Hond vegetarisch voeden, asociaal?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jessicajoann

Re: Hond vegetarisch voeden, asociaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 20:05

Ik voer mijn hond vlees omdat in brokken te veel zooi zit en hij het duizend keer beter doet op vers.
Ik moet er niet aan denken hoe slecht hij er aan toe zou zijn op alleen groen :|

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 20:07

EskeGirl schreef:
Trennie schreef:
Om eerlijk te zijn heb ik er nog nooit van gehoord dat een vegetarier zijn hond geen vlees geeft.
Waar heb je dit vandaan gehaald?
Hoe kom je tot dit onderwerp?

Had wel eens gehoord dat iemand dat deed...
En ik geloof dat Paul de Leeuw zijn hond ook vegetarisch voert.

kan er niets over vinden.

weet wel dat die hond busse heet, wat homo in het deens is :+

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 20:08

Zullen eens zien hoe goed mensen het doen op een gras dieetje, niet? Konijntjes lekker laten barfen?
Allemaal net zo onnatuurlijk als een hond op vegetarische brokken.
Een hond is genetisch gezien een carnivoor. Geen onmivoor zoals je zo leuk denkt te beweren.

Een hond eet niet uit zichzelf worteltjes en boontjes. Dat heeft de mens in zijn vreten gestopt (goedkopere ingredienten immers, net zoals graan).

Dat brokken het meest gangbaar is is omdat mensen lui zijn. Niet meer en niet minder. Dat donder je namelijk gewoon in de bak zonder er verder over hoeven na te denken.
Maar ja, mensen worden ook prima oud op McDonald's. Gezond is het niet.
Laatst bijgewerkt door Thirty op 26-06-11 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Tara_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 20:09

Ik vind niet dat de mens de voeding van een vleeseter zomaar kan aanpassen.
Wij eten ook allemaal vegetarisch maar onze fretten zijn vleeseters ( als enige in ons huis :') )
zij krijgen ook gewoon brokjes met vlees erin en soms kip. :9

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 20:13

Een hond vegetarisch op voeden is zeer egoïstisch..dat is jou eigen norm plaatsen boven het belang van de hond

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 20:47

Een hond vegetarisch voeden is in mijn ogen ook tegennatuurlijk. Echter is een hond geen pure carnivoor. Wolven en honden die hele dieren te eten krijgen eten niet voor niets de maag op/leeg. Ik zie honden dan ook niet als omnivoor pure carnivoor maar als overwegend carnivoor.

Daarnaast las ik iets over het gebit van een hond, dat die gemaakt zou zijn om op vlees te kauwen. Echter, een hond kán niet kauwen. Een hond knipt en scheurt. Ze hebben de kiezen niet om te kunnen kauwen. Herbivoren zoals paarden en koeien hebben grote platte kiezen, omnivoren zoals wij mensesn hebben ook kiezen met een breed kauwvlak. Honden hebben dat gereedschap niet en kunnen dus ook niet kauwen zoals omnivoren en herbivoren.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 20:55

Ze schudden de maag uit voordat ze die opeten. De inhoud word maar zelden opgegeten, in ieder geval mee gewacht tot het laatst. Groeten en fruit spelen geen grote rol in het dieet van een hond/wolf, een carnivoor zijn ze.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 20:56

idd, kiezen voor een dier is ook kiezen voor zijn behoefte en manier van leven...jouw eigen idealen daarboven stellen is puur egoïsme..

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 21:06

Sancha schreef:
Zullen eens zien hoe goed mensen het doen op een gras dieetje, niet? Konijntjes lekker laten barfen?
Allemaal net zo onnatuurlijk als een hond op vegetarische brokken.
Een hond is genetisch gezien een carnivoor. Geen onmivoor zoals je zo leuk denkt te beweren.

Een hond eet niet uit zichzelf worteltjes en boontjes. Dat heeft de mens in zijn vreten gestopt (goedkopere ingredienten immers, net zoals graan).

Dat brokken het meest gangbaar is is omdat mensen lui zijn. Niet meer en niet minder. Dat donder je namelijk gewoon in de bak zonder er verder over hoeven na te denken.
Maar ja, mensen worden ook prima oud op McDonald's. Gezond is het niet.

