Hond bijt kat dood. Gebrek aan opvoeding?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 10:41

hanny_jelke schreef:
als de buuren aan gifte hebben gedaan moet je het dier af laten maken.

dit is echt bullsh*t ;) zelfs honden die mensen hebben gebeten worden niet zomaar afgemaakt als ze iemand bijten hoor. er moet wel heel wat gebeuren voordat je je hond verplicht af moet maken. in het ergste geval wordt hij eerst in beslag genomen en ondergaat hij testen. aan de hand van die testen wordt bepaald of de hond een gevaar voor de samenleving is of niet.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 11:02

Als dat mijn kat had geweest, had de buurman nu geen honden meer. Zou gerust in staat zijn om op die honden te beginnen rammen met het eerste beste wat ik in m'n handen heb (staat altijd wel ergens een schup ofzo).
Is hij nu helemaal op z'n kop gevallen. Hij heeft die honden niet mee te nemen in jouw tuin. Bovendien zaten ze aan de lijn dus had hij ze gerust een zwier naar de andere kant kunnen geven, gratis vliegles voor de JR.

Jachtinstinct is bullshit. In die zin: jachtinstinct bestaat en is bij sommige honden idd moeilijk onder controle te houden maar die houd je dan aan de lijn en onder appèl. 'Jachtinstinct' is dus een crappy excuus voor de onoplettendheid van de baas.
Opvoeding heet dat.
Onze hond gaat prima met onze katten, vreemde katten in de tuin jaagt ze weg en soms wil ze op straat wel eens achter een kat maar met 1 simpele 'af' is ze teruggefloten (hond is kruising teckel).
Kennissen van me hebben een hele roedel jachthonden, man is jager en jaagt dus ook echt met die honden. Toch lopen er op hun erf ook katten, kippen en schapen, die geen haar gekrenkt worden door die honden. Dikke onzin dus dat jachthonden niet opgevoed kunnen worden.

Hier in Frankrijk moet je met 'ja sorry, jachtinstinct' mentaliteit niet aankomen. Boer had een keer paar doodgebeten schapen. Gaan klagen bij de eigenaar van de hond, 'ja sorry ik/hond kan er niks aan doen'. De volgende keer dat boer die hond bij z'n schapen zag heeft hij z'n jachtgeweer uit de kast gehaald. Probleem opgelost.

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 11:10

Ik heb vier JR en ik heb ze altijd aan de lijn.
Als een van de vier het ook maar in zn hoofd haalt om een kat te grijpen krijgt hij echt wel een behoorlijke straf hoor! :(

Potverdorie, je buurman heeft de honden aan de lijn, dan is het toch een kwestie van een beste ruk en tilt die beestjes de lucht in?
Oeh wat maak ik me hier kwaad om, WOEST!

Ik was er persoonlijk bovenop gesprongen als het mijn kat zou zijn geweest.
Die beste buurman was met mij nog niet klaar.

Sterkte :(:)

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 09:53

TS- Heel veel Sterkte!

Ik heb in de zelfde situatie gezeten.

Wij hadden een Perzische kater die nooit buiten gewend was. Hij was 1 keer ontsnapt en wilde daarna iedere keer naar buiten. Hij was zich van geen kwaad bewust helaas.

Tot op een keer dat hij mijn buren in hun tuin liep. Ze fokken met Belgische herders. Buurvrouw had onze kat gezien en had tegen haar man gezegd , haal de honden maar even op. En lieten de honden erop los zijden mijn andere buren. Kat had geen schijn van kans en werd dus vol op gegrepen. Schijnbaar is hij toen gevlucht met allerlei wonden en is in paniek in het water gevallen. Mijn vader vond hem later en hebben hem mee naar huis genomen en naar de dierenarts gebracht en toen was het al vrijwel te laat.

Hebben de politie toen niet ingeschakeld, omdat de buren niet wilde getuigen ivm de band met de herder fokkers.

Maar later is ze nog aan de deur geweest om haar excuus aan te bieden. Maar goed daar konden we toen geen genoegen meer mee nemen.
Laatst bijgewerkt door parouscha op 05-06-11 10:06, in het totaal 2 keer bewerkt

suuzepuus

Re: Hond bijt kat dood. Gebrek aan opvoeding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 09:58

Paroucha, je zegt vrijwel te laat??? heeft de kat het wel of niet overleefd??
En tja, dat was in de tuin van de buren. Dat vind ik wat anders dan in je eigen tuin!!

Sterkte ts... vreselijk om mee te maken dit...

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 10:01

het is voor honden vaak contextgebonden, eigen dieren worden niet aangevallen maar vreemde wel. Nog maar weer een reden om als katteneigenaar je kat op je eigen terrein te houden..

Ts wat een rotsituatie en ook wel een beetje >;) dat de buurman niks deed terwijl de honden aangelijnd waren. Ik denk ook dat ik in een reflex voor vliegende JR's gezorgd had, maar het kan idd heel snel gebeuren. Een heel naar ongeluk maar kan me voorstellen dat je er een rotgevoel aan overhoudt, door de reactie (of eigenlijk het gebrek daaraan) van de buurman. Kan het niet zijn dat hij perplex stond en ook niet de tegenwoordigheid van geest had te reageren? Sommige mensen 'freezen' in dit soort acute situaties..

