Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Nikki__ schreef:Ik heb op de hondenschool ook een hond gehad die een hormoonprobleem bleek te hebben. Die hond werd voornamelijk op haar rug kaal en kreeg ook van die donkere vlekken.
Vind het trouwens appart dat zijn nek ook zo kaal is. Kan dat geen reactie zijn van de halsband?
Wendy_Komen schreef:Foto's gezien, en ben benieuwd hoe het er over 2 maanden uitziet!! Gezien het op heel zijn lijf lijkt te zitten, heb ik goede hoop, maar helaas is niks zeker.. Ga de komende tijd voor je duimen dat er een verschil optreed!!
Staat hij al op enkel KVV?
.

eerst voedingeliminatie, dan pas naar vlooien kijken, ben je mooi veel geld aan kwijt geweest 
lieniminnie schreef:Das wel slecht zegeerst voedingeliminatie, dan pas naar vlooien kijken, ben je mooi veel geld aan kwijt geweest
TS, een voedingsallergie gaat altijd uit van een eiwit, dus vlees.
De hond ziet er naar mijn idee niet echt uit als een hond met voedingsallergie. Eerder een omgevings allergie, wie weet helpt KVV. Ik zou m niet in een keer op KVV zetten, dat is niet goed voor zn darmen.
!
. Mariska_28 schreef:Nou hier in 1x over gezet, en geen problemen gehad.. Ja alleen toen ik hem teveel kippennekken had gegeven.. Toen had ie wat moeite met poepen doordat de mest wat te hard was door het kalk.. Die moet je wel rustig opbouwen dus.
briitje schreef:We zijn nu 4 dagen verder nu die op vlees zit en meneer zit HE-LE-MAAL onder de rode vlekken.
Nu kunnen dit een paar oorzaken hebben:
- me moeder had voor zn poep een handje brokjes door zn vlees heen gedaan (zelf denkt ze dat het niet daarvan is)
- hij is gewassen met shampoo
- hij heeft gister gezwommen en door hoog gras heen gerend...
moeilijk weer wat het kan zijn..
lieniminnie schreef:in een keer overstappen hoeft geen problemen te geven, maar het gooit de darmen wel even overhoop, zoals hier te merken is dus..
Je ziet neit meteen resultaat van zo'n overgang naar vlees, dat duurt wel even, die brokjes zijn echt niet de reden van de vlekken.
Ga alsjeblieft nog een keer naar de dierenarts, ik gok echt dat het Atopie is, een omgevingsallergie; misschien toch het gras waar hij doorheen is gerend?
. En daar kwamen we dus niet mee verder. Maar me moeder is ook voor zo goed als overtuigd dat het een omgevingsallergie is. En dan nog wel voor GRAS! (gokken we) Helaas, want wat kan je hier aan doen
?? 
Wendy_Komen schreef:Maar als hij allergisch voor gras/ pollen is, zou hij in de lente/zomer veel meer last van moeten hebben dan 's winters. Is dat ook het geval?
lieniminnie schreef:Wat heeft de dierenarts allemaal voor onderzoeken gedaan? Wat heeft ie gezegd?
Werd het trouwens beter op de prednison?
Ik snap dat je er wanhopig van word hoor! Maar dit lijkt me ook erg vervelend voor je hond.. Hebben jullie onlangs een nieuwe mand gekocht? Of een nieuw wasmiddel of iets veranderd?
Tegen een grasallergie weer ik het niet zeker, er zijn middeltjes die de allergie verschijnselen verminderen, ik ga is even wat rondzoeken