Poes blijft in huis piesen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 23:30

+:)+

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 23:31

schrobben doe ik niet.
ik heb klompvormende korrels, dus ik schep m 2 x daags leeg. (was 3 x :D )

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 23:34

dierenfan schreef:
Nee, ik had haar daar niet laten zitte t/m 11 weken. Want had haar namelijk nooit opgehaald. Als ik een huiskat wil ga ik namelijk een huiskat halen en geen schuurkat. Zeker niet als ik op een flat woon. Ze vererven namelijk altijd het gedrag van ouders ook. Daar wordt mede het karakter door bepaald. Door aangeboren dingen en door aangeleerde dingen. Dus wil ik een binnen kat dan ga ik geen kitten nemen van buiten katten omdat ik weet dat buitenkatten qua karakter pittiger zijn dan de relaxte binnen katten. Zijn de ouders binnen katten dan geloof ik wel dat de jongen het ook KUNNEN zijn.
Daarom een ras kat genomen hier ;) naast mijn aan komen lopen poes die halve dagen op toer is buiten en niet binnen te houden is (en niet aanhankelijk is).

Logisch ook dat ze een andere kat niet accepteerd. Ze heeft namelijk de hele periode (vanaf 6 weken leeftijd) gemist over hoe je onderling met elkaar om moet gaan dus ze kent geen kattengedrag en zal dus ook neit weten hoe ze met een andere kat overweg moet.

Beetje overdreven reactie, vindt je niet?? Ze heeft dat beestje met de beste bedoelingen mee genomen. en buiten dat,
schuurkatten kunnen prima in huis leven. misschien niet allemaal maar het overgrote deel wel. heb hier een ex-boerderij kat zitten die een half jaar was toen ik d'r mee naar huis nam. dit was een wilde kat. hierna is er een kitten bij gekomen van 6 weken en het zijn de meest relaxte katten die ik maar kan wensen. die van 6 weken heeft totaal geen problemen gehad. gedraagt zich voor 100% als kat en spelen en rennen er op los. binnen. stalgenoten hebben regelmatig hele jonge kittens en wat oudere zwervers mee genomen naar huis en ook dit gaat allemaal prima.
mijn zusjes hebben ook hun katten gekregen op de leeftijd van 6 weken (reden doet er niet toe en hoef ik ook geen gezeur op) en ook die katten hebben nooit geen problemen gehad en kennen.

@ TS: mijn kater begon ook overal te piesen. ik dacht echt dat hij het expres deed aangezien het nogal een dominantie was. hij presteerde het zelfs nog om voor je neus te gaan zitten pissen en dan leek het echt alsof hij je uit zat te dagen. grrrrrr :( . kon het beest wel wurgen.
bij de dierenarts urine na laten kijken en hij bleek blaasgruis te hebben wat ook z;n plasbuis verstopte. hij had dus bijna continu aandrang en pieste waar hij op dat moment zat. z'n penis is geamputeerd en hierna was het gepies over.
de mijne vindt het trouwens ook niet prettig als er een klepje voor de bak zit.

Poosje81

Re: Poes blijft in huis piesen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 23:52

Slotje op verzoek.