Laatste maal: wie wil lambert hebben?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 18:44

Siets schreef:
Nouja zeg wat een instelling, ik hoop niet dat je dat serieus bedoelt? Fokken voor de slacht...
Jeetje ik schrik ervan!

ja, en waar denk jij dat jouw bieflapjes wegkomen??
Beetsen worden gefokt voor de slacht. Ook paarden, maar mensen hebben dat niet door als ze een frikandel bestellen.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 18:45

Bokken zijn niet altijd gemeen hoor, wij hadden er twee en die waren hartstikke lief. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 18:47

Sani schreef:
Het bokje is opgevoedt met de fles begreep ik? Is het dan niet zo dat hij een stuk handzamer is dan andere bokken?
Al weet TS dat waarschijnlijk het beste. _O-

hij zit bij mij op schoot en komt als ik lambeeeeert roep dus dat lijkt me wel ja :P

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 18:48

En wat eten we vanavond ....... (en de hond / kat / rat / schildpad / fret)???

Mensen, lekker naïef om moeilijk te doen over het slachten van dit dier. Sneu, jazeker, ben ik met jullie eens en gun hem ook best een goed tehuis. Maar hoewel kort, heeft dit dier waarschijnlijk een prima leventje achter de rug. Dieren leven in het heden en tot op heden had het dier het goed. Die komt er dus nog goed vanaf, als je vergelijkt met het (gemiddelde) kippenpootje op je bord. Die is namelijk 1) geen haantje, die is na opdrogen direct al de grinder in gegaan of vergast. En 2) nog niet eens een kip maar een kuiken van enkele weken oud.

Hou even op met zielig doen, of stop met vlees eten.
Of is het soms zielig omdat we er een beeld bij hebben (foto), ipv een shoarma oid.?

(NB. wel een super-coole naam!)
Laatst bijgewerkt door Irma_Maandag op 20-05-11 18:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 18:48

Utrolig schreef:
Siets schreef:
Nouja zeg wat een instelling, ik hoop niet dat je dat serieus bedoelt? Fokken voor de slacht...
Jeetje ik schrik ervan!

Beetsen worden gefokt voor de slacht. Ook paarden, maar mensen hebben dat niet door als ze een frikandel bestellen.

Ik vind het nogal een verschil of je een bedrijf hebt dat puur fokt voor de slacht, of dat je een plezier-fokker bent die
er teveel fokt. Er zijn al zoveel dieren op deze wereld, en ik wil er alleen maar mee zeggen dat er met zo'n instelling
al helemaal niets verandert aan het overschot. Maar goed, dat terzijde. Ik had het blijkbaar verkeerd opgevat, de post
waar ik op reageerde was meer als 'grapje' bedoeld lees ik net ;).

kabwan

Re: Laatste maal: wie wil lambert hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 18:49

Krijgt hij nog oormerken in, en heeft de eigenaar een relatienummer en een UBN nummer met een registratie voor geiten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 18:49

1. heeft hij al en 2. ja ;)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 18:51

Waarom hou je hem zelf niet?

kabwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 18:53

Ohwke, dan is het goed.
Ik zou iemand zoeken die ook een UBN heeft en registratie van geiten kan hebben. Wij de schapen mensen hebben al zoveel problemen met het vervoeren en houden van schapen en geiten. En dan zijn er zoveel mensen die zomaar wel dat bokje in de achtertuin willen hebben. Ik kan het alleen maar tegen spreken om het voor de leuk te doen. Wij bedrijven worden op de vingers getikt als er weer een nieuwe ziekte is. En die mensen die voor de leuk schapen en geiten achter in de tuin hebben zonder papieren, zonder geldige oormerken en zonder registratie worden niet op de vingers getikt.

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 18:54

Siets schreef:
Utrolig schreef:

Ik vind het nogal een verschil of je een bedrijf hebt dat puur fokt voor de slacht, of dat je een plezier-fokker bent die
er teveel fokt.

Klopt precies :j ik heb ze liever van de plezierfokker die gek is met zijn beestjes, ze individuele aandacht geeft en ze niet met zo veel mogelijk per m2 houdt ;)

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 18:55

Wat'n gemekker allemaal

:D

Hoop wel dat als hij een nieuw tehuis krijgt het beestje dan ook een goed plekje krijgt en niet iemand die hem ''wil redden vd slacht'' en vervolgens ermee omgaat dat het beestje ongelukkig oid word.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 18:55

TS, ik vind het super van je dat je zo je best doet om een baasje voor dit kleine geitje te vinden!
+:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 18:58

Sani schreef:
Yamcha schreef:
Zeker kunnen bokken gecastreerd worden, maar of een bok nu zo geschikt is voor een kinderboerderij weet ik niet hoor :D

Het bokje is opgevoedt met de fles begreep ik? Is het dan niet zo dat hij een stuk handzamer is dan andere bokken?
Al weet TS dat waarschijnlijk het beste. _O-

Dat zal best, maar het blijft een bok :+

Ken een hengst die was grootgebracht met de fles, maar toch niet zo handzaam :+

Maar hoe dan ook, het is wel een geit, en als je vloeken wil leren, dan moet je geiten gaan houden :j
Ofwel, ik begin er niet aan.

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 19:06

Yamcha schreef:
..... het is wel een geit, en als je vloeken wil leren, dan moet je geiten gaan houden :j
Ofwel, ik begin er niet aan.

:D

Hoopt desondanks voor ts dat iemand Lambert toch hebben wil .....

LittleWillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 19:12

Over het algemeen heeft een flessen-wat-voor-dier-dan-ook gewoon minder respect voor een mens omdat het meer als 'kindje' dan als dier behandeld is :) Zolang je het beest ook beest laat zullen er minder snel problemen zijn denk ik, dan kan een gecastreerde bok ook best op een kinderboerderij terrecht.
Al denk ik dat de "aw, lief!"-factor meer bij geitjes met lammetjes ligt dan bij een bok, uit zo'n kinderboerderij oogpunt gezien...

Meganyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 19:23

Is het al geregeld?
Ik kan hem ook kwijt maar dan moet hij vervoerd of gebracht worden, ik mag momenteel niet autorijden anders had ik hem gelijk opgehaald. Overigens mag hij officieel niet in een auto vervoerd worden maar in een veewagen mét vervoerspapieren. Wil je het risico nemen dan mag je hem komen brengen!
Ik heb hier een geitenwei, een UBN nummer en voldoende kennis.

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 19:25

Meganyr schreef:
Is het al geregeld?
Ik kan hem ook kwijt maar dan moet hij vervoerd of gebracht worden, ik mag momenteel niet autorijden anders had ik hem gelijk opgehaald. Overigens mag hij officieel niet in een auto vervoerd worden maar in een veewagen mét vervoerspapieren. Wil je het risico nemen dan mag je hem komen brengen!
Ik heb hier een geitenwei, een UBN nummer en voldoende kennis.

Hopelijk kan hij bij jullie terecht :o :D

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 19:26

gecastreerde bokken zijn hartstikke leuk!
heb hier een hele grote nubische, geweldig dier en ontzettend lief, de dames hier zijn pittiger

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 19:29

Jammer dat je ver weg woont, anders mog je hem zo komen brengen.. :)

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 19:31

Storm schreef:
TS, ik vind het super van je dat je zo je best doet om een baasje voor dit kleine geitje te vinden!

Precies! Ik vind sommige reacties nogal harteloos over komen... :n

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 19:32

Ik heb geen verstand van geiten en bokken. Ik heb zelf 2 ouessantschaapjes en die zijn erg makkelijk en sober in onderhoud. Ik dacht in eerste instantie toen ik het topic las ach een bok erbij..gezellig...maar heeft hij geen soortgenoot nodig? Gaat hij pogingen wagen om mijn ooien te dekken voordat hij gecastreerd is? Is een bok winterhard? Mijn schapen staan het gehele jaar door buiten. Hebben wel een inloopstalletje. Is hij bekend met sloten? We hebben nl. ooit eens een 3tal geitjes opgenomen maar die werden uitgeladen en sprongen zo de plomp in. Ze kunnen wel goed zwemmen hoor. :D Maar we zijn een hele tijd bezig geweest om ze te vangen. Achteraf was het wel grappig en gelukkig is het goed afgelopen. Maar om het hele weiland af te zetten was geen doen ook aangezien we paarden hebben. Dus hebben die mensen de beessies weer meer terug genomen. Ik weet dus niet of bij mij een goed idee is. Hij is evt. welkom maar graag wat meer info dan m.b.t. bovenstaande vragen. Als er uiteraard mensen zijn met meer ervaring en UBN( :o ? :o ) nummer die hem een plekje kunnen bieden hebben zij logischerwijs de voorkeur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 19:36

JuliaMaria schreef:
Storm schreef:

Precies! Ik vind sommige reacties nogal harteloos over komen... :n

Hoezo harteloos?

Vind het erg leuk dat TS dit doet, en anders hebben we een lekker maaltje bok :9

Meganyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 19:39

Mocht je geinteresseerd zijn kun je me een pb sturen.
Ik kan morgen vervoer regelen om hem te halen, maar dat wordt dan 's middags.

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 19:39

Is er al wat geregeld voor het beestje?

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 19:42

Oh wat zou ik graag een bokje willen maar dat gaat niet in de tuin :)

Ik snap het wel hoor, hoop (vooral jonge) meiden vinden het harstikke zielig. Zo'n koddig diertje.
Ik sluit me (weer eens) aan by Yamcha. Lekker hoor, jong bokje. :Y)
Al hoop ik dat hij 'n baasje krijgt, en een lang, gelukkig leven. :)