Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
peugotje schreef:Ja, had ik ook gedaan. En daardoor verliefd geworden op een pup etc voordat ik de prijs wist... En toen erg geschrokken. Achteraf misschien toch liever eerst de prijzen geweten, dan hadden we denk ik een andere, goedkopere, kleur gekozen bv... Dat zal voor een BC ook wel gelden toch? Dat er verschil zit in prijzen kwa kleur?
Maar ach, natuurlijk is mijn hond de beste, en is hij het geld waard hoor
MightyMike schreef:Ik schreef al, weet niet hoe de situatie bij je was, maar 2 straten verder is wel raar.
Gefeliciteerd met je nestje! Geniet van al je pups!
MightyMike schreef:Ben ik helemaal met je eens chichiba. Mijn meiden waren overigens wel echt bang voor de ouderdieren hoor, onze dochter van 4 wil dan best even alles bij elkaar gillen als de hond te dicht bij komt (hebben we het wel over een enorme hond). Maar thuis zou de hond bij wijze van wel mee naar bed mogen, ook wel model bakbeestje. Ze zetten zich alleen wel over hun angst heen omdat ze de pups wel heel graag wilden zien. Meestal vertrekken de honden na een kennismaking wel en dan is het bij hen helemaal prima.
Ik kan me dus de angst van de kinderen wel voorstellen, maar het is misschien ook maar net hoe ouders er mee omgaan.
Zilfstar schreef:MightyMike schreef:Ben ik helemaal met je eens chichiba. Mijn meiden waren overigens wel echt bang voor de ouderdieren hoor, onze dochter van 4 wil dan best even alles bij elkaar gillen als de hond te dicht bij komt (hebben we het wel over een enorme hond). Maar thuis zou de hond bij wijze van wel mee naar bed mogen, ook wel model bakbeestje. Ze zetten zich alleen wel over hun angst heen omdat ze de pups wel heel graag wilden zien. Meestal vertrekken de honden na een kennismaking wel en dan is het bij hen helemaal prima.
Ik kan me dus de angst van de kinderen wel voorstellen, maar het is misschien ook maar net hoe ouders er mee omgaan.
EN de fokker! Toen wij bij de fokker van onze hond zijn gaan kijken (teefje was toen net gedekt) liet de fokker haar hele roedel in de tuin. Toen we rustig binnen waren liet ze de honden 1 voor 1 binnen komen, op een bepaalde volgorde van rang en rustig zijn. En de drukste (een jonge hond van een half jaar) als laatste zodat mijn kinderen door elke hond afzonderlijk werd begroet en geaccepteerd als visite. En waardoor de roedel dus langzaam groeide. Nu hadden zij op dat moment dus ik gelood 8 of 9 Labradors in huis, dus dat is best indrukwekkendZeker als je 2 bent en ze dus echt op ooghoogte langs komen
Dit vond ik echt meteen heel fijn hoe de fokker dat deed, had er een goed gevoel bij
Sancha schreef:peugotje schreef:Ja, had ik ook gedaan. En daardoor verliefd geworden op een pup etc voordat ik de prijs wist... En toen erg geschrokken. Achteraf misschien toch liever eerst de prijzen geweten, dan hadden we denk ik een andere, goedkopere, kleur gekozen bv... Dat zal voor een BC ook wel gelden toch? Dat er verschil zit in prijzen kwa kleur?
Maar ach, natuurlijk is mijn hond de beste, en is hij het geld waard hoor
Een goede fokker hanteert voor het hele nest dezelfde prijs hoor? Het enige wat de prijs zou moeten drukken is een schoonheidsfoutje.