Dan moet je ze idd 'remmen', maar doelde meer op de kinderen die 'bang' gemaakt worden door hun ouders.
Sjolvir
Geplaatst: 25-05-11 20:36
Wij hadden zelf een hond en het eerste wat erin gedrild werd, nooit vreemde hond zomaar aaien, maakt niet uit hoe hij er uit ziet. Altijd aan het baasje vragen...
Tja, nou oordeeld de moeder misschien wat kortzichtig op hun uiterlijk, maar moet zeggen dat is beter dan dat ze hun kids loslaten op alles met 4 pootjes.
Melvern
Geplaatst: 25-05-11 20:39
Ik heb een hele lieve border collie reu. Helaas is het niet altijd mogelijk voor kindern om hem te aaien want meneer heeft giga ADHD en vind kinderen ontzettend leuk. Soms is hij helaas zo enthausiast dat het een beetje gevaarlijk wordt voor kleine kinderen.
Ons kleine hond is daarin tegen bang voor kinderen. Het gezin waar hij is geboren hadden een stel kinderen en die waren niet echt zacht naar de hondjes. Gevolg is nu dat dat we een hondje hebben wat angstig is naar jonge kinderen. We zijn nu wel druk bezig met hem en het gaat al beter. Hij is veel minder angstig en door kinderen die hij kent wil hij ook wel geaaid worden.
Toen we meeliepen met de avond 4 daagse hebben we de honden een dekje op gedaan met daarop Niet aaien... Heeft heel goed geholpen. Kinderen aaiden ze niet en ze liepen keurig tussen de kinderen zonder enig probleem. Super goed leertijd was dat.
NoGo
Geplaatst: 26-05-11 01:15
ik had een kruising malteser x jack russel die er ook erg aaibaar uitzag. Helaas was zij juist heel bang voor alle mensen en toen ik stug gewoon met haar naar een soort zomerfeest in de buurt gingen haalden kinderen maar ook volwassenen het gewoon in hun hoofd haar zomaar op te tillen. Net na de zoveelste uitbrander van mij naar iemand toe en ik naar huis besloot te gaan kwam ik een bekende tegen. Toen ik even met diegene ging zitten en aan het praten was kwam er een moeder met 4 kinderen aan. Waarop er door de kinderen al van ver gegild werd aaaaaahhhhhhh kijk wat lief wat een dropje moet je dat hoofdje zien, waarop moeder vanuit de verte begon te gillen denk erom eerst vragen! Kinderen mochten uiteraard even aaien zodra ze netjes op de grond zaten en mijn hondje netjes naar hun toe riepen. Toen ik tegen moeder zij nou u bent de eerste die het u kinderen laat vragen en ik ben er nog geen uur, was ze met stomheid geslagen (haar kinderen hoefde echt niet zomaar een hond te aaien want dan....*niet voor herhaling vatbaar*). Nu ben ik zelf altijd bang geweest voor husky's waarom geen idee, 3 raden we hebben er nu zelf 1 en het is echt een schat van een beestje/pup. Sinds kort hebben we er ook een herplaatser e/a staff bij en alle vriendelijk buurtgenoten met honden en kinderen maken nu ineens een ommetje als ik aankom
Toen mijn vriend nog heel klein was wilde hij ook een hond aaien. Zijn moeder vertelde hem dat hij dat wel even moest vragen, wat doet ie: Tegen het hondje: "mag ik je aaien"
Mijn Jack heeft een lage tolerantiegrens voor gillende en rennende kinderen (gaat hij van grommen), en in al zijn enthousiasme gaat hij springen en speels happen naar waaiende kinderhandjes Bij volwassenen is het echt een aandachtstrekkerd, als iemand hem gaat aaien gaat ie pootjes geven en heel zn trucendoos opentrekken. Ach ja, kan niet iedereen zn vriend zijn.