Huidallergie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nikki__

Re: Huidallergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 23:24

Ik heb op de hondenschool ook een hond gehad die een hormoonprobleem bleek te hebben. Die hond werd voornamelijk op haar rug kaal en kreeg ook van die donkere vlekken.
Vind het trouwens appart dat zijn nek ook zo kaal is. Kan dat geen reactie zijn van de halsband?

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-11 23:30

Nikki__ schreef:
Ik heb op de hondenschool ook een hond gehad die een hormoonprobleem bleek te hebben. Die hond werd voornamelijk op haar rug kaal en kreeg ook van die donkere vlekken.
Vind het trouwens appart dat zijn nek ook zo kaal is. Kan dat geen reactie zijn van de halsband?

Hebben we eerst ook aan gedacht, maar hij heeft ook zulke plekken op z'n buik. En als hij uitgelaten word, krijgt hij een corrigeerketting om(zelfs dan is die vaak los), en weer thuis een andere halsband, omdat ze nek als zown dun vachtje heeft. Maar als meneer buiten sterk word, trek je dus heel ze nek open ;(

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 15:27

Foto's gezien, en ben benieuwd hoe het er over 2 maanden uitziet!! Gezien het op heel zijn lijf lijkt te zitten, heb ik goede hoop, maar helaas is niks zeker.. Ga de komende tijd voor je duimen dat er een verschil optreed!!

Staat hij al op enkel KVV?

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 15:38

Wendy_Komen schreef:
Foto's gezien, en ben benieuwd hoe het er over 2 maanden uitziet!! Gezien het op heel zijn lijf lijkt te zitten, heb ik goede hoop, maar helaas is niks zeker.. Ga de komende tijd voor je duimen dat er een verschil optreed!!

Staat hij al op enkel KVV?

Ja sinds donderdag, meneer vind het heerlijk natuurlijk haha. Me moeder iets minder hihi }> .

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 15:39

Ach, moeder moet zich niet aanstellen ;) ;) ;)
Gewoon buiten voeren als het droog is, kan ze ook niet klagen :)
Ben echt oprecht benieuwd hoe dit gaat uitpakken!!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 15:39

wil me eigenlijk niet in de discussie mengen, maar het valt me op dat er in de voedingstopics over honden zoveel over vers vlees en dan al die merken erachter aan geschreven wordt. Ik vraag me alleen af , woon in het buitenland en hier hebben ze al die produkten niet, mijn hond heeft altijd Royal Canin en /of Hills gekregen en heeft het daar prima op gedaan, ben ik dan de uitzondering als ik mijn honden alleen maar Brok gegeven heb??

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 15:42

Nee, er zijn vele honden die brok krijgen en daar oud mee worden. Zo als er ook mensen die roken en geen longkanker krijgen. Het 1 hoeft het ander niet uit te sluiten, maar het is wel beter.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 15:44

Maar is dit dan al lange tijd in Nederland of is het vrij nieuw?? Als het al lange tijd is , dan komt het misschien ook wel binnenkort hier te koop :P
En als ik het goed begrijp TS wordt de huid steeds beter??

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 15:47

Er worden hier steeds meer honden op vers vlees over gezet, en zo is men erachter gekomen dat vele gezondheids problemen verholpen kunnen worden door van brok over te gaan op vlees. (bv. huid problemen, vele honden zijn allergisch voor de granen die in brok zitten, waardoor hun huid kapot gaat). Helaas werkt het niet voor alles, en niet bij alle honden, maar er zijn er toch vele die er zeer goed op reageren. Daarbij is het voor een hond natuurlijk ook een veel natuurlijke voeding dan enkel brok (is net alsof wij enkel 3 keer per dag drogen granen met een beetje melk tot ons zou nemen, met daarin een bult kunstmatige vitamine, mineralen, kleur, geur en smaak stoffen).
Mocht je meer willen weten, stuur me anders een PB, anders gaat het hier zo offtopic ;)

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 17:45

Wendy_Komen schreef:
Ach, moeder moet zich niet aanstellen ;) ;) ;)
Gewoon buiten voeren als het droog is, kan ze ook niet klagen :)
Ben echt oprecht benieuwd hoe dit gaat uitpakken!!

Over een paar weken, maak ik opnieuw fotos. hoop echt dat dit het ook is. zou een hoop oplossen. :j

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 18:15

Das wel slecht zeg := eerst voedingeliminatie, dan pas naar vlooien kijken, ben je mooi veel geld aan kwijt geweest :o

TS, een voedingsallergie gaat altijd uit van een eiwit, dus vlees.
De hond ziet er naar mijn idee niet echt uit als een hond met voedingsallergie. Eerder een omgevings allergie, wie weet helpt KVV. Ik zou m niet in een keer op KVV zetten, dat is niet goed voor zn darmen.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 18:21

lieniminnie schreef:
Das wel slecht zeg := eerst voedingeliminatie, dan pas naar vlooien kijken, ben je mooi veel geld aan kwijt geweest :o

TS, een voedingsallergie gaat altijd uit van een eiwit, dus vlees.
De hond ziet er naar mijn idee niet echt uit als een hond met voedingsallergie. Eerder een omgevings allergie, wie weet helpt KVV. Ik zou m niet in een keer op KVV zetten, dat is niet goed voor zn darmen.

