zo ontzettend zielig

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 09:16

Tjee wat verdrietig. Ze zullen inderdaad ontroostbaar zijn. Nou sterkte ermee.

Anoniem

Re: zo ontzettend zielig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 09:28

Sterkte er mee. En misschien dat je bij een volgend katje (als je dat wil) misschien beter een volwassen uit het asiel kunt halen? die zijn wat minder kwetsbaar..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 09:29

wat vreselijk voor je kinderen en voor het katje! |(
Dit klinkt toch als een schedelbasisfractuur....ik ben bang dat inslapen het beste is..
Verdrietig hoor...je zoon kan er niets aan doen,die kleintjes zijn vliegendsvlug.
Ik heb zelf meerdere malen bijna m'n nek gebroken door kleine katjes onder mijn voeten.

Nini-roosje dat is een goede tip!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 09:33

Och wat ontzettend sneu.. misschien ook wat zwelling in de hersentjes?
Sterkte hoor!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 09:36

Ach jeetje wat een sneu verhaal :(:)

Het klinkt idd niet veel op verbetering. Veel succes straks bij de DA en met je kinderen.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 09:38

[LZP] -> [BB]

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 09:39

Wat triest, een ongeluk zit in zo'n klein hoekje helaas...
Veel sterkte voor je zoontje en misschien gewoon een ander katje halen? Natuurlijk is het leed om het andere katje er niet minder om, maar zo'n lief wezentje doet wel een hoop vergeten....
Overigens misschien een idee om een iets ouder katje te nemen, die zijn wat minder kwetsbaar (niet dat je dit had kunnen voorkomen).

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 09:41

Wat sneu, Sterkte ermee hoor, ook voor je zoontje, ik hoop dat hij er niet teveel schuldgevoel aan overhoud.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 09:44

lekker dan, arm beest. ik zou hem niet zo laten lijden.
en volgende keer maar een volwassen poes halen, je kinderen zijn duidelijk nog te jong..

TiffanyJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 09:45

Wat sneu zeg! zeker voor je zoontje....Zou hem wel de gelegenheid geven het katje op zijn eigen manier te begraven om het beter een plekje te kunnen geven allemaal.
Laat hem iets doen voor het diertje, bijvoorbeeld een briefje schrijven waarin hij zijn schuldgevoel kwijt kan, dat kan al een heleboel schelen. Ga met hem een bosje bloemen kopen en maak het afscheid speciaal.
Op die manier kan het je zoon rust geven in hetgeen er gebeurd is.
Veel sterkte!

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 09:53

Heel veel sterkte!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 09:54

Sancha schreef:
6 weken!!! Die zijn sowieso nog veel te klein en teer om naar een nieuw baasje te gaan! Laat staan met rondrennende kids.

banketstaaf wat er gebeurd is, en hoop dat de kitten het overleefd. Ik had het in laten slapen, zo'n lijdensweg hoeft voor mij niet.

Ben het helemaal met je eens :j Belachelijk, 6 weken... Als je ook even googlet kun je zo vinden dat overal toch minstens 8-9 en bij goede fokkers zelfs vanaf 13 weken pas (ik zou zelf 8-9 weken nog te jong vinden trouwens maar goed). Jammer dat 't toch nog gebeurd dat ze dus met 6 weken al weg gaan...

Los daarvan, heel erg rot dat 't zo gegaan is. Je hebt er zo te horen wel alles aan gedaan om 'm nog te redden. Sterkte.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 10:01

_Tara_ schreef:
Sancha schreef:
6 weken!!! Die zijn sowieso nog veel te klein en teer om naar een nieuw baasje te gaan! Laat staan met rondrennende kids.

banketstaaf wat er gebeurd is, en hoop dat de kitten het overleefd. Ik had het in laten slapen, zo'n lijdensweg hoeft voor mij niet.

Ben het helemaal met je eens :j Belachelijk, 6 weken... Als je ook even googlet kun je zo vinden dat overal toch minstens 8-9 en bij goede fokkers zelfs vanaf 13 weken pas (ik zou zelf 8-9 weken nog te jong vinden trouwens maar goed). Jammer dat 't toch nog gebeurd dat ze dus met 6 weken al weg gaan...

