Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
EskeGirl schreef:Trennie schreef:Om eerlijk te zijn heb ik er nog nooit van gehoord dat een vegetarier zijn hond geen vlees geeft.
Waar heb je dit vandaan gehaald?
Hoe kom je tot dit onderwerp?
Had wel eens gehoord dat iemand dat deed...
En ik geloof dat Paul de Leeuw zijn hond ook vegetarisch voert.
Sancha schreef:Zullen eens zien hoe goed mensen het doen op een gras dieetje, niet? Konijntjes lekker laten barfen?
Allemaal net zo onnatuurlijk als een hond op vegetarische brokken.
Een hond is genetisch gezien een carnivoor. Geen onmivoor zoals je zo leuk denkt te beweren.
Een hond eet niet uit zichzelf worteltjes en boontjes. Dat heeft de mens in zijn vreten gestopt (goedkopere ingredienten immers, net zoals graan).
Dat brokken het meest gangbaar is is omdat mensen lui zijn. Niet meer en niet minder. Dat donder je namelijk gewoon in de bak zonder er verder over hoeven na te denken.
Maar ja, mensen worden ook prima oud op McDonald's. Gezond is het niet.

Ik heb toch niet het beste met mijn hond voor, want ik geef hem namelijk geen vlees 
Citaat:Ze schudden de maag uit voordat ze die opeten. De inhoud word maar zelden opgegeten, in ieder geval mee gewacht tot het laatst. Groeten en fruit spelen geen grote rol in het dieet van een hond/wolf, een carnivoor zijn ze
. Wolven eten geregeld besjes en daarnaast de maaginhoud van hun prooi (al roep jij van niet, ik geloof dat de meningen daarover verdeeld zijn?). De dierentuinen planten geregeld nieuwe bessenplanten neer, omdat de wolven de besjes eruit smullen. Doen ze zeker omdat ze zich vervelen?
In tegenstelling tot vegetarische zooi, daar hebben ze allerlei supplementen bij nodig
Berdien schreef:Een hond vegetarisch voeden is in mijn ogen ook tegennatuurlijk. Echter is een hond geen pure carnivoor. Wolven en honden die hele dieren te eten krijgen eten niet voor niets de maag op/leeg. Ik zie honden dan ook niet als omnivoor pure carnivoor maar als overwegend carnivoor.
Daarnaast las ik iets over het gebit van een hond, dat die gemaakt zou zijn om op vlees te kauwen. Echter, een hond kán niet kauwen. Een hond knipt en scheurt. Ze hebben de kiezen niet om te kunnen kauwen. Herbivoren zoals paarden en koeien hebben grote platte kiezen, omnivoren zoals wij mensesn hebben ook kiezen met een breed kauwvlak. Honden hebben dat gereedschap niet en kunnen dus ook niet kauwen zoals omnivoren en herbivoren.
Sancha schreef:Alleen vers is juist prima voor een hondIn tegenstelling tot vegetarische zooi, daar hebben ze allerlei supplementen bij nodig

Daar lig ik 's nachts niet wakker van
Nikki__ schreef:Citaat:Ze schudden de maag uit voordat ze die opeten. De inhoud word maar zelden opgegeten, in ieder geval mee gewacht tot het laatst. Groeten en fruit spelen geen grote rol in het dieet van een hond/wolf, een carnivoor zijn ze
Breng je mening toch niet steeds als een feit. Wolven eten geregeld besjes en daarnaast de maaginhoud van hun prooi (al roep jij van niet, ik geloof dat de meningen daarover verdeeld zijn?). De dierentuinen planten geregeld nieuwe bessenplanten neer, omdat de wolven de besjes eruit smullen. Doen ze zeker omdat ze zich vervelen?

Daarnaast vraag ik me nog steeds af waarom ik dan slecht zou zijn, en waarom een hond dan volgens jou alleen een carnivoor is, terwijl de feiten er toch echt liggen 
Sancha schreef:Ach, als je kijkt naar het gestel van een hond, dat is niet het gestel van een onmivoor. Maar van een carnivoor. Zo simpel is het. Wil je lekker groenten voeren, neem een konijn.
Als dat niet genoeg feit voor je is weet ik het niet meer
Sancha schreef:Ach, als je kijkt naar het gestel van een hond, dat is niet het gestel van een onmivoor. Maar van een carnivoor. Zo simpel is het. Wil je lekker groenten voeren, neem een konijn.
Als dat niet genoeg feit voor je is weet ik het niet meer

Citaat:Dit zal je vast niet willen horen, maar alleen vers is óók niet altijd goed voor de hond, maar dat zal ik zeker verzinnen
Prima hoor als je zo denkt dat jouw 'feiten' de juiste zijn, maar in mijn ogen zijn ze dat zeer zeker niet.