Zijn mensen helemaal gek geworden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

peugotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 15:11

de truuk is het om het zo onverwachts te doen dat de hond niet ziet waar het vandaan komt, en dus schrikt. Als je gooit en ze zien het aankomen, doet het niet zo veel (of veel minder)

vencedor

Re: Zijn mensen helemaal gek geworden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 15:12

Mensen zijn niet gek geworden, jij eigenlijk dat jij dit heel gek vind..! Die mensen weten toch niet of ze bijt of niet. Als er een blaffende hond op mij afvliegt zou ik daar ook helemaal niet blij mee zijn. Hond moet gewoon onder controle zijn en niet zomaar of mensen afvliegen,

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 15:15

@peugotje Maar zij zal altijd van het geluid weg lopen..
Ik ga dit eens overleggen met mijn instructeur en ga dit niet zelf proberen (ivm. timing etc.) ;)

@caboclo laat haar op cursus (met een heel goed/dicht/stevig hek) los en komt dan prima terug, ze weet op dat veld prima wat ze moet doen.
Ik doe het hier ook wel eens, maar we hebben hier alleen een omheining met gaten er in, of een veel te laag hek, helaas niet veel luxe hier ;+
Dankjewel voor je reactie :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 15:17

Sorry maar ik had hetzelfde gedaan, ze had van mij ook een schop mogen incasseren.
En als ik zo een hond op straat zie die iemand achterna zit blaffend en ook al is de eigenaar gehandicapt, zo ik hem niet pakken.
Maar zoals je al aangaf is dit een ex zwerfhond en in een opvoedend traject. Ik hoop dat het snel beter gaat en ze zich de volgende keer bedenkt.

Anouk_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 15:20

Ik vind ook dat een hond moet luisteren en ik denk dat ik precies hetzelfde zou reageren. Zo zag ik eens een herder bij zijn baas vandaan sprinten richting speeltuintje waar 2 jongetjes van een jaar of 8 aan het voetballen waren. Baas bleef maar roepen en roepen maar de hond reageerde niet. Pakte de bal van de jongetjes en leek verder heel speels.
Het kindje zag geen kwaad en pakte de bal weer vast waarop de hond hem in zijn arm beet en ook niet losliet. Ben er toen ook opaf gesprint en heb die hond toch ook even op zijn sodemieter gegeven. _-:(
Het baasje kwam boos op mij aflopen of ik wel helemaal goed bij mijn hoofd was om zijn hond een trap te verkopen. Heb mijn excuus wel aangeboden maar wel vriendelijk tegen meneer gezegd of hij zijn hond aan de lijn wil houden. Waarop hij boos werd, zijn hond aan de lijn deed en kwaad al mompelend weg liep en het jongentje huilend liet staan. Ben toen maar met het jongetje meegegaan naar zijn huis ( tegenover het speeltuintje ) arm kind :n

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 15:21

ahah wat een boefje is het zo te horen..
ik weet niet of ze een maatje heb die wel goed los kan lopen? en luister als je roept?
anders zal je ze aan elkaar kunnen binden wel een raar idee maar dan leer ze wel op comanddo te komen ook op een ander veld

wel zal ik dit doen op een groot open plek aangezien er misschien anders botsingen gaan komen bijvoorbeeld de 1 lang linkse kant van t paaltje en de ander de andere kant aha

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 15:21

Ik vind het ook niet zo raar. Jij weet dan wel dat je hond niet bijt, maar dat kunnen anderen niet bijten. Ikzelf had denk ik wel rustig gebleven, maar van m'n vader had hij ook een (flinke) schop gehad. Hij heeft niks tegen dieren maar hij is gewoon doodsbang voor honden. Tja en jij hoort je hond eigenlijk bij je te houden (zit in dit geval volgens mij een verhaal achter maargoed).

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 15:25

nathalie_v schreef:
Heb serieus nagedacht over zo'n band (maar dan met geluid/tril/schok functie).
Maar weet nog niet of ik dat wil :+ (dit is natuurlijk ook niets ;) )

Ik heb je een pb gestuurd met hoe wij het hebben aangepakt met onze (ook nog eens bange) zwerver uit portugal.
Ze heeft een keertje een schok gehad van een schapenhek toen ik haar riep (en ze reageerde niet :+ ), was echt toeval en per ongeluk perfecte timing maar daarna is het wel ineens 3 stappen vooruit gegaan. Hond had ineens door dat je haar ook kan beperken in de omgeving zonder lijn. Dus ja het helpt wel, maar ik zou er denk ik alleen naar grijpen als aller aller laatste hulpmiddel.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 15:55

Zoals ik heb gelezen was het een ongeluk. Het is inderdaad haar verantwoordelijkheid, maar waarom moet het dan op zo'n manier gezegt worden?