Hij zit nu al op vlees, vind het soms moeilijk van wat ik moet aannnemen, de 1 zegt gelijk vlees en jij bv dan weer vlees gemend met brok.
Maar daarin tegen als ik dan nog brok ga voeren, veranderd er toch niks voor zn allergie (mocht dit het dan zijn)??

maar we zullen over ongeveer 6 weken zien of het verbeterd is :D!

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 18:33

nee waarschijnlijk niet. Het zal zeker goed doen hem vers vlees te geven als hij van slechte brokken af komt.
De maag en darmen van een honden kunnen het beter verwerken als je stukje bij beetje omschakelt, dus eerts een kwart vlees, dan de helft, dan 3 kwart.. Dan bedoelde ik :)

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 10:45

Nou hier in 1x over gezet, en geen problemen gehad.. Ja alleen toen ik hem teveel kippennekken had gegeven.. Toen had ie wat moeite met poepen doordat de mest wat te hard was door het kalk.. Die moet je wel rustig opbouwen dus :D.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 11:25

Mariska_28 schreef:
Nou hier in 1x over gezet, en geen problemen gehad.. Ja alleen toen ik hem teveel kippennekken had gegeven.. Toen had ie wat moeite met poepen doordat de mest wat te hard was door het kalk.. Die moet je wel rustig opbouwen dus :D.

Ja ik ben nu ookal in 1 x over gestapt, hij heeft nu alleen iet wat moeite met poepen, maar komt helemaal goed.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 15:15

In 1 keer overstappen is prima hoor. Als hij last heeft van diarree oid zou je nog prebiotica erbij kunnen geven. Ben benieuwd hoe hij erop gaat reageren! :)

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 20:51

We zijn nu 4 dagen verder nu die op vlees zit en meneer zit HE-LE-MAAL onder de rode vlekken.

Nu kunnen dit een paar oorzaken hebben:
- me moeder had voor zn poep een handje brokjes door zn vlees heen gedaan (zelf denkt ze dat het niet daarvan is)
- hij is gewassen met shampoo
- hij heeft gister gezwommen en door hoog gras heen gerend...

moeilijk weer wat het kan zijn..

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 21:08

briitje schreef:
We zijn nu 4 dagen verder nu die op vlees zit en meneer zit HE-LE-MAAL onder de rode vlekken.

Nu kunnen dit een paar oorzaken hebben:
- me moeder had voor zn poep een handje brokjes door zn vlees heen gedaan (zelf denkt ze dat het niet daarvan is)
- hij is gewassen met shampoo
- hij heeft gister gezwommen en door hoog gras heen gerend...

moeilijk weer wat het kan zijn..

Je moeder even GOED duidelijk maken dat brokken nu absoluut niet gegeven mag worden!!! Ook geen handje! Zo zonde anders....

Is hij eerder gewassen met die shampoo? Het beste kun je betadine shampoo gebruiken!

Zou het even aan kijken, eventueel nog een keer wassen met betadine shampoo, brokken weg doen (buiten bereik) zodat die niet gegeven worden, en verder gewoon door gaan met het vlees geven. En dan over een paar dagen kijken hoe het dan is...

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 21:17

Nou het idee kwam niet alleen van me moeder, omdat hij zo moeilijk poepte en omdat volgens zeggen ook hier op bokt, het beter is rustig over te stappen, zodoende een handje brokken. Doen we zowizo nu ook niet meer. Aangezien wij zelf ook geen verstand hebben van kvv, gaan wij ook af op wat mensen met (denken we) wel verstand ervan zeggen.

Brokken helemaal buiten bereik gaat niet, aangezien we nog meer honden hebben. Maar word wel echt voor gezorgd dat hij er niet bij kan.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 08:30

Zoals Wendy al zegt, écht geen brokken erbij geven. Lijkt me niet dat die vlekken van de KVV komen. Daarbij, heb je pas over echt een paar weken resultaat van de KVV.

Met wat voor shampoo is hij gewassen?

Ik ga toch ook wel denken aan een pollen allergie o.i.d. Mijn hond heeft er ook last van in deze periode. Ik zal eens kijken of ik van Buddha wat foto's kan maken. Ik zag gisteren dat hij er weer een beetje last van had.

