Roc en Max, weer samen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-11 19:58

Talsha, ik probeer het ook positief te zien en te voelen, maar dan opeens overvalt het me weer als een zwarte deken over me heen.
Ik hoop dat het snel beter wordt.Dankje voor je lieve woorden :j
Greetje, je hebt gelijk maar het kost me wel veel moeite
amy, tja je weet er helaas alles van , lieve Nouzie, wat toch moeilijk allemaal.
Ik zla het iig proberen, het komt wel goed.

DreamUp

Re: Roc en Max, weer samen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 20:10

En dat is heel begrijpelijk dat je je daar klote over voelt, ik had dat ook een tijdje, dan voelde ik me schuldig.
Maar bedenk ook goed dat Roc en Max jou echt niet zo verdrietig willen hebben dat weet ik zeker.
Ik denk dat als Roc en Max naar beneden kijken en jou vrolijk zien met Mimi ze blij zijn dat het goed gaat en nu een ander hondje zo'n fijn leven krijgt als hun gehad hebben.
Natuurlijk mag je gewoon geinen, daardoor vergeet je Roc niet. Die zal altijd een plekje houden.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-11 20:49

En hoe lang duurde dat gevoel dan Pernill?? Ik word af en toe gewoon doodmoe van mezelf ;(

DreamUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 23:50

Ik moet heel eerlijk wezen dat ik het niet precies meer weet, maar ik weet nog wel dat ik een groot deel van mijn zomer vakantie, waarin het gebeurd was thuis heb lopen mokken als het waren.
Maar ik denk dat dit heel verschillend per persoon is, de een geeft het heel snel een plekje en de ander heeft daar heel veel moeite mee. Ik weet wel dat ik nu ongeveer 11 maanden later nog elke dag aan hem denk en nog genoeg dromen heb over Buddy. Maar nu met een lach in plaats van kort erna nog met een traan.
Maar het is voor jou nu allemaal nog heel vers. Geloof me de tijd verzacht het. :(:)

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 00:22

Het is dus Mimi geworden, goed opgemerkt Margreet -:)
As je hoeft je nergens schuldig om te voelen, hoewel ik het wel heel goed begrijp.
Makkelijker gezegt dan gedaan :(:)
Geef het allemaal de tijd die het nodig heeft en probeer je hart te volgen, denk niet teveel na over dingen.
Luister alleen naar je gevoel.
Ik hoop dat je vannacht wel kunt slapen.
Een dikke kus :*

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 08:38

BRen, jaja.. soms komt er eens een wijze opmerking van mij tussendoor :P :D

Roc, kan me heel goed voorstellen hoor dat het heel moeilijk is. je bent wel je vriendje, je alles kwijt geraakt. Het komt allemaal echt wel goed, maar het kan best even duren! probeer er wat moois van te maken nu!!

Hoe is het met Mimi? vind die het wel een beetje gezellig bij jullie?

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 08:48

Heel veel sterkte...

Je honden zien er nog goed uit op de foto's, en volgens mij was je echt een hele goede baas voor hen.
Vergeet niet dat je er alles aan hebt gedaan, om een fijn leven bij jou te krijgen.

Sterkte met het verdriet, het lege gevoel...
Maar vergeet niet, dat ze altijd bij je blijven.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 14:30

Pernill, ik kan niet wachten totdat ik ipv met een traan, weer met een lach aan Roc denk ;(
Bren, dankje weer een keer voor je opbeurende woorden <3
Greetje, ja je bent best wel slim, jij -:) Mimi vindt het super bij ons, ze rent de hele dag achter mij aan :D Ze is echt een blij hondje :P
Engeltjes, dankjewel voor je lieve woorden <3 Ik heb altijd geprobeerd zo goed mogelijk voor Roc en Max te zijn en zo eerlijk mogelijk. Denk dat het me wel gelukt is :j

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 16:11

Daar hoef je niet over na te denken, As.
Dat staat zo vast als een huis :j
Roc, Max, Hugo en nu Mimi kunnen zich geen beter baasje wensen dan jou.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:22

Ik heb met mn vader eigenlijk een dag later al herinneringen op zitten halen..
Hoe ze soms, plotseling Oost-Indisch-doof, de kleur zowat uit de grassprietjes kon snuiven.. En hoe zwaaaar geïrriteerd en beledigd ze altijd reageerde als we voetbal gingen kijken.. En hoe ze vol enthousiasme de eendjes van de vlonder kon jagen.. En hoe ze andere hondjes altijd afsnauwde om er vervolgens stiekem achteraan te rennen..

