dit is toch niet normaal meer??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 20:44

volgezogen teken laten idd los echter die kunnen zich wel voortplanten dus let op!!! 40 teken zal geen nest geweest zijn. Daar zitten vaak honderden teken. Wij hebben een gevonden hondje binnen gekregen uit de bossen. Die had over de 250 teken (toen gestopt met tellen). Staat nu op amoxy 3 weken lang om eventuele tekenziekten tegen te gaan en wordt eerst gewassen met betadine en 2 dagen erna frontline.

Ben zelf ook in de bossen geweest bij mijn honden echter heb ik ze 2 weken van te voren banden om gedaan van scalibor (teken banden, ruiken niet en werken t/m half jaar!). Heb 0 teken gehad en ben toch in teken gebieden geweest met de honden.

Succes ermee ik gruwel van die gore ondingen en kan geen nuttig iets van een teek bedenken.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 21:55

Iris82 schreef:
Ik wilde even laten weten dat ik van mij DA Practic gekregen heb en al 2 jaar geen teken meer op mijn hond gevonden heb. Dus mocht de Advantic niet naar behoren werken, weet dan iig dat er nog iets dergelijks te verkrijgen is.

mijn honden hebben ook practic en ik haalde 20 teken van mijn hondje dus vandaar de tekenband en is in mijn ogen niet gevaarlijk met 2 honden kan niet in elkaar blijven hangen ofzo.

_Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-11 22:02

liedje89 schreef:
Ik weet niet of jij ook practic gebruikt. Met het vorige spul wat we gebruikte (tick-fence) was het wel langer geloof ik. Maar dat was ook heel smerig spul bleef een week een olie vlek in de vacht zitten. Meestal staat het wel in de bijsluiter wanneer je wat weer mag doen. Bij ons staat het aaien en wassen er wel duidelijk bij.

ik heb ze van Advantix.
De hele bijsluiter heb ik doorgelezen maar staan meer algemene dingen in.
ik heb niets kunnen vinden over het zwemmen.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 22:05

Ohhh gatver gatver :r
Die druppels werken niet bij mijn honden, heb al van alles geprobeerd en vorige week haalde ik weer een volgezogen bolletje ter grote van een vingernagel van m'n oudste hond af..

Ik lees goede verhalen over de scalibor protectorband, maar die kun je denk ik niet in combinatie gebruiken met een antivlooienmiddel? Die band werkt namelijk niet tegen vlooien, en die wil ik toch liever niet in de plaats van teken in m'n huis verwelkomen.. :D
Maar ik denk dat én én een beetje te veel van het goede wordt.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 22:07

Jenny21 schreef:
Ja, hoor sommige (vlooien)spul voorkomt ook dat teken bijten. oa Frontline en Advantix

Kijk eens op Dursydog daar staan er vast wel op :D

Frontline werkt in sommige gebieden in NL helemaal niet meer effectief.
Doordat veel mensen het gebruiken zijn veel vlooien en teken er resistent voor geworden.

Ontopic: Onze oude Tos heeft ook een keer door een nest gelopen.
Echt heel naar en vies..
Ik heb er bij Tos meer dan 50 (na 50 ben ik gestopt met tellen) uit zijn vacht gehaald, wat nog een hele karwei was met die lange Golden Retriever vacht.

We waren in de bos geweest, kwamen thuis en zag er een over z'n kop lopen.
Dus ik verder kijken, nou overal kriebelden ze.
Nog niet vastgezogen.
Onze Jack had er echter geen een.

peugotje

Re: dit is toch niet normaal meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 12:59

Het scheelt denk ik ook wel of het een langharige of kortharige vacht is.
Wij hebben trouwens een golden en een newfoundlander. Morgenavond maar even langs de DA, moeten toch wormenpilletjes halen, en kunnen we gelijk advies vragen. Heb ook advies gevraagd bij de boerenbond, maar dat beviel me niet echt. Die zeiden dat die pipetjes totaal niet gevaarlijk zijn omdat het gelijk in de huid trekt (het blijft echt ook wel in de vacht zitten...) Ze hadden ook alleen maar frontline. Wel duur trouwens hoor, die pipetjes...Er was ook een soort spray voor in de vacht, moet je elke 2 weken herhalen, iemand daar ervaringen mee?

_Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 14:52

die spray ken ik niet?
die van mij is een labrador maar heeft een wat langere vacht dan normaal.
haren goed opzij schuiven en dan de pipet op de huid leeg maken.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 14:56

Jaren geleden zwerver gered in Spanje met wel een paar honderd teken,heeft er nooit iets aan over gehouden.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 15:57

peugotje schreef:
Het scheelt denk ik ook wel of het een langharige of kortharige vacht is.
Wij hebben trouwens een golden en een newfoundlander. Morgenavond maar even langs de DA, moeten toch wormenpilletjes halen, en kunnen we gelijk advies vragen. Heb ook advies gevraagd bij de boerenbond, maar dat beviel me niet echt. Die zeiden dat die pipetjes totaal niet gevaarlijk zijn omdat het gelijk in de huid trekt (het blijft echt ook wel in de vacht zitten...) Ze hadden ook alleen maar frontline. Wel duur trouwens hoor, die pipetjes...Er was ook een soort spray voor in de vacht, moet je elke 2 weken herhalen, iemand daar ervaringen mee?

Ja, die van Beaphar heb ik gebruikt. Is op een natuurlijke basis. Bij mijn honden werkt het goed :j.

peugotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 11:02

Die ga ik ook eens onthouden. Verder geef ik ook knoflook schapenvetbonbons, en misschien is dat de reden dat onze golden er nu meer heeft... want vorig jaar was hij pup, en dus lichter en kleiner, en die bonbons geeft je er 1 per 10 kilo lichaams gewicht per dag. Vorig jaar klopte dat nog met 1 bonbon, en nu natuurlijk niet meer. Die geef ik nu ook wat meer.
Net de pipetjes avandtix erop gedaan. MIjn verhaal dat het giftig is klopt, maar dan vooral heel erg voor katten. Die kunnen er niet tegen omdat ze bepaalde stoffen erin niet kunnen afbreken. Voor honden kan het niet zo heel veel kwaad.
Nu dus 4 pipetjes gekocht, dus voor de komende 8 weken moeten we teek vrij zijn. Daarna zien we wel weer verder. Misschien dan die spray gaan gebruiken. (ik heb nl het idee dat er nu dit moment veel meer teken zitten dan normaal)

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 17:26

Aranel schreef:
Ohhh gatver gatver :r
Die druppels werken niet bij mijn honden, heb al van alles geprobeerd en vorige week haalde ik weer een volgezogen bolletje ter grote van een vingernagel van m'n oudste hond af..

Ik lees goede verhalen over de scalibor protectorband, maar die kun je denk ik niet in combinatie gebruiken met een antivlooienmiddel? Die band werkt namelijk niet tegen vlooien, en die wil ik toch liever niet in de plaats van teken in m'n huis verwelkomen.. :D
Maar ik denk dat én én een beetje te veel van het goede wordt.

je mag naast de tekenband gewoon vlooiendruppels geven dat is geen probleem