Levend voer voor hongerige tijgers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Angela_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 10:23

BarbaLala schreef:
Het schieten wel, maar varkens worden bijvoorbeeld al niet geschoten ;)
En ik doelde meer op de lijdensweg er voor, maargoed, dat is een andere discussie.

Maar wel een discussie die ik dit topic op zijn plaats vind hoor! ;) . Helemaal met je eens! Ik hoor zo vaak mensen over rare dingen en dierenleed en als ik ze dan vraag of ze biologisch vlees eten dan krijg je een rare blik. Eerst in je eigen tuin kijken en dan pas bij de buren! :o

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 10:27

Bahbah echt weer iets voor die chinezen. Als er ergens veel dierenmishandeling is dan is het wel in China, alles voor de centen vies ranzig volk.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 10:29

BarbaLala schreef:
En ik doelde meer op de lijdensweg er voor, maargoed, dat is een andere discussie.

Varkens zijn nog sneller door als je t goed doet en fatsoenlijk.

Maar oke, de lijdensweg, ik snap je.
Al is die niet zo gruwelijk als dat er altijd maar geroepen wordt.
Maar mensen nemen zo snel iets aan... maar willen dingen niet zelf bekijken of zelf een conclusie te kunnen trekken.

Sandrohit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 10:52

Ik heb het filmpje niet bekeken en was dit ook niet van plan om te gaan doen.
Mijn reactie komt dus voort uit jullie reacties hier in het topic.

Ik ben tegen levend voeren,in het wild gebeurt dit dan wel maar daar worden ze dan ook niet gevoerd.
Wat een bull oliebol om te praten over dat het zo in het wild ook gebeurt.
Dit is toch niet vergelijkbaar!
Schiet zo'n dier vlak voor die tijd af en je houdt volgens mij hetzelfde effect.
En om het jachtinstinct te behouden?
Waarom moeten ze een instinct behouden,ze worden toch gevoerd of is het uiteindelijk de bedoeling om ze nog terug te plaatsen in het wild?

Ik respecteer de mening van een ander maar sommige argumenten vind ik gewoon nergens op slaan.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 11:38

Angela_28 schreef:
BarbaLala schreef:

Maar wel een discussie die ik dit topic op zijn plaats vind hoor! ;) . Helemaal met je eens! Ik hoor zo vaak mensen over rare dingen en dierenleed en als ik ze dan vraag of ze biologisch vlees eten dan krijg je een rare blik. Eerst in je eigen tuin kijken en dan pas bij de buren! :o

Wat weet jij nou van de eetgewoontes van de mensen in dit topic? Misschien eten de meeste hier wel scharrelvlees of eten ze helemaal geen vlees. En BarbaLala, dacht dat je er in China geen bioindustrie is? Wel hoor, en daar zijn de welzijnseisen een stukje lager dan hier. Hier staan bijna geen legbatterijen meer en in China zijn ze die juist aan het bouwen. Dierenwelzijn, milieu, menserechten etc. hebben het daar nou eenmaal minder prioriteit dan hier. Waarom zou daar nou weer niks van gezegd morgen worden?

Angela_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 13:58

[/quote]
Wat weet jij nou van de eetgewoontes van de mensen in dit topic? Misschien eten de meeste hier wel scharrelvlees of eten ze helemaal geen vlees. En BarbaLala, dacht dat je er in China geen bioindustrie is? Wel hoor, en daar zijn de welzijnseisen een stukje lager dan hier. Hier staan bijna geen legbatterijen meer en in China zijn ze die juist aan het bouwen. Dierenwelzijn, milieu, menserechten etc. hebben het daar nou eenmaal minder prioriteit dan hier. Waarom zou daar nou weer niks van gezegd morgen worden?[/quote]

Ik weet niks van de eetgewoontes van mensen in dit topic. Volgens mij zeg ik daar ook niets over? Het valt mij gewoon op dat er over zaken in het buitenland met betrekking tot dierenrechten veel vaker "schokkend" gereageerd wordt dan de ellende in ons eigen land. Daardoor keur ik niet goed wat er gebeurd in China maar ik mag dat toch zeker zeggen? :o

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 19:24

Fleurtje100 schreef:
Wat weet jij nou van de eetgewoontes van de mensen in dit topic? Misschien eten de meeste hier wel scharrelvlees of eten ze helemaal geen vlees. En BarbaLala, dacht dat je er in China geen bioindustrie is? Wel hoor, en daar zijn de welzijnseisen een stukje lager dan hier. Hier staan bijna geen legbatterijen meer en in China zijn ze die juist aan het bouwen. Dierenwelzijn, milieu, menserechten etc. hebben het daar nou eenmaal minder prioriteit dan hier. Waarom zou daar nou weer niks van gezegd morgen worden?

Easy on zeg :')
Je vult alles al in alsof je weet hoe wij over dingen denken!
Heb ook niet gezegd dat jij je mening niet mocht geven :)

Natuurlijk ben ik op de hoogte van hoe het er in China en omliggende landen aan toe is qua dieren welzijn, en uiteraard keur ik dat ook niet goed.
Maar om te stellen dat hier amper nog legbatterijen zijn, neuh, die zijn er zeker nog wel.
Om nog maar niet te spreken van alle andere mega-stallen die gepland zijn te bouwen....
Maargoed, we gaan wel erg offtopic nu :o