Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Iris82 schreef:Ik wilde even laten weten dat ik van mij DA Practic gekregen heb en al 2 jaar geen teken meer op mijn hond gevonden heb. Dus mocht de Advantic niet naar behoren werken, weet dan iig dat er nog iets dergelijks te verkrijgen is.
liedje89 schreef:Ik weet niet of jij ook practic gebruikt. Met het vorige spul wat we gebruikte (tick-fence) was het wel langer geloof ik. Maar dat was ook heel smerig spul bleef een week een olie vlek in de vacht zitten. Meestal staat het wel in de bijsluiter wanneer je wat weer mag doen. Bij ons staat het aaien en wassen er wel duidelijk bij.

Jenny21 schreef:Ja, hoor sommige (vlooien)spul voorkomt ook dat teken bijten. oa Frontline en Advantix
Kijk eens op Dursydog daar staan er vast wel op
peugotje schreef:Het scheelt denk ik ook wel of het een langharige of kortharige vacht is.
Wij hebben trouwens een golden en een newfoundlander. Morgenavond maar even langs de DA, moeten toch wormenpilletjes halen, en kunnen we gelijk advies vragen. Heb ook advies gevraagd bij de boerenbond, maar dat beviel me niet echt. Die zeiden dat die pipetjes totaal niet gevaarlijk zijn omdat het gelijk in de huid trekt (het blijft echt ook wel in de vacht zitten...) Ze hadden ook alleen maar frontline. Wel duur trouwens hoor, die pipetjes...Er was ook een soort spray voor in de vacht, moet je elke 2 weken herhalen, iemand daar ervaringen mee?
. Aranel schreef:Ohhh gatver gatver
Die druppels werken niet bij mijn honden, heb al van alles geprobeerd en vorige week haalde ik weer een volgezogen bolletje ter grote van een vingernagel van m'n oudste hond af..
Ik lees goede verhalen over de scalibor protectorband, maar die kun je denk ik niet in combinatie gebruiken met een antivlooienmiddel? Die band werkt namelijk niet tegen vlooien, en die wil ik toch liever niet in de plaats van teken in m'n huis verwelkomen..
Maar ik denk dat én én een beetje te veel van het goede wordt.