Transactie voorstel voor mishandelen van hond .

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 22:16

mika11 schreef:
Maar in je openingspost schrijf je dat de hond hard aan de riem trok.
En dat jij toen een tikje op zijn flank gaf, dat de hond op jou moet letten.

Later schrijf je dat je eerst nog aan het vloeken ging.

En nog later schrijf je dat je hond ook nog de buggy met je zoontje omgetrokken heeft.

Was dit nu echt wel alles?
Ik geloof echt niet dat je hiervoor een boete kan krijgen.
De dierenbescherming komt ook bij mensen die hun dieren echt verwaarlozen/mishandelen.
Zelfs die mensen krijgen niet meteen een boete, maar krijgen eerst nog een kans om het te veranderen.

En als het wel zo is, dan is het heel makkelijk om via rechtsbijstand het te laten oplossen.

en toch is het echt zo.

ik liet hem uit.
het had die nacht ervoor gesneeuwt en hond was daar door heel erg blij.
maar we waren nog niet bij het losloop gebied dus hij moest vast.
toen gaf hij ineens uit het niets een ruk waardoor de buggie om viel. (met mijn zoontje er in)
ik heb vloekend de buggie op geraapt.
en hem daarna een rustige tik tegen zijn flak gegeven en gezecht dat dit niet mocht.

en ja ik weet dat ik te laat was met strafen maar dat was op dat moment automatishe piloot.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 22:19

lifaya schreef:
was laatst toch ook iemand die zijn jack dood had geslagen en helemaal geen straf of bboete had gekregen?

Vind dit een absurt hoge boete :n

het is toch echt de boete die ik opgelegt heb gekregen

hanny_jelke

Re: Hulp nodig bij boete over hond.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 22:39

hoe dan ook ik vraag om advies en het heeft voor mij ook geen nut of ik de waar heid spreek of niet.
ik weet dat ik de waar heid spreek.
en dus ga ik van nu af aan alleen nog in op advies voor mij eigen best wil.
ik voel me al zwaar klote omdat ik altijd heb gezegt dat ik ooit iets voor dieren in slechte situaties ga doen.
maar dat zie ik nu ook niet gebeuren want hoe je het ook went of keert dit wordt wel opgeschreven en dus zal ik niet het team van de dieren bescherming kunnen versterken.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 22:47

TS
Nou, dan is echt het balen.
Ik geloofde het niet meteen omdat het zo ongeloofwaardig klonk.
Omdat ik me niet kon voorstellen dat je zomaar een boete krijgt, door een verhaal van een vrouw.
Maar het is blijkbaar echt zo. Sorry dat ik het niet meteen geloofde.
Je kunt nog naar een rechtswinkel gaan. Dan kun je even kijken in welke plaats er 1 is bij jou in de buurt.
Dat is goedkoop of gratis en zij kunnen je misschien helpen.

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 23:15

Hanny,

jij weet zelf wat er gebeurd is en hoe alles gegaan is,....dus laat maar voorkomen,dan kan niemand je iets maken meid.
Ga dan naar een rechtswinkel,je hebt recht op gratis hulp denk ik....

Weet je zeker dat deze boete een echte is en niet door iemand anders is gemaakt?
Ivm fraudepraktijken?
Normaal krijgt men die echt hun dieren sytematisch verwaarlozen en mishandelen nog niet eens zo'n boete.(helaas)

pb box staat open voor hulp hier hoor ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 23:18

meestal gaat er ook een gehele prosedure vooraf voordat je zo'n boete zou krijgen lijkt me?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 23:20

sandra3235 schreef:
Weet je zeker dat deze boete een echte is en niet door iemand anders is gemaakt?
Ivm fraudepraktijken?

Even bellen om het kenmerk (CJIB nummer) te checken. Als de telefoniste dat beaamt, ben je iig niet genept.
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 12-05-11 23:21, in het totaal 1 keer bewerkt

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 23:20

zo ver ik weet ik heb geen vijhanden,
(al begin ik nu wel te twijfel aan gezien vorige week ook me auto lamp kapot geschopt was, en daar was echt gewld voor gebruikt volgeens de schade expert)
die dit zouden kunnen doen.
er zit ook een acepgiro en op de achter kant van de brief staan ook een aantal pebaalde dingen.
die wel er bij lijken te horen. en het zat in ofichele envelop.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 23:22

F_Orumster schreef:
sandra3235 schreef:
Ivm fraudepraktijken?

Even bellen om het kenmerk te checken.

kan ik daar voor gewoon het centraal justiteel incassobereau bellen?
wel toch al een koppie van het raport op vragen

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 23:23

Betaal de boete dan niet zomaar, maar ga er snel mee naar een rechtswinkel of wat dan ook.
Het klopt allemaal van geen kanten.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 23:23

Je hoeft geen kopie op te vragen, gewoon bellen en navragen of het CJIB nummer klopt.
Zou dan het nummer van de site halen, mocht de brief zodanig goed vervalst zijn staat het nummer van de maker er misschien wel op;)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 23:31

