je geen hondenbelasting.
Had ik idd al opgezocht maar er staat dat dat er niet is.
Naast mijn huis is een uitlaatveldje( 10 stappen en je bent er)
En als ik hem dan 5 keer uitlaat per dag waarvan 1 keer 2 uur en 2 keer een half uur en dan 2 keer nog 10 min tot kwartier.
Is het dan genoeg?
Oh die labrador en golden retriever vind ik dus leuk maar een wat kleiner hondje (middelmatig) vind ik ook heel leuk.
Als je een kruising neemt(prullebakkie) dan zijn die vaak ook wat gezonder.
Als ik een hondje neem laat ik hem eerst testen door mijn eigen dierenarts of hij gebreken heeft.
Als we een puppy krijgen dan vind ik het helemaal niet erg om zo vaak naar buiten te gaan.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 09:20

joytje333 schreef:

Waar haal je die onzin nou weer vandaan?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 09:23

En let op dat je niet lekker goedkoop een hondje bij de hondenhandel koopt.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 09:26

vind dit een beetje hetzelfde als de topics 'kan ik een paard onderhouden' waarin je volgens sommige mensen wel 500 per maand kwijt bent en als je geen E5000 op je bank hebt, er niet aan moet beginnen :Y)

Ja, van E80 kun je normaliter een hond prima onderhouden. Ziekte kan altijd, dus je moet wel wat achter de hand hebben. Daarnaast gaan onze honden 3x per dag uit en zitten verder lekker in de tuin. Wel hebben wij twee honden, dus ze kunnen lekker samen spelen.
Als je 1hond hebt zou ik wel een keer vaker gaan lopen als dat lukt en lekker laten ravotten en loslopen.

joy1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-11 09:27

Marloes__ schreef:
joytje333 schreef:

Waar haal je die onzin nou weer vandaan?

Had ik van me moeder