Hond en kat samen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Monica72

Re: Hond en kat samen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 14:47

hele simpele oplossing, men neme een rijzweep hond duikt op kat af en uithalen met de zweep over z'n achterwerk doe je het goed hoef je het maar 1x te doen doe je het niet goed zoals je nu bezig bent kun je het nog wel 100x doen.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 14:58

Nu gaan we al met zwepen beginnen. Je krijgt steeds leukere adviezen TS!

Ik hoop voor je dat het goed komt hoor. En misschien moet je ook een beetje je beeld van samen leven bijstellen. Ik vind het gemakkelijker om een hond te leren om de kat volledig te negeren. Kat en omgeving is volledig no-go terrein. Het nadeel is dat je geen schattig samen slapende diertjes hebt, het voordeel is dat poes en hondlief elk hun eigen ding zonder spanningen kunnen doen. Of dat was toch hier het geval.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 15:02

Zweep is nergens voor nodig. Hond moet kat niet met pijn associeren. Hij moet leren respect te hebben voor de kat.

Elma_

Re: Hond en kat samen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-11 16:48

Ik was niet van plan om mijn hond met zwepen te gaan slaan :')
En ja, ik ben misschien wel te lief voor haar, maar probeer het wel goed te doen. Op een positieve manier.

Ik doe het nu met een lang lijntje en plantenspuit, en het werkt tot nu toe goed :j

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 18:24

Monica72 schreef:
hele simpele oplossing, men neme een rijzweep hond duikt op kat af en uithalen met de zweep over z'n achterwerk doe je het goed hoef je het maar 1x te doen doe je het niet goed zoals je nu bezig bent kun je het nog wel 100x doen.

ik weet niet waar jij je cursus gevolgd heb, maar dit slaat werkelijk helemaal nergens op naar mijn idee
mischien maak je het probleem zelfs alleen maar erger of je krijgt er een ander problemen bij :o

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 18:49

Monica72 schreef:

Haha :')
welke cursus heb jij gevolgt?

nee TS dit gaat niet werken, maar dat had je zelf ook al door ;)