Moeilijke beslissing, wie heeft de oplossing???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tari2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 12:32

Wat je ook nog kunt proberen, dit heeft bij de hond van een vriendin van mij erg goed geholpen en was ook het allerlaatste wat ze zou proberen voordat ze de definitieve keus van inslapen nam, is een dierentolk. Janine van der Wel www.dierentolk.com boekt erg goede resultaten. Wellicht kan zij iets ontdekken bij je Woody waarom ze zo doet.
De hond van mijn vriendin leeft nog en doet het super, blijft altijd een hond waarop goed gelet moet worden maar hij is wel weer handelbaar.

Ik zou dus ook eerst alles proberen voordat ik mijn definitieve keuze maak. Herplaatsen van het 'probleem' zou ik nooit doen, zou het mezelf nooit vergeven als er dan iets ergs zou gebeuren.

Met alles proberen bedoel ik, het medische totaal uitsluiten, wat iemand anders al zei, eerst nog een keer alles doornemen, scan, bloed enz. Dan de gedragstherapeut/hondentolk en als daar niks uitkomt is het heeeeeel spijtig maar kun je jezelf nooit iets verwijten dat je niks geprobeerd hebt maar ik zou dan wel mijn hond in laten slapen. Ben ook een echte hondengek, heb er 5 :o

Heel veel sterkte bij het nemen van je beslissing.

Lusitano

Re: Moeilijke beslissing, wie heeft de oplossing???

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 16:25

Heeft TS al een beslissing genomen?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 20:13

niets is gevaarlijker dan onvoorspelbare agressie. Waarom niet? Omdat je nooit kan inschatten waarom een hond dan gaat bijten. Dus bij onvoorspelbare agressie zou ik in laten slapen. Puur voor de veiligheid van alles en iedereen om haar heen.

Is agressie voorspelbaar? Breng dan duidelijk "in kaart' waar de agressie naar buiten komt en ga er hard aan werken met een gedragstherapeut of idd als je dat niet aan durft met heel duidelijk verhaal plaatsen. En alleen bij mensen die duidelijk veel ervaring hebben met moeilijke honden.

Is het mogelijk dat de agressie door rangorde (op bank liggen dus ligt hoog) komt? Ik zou ze alvast aan leren om in een bench te slapen. en dan de opening van de bench richting de muur zetten. Wel maken dat ze er zelf in en uit kan maar als er iemand langs loopt zal ze niets kunnen omdat de opening naar de muur staat en dus niet direct naar het persoon kan komen. Misschien krijgt ze dan ook meer rust in haar kop. En jullie hoeven niet bang te zijn dat ze steeds plotseling aan valt.

Komt het door pijn? dan pijnstilling gaan geven en eens kijken wat ze doet na een paar weken.

Mijn boxer valt ook uit als hij diep slaapt en schrikt. De oplossing is hier hem een slaap plaats gegeven waar nooit iemand langs loopt. En niet wakker maken maar wakker roepen. Wij hebben zo geen enkel probleem ermee.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 22:46

Ik zou toch ook voor inslapen gaan..
Een tijdje geleden heeft een hond hier in de stad een peutertje gegrepen, recht in haar gezicht, letterlijk een hap eruit. Dat meisje moest plastische chirurgie ondergaan en is blijvend beschadigt in haar gezicht. Maar liet de eigenaar de hond inslapen? Nee hoor, pas toen de hond de baas beet, werd hij ingeslapen.

Voordat jij zoiets meemaakt, TS, zou ik voor de meest veilige, maar ook moeilijke optie van euthanasie gaan.

buukske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 21:20

We hebben Woody laten inslapen, mede op advies van onze eigen dierenarts, en een onafhankelijke die ik gebeld heb en het hele verhaal heb verteld.

Ze was inderdaad onbetrouwbaar, had zogezegd een kronkel in dr koppie....we hebben in deze 2,5 jaar veel gedaan met haar, onderzoeken, scans, gedragstherapeut en niets hielp.....het feit dat ze zich zo vastbeet in een egel en niet meer losliet vond zowel de dierenarts als de gedragstherapeut niet normaal...

Wij vonden dit de beste oplossing, voordat ze van hand tot hand zou gaan bij eventuele nieuwe eigenaren, of weer een mens of dier zou bijten zonder reden....