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 10:07

Jeetje wat heftig.
Ik kan me voorstellen dat een loslopende hond niet meer te corrigeren is en achter een kat aangaat. Maar bij honden aan de lijn vind ik het echt heel raar. Hij had ze dus zo de lucht in kunnen tillen en dan laten ze uiteindelijk wel los.
Ik vind zelf dat JR vaak erg verwende nesten zijn. Komen keffend om mijn herder circelen en vliegen piepend weg als deze er achteraan gaat. Echt verwende kinderen die hun zin willen, zijn klein en schattig en worden te weinig gecorrigeerd en opgevoed. Dezelfde reden als waarom shets vaak barrels zijn.

Het probleem is nu niet de honden maar de man die zich niet als baas gedraagd.

Sterkte met het verlies van je kat.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 10:08

suuzepuus schreef:
Paroucha, je zegt vrijwel te laat??? heeft de kat het wel of niet overleefd??
En tja, dat was in de tuin van de buren. Dat vind ik wat anders dan in je eigen tuin!!

Sterkte ts... vreselijk om mee te maken dit...

Nee we hebben hem moeten laten inslapen helaas..

Ik vind nog niet dat je je hond erop af moet laten gaan. Aangelijnd en afschrikken oke. Maar niet een paar honden erop los laten :n

Ps: Ben het eens met het feit van JR van die verwende rotkrengen zijn. Ze hebben zeker een hele goede opvoeding nodig en een geschikte consequente baas, anders krijg je dus ook van dit soort situatie's .

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 10:11

Ik vind het ook echt absurt als je je honden erop af stuurt. Maar als er hier in de tuin een vreemde kat zit gaat mijn hond er ook op af. (zelf hebben we er ook 2 ) maar ik denk niet dat ze m dood zal bijten hoor. Hooguit weg hjagen uit HAAR tuin!!

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 10:14

Zicky schreef:
Dit was hun eerste kat-kil. Zelf hebben ze geen katten en normaal gesproken, gewoon op straat, kunnen ze wel wegkomen. Katlief zat nu onder een tuinstoel in een hoek. Kon geen kant op. Het ging allemaal heel snel. Maar ik moet eerlijk zeggen dat deze hondjes ook weinig opvoeding hebben genoten (lees: zijn strontverwend) en ook naar andere honden toe erg dominant zijn.

De buurman stond erbij en keer erna.

meid wat vreselijk!!!! :oo ik probeerden mezelf even in jouw schoenen te zetten en bedacht me dat ik die L*L van een buurman is even flink de waarheid had gezegd ( lees geschreeuwd!) wat een onmacht... ik heb ook een jack die ik wel kan corigeren als hij achter een kat aanrent, of dit altijd kan?! denk dat t groot gedeelte opvoeding is helemaal als je ze nog aan de lijn hebt ook! :( ik zou ze omhoog hebben geslingerd om 5 meter verder neer te komen en dan nog eens maat 40 ertegen aan... :o

heel veel sterkte... pffff niet aan mn kind maar ook zeker niet aan mn beesten! _-:(

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 10:20

Ik vraag me toch echt af hoe dit nou kan gebeuren als de honden aan de lijn zijn? In dat geval zou je buurman eens een schop onder zijn hol moeten krijgen! Als je ziet dat je honden richting de kat duiken geef je toch even een rug aan de lijn? Dan laat je ze toch niet zomaar op de kat afstormen? En als je ziet dat de honden de kat echt aanvallen, dan grijp je als baas zijnde toch in? Ik zou er denk ik toch maar werk van maken, je hebt de kat in laten slapen toch? Ik zou toch wel van de buurman eisen dat hij dat betaalt.
Het waren ZIJN honden in JOUW tuin en hij had kunnen reageren. Nu heb jij te lijden om iets wat totaal niet jouw fout is.

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 10:22

Oh TS wat vreselijk zeg, zon beeld laat je nooit meer los!!!
Ik had de buurman echt permanent de deur uitgegooid en de honden erachteraan.
Ik snap niet dat als je je honden nota bene aan de lijn hebt, dit kan gebeuren. Als je weet dat ze fel op iets kunnen zijn hou je ze toch kort en zorg je toch dat je ze goed vast hebt! Je MERKT toch dat je honden IETS gaan doen...
In dit geval vind ik het echt 100% schuld aan de buurman. Een onopgevoede JR aan de lijn kan volgens mij niks uitrichten als je hem kort naast je houdt... Die van ons niet tenminste, en die zijn ook nog niet altijd even braaf omdat ze nog zo jong zijn.
De honden kunnen er niets aan doen hoe ze zijn opgevoed of wat dan ook. Zoiets ligt ten alle tijden bij de eigenaar vind ik.

Maar goed, daar heb jij niet zo heel veel aan natuurlijk nu...
Heel veel sterkte meid!!

yostrasammer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 22:54

Naar mijn mening hebt je ook te maken met het instinct en natuurlijk gedrag. Ookal is dat niet hetgeen je verwacht qof zou willen.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 22:56

Het is wel een topic uit 2011 :)

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 23:00

Topiv van 5 jaar terug?

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 16:00

Oef heel antwoord getypt, is het topic 5 jaar oud :+

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 16:16

Zo dan... :oo :x _-:(

Niet alleen die honden hebben opvoeding nodig, maar je buurman ook geloof ik.. :=
Ik vind het ronduit asociaal om als hondeneigenaar toe te gaan staan kijken hoe zijn aangelijnde honden een kat vermoorden.. :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 16:42

Omdat dit al om een oud topic gaat (en de toevoeging hierop niet relevant is), plaats ik hier een slotje.