Maar iniedergeval, de reactie van de mensen is soms onvoorspelbaar, maar dat is dan voor sommige mensen een natuurlijke reactie. Daar kunnen ze zelf weinig aan doen. Ik ben bijvoorbeeld erg bang voor spinnen, zodra ik er dan ook eentje zie, dat ik hem dood trap (als het op de grond loopt :+ )

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 16:50

Oef, rotsituatie... Maar goed, ik zou ook eerlijk gezegd ook niet zo blij zijn als er een hond zo op mij af kwam ;).

Surprise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 16:53

Als iemand m'n hond zou schoppen en ik had een kruk in m''n hand... (6)
Nee even serieus, NIEMAND heeft het recht om zomaar een hond te schoppen. Al moet ik toegeven als een hond me echt zou bijten zou ik hem ook een mep/schop geven. Aangezien dit hier niet het geval was, vind ik het erg kinderachtig van deze mensen..

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 17:01

Nee, maar je hebt als honden eigenaar wel het recht om je hond aan de lijn/ danwel onder controle te hebben ;).

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 17:14

Surprise_ schreef:
Als iemand m'n hond zou schoppen en ik had een kruk in m''n hand... (6)
Nee even serieus, NIEMAND heeft het recht om zomaar een hond te schoppen.

Er werd hier ook niet zomaar geschopt. Er werd geschopt omdat een hond gedrag vertoonde dat voor mensen die geen honden gewend zijn heel bedreigend overkomt.

Het spijt me zeer, maar als een hond naar mij of mijn hond dreigt kan hij of zij inderdaad ook waarschuwing of wanneer nodig een schop verwachten. Ik ga niet afwachten of baasjelief alsjeblieft de hond terug wil roepen.

Er lopen hier twee herders die ik niet vertrouw, van een weet ik dat hij als eens een Jackie te grazen heeft genomen, en beide lopen nog altijd gewoon los. Tja, dan heb ik toch echt liever dat die hond gebroken ribben heeft dan mijn hond. :)

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 17:17

Tja.. niet iedereen is gediend van los lopende honden.. Ik schop ook niet zomaar honden, maar op het paadje waar ik langs moet om bij mijn paard te komen lopen hebben mensen een soort hondenopvang ofzo.. en er is een hond die ze altijd los hebben lopen en die dus écht niet luistert. Hij is me al een paar keer achter na gevlogen en toen deed ik niets. maar eergister beet hij mij heel hard in mn been en heb hem toch wel een schop(je) gegeven..

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 17:25

Het is ook niet normaal hoor dat ze naar je hond trappen, valt me de laatste tijd ook op dat mensen steeds moeilijker doen tegen hondeneigenaren, aggressie lijkt wel steeds groter, vroger als ik met mijn honden over het fietsdijkje liep (heel rustig, misschien 1 of 2 fietsers in een uur) en er kwam iemand op de fiets aan dan hielden ze even in, zodat ik ze de berm in kon sturen en dan zei je gedag en klaar, nu beginnen ze op grote afstand al vaak te bellen of gillen, laatst had ik er een die aan het begin van de dijk bleef staan omdat ie mn honden zo eng vond, nou ik heb echt geen enge honden, zeer rustig, rennen ook niet achter mensen aan, mensen leren niet meer hoe met dieren om te gaan denk ik, of ze bevriezen of ze gaan agressief doen, weinig mensen zonder honden die nog normaal doen.
Wat wel helpt als ik iemand tref die zn been optilt om te gaan trappen, naar honden die niet eens naar ze kijken is dat ik zeg dat ze anders van mij een trap terug kunnen krijgen omdat die hond zich niet kan verdedigen, nou dan worden de beentjes snel ingetrokken, zijn ze helemaal mal.
Ik heb blond lang haar, maar ze zien wel dat ik het meen gelukkig.
Overigens als een hond naar je bijt, zou ik ook trappen, dan is er pas sprake van evenredigheid, niet bij voorbaat.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 17:36

Als een blaffende hond te raken is met schoppen ..... is hij in principe al te dichtbij. Zou kolder zijn om af te wachten of ie wel of niet bijt. Enig idee wat er allemaal moet/kan gebeuren als je gebeten bent? Tetanusspuit, hechten van de wond.... evt nabehandeling plastische chirurg.....