Lieve Woody, rust zacht!

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 21:22

Verstandige, maar heel moedige beslissing!
Heel veel sterkte!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 21:37

Heel veel sterkte gewenst. Ik hoop dat je het zo goed kunt afsluiten nu een tweede arts geraadpleegd is.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 21:39

erg veel sterkte toe gewenst met deze juiste keuze

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 21:48

Ik heb net het hele topic doorgelezen en ik ben van mening dat je een dapper, wijs besluit genomen hebt. Heel veel sterkte want het verdriet is er niet minder om natuurlijk. Je wilt problemen zo graag oplossen maar dat gaat nu eenmaal niet altijd ook al wil je er alles voor doen. Ik denk dat Woody nu rust heeft en ben blij dat zij niet in de handel terecht gekomen is...

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 21:49

heel moeilijk maar ik denk ook de enigste juiste beslissing.Heel veel sterkte gewenst hier mee

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 22:09

Veel sterkte gewenst!

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 22:12

aah he jakkes!
misschien uit eindelijk wel de juiste beslissing maar toch heb ik er moeite mee!

mylene32

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 22:16

kan je eerst n bachremedie proberen?

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 22:26

@mylene32. Lief bedoeld hoor maar lees eerst even het topic door. Ze heeft Woody inlaten slapen na overleg met deskundigen.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 22:26

ts heel wijs dat je deze beslissing hebt genomen. moet heel moeilijk voor je zijn geweest. sterkte!!

buukske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 22:32

Bedankt allemaal voor jullie lieve berichten, het is inderdaad niet makkelijk....maar ik moet eerlijk zeggen dat het wel een hoop rust geeft....niet meer opletten of ze door de deur glipt en daar mens of dier te pakken neemt, of ze onze pup niet zomaar pakt....of de kinderen niet per ongeluk op de bank naast haar gaan zitten als ze slaapt.....niet meer opletten dat iemand langs haar loopt (mens of hond) als ze eet...ook al at ze in de bench.....ze ging dan tekeer als een grote leeuw...maar evengoed missen we haar....ze kon ook heel lief zijn....pff...

toch zijn we van mening dat we hier goed aan gedaan hebben, niet alleen voor onszelf maar ook voor Woody...geen stress meer, geen agressie meer,.....niet meer aanvallen zonder dat ze weet waarom ze aanvalt....

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 22:40

fijn dat je nu van al die zorgen af bent ts. lijkt me echt een onhoudbare situatie waar je in zat. ik wens je nogmaals heel veel sterkte bij dit verlies maar weet dat je de juiste keuze hebt gemaakt.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 22:43

een heel moedig maar ook heel verstandig besluit. het geeft wel rust in huis, maar jullie zullen hem ook zeker wel missen. veel sterkte gewenst.

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 16:01

verstandige keuze, denk dat je straks wel gaat merken dat je toch een tijdje op je tenen hebt gelopen met haar in huis.
evengoed veel sterkte.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 20:53

Sterkte. Ik denk ook dat je het goed hebt gedaan en je hondje nu ook rust heeft...
Maar evenzogoed gewoon een pijnlijke beslissing.

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 00:20

Ik vind het een ontzettende dappere keuze, maar ook een hele zware.

Ik wil je ontzettend veel sterkte wensen met het verlies!

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 23:23

ts hoe is het nu met je, een paar weken verder, is de rust in huis goed voelbaar nu ze er niet meer is=

buukske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 08:44

De rust in huis is inderdaad heel goed merkbaar, ook de andere honden hoeven niet meer allert te zijn op onverwachte aanvallen en lopen ontspannen van buiten naar binnen en omgekeerd, dit was niet zo...als Woody ergens lag durfden niemand er langs, ook de grote flatcoatretriever niet....

Tuurlijk missen we haar wel enorm, de lieve kant die ze had...maar dit was echt de beste oplossing.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 17:11

fijn dat het nu rustig is in huis. ik wens je verder alle geluk met de rest van je diertjes.

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 21:20

ik vind het een hele dappere beslissing. vind het knap dat jullie deze hebben kunnen maken.
fijn dat je der voordelen er van inziet en je niet schuldig voelt.