Onze hond is erg ziek :(

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marloes__

Re: Onze hond is erg ziek :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 17:22

Volgens mij is het gewoon sarcastisch bedoeld ;).

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 17:54

Marloes__ schreef:
Volgens mij is het gewoon sarcastisch bedoeld ;).

ja idd. ;) Ik bedoelde fijn hij is pas 2 jaar en hoop niet dat die allemaal kwaaltjes erbij krijgt.. ;(

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 17:56

Ahj. ok, ben een beetje blond af en toe :o?

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 20:20

Hoe gaat het nu met Bink?

crabbybitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 07:21

Hoe is het nu met Binky??

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 08:42

crabbybitch schreef:
Hoe is het nu met Binky??

Ik kwam gister binnen en meneer was heel blij me te zien.. dus in andere woorden hij is een stuk levendiger. maar dit komt helaas omdat de medicijnen de pijn onderdrukken :(

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-11 20:58

Even een update: bink heeft duidelijk ups en downs.. vanmiddag toen me moeder hem uitliet, wou die met geen mogelijkheid mee en had die echt weer pijn. En toen ik een uurtje geleden binnen kwam, was die heel anthousiast en heb zelfs een klein rondje met hem gelopen, waarop meneer dacht 'zo klein rondje'. Ook heeft die goed gegeten en gedronken, wel lichte verhoging vanmorgen. We hopen natuurlijk dat de DA het gewoon mis had, en hij weer de oude word. maargoed nu zit die natuurlijk nog onder de medicijnen..

ik krijg al tranen in me ogen, bij de gedachten dat me kindje er niet meer is :(

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 21:00

Ah ik hoop toch zo dat hij zich snel beter voelt :(:) :(:) Sterkte maar weer :(:)

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 01:10

Jeeeh wat een ellende! Jullie hebben pech met Bink! :(:)
Hoop echt dat alles goed komt!

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-11 08:49

lieniminnie schreef:
Jeeeh wat een ellende! Jullie hebben pech met Bink! :(:)
Hoop echt dat alles goed komt!

Nou dat kan je wel stellen he .. :( Gelukkig gaat het al ietsjes beter.

Browniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 18:20

Pauline schreef:
Ik zou teruggaan, kan ook een maagtorsie zijn oid. Ik heb geen idee heo dat eruit ziet maar als het niet beter gaat terwijl het wel zou moeten zou ik de nacht niet in willen.

mijn hond heeft ook een maagtorsie gehad, het dier gaat dan gillen als een zeehond en als je de dierenambulance belt zegt die: je moet zelf komen anders is het al te laat, een hond is dan ook binnen 3 uur dood en het dier zou bovendien de maag niet leeg kunnen kotsen omdat deze helemaal rond zijn as is gedraaid, een hond probeerd wel te spugen maar dit lijk op opgeklopt eiwit en komt niet uit de maag. Een maagtorsie komt altijd voor bij honden met een brede borstkas, ik denk dus niet dat dit een maagtorsie is.

Browniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 18:21

trouwens ook sorry voor de late reactie

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-11 21:14

Browniee schreef:
trouwens ook sorry voor de late reactie

Doesnt matter, maar dankje voor je reactie, en was zoals ik al zei, ook geen maagtorsie :P

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 11:59

Arm dier!
Gelukkig gaat het weer iets beter!
Heb je ook nog bij de DA geïnformeerd naar het infuus?
En helemaal offtopic, maar jouw dierenarts neemt dus geen dieren op en is niet 24/7 te bereiken omdat hij er zelf niet bij woont? Of begrijp ik het verkeerd?

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 13:29

Anna-Jelly schreef:
Arm dier!
Gelukkig gaat het weer iets beter!
Heb je ook nog bij de DA geïnformeerd naar het infuus?
En helemaal offtopic, maar jouw dierenarts neemt dus geen dieren op en is niet 24/7 te bereiken omdat hij er zelf niet bij woont? Of begrijp ik het verkeerd?

Het infuus is niet nodig geweest, aangezien hij wel genoeg dronk. Mijn DA neemt geen dieren voor heel de nacht op nee (neem aan dat die ons dan door zal verwijzen), maar tuurlijk is die wel 24/7 bereikbaar als het nodig is. We hebben hem ook toen snachts gebeld. :)

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 18:31

Voor de mensen die het leuk vinden om te weten. Onze hond is godzijdank weer beter. Hij krijgt opbouwend zn oude voeding weer terug.

