Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Of hoe noem je dat ook alweer? Inlezen? Zoals Sancha dat zegt....Gelukkig heb ik een dierenarts die altijd bij mij thuis komt/ kwam om mijn pups toendertijd te controleren. Zelfs mijn kittens..... mistery schreef:ik kan niet eens begrijpen dat mensen hun gefokte kittens voor 12 weken oud al naar nieuwe baasjes laten gaan. het is zo belangrijk dat katten zo lang mogelijk aan de moedermelk zitten en dat ze daarna goed en zelfstandig leren eten. Bovendien is het ook zo belangrijk dat de kittens kunnen leren van elkaar.
Mensen die kittens in huis nemen of weg doen van onder de 12 weken zijn imo het dier niet waard. Ik snap dat ze zo klein harstikke leuk zijn en dat mensen met geen verstand van katten daar ook voorkeur aangeven en er zo heel veel kittens te jong weg gaan.. maar imo is het ook een vereiste als eigenaar om te leren over wat je huisdier nodig heeft en dat doen er héél veel niet of in ieder geval te weinig.
van veulens heb ik geen verstand dierenfan schreef:Zeer veel dieren die met 6 weken weg zijn gegaan bij hun moeder en broers/zussen en die terecht komen bij mensen met minder ervaring krijgen gedragsproblemen. Katten vaak doordat ze te hard zijn, te fel en niet genoeg remming (dus pakken niet zachtjes maar echt gelijk vol). Honden vaak dat ze verkeerd gedrag gaan vertonen naar andere honden omdat ze niet goed geleerd hebben te spelen met andere honden en te communiceren. Ook zijn ze vaak hard in de bek.
En ik heb mijn katten ook met 6 weken gekregen hoor, zijn prima opgevoede katten. Geen problemen mee gehad en nu nog steeds niet. Silly1972 schreef:6 maanden? zijn er genoeg die het al vanaf 4 maanden doen. maar vraag me niet waaromvan veulens heb ik geen verstand