Ik wacht iig niet tot ze bijten :n

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 17:40

Meestal bijt een blaffende hond juist pas, als daar een reden voor gegeven wordt. Dus of juist door fietsen, trappen, dreigend overkomende lichaamstaal... De echte bijters blaffen zeer zelden. Die hebben het al in de kop, en willen hun prooi.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 17:42

Dus het is je eigen schuld van de achtervolgde en gebeten fietser/wandelaar etc. Tja ik denk daar anders over .... Onze vorig jaar afgemaakte bouvier van de buren blafte altijd voor ie beet :j

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 17:44

Nee, zo gek vind ik het niet. Ik zelf zou het niet snel doen omdat ik niet bang ben en geen slechter ervaring er mee heb o.i.d. Wie weet zijn de mensen die het wel doen eens gebeten door een hond en zijn ze er angstig voor. De vrouw op de fiets kan ik ook wel begrijpen, straks lag jouw hond onder haar wiel en wie weet hoe het dan af zou lopen.
Verder heeft een vriendin van me een keer een hond, zo'n keffertje een flinke tik met de zweep gegeven, we waren bezig met een pony verkeersmak te maken en we reden door het bos.
Die pony was erg bang voor honden, maar daar kwam het keffertje aan lopen en de hele tijd tegen de pony haar been op te springen, ze heeft toen netjes gevraagd of ze de hond aan wouden lijnen. want haar pony begon rond te springen uit angst. De mensen van het hondje bleven maar dom lachen, toen heeft mijn vriendin haar een fikse tik gegeven met de zweep, omdat haar pony er steeds van door wou vliegen.
Wat ik probeer te vertellen is dat het geheel aan de situatie ligt!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 17:46

Ben ook niet bang voor honden .... geen enkele.... maar heb alle begrip voor als men naar mijn loslopende hond zou schoppen als ie te raken is. Zal zelf ook schoppen of meppen naar een hond zoals uit OP.
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 15-06-11 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 17:46

Ik vind ze wel gek, niet omdat ze reageren maar hoe. Een hond die al "over de rooie" (iig gespannen) lijkt nog gaan trappen... Was ie nog niet van plan om te bijten heb je grote kans dat je voor hem met die trap bevestigd dat je een bedreiging bent en dat ie wel in de aanval modus gaat.... :=
Ik zou een hond die enkel blaft nooit trappen...

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 17:47

he wat vervelend meid. Ik snap je hoor ;)

ik heb soms dat als Nero gaat waken ( eigen terrein + eigen weg) dat mensen zo brutaal zijn om hem weg te trappen. Heel vervelend voor jou en Kyra. Ik had haar iig in de nek gegrepen, maar dat is misschien dierverzorger iets haha :+

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 17:49

slimmerik schreef:
Dus het is je eigen schuld van de achtervolgde en gebeten fietser/wandelaar etc. Tja ik denk daar anders over .... Onze vorig jaar afgemaakte bouvier van de buren blafte altijd voor ie beet :j

Wordt dat gezegd, dan? Dat het je eigen schuld is?. Je kunt veel voorkomen, door juist te reageren. En als een hond blaft, en je reageert verkeerd, dan kun je dus gebeten worden, ja.Bijvoorbeeld als je zijn erf betreed, en zijn waarschuwing negeert.
En dan zeg ik dus ook nog: 'meestal', Slimmerik... :Y)

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 17:50

spicegirl schreef:
een hond die agressief blaffend op me af komt, krijgt er ook 1. de laatste keer was ik op de fiets, hond kwam blaffend aangerend, en voor ik het wist, beet ie in mn poot.
moet ie maar goed aangelijnd blijven, en opgevoed.

Hier ga ik in mee.. ik vind het belachelijk dat iemand zijn hond niet bij zich kan houden.
Het zijn gewone basiscommando's en verder hoeven ze niks bijzonders te doen.

Vorige keer was er ook een hond die kwam luid blaffend op mijn doof en blinde hondje af.
Die heb ik ook een schop gegeven. Zegt die man doodleuk dat die hond niks doet.
Maar dat wil niet zeggen dat mijn hond niks doet. Ze is doof en blind.

Nee ik snap het op zich wel. Het is jouw hond en ook ik vind dat je hem bij je moet houden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 17:52

Bende moraalridders, het is een dier, als materiaal je in de steek laat kan je weinig doen op een kruk.
Ja TS, je had hem misschien nog KO kunnen proberen slaan :+ Weggelopen had ie dan iig niet.