En zowaar, dit alles typ ik met een warm gevoel van binnen. Zonder pijn. Blijf die herinneringen ophalen. Het zal allemaal niet makkelijker worden, maar er steeds naar kijken haalt t scherpe randje eraf zodat alleen het warme gevoel over zal blijven :)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 20:56

Dankjewel <3 Je bent een schat Bren :j
Amy, gelukkig dat je ook herinneringen op kunt halen van Nouz. Als ik met anderen ben heb ik er geen enkel probleem mee om over Roc te praten, fotos te zien etc. Maar als ik alleen ben, tjonge, jonge |(

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 21:47

Daar is niks mis mee Astrid.. Moet je mij zien als ik een dier verlies en ik zie een foto als ik alleen ben.. Aan de andere kant helpen die fotos mij, ik moet er juist naar kijken en er flink bij huilen.. Lucht op en dat helpt steeds een klein beetje met verwerken..

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 11:25

Een echt rouwproces duurt zeker een jaar omdat je in dat eerste jaar voor het eerst alles zonder die persoon of dat maatje doorleeft. Bijzondere dagen kom je dan heel bewust tegen maar daarmee geef je het wel steeds meer een plek. Het is niet zo dat het hele jaar even erg is, maar de bijzondere dagen kunnen dan bitterzoet zijn omdat je ze eerder met dat maatje beleefde en nu zonder.

Heb geduld met jezelf, het is sneller dan je denkt dat je met name de mooie dingen terug ziet en je herinnert en een warm gevoel naar boven brengt. Nu is het verdriet en verlies gewoon nog heel vers. Over een tijdje kijk je bijvoorbeeld naar jullie fijne zwempartijen terug en zie je hoe geweldig dat was :(:) :(:)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-11 15:10

Marise, ja he, kost veel moeite fotos te bekijken maar ik doe het toch, ik moet hier doorheen en van dit ellendige gevoel af ;(
Fargo, Met de vorige hond was ik ook kapot maar toen haalden we Roc en die verzachtte eigenlijk alles, nu is dat met Mimi toch wel anders hoor.
Ik doe ook zoveel mogelijk dingen die ik anders met Roc ook zou doen, gewoon om van al die eerste keren af te zijn. Ik hoop echt dat het snel beter wordt, want ondanks Mimi , die echt heel lief en vrolijk is, lukt het me voor geen meter om me een beetje goed te voelen. :o

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 15:36

Je kunt niets echt forceren jammer genoeg, je zult het misschien iets versnellen, maar het heeft gewoon tijd nodig om te slijten en een plekje te krijgen meis :(:)
Toen mijn hond overleed, was ik net een week op de jonge hond van mijn vriendin aan het passen. Het was een hele leuke hond en het was fijn om hem om me heen te hebben, maar het was 1. niet mijn hond en 2. niet de hond die ik miste.
Voordeel is dat kleine Mimi wel van jou is, maar ze kan natuurlijk niet de rollen waarnemen en de "schoenen vullen" van haar voorgangers. Knuffel maar veel met kleine Mimi en heb geduld met jezelf :j

Edit: zo had ik wel heel erg veel aan mijn jonge paard Whizz toen mijn fargo aan maagkoliek overleed. Knuffelen :j :(:)