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 22:09

in een keer overstappen hoeft geen problemen te geven, maar het gooit de darmen wel even overhoop, zoals hier te merken is dus..
Je ziet neit meteen resultaat van zo'n overgang naar vlees, dat duurt wel even, die brokjes zijn echt niet de reden van de vlekken.

Ga alsjeblieft nog een keer naar de dierenarts, ik gok echt dat het Atopie is, een omgevingsallergie; misschien toch het gras waar hij doorheen is gerend?

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 22:15

lieniminnie schreef:
in een keer overstappen hoeft geen problemen te geven, maar het gooit de darmen wel even overhoop, zoals hier te merken is dus..
Je ziet neit meteen resultaat van zo'n overgang naar vlees, dat duurt wel even, die brokjes zijn echt niet de reden van de vlekken.

Ga alsjeblieft nog een keer naar de dierenarts, ik gok echt dat het Atopie is, een omgevingsallergie; misschien toch het gras waar hij doorheen is gerend?

Naar de dierenarts gaan? Zijn wel al 10 x geweest als het niet meer is :+. En daar kwamen we dus niet mee verder. Maar me moeder is ook voor zo goed als overtuigd dat het een omgevingsallergie is. En dan nog wel voor GRAS! (gokken we) Helaas, want wat kan je hier aan doen :( ??

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 22:17

Maar als hij allergisch voor gras/ pollen is, zou hij in de lente/zomer veel meer last van moeten hebben dan 's winters. Is dat ook het geval?

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 22:18

Wat heeft de dierenarts allemaal voor onderzoeken gedaan? Wat heeft ie gezegd?
Werd het trouwens beter op de prednison?

Ik snap dat je er wanhopig van word hoor! Maar dit lijkt me ook erg vervelend voor je hond.. Hebben jullie onlangs een nieuwe mand gekocht? Of een nieuw wasmiddel of iets veranderd?
Tegen een grasallergie weer ik het niet zeker, er zijn middeltjes die de allergie verschijnselen verminderen, ik ga is even wat rondzoeken ;)

edit:
De meest gebruikte behandeling is inderdaad Prednison, die tegen de jeuk werkt. Verder zou je desensibilisatie kunnen proberen; dan word er elke week een klein beetje van het stofje waar de hond allergisch toegedient, waardoor het lichaam er aan went, maar dan zou je dus eerst een allergie test moeten doen en het is niet altijd succesvol.

Ik heb de fotos van de hond bekeken, de huid ziet er daar wel rustig uit, geen schilfers, niet rood.. denk dat de prednison goed zn werk deed.
wat je zou kunnen doen is naar een andere dierenarts gaan, met alle gegevens van de andere dierenarts, om te kijken wat hij/zij zegt.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 22:30

Wendy_Komen schreef:
Maar als hij allergisch voor gras/ pollen is, zou hij in de lente/zomer veel meer last van moeten hebben dan 's winters. Is dat ook het geval?

Nu net even nagevraagd aan me moeder, en ja in de winter is t minder (wist ik ook niet, anders zou er al een hoop duidelijk zijn) :+

lieniminnie schreef:
Wat heeft de dierenarts allemaal voor onderzoeken gedaan? Wat heeft ie gezegd?
Werd het trouwens beter op de prednison?

Ik snap dat je er wanhopig van word hoor! Maar dit lijkt me ook erg vervelend voor je hond.. Hebben jullie onlangs een nieuwe mand gekocht? Of een nieuw wasmiddel of iets veranderd?
Tegen een grasallergie weer ik het niet zeker, er zijn middeltjes die de allergie verschijnselen verminderen, ik ga is even wat rondzoeken ;)

De pred heeft de jeuk alleen verholpen, hij is op zn schildklier getest, vlooien, en nog veel meer maar dat weten we niet 1 2 3. De dierenarts zei nou niet echt iets bijzonders behalve 'ander eten geven en goed opletten wat het evt kan zijn'. Heb je dus weinig aan.

En ja we worden er behoorlijk wanhopig van, want het kost niet alleen klauwen vol met geld (wat we voor hem over hebben hoor), maar ook dat beest, krabbelt zich kapot. We hebben onlangs geen nieuw wasmiddel of een nieuwe mand. Het is waarscheinelijk toch gras, aangezien ik gister en eergister weer ver met hem gelopen heb, waar meneer ook door het gras heen dendert. En dagen dat hij alleen op laag gras uitgelaten word, heeft hij het niet. Maar soms ook niet als hij wel weer door hoog gras is gegaan, dus het is niet altijd. Zeer verwarrend en vermoeiend :(

Edit op jou edit: De fotos die er nu staan, zijn alweer oud. de huid ziet er nu NOG slechter uit, vol met rode vlekken, maar geen schilfers