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 18:46

Gelukkig maar! :) succes met hem!

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 18:58

lieniminnie schreef:
Gelukkig maar! :) succes met hem!

Dankjewel, leuk dat je altijd reageerd ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 19:12

Dat is goed om te horen zeg, gelukkig! :j

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 19:13

hahaha :D

fokkertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 23:31

Nou, gelukkig hoor.
We hebben onze hond wel in kunnen laten slapen.
Kreeg in een week tijd 3x gasvorming, maar had geen maagtorsie (volgens DAP, foto gemaakt). Kreeg er ook zware hartritmesoornissen bij waardoor ze het niet aandurfden om hem eventueel te opereren. Om te kijken waar die gasvorming van daan kwam.
De 3e keer was zo heftig, en raakte hij ook vanwege de pijn in shock dat we hem hebben laten inslapen.
Achteraf denk ik dat bij de 1e keer al weefsel is afgestorven en dat hij puur op wilskracht nog een week geleefd heeft. Wat een karakter had ie!
Geen hond meer en totaalrekening van ruim 1.500.
Hou het maar goed in de gaten, heel vaak komt het met regelmatige tussenpozen terug. Bij ons zat er steeds precies 3 dagen tussen (zaterdagavond, woensdagavond en zondagmorgen).

Ingrid_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 23:47

Wij hebben ook een keer iets soortgelijks gehad met onze hond. Ze gaf veel over en we gingen naar de DA. Die dacht aan een virus en ze kreeg toen iets tegen de misselijkheid enzo. Helaas ging het niet over en op een zaterdagavond ging het helemaal mis, ze was zo slap als een vaatdoek en gaf alleen maar over. We zijn toen snel naar de DA gegaan en die had toen ook een foto gemaakt. Op de foto was ook een soort luchtbel te zien in de maag, maar niet een teken van een maagtorsie. Ze had zoiets nog nooit gezien en wilde dat de andere DA ook zou kijken, dus onze hond werd opgenomen in de kliniek, aan een infuus. Bah... wat is dat afschuwelijk zeg! terug naar huis zonder je hond. Ik had de hele nacht niet geslapen. De volgende dag werden we gebeld dat de andere DA ook mee had gekeken. Hij wist ook niet wat het was, had zoiets nog nooit gezien. Ze gaven haar suikers en hielden haar aan het infuus. 's avonds konden we haar meenemen met licht verteerbaar voedsel. Ze knapte daarna goed op. Wat het is geweest blijft een raadsel voor iedereen :?

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 13:04

Hallo iedereen, tijdje geleden heb ik dit topic aangemaakt, omdat bleek dat mijn dogo een ontstoken alvleesklier had. Godzijdank kwam die weer helemaal bovenop.

Helaas was het een paar dagen geleden weer mis. Meneer moest heel de nacht spugen en had weinig lust. Toen weer naar de DA gegaan. De DA ging naar zn buik luisteren, en die rommelden weer heel erg. Je raad het al.. Waarscheinelijk toch weer de alvleesklier. Godzijdank waren we er op tijd bij, hij zag er nu een stuk beter uit, dan vorige keer. Hij was wel heel erg sloom en zeer aanhankelijk! De DA heb hem medicijnen tegen de misselijkheid gegegeven en hij moet weer op licht verteerbaar voer, de komende 2 weken (auwchhh voor de portomonee) :+.

Nu zijn we een paar dagen verder, al wat opgeknapt, maar nog steeds niet te oude.. Nog steeds wil die t liefst in je kruipen. Helaas zijn we er nu achter dat het dus steeds terug (kan?) komen |(

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 13:08

He gatsie wat sneu...Je hebt dus een zorgenkindje.Wij hebben thuis ook altijd dieren met problemen,en je doet altijd weer zo je best.. Hopen dat hij gauw opknapt,sterkte ermee!

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 13:12

annabell8 schreef:
He gatsie wat sneu...Je hebt dus een zorgenkindje.Wij hebben thuis ook altijd dieren met problemen,en je doet altijd weer zo je best.. Hopen dat hij gauw opknapt,sterkte ermee!

Nou een zorgenkindje is het zeker! Hij heeft ookal een gras-allergie, dan denk je dat je alles heb gehad }>.