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 16:41

As, probeer het te accepteren van je zelf dat je hier gewoon doorheen moet.
Het is helemaal niet erg en voel je niet schuldig ten opzichtte van Mimi zo maak je het alleen maar moeilijker voor jezelf.
Ik weet het weer schat makkelijker gezegt dan gedaan :(:) .
Maar pak maar wat foto´s als je alleen bent en laat je maar gaan.
Het voelt vervelend maar het word steeds makkelijker.
Ik blijf het zeggen Roc verdient het dat er om hem gerouwt word!!
Beter was het misschien geweest zonder Mimi en gewoon helemaal je gevoel had kunnen laten gaan zonder je weer schuldig te voelen te opzichtte van Mimi.
Maar het is nu zo en je moet proberen je gevoelens te laten gaan.
Dat is nl helemaal niet erg.
Een dikke knuffel vrouw :*

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-11 20:03

Fargo, ja je hebt gelijk, je kan niets forceren. Wat erg ook van je hond en je paard :(:)
Het blijft toch altijd moeilijk hoor, ik moet het idd gewoon accepteren dat het zo is, en dat er hoe ik ook denk, wat ik ook doe, er niets meer aan veranderd kan worden.
Bren, jazeker Roc verdient het zeer zeker dat er om hem gerouwd word, dat ben ik met je eens. :j
En Mimi, ach Mimi is hier nu eenmaal en met goede bedoelingen op ons pad gekomen, de laatste bij de fokker, niemand wou haar hebben omdat het een teefje is, en Jose zag haar, pakte haar op en ze likte hem in het gezicht alsof ze zeggen wou neem mij, nou hier is ze dus en het is werkelijk waar een schatje en verdient het allerbeste. En dat komt ook allemaal wel weer goed, ze maakt in ieder geval dat we weer lachen in huis om de doldwaze dingen die ze doet :D

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 20:39

Ontzettend veel sterkte toegewenst met dit grote verlies... het is vreselijk om je dierbaren te verliezen. Gelukkig kan mimi de leegte in huis een beetje opvullen, ze heeft wel een lief koppie zeg.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 22:18

Nadine_yvana, Dankjewel voor je berichtje. Mimi is idd een schatje. :)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 10:44

Wat een slimme zet van je man om je een hondje te geven die totaal niet lijkt op Roc. In niets! Dat geeft je de ruimte om ook op een andere manier te houden van Mimi. Als eerbetoon aan Roc en Max mag Mimi er zeker zijn. Wat een prachtig hondje. Ik kan me heel goed voorstellen dat Mimi je andere 2 vrienden niet kan vervangen, maar Mimi doet zijn best om ook een vriend te worden. Wat een mooi kado! Ik wens je toe, dat ook Mimi een speciale plek in je hart gaat veroveren, ik weet zeker dat jij daar ruimte genoeg voor hebt in je hart.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-11 15:18

Anouk, dankjewel, wat een lief berichtje <3
Ja ik ben erg blij dat Mimi helemaal niet op mijn andere twee schatten lijkt :j

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 16:27

dat rouwproces duurt wel een tijd hoor,je kan niet verwachten dat dat in een week over is,daar gaan wel weken overheen...

laat het maar egwoon komen zoals het komt,huil als je huilen moet,en gooi het verdriet er maar uit..

en die kleine mimi, ( wat lief van je man dat hij eenhondje in huis heeft genomen) die gaat heel speciaal worden,dat zal je nu nog niet door hebben,omdat je voor je gevoel nog moet rouwen ,maar dat kleine hondje gaat zoveel verdriet van jou helpen verwerken,probeer haar gewoon de kans te geven,geniet van haar en huil lekker met haar uit..

je zal zien,dat ze heel speciaal gaat worden...

:(:)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-11 20:52

Ik denk dat je heel erg gelijk hebt Kimmie, alleen zie ik het nu nog niet.
Alles moet zijn plaatsje nog krijgen. :j

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 11:15

Hi TS, hoe is het inmiddels met je? Je laatste posten klonken realistisch(er) maar dan nog is het nog steeds geen makkelijke tijd nu :(:)

DreamUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 12:05

Ik ben ook benieuwd hoe het nu met je gaat..