Los daarvan, heel erg rot dat 't zo gegaan is. Je hebt er zo te horen wel alles aan gedaan om 'm nog te redden. Sterkte.

Echt waar?? is 6 weken te vroeg? goh dat wisten we nog niet.
Sorry maar hier heeft de TS toch niets aan?het ís haar al 1 maal verteld,begin er dan niet weer over.
Vind het net als iedereen heel erg voor de kitten,maar sommige ongelukjes gebeuren nu eenmaal.
Heel veel sterkte en succes!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 10:02

Ach jeetje wat naar zeg! Arm dier.. Wij hebben ook vaak genoeg zowat onze nek gebroken over de hond toen ze nog heel klein was, ook meer dan eens op dr staartje gestaan.. Klein spul, pfft, loopt altijd net daar waar je het niet verwacht..

Heel veel sterkte voor jou en je kinderen. Inderdaad, de gelegenheid geven om goed afscheid te nemen is een goed idee denk ik :j

Overigens.. Mijn ouders hebben met onze hond (ik was toen 8 ofzo) ook gezegd dat hij uit zichzelf was overleden, waren ook bang dat ik het inslapen zou zien als moord. Paar weken later heeft mn moeder het toch maar opgebiecht, ik heb er nooit moeite mee gehad, wél met het feit dat mn ouders kennelijk zo'n lage dunk van me hadden. Dus overweeg nog even om het toch gewoon eerlijk te vertellen :) Als je zeker weet dat ze het moord zullen vinden is het misschien inderdaad beter dat maar niet te vertellen, maar als je half het idee hebt dat ze het met een goede uitleg wel zullen begrijpen, dan probeer het gewoon :)

Nogmaals sterkte iig, wat een rotongeluk zeg!

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 10:06

Wat verschrikkelijk zeg, heel veel sterkte voor jou en de kinderen..

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 10:09

Arm katje maar ook vooral arm jonkje,wat zal hij zich schuldig voelen.
Mijn idee,wees eerlijk zeg iets in de trend van dat het katje het nu beter heeft...Katje te klein was om verder te leven (of zoiets,zal vast wel iets van jou gevoel zijn van wat je het beste kan zeggen)
Samen begraven in een doosje ofzo,bloemetje erop en zo kunnen je kinderen het beter afsluiten,kan je wel van die heerlijke kinder zinnen verwachten van dat de kat nu onder de rozen slaapt oid.
En ga naar het asiel om daar een kat weg te halen (wel eerst bellen of ze een kat hebben die met kinderen kan) dan heb je gelijk een kat die zindelijk is,wat gewend is en een andere kat neemt veel verdriet weg.
Succes en ja je hebt je best gedaan.

kiolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 10:17

bo0tjeee schreef:
Geef je hem alleen melk of echt kittenvoeding of herstelvoeding? Ik zou dat eerder ook aanraden zodat hij nog wat sneller op krachten komt.
Wel een ontzettend vervelend dat dit gebeurt. Hopelijk knapt hij nog op!

Dat zou ik ook proberen en je moet niet vergeten dat het nog een heel klein prulleke is met pijn stillers in zijn lichaam. Ja dan zou ik ook van de wereld zijn.
Die voeding goed prakken en met een spuitje voorzichtig voeren.
Sterkte.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 10:17

Oh arme kind zeg, zal die zich naar voelen.
En arme kitten uiteraart!

Wel als side note: bij zenuw beschadegingen is het hopeloos als er géén vooruitgang is in 24-48 uur. Dat je weer bewegingen ziet, geeft dus wel degelijk hoop! Het is dan aan de DA om in te schatten hoeveel kans het kitten heeft en hoeveel pijn, maar ik zou het kitten nog niet meteen afschrijven :)

En idd, leg het eerlijk uit aan je kinderen als hij wel word ingeslapen. kinderen hebben zowieso meer door dan je denkt, en als je het goed brengt, geef je daarmee ook aan dat je vertrouwen in ze hebt.

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 10:56

Sancha: Beetje vervelend om er zo op door te gaan, niet? De ts heeft wel iets anders aan haar hoofd.. en jij blijft maar doorgaan :n

Sterkte Ts :(:) ..

