Twee (geholpen) teefjes samen, gaat dat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 23:48

Oooow geloof me, er zijn ook reuen en teven die elkaar helemaal afmaken.
Ik geef toe, het is waarschijnlijk makkelijker om een passend reutje te vinden dan een passend teefje.
Gewoon omdat je iets meer speling hebt. Maar als je naar een goede fokker gaat, die kennis heeft over het nest, dan is een passend teefje vinden echt niet onmogelijk.
Laatst bijgewerkt door Ragebol1977 op 26-06-11 23:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 23:51

Ayasha schreef:
Sancha schreef:
Kan, maar als je leest ;) Twee teven knokken over het algemeen totdat er eentje bij neervalt, letterlijk. Wil je dat risico nemen?
Mij best, maar kom dan niet over een tijd klagen als het fout is gegaan :) Het scheelt dat ik hele dagen thuis ben, en ze altijd in de gaten heb.

Twee teven kan prima, maar als het fout gaat gaat het verschrikkelijk fout. En dat is banketstaaf als je er niet bij bent.
Is het enige punt dat ik wil maken ;)

Al zo lang ik leef hebben wij hier meerdere teven bij elkaar en het is nog nooit zou fout gegaan als jij zegt. Misschien is het toch een stukje (gebrek aan) opvoeding? :)

Praat niet over mezelf :) Hier heb ik ze twee keer van elkaar moeten trekken en sindsdien zitten ze gescheiden.
Ik heb het wel over mensen met ontzettend veel ervaring en kennis, waarbij toch de teven niet met elkaar konden.

Kan gebeuren, opvoeding of niet. Val me er op aan, doe wat je wilt ;) maar het is een bekend gegeven.

Ayasha
Blogger

Re: Twee (geholpen) teefjes samen, gaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 23:52

Dat het een keer kan mis gaan, sure, kan met twee reuen ook. Past het niet, dan past het niet. Maar als het altijd mis gaat dan ga ik me toch vragen stellen.

Thirty

Re: Twee (geholpen) teefjes samen, gaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 23:54

Wie heeft het over altijd? :)

Heb in dit hele topic vermeld, dat het prima goed kan gaan :) Maar als het fout gaat, gaat het hoogstwaarschijnlijk goed fout. En TS zal dan net ff niet thuis zijn :)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 00:05

Wij hadden eerst de combi samojeed reu (geholpen) en een samojeed teef (ongeholpen)
Iwan (reu) was een jaar of 5 ouder, toen hij richting de 12 jaar draaide heeft Chelsea Iwan flink te pakken gehad waar vader nog moeder tussen kon komen. Uiteindelijk ben ik met mijn 9? Jarige leeftijd gaan krijsen en zo is het afgelopen, Chelsea had nagenoeg niks Iwan moest gehecht worden, vanaf dat moment hebben we ze nooit meer alleen met zijn tweeën gelaten.

Toen Iwan op een respectievelijke leeftijd van 18 jaar is overleden hebben wij er een Frans bulletje bij gehaald of eigenlijk gekregen (teef) zij hebben nooit gevochten, Chelsea was de baas en hoefde nog maar te kijken en het was goed.

Je weet het toch nooit van te voren, honden zijn lastige wezens.

CSAArabians
Woonplaats: Emlichheim (Duitsland) 300 meter over de grens bij Schoonebeek (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 07:34

Femke schreef:
Ik heb inmiddels 16 teef-teef combinaties gehad in mijn leven.
En daar is het nog nóóit fout gegaan. Zelfs nog nooit een serieus gevecht.

Als het blijkbaar zo ontzettend vaak fout gaat, heb ik wel extreem veel geluk gehad :P
Ik denk dat je in heel veel gevallen waarbij het fout gaat de eigenaar de schuld kunt geven, ipv de honden. En ook de keuze van het ras kan er behoorlijk op van invloed zijn. Je hoort toch over de wat "pittigere/waak" rassen dat het sneller fout gaat dan bij de gezelschapsrassen.

Idem hier: altijd teef-teef combinaties gehad en tot dusver nog nooit problemen gehad, ook niet met de Pittigere rassen.
We hebben momenteel 3 honden te weten, grote Grijze Keeshond, Leonberger en een Tibetaanse Mastiff, ook niet de meest makkelijke rassen combi dus..... :+
Moet er wel bij zeggen dat wij zeer duidelijk en consequent met de "dames" zijn en we ze ook echt alle dagen flink uitpoweren, binnen word er dus af en toe nog even gespeeld, gegeten en vooral geslapen. :D

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 09:44

Sancha schreef:
Wie heeft het over altijd? :)

Heb in dit hele topic vermeld, dat het prima goed kan gaan :) Maar als het fout gaat, gaat het hoogstwaarschijnlijk goed fout. En TS zal dan net ff niet thuis zijn :)

Tja als je alles op soms gaat baseren dan kan helemaal niks meer in het leven ;)

Sancha schreef:
Praat niet over mezelf :) Hier heb ik ze twee keer van elkaar moeten trekken en sindsdien zitten ze gescheiden.
Ik heb het wel over mensen met ontzettend veel ervaring en kennis, waarbij toch de teven niet met elkaar konden.

Kan gebeuren, opvoeding of niet. Val me er op aan, doe wat je wilt ;) maar het is een bekend gegeven.

Nou ik ben dan wel benieuwd naar feiten en onderbouwingen door middel van cijfers.. Ik heb namelijk nog nooit zoiets gehoord en als actieve hondensporter en fokker van aussies (dus ook teven in huis) heb ik het nog nooit meegemaakt en tuurlijk bestaat de kans dat het gebeurt. Maar die kans bestaat altijd. Ook bij de combinatie reu-reu en ook reu-teef. De honden moeten elkaar liggen en dat komt niet door het geslacht..

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 09:57

Ik denk dat uit de reacties van jullie allen blijkt dat het heel goed kan gaan, maar dat als het misgaat het ook goed misgaat!

Door (leuke)prive-omstandigheden hebben wij besloten om de pup nog even op de lange baan te schuiven. Wij hebben nu niet de tijd die we nodig zijn voor een pup.

WIj gaan er gewoon goed over nadenken en laten het, zodra het zover is, afhangen van de pup en het nest zelf. :)

Bedankt voor de reacties allemaal!

Edit: Even voor de duidelijkheid, wij gaan verhuizen, zijn nieuw aan het bouwen en hebben nu dus gewoon niet 100% aandacht voor een pup :)

baretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 11:40

@ Iorrr,

verstandig besluit, om nog even te wachten :j Net zoals dat je probeert zoveel mogelijk info in te winnen over wat er KAN gebeuren +:)+ . Er zijn al zoveel mensen die "zomaar" een hond (erbij) nemen en de (mogelijke) consequenties niet zien.
Jullie denken er tenminste echt over na en vragen voor wat je niet weet. Helemaal goed *\o/*
Succes en veel plezier met jullie nieuwe woning.

Grtz.