Lees jij gewoon niet ofzo?
De feiten liggen er, dus ik denk 'niks zo leuk te beweren' :')
Jawel hoor, mijn hond vind boontjes en wortelen heerlijk, eet hij echt uit zichzelf, dwing hem nergens toe ;)

Jemig, hoe zwart wit ben jij? Je scheert echt iedereen over een kant he? Dat de mensen te 'lui' zijn, 'bak zonder er verder over na te hoeven denken'.
Dit zal je vast niet willen horen, maar alleen vers is óók niet altijd goed voor de hond, maar dat zal ik zeker verzinnen :roll:

Maar hé, wie ben ik? :+ Ik heb toch niet het beste met mijn hond voor, want ik geef hem namelijk geen vlees :+

Citaat:
Ze schudden de maag uit voordat ze die opeten. De inhoud word maar zelden opgegeten, in ieder geval mee gewacht tot het laatst. Groeten en fruit spelen geen grote rol in het dieet van een hond/wolf, een carnivoor zijn ze

Breng je mening toch niet steeds als een feit :roll: . Wolven eten geregeld besjes en daarnaast de maaginhoud van hun prooi (al roep jij van niet, ik geloof dat de meningen daarover verdeeld zijn?). De dierentuinen planten geregeld nieuwe bessenplanten neer, omdat de wolven de besjes eruit smullen. Doen ze zeker omdat ze zich vervelen? :=

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 21:09

Alleen vers is juist prima voor een hond :) In tegenstelling tot vegetarische zooi, daar hebben ze allerlei supplementen bij nodig ;)

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 21:09

Berdien schreef:
Een hond vegetarisch voeden is in mijn ogen ook tegennatuurlijk. Echter is een hond geen pure carnivoor. Wolven en honden die hele dieren te eten krijgen eten niet voor niets de maag op/leeg. Ik zie honden dan ook niet als omnivoor pure carnivoor maar als overwegend carnivoor.

Daarnaast las ik iets over het gebit van een hond, dat die gemaakt zou zijn om op vlees te kauwen. Echter, een hond kán niet kauwen. Een hond knipt en scheurt. Ze hebben de kiezen niet om te kunnen kauwen. Herbivoren zoals paarden en koeien hebben grote platte kiezen, omnivoren zoals wij mensesn hebben ook kiezen met een breed kauwvlak. Honden hebben dat gereedschap niet en kunnen dus ook niet kauwen zoals omnivoren en herbivoren.

Amen _/-\o_

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 21:11

Sancha schreef:
Alleen vers is juist prima voor een hond :) In tegenstelling tot vegetarische zooi, daar hebben ze allerlei supplementen bij nodig ;)

Bij vers niet wilde je zeggen?
Als je écht gaat BARFen, voeg je ook van alles toe. Zo natuurlijk is het hele gebeuren dus al niet eens meer. En ook bij vers voeg je groentes toe.
En waarom? Juist, omdat een hond een omnivoor is.

Erg jammer dat je alleen de dingen eruit pikt waarop je reageren wil, dat zegt voor mij al meer dan genoeg ;)

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 21:15

Barf is compleet (als je het fatsoenlijk zelf samenstelt) en hoef je niets toe te voegen. Het kan, maar hoeft zeer zeker niet.
Ik eet ook wel eens chocolade, dat is echter geen must voor mijn menu ;)

Heb hier pas een hele discussie over gevolgd, ben er nu een beetje moe van. Kan het je wel linken hoor, als je dat liever hebt.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 21:22

Bij BARF voeg je ook groentes toe.
Zonder de vitamine uit groente en fruit mist de hond ook bepaalde belangrijke vitamines. Het is niet voor niks dat er ook groentes door de (goede) BARF menu's word gemengd.
Chocolade is te vergelijken met een trainerssnoepje. Geen must, maar erg lekker.
Chocolade is daarom geen must voor je menu, nogal logisch ;)

Als de discussie vanuit een neutraal punt is, wil ik hem best lezen. Zodra hij door een fantieke versvoerder (zoals jij bijvoorbeeld), ga ik de moeite niet nemen ;)
Mensen die beweren dat je niet het beste voort hebt met je hond, omdat je hem geen vlees voert, neem ik niet serieus :)

