Help wat moet ik doen? gaat hij dood?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 21:22

:x ik reageer niet meer Gamblerscup, heb me teveel laten leiden door ervaringen met pubers!
Ik hoop dat ik nog iets hoor van de tser!

Elma_

Re: Help wat moet ik doen? gaat hij dood?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 21:24

Denk dat jullie allemaal even moeten gaan afkoelen, want GamblersCup legt zichzelf in de laatste post alleen maar uit, wat IMO helemaal niet respectloos gaat, Maar iedereen is boos en dus kunnen jullie beter even stoppen, en later nog eens lezen.. Ik ga nu dan ook even TeMmen

Schafstall

Kom op zeg.....14 jaar.....dan heb je toch echt al wel een idee wat de zorg voor betekent. We laten aan een 14-jarige de zorg van onze paarden over (ik niet, maar er zijn er zat die dat wel doen). Er zijn 14-jarige die seksueel al druk bezig zijn. Maak je mij niet wijs dat een 14-jarige niet weet dat je naar de DA moet met zulke symptonen. Wat wij niet weten is welke rol de ouders hierin spelen.

Dus ik vind 't goed dat ze haar vraag hier plaatst, maar ook wel een beetje naief.

Ben overigens wel benieuwd hoe 't met 't konijntje afgelopen is.

GamblersCup

Aanvallend? Ik denk dat jij je even over het drempeltje heen moet zetten. Even adem moet halen. Niks aanvallend. Tegen dierenleed en een behoorlijk verbazing dat het zo gelopen is.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 21:25

Moderatoropmerking:
Graag vanaf nu posten op basis van argumenten zonder daarbij persoonlijk te worden. Ben je emotioneel, tel dan tot 10 of zet je PC uit. Lees je eigen posts 2x door en probeer de sfeer gezellig te houden.
Kortom: vanaf nu ontopic en zonder persoonlijke aanvallen. Bij voorbaat dank. :)

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 21:25

dat had ik 3 pagina,s terug al gedaan ;)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 21:27

De TS weet niet wat ze ziet, als ze weer achter de computer gaat zitten, en dit allemaal leest.
Zoiets had ze vast niet verwacht :)

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 22:09

mika11 schreef:
De TS weet niet wat ze ziet, als ze weer achter de computer gaat zitten, en dit allemaal leest.

Daarom hoop ik ook dat het topic word verwijderd.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 22:21

jentel schreef:
mika11 schreef:

Daarom hoop ik ook dat het topic word verwijderd.

Waarom?

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 22:23

omdat hier op een zeer harde en ontoelaatbare manier wordt besproken wat zij allemaal fout doet voor het konijn . ;)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 22:26

verwijderd wordt een topic bijna nooit. Zelf zit ik er weer eens tussen in.. Ik heb ook een hekel aan een dier te laten lijden, maar ik begrijp ook wel dat je dat kind niet zo'n schuldgevoel moet aanpraten.. daar wordt ze niet beter op.

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 22:30

Overigens kijkend naar andere posts van de TS, opent ze heel vaak vraagtopics over van alles en nog wat. Denk dat ze ook gewoon een beetje zoekende is naar erkenning.

Dit even heel offtopic :o

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 23:42

Ik wil toch nog even reageren.
Ik wil mijn excuus aanbieden voor mijn persoonlijke aanval naar Gamblerscup.
Ik liet me leiden door emoties..
Heb zelf iets naars meegemaakt met een vriendinnetje van mijn dochter, ook een meisje van 14 die ten onderging aan schuldgevoelens.
Jaren zit ik al op bokt en heb me nooit echt laten leiden door emoties maar dit kwam te dichtbij.
Dus bij deze sorry voor de persoonlijk aanval Gamblerscup!
Ik ben het nog steeds niet eens met jou opmerkingen en beschuldigingen naar de tser toe maar dat ten zijde.
Voor de rest hoop ik dat het allemaal goed komt met het konijn van de tser!

Groet, Heidi

Jessicajoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 23:51

Ik hoop niet dat dit te veel indruk op TS maakt.
Ik weet hoe koppig ouders kunnen zijn wat betreft de dierenarts.
Dat ik nog konijnen had zijn ze nooit naar de DA gegaan, ook niet voor entingen.
Mijn ouders vonden het niet nodig. Om dan te zeggen dat ze geen dierwaardig zijn, tja, onwetendheid.

Ts, ik hoop dat het goedkomt met je konijn en dat je ouders je naar de dierenarts laten gaan.
Als je wat spaargeld hebt kun je misschien zeggen dat je wel een deel mee wilt betalen? Het is heel vervelend om een dier te verliezen, ook een konijn!

LovePluisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 00:32

Ik ben terug van de dierenarts al een poos geleden, maarja dat maakt toch niet uit hoelaat,
maar wat wel uitmaakt is dat ik terug moest komen zonder mijn konijntje!
De DA vertelde me dat ze niet die ene rare ziekte had maar dat ze kanker had. Niet meer te genezen,
we moesten haar in laten slapen. ;(

Ik baal idd van de boze/vernietigende reacties en kan het hier niet droog houden,
maar de andere reacties doen me toch wel goed.
En het is echt niet zo dat ik niets om me konijn geef. Dat doe ik namelijk wel, en heel erg veel.
Ik zal haar eeuwig missen en ik zal haar nooit vergeten.

Geen woorden
kunnen inhoud geven
aan hoe pijnlijk
het nu is

Geen zin
kan ooit vertellen
hoeveel ik
je nu mis

Afbeelding
17-05-11

Jessicajoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 00:34

Meis echt sterkte.
Ik vind het heel vervelend hoe er op je gereageerd is.
Mocht je verhaal willen doen kan je altijd een berichtje sturen. Heel fijn dat je ouders je naar de dierenarts hebben laten gaan. Je hebt (vind ik) een goede beslissing gemaakt en de lijdensweg niet langer gemaakt voor je konijn.
Heel veel sterkte!

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 00:36

ah meis, heel veel sterkte met het verlies :(

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 00:38

Veel sterkte meisje :(:)

Je hebt je best gedaan voor je konijn, en dat je van hem houd blijkt wel uit je berichtje.
Voel je niet schuldig, is nergens voor nodig!

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 00:43

pfff... wat erg voor je!
En natuurlijk weten we allemaal hoeveel je om je konijntje hebt gegeven!
Hier heb je niets aan kunnen doen..
Heel veel sterkte.. :(:)
Liefs heidi

LovePluisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 00:46

Bedankt voor jullie steun allemaal! :)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 08:16

GamblersCup schreef:
Ik vind dat een kind van 14 oud en wijs genoeg is om te zien dat er wat aan de hand is met het konijn. Zegt ze ook zelf "al een paar dagen". Een kind van 14 kan heel goed bedenken dat je dan naar een DA moet. En ik val over het feit, "ondanks" dat ze 14 is, dat ze op bokt een topic opent als het dier ademhalingsproblemen krijgt. Dat is onnodig laten lijden, en dat gebeurt echt veels te vaak hier de laatste tijd. Er is zelfs een topic over dit soort situaties op bokt geopend, het valt dus ook heel wat andere mensen op.

Ik scheld het kind nergens uit, ik ben ook niet degene geweest die geopperd heeft dat ze dan maar zelf naar de DA moet als haar ouders het er niet mee eens zijn. Sterker nog, ik heb zelfs geschreven dat ze naar haar ouders had moeten gaan zodra het opviel dat het diertje niet ok was.

En ja, ik kom liever op voor dieren die dat zelf niet kunnen, en nee, ik heb niets met kinderen dus ik heb die emotionele, oediepedoedie-gevoelens niet die jullie tegenover "een arm, zielig, klein meisje" hebben. Ik vind het heel erg sneu voor het dier, had voorkomen moeten worden door direct aan de bel te trekken. Dat had een 14 jarige zich makkelijk kunnen bedenken, ze is geen 7 jaar meer.

Natuurlijk kan een kind van 14 dat zelf bedenken (en dat heeft dit meisje misschien ook wel gedaan). Zoals je wel weet, heb ik een dochter van 14 (én ik heb geen last van oediepoediegevoelens). Ik weet zeker dat zij aan de bel zou trekken als er zoiets aan de hand was, maar stel nou dat ik zoiets had van: jaja, we wachten het mooi nog maar even af. Wat moet zo'n kind dan? Als mijn dochter op eigen houtje kosten zou maken, waar dan ook, zou ze toch een groot probleem met mij hebben hoor.

TS, ik lees dat je konijntje overleden is, heel veel sterkte ermee.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 08:18

ach meis.....wat rot voor je.

Goed van je dat je naar de DA bent gegaan, je hebt het dier verder leed bespaart.

sterkte :(:)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 08:20

Ah meis wat erg voor je. Heel veel sterkte, wat gaat het dan ineens snel hè?

Misschien toch maar beter dat het kanker was dan myx want kanker is niet te voorkomen. :n

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 08:25

Sterkte!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 09:18

Veel sterkte!