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 10:58

ben inmiddels weer thuis.
mijn eigen DA heeft hem uiteraard nog helemaal nagekeken , had aanvankelijk ook haar bedenkingen om in te laten slapen omdat er toch wel een klein beetje verbetering was en omdat het diertje zo jong was, maar tijdens het onderzoek kwamen we erachter dat zijn pupillen niet meer reageerden op licht (fel lampje)
dat betekent dat het diertje fiks hersenletsel heeft, en waarschijnlijk nooit meer volledig in orde zal zijn.
om hem uit zijn lijden te verlossen hebben we hem dan ook in laten slapen.
ik ben teruggegaan naar de boerderij en heb daar de laatste kitten meegenomen, zijn broertje dus.
nu was eens te meer duidelijk dat wij de kleinste van het nest hadden, want het scheelt echt een kwart kitten in formaat!!

voordat ik weer een lading nare reacties krijg van mensen dat ik weer een jong kitten heb ;
deze kittens zijn 2 weken geleden door de moeder alleen gelaten, zij loopt wel eens door de schuur maar doet niks aan de jongen, om te voorkomen dat ze zouden verongelukken (boerderij,dus grote kans) hebben ze ze in een grote bench geplaatst , zo konden ze ook voorkomen dat ze zouden verwilderen.
ze eten en drinken zelfstandig, en ogen kerngezond en speels.
echter kittens in een bench in een afgesloten boerenschuur....jullie snappen zelf wel dat de omstandigheden dan niet bepaald optimaal te noemen zijn.
en voor diegene die van mening zijn dat de kinderen te jong zouden zijn, ik heb hier 3 keer een nest mini yorkshire terriers gehad , geboortjegewicht 60 gram.......ook die huppelden door mn huis heen en dat heeft geen ellende opgeleverd , maar het is nu eenmaal zo dat een ongeluk in een heel klein hoekje zit, en het had net zo goed mij kunnen overkomen.

nu nog bedenken hoe ik het aan de kinderen ga overbrengen.

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 11:01

Ts, Je hoeft je wat mij betreft niet te verantwoorden hoor :n ..

Lief dat je voor je kinderen de andere laatste kitten hebt meegenomen! :)

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 11:04

Sterkte voor jou en je kinderen.

Ik wil wel de tip geven, om bij de dierenarts speciale kittenmelk (milkodog heet dat volgens mij) te halen, want de kittens drinken normaal gesproken nog wel als ze 6 weken oud zijn. Daar zitten toch de nodige voedingsstoffen in!

En over de kinderen. Ik zou zeggen "Ik ben met kitten naar de dierenarts geweest, omdat er bijna geen beweging in zat. De dierenarts heeft hem nagekeken, en is er achter gekomen dat hij niet meer reageerde met zijn oogjes, dus dat kitten zwaar hersenletsel had. Dat het kitten niet beter zou kunnen worden, en dat jij en de dierenarts daarom besloten hebben om kitten niet langer te laten lijden.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 11:05

Heel erg sneu zeg... arm poesje, je zoontje zal wel extreem voorzichtig zijn met deze denk ik..

Er bestaan trouwens boekjes over rouwverwerking bij kinderen als ze een dier verloren hebben, misschien is dat een idee om voor je zoon te kopen en samen te lezen?
Ik zou tegen hem zeggen dat het poesje zelf dood is gegaan, niet dat je hem hebt laten inslapen, misschien wordt 'ie anders boos op jou omdat jij hem 'doodgemaakt' hebt.

Veel sterkte nog en veel geluk met de nieuwe kitten!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 11:06

Ik zou met mijn kinderen aan tafel gaan zitten en rustig praten over wat er nu gebeurd is.
Je zoontje een tekening laten maken die je ophangt als herinnering ofzo.
En heel goed uitleggen dat het een ongelukje was, dat niemand er wat aan kan doen. Maar om het te voorkomen samen wat afspraken te maken. Dat geeft hún vooral de grip terug op wat er gebeurde.
Goed kijken, voorzichtig bij de deur enz.
En dat het jonge poesje een ander diertje is dus dat jullie samen kennis gaan maken.

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 11:06

Erg sneu voor het kittentje maar ook voor de rest. Jij geeft ze nog een kans,hopelijk lukt het ondanks dat deze wel een heeel stuk kleiner/lichter is.