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 21:24

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-11 21:27

Nikki__ schreef:
Citaat:
Ze schudden de maag uit voordat ze die opeten. De inhoud word maar zelden opgegeten, in ieder geval mee gewacht tot het laatst. Groeten en fruit spelen geen grote rol in het dieet van een hond/wolf, een carnivoor zijn ze

Breng je mening toch niet steeds als een feit :roll: . Wolven eten geregeld besjes en daarnaast de maaginhoud van hun prooi (al roep jij van niet, ik geloof dat de meningen daarover verdeeld zijn?). De dierentuinen planten geregeld nieuwe bessenplanten neer, omdat de wolven de besjes eruit smullen. Doen ze zeker omdat ze zich vervelen? :=

Mijn hond vind appels en dat soort dingen ook lekker.
Maar vlees is toch het grootste gedeelte van het dieet van een hond/wolf

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 21:31

Hondenforum is niet écht een forum waar serieus wordt gediscussiërd, meer elkaar de grond in boren en valse opmerkingen her en der. Heb daar genoeg gelezen om te weten dat ze daar niet echt ergens neutraal in staan :D

Haha, dat is maar goed ook :D Daarnaast vraag ik me nog steeds af waarom ik dan slecht zou zijn, en waarom een hond dan volgens jou alleen een carnivoor is, terwijl de feiten er toch echt liggen :+
maar ik geloof dat je daar zelf het antwoord ook niet op weet, omdat je die vraag continu ontwijkt :)

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 21:37

Ach, als je kijkt naar het gestel van een hond, dat is niet het gestel van een onmivoor. Maar van een carnivoor. Zo simpel is het. Wil je lekker groenten voeren, neem een konijn.

Als dat niet genoeg feit voor je is weet ik het niet meer :)

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 21:38

Sancha schreef:
Ach, als je kijkt naar het gestel van een hond, dat is niet het gestel van een onmivoor. Maar van een carnivoor. Zo simpel is het. Wil je lekker groenten voeren, neem een konijn.

AMEN!
Ik eet zelf al jaren vegetarisch, maar mijn hond en kat krijgen gewoon lekker vlees hoor!
En niet alleen blik, of brok maar ook hart, pens en compleet vlees etc!
Je moet voeren wat het beste is voor je dier, punt uit!

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 21:40

Die van mij krijgen niet anders dan vlees, t zijn honden hoor!
Hier af en toe wat groente erdoor en 's zomers wat fruit uit de vriezer, maar alleen voor de lekker en voor de koelte.

Aroree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 21:46

Ik eet zo goed als veganistisch en mijn hond krijgt gewoon brokken. En vaak Smuldier of Rodi.

Als ik mensen op bezoek krijg waarvan ik weet dat ze vlees eten maak ik ook gewoon een salamipizza oid, of koop boterhamworst als ze dat graag hebben als lunch. Tja geen probleem hoor. Anderen hoeven niet te lijden onder mijn persoonlijke eetprincipes. :P

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 22:33

Sancha schreef:

En de feiten die ik al eerder verteld heb gaan dan ineens niet meer op? :+
Maar zal ze nog even voor je neerzetten...
Wat is een omnivoor? Een alleseter oftewel een dier dat zowel plantaardig als dierlijk voedsel kan eten om te overleven.
En weet je wat....? Een hond kan overleven zonder dierlijk voedsel.
En dan is er nog een feitje: Een overwegend carnivoor dier dat ten minste 5% plantaardig voedsel eet of een overwegend herbivoor dier dat ten minste 5% dierlijk voedsel eet noemt men omnivoor.
En tada, ook dat geld voor de hond

Een konijn is geen omnivoor, maar een herbivoor, geen vergelijking met de hond dus :)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 22:38

Citaat:
Dit zal je vast niet willen horen, maar alleen vers is óók niet altijd goed voor de hond, maar dat zal ik zeker verzinnen :roll:

waarom niet? Ik ken geen enkele hond die afhaal, magnetron, opwarmmaaltijd wil hoor

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 22:45

Dat een hond een omnivoor is, dat is een feit.
Maar, alleen vegetarisch lijkt me niet de bedoeling.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 22:48

Ik geef het op :) Prima hoor als je zo denkt dat jouw 'feiten' de juiste zijn, maar in mijn ogen zijn ze dat zeer zeker niet.

Succes :)