ik reageer niet meer Gamblerscup, heb me teveel laten leiden door ervaringen met pubers!Ik hoop dat ik nog iets hoor van de tser!
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

GamblersCup schreef:Ik vind dat een kind van 14 oud en wijs genoeg is om te zien dat er wat aan de hand is met het konijn. Zegt ze ook zelf "al een paar dagen". Een kind van 14 kan heel goed bedenken dat je dan naar een DA moet. En ik val over het feit, "ondanks" dat ze 14 is, dat ze op bokt een topic opent als het dier ademhalingsproblemen krijgt. Dat is onnodig laten lijden, en dat gebeurt echt veels te vaak hier de laatste tijd. Er is zelfs een topic over dit soort situaties op bokt geopend, het valt dus ook heel wat andere mensen op.
Ik scheld het kind nergens uit, ik ben ook niet degene geweest die geopperd heeft dat ze dan maar zelf naar de DA moet als haar ouders het er niet mee eens zijn. Sterker nog, ik heb zelfs geschreven dat ze naar haar ouders had moeten gaan zodra het opviel dat het diertje niet ok was.
En ja, ik kom liever op voor dieren die dat zelf niet kunnen, en nee, ik heb niets met kinderen dus ik heb die emotionele, oediepedoedie-gevoelens niet die jullie tegenover "een arm, zielig, klein meisje" hebben. Ik vind het heel erg sneu voor het dier, had voorkomen moeten worden door direct aan de bel te trekken. Dat had een 14 jarige zich makkelijk kunnen bedenken, ze is geen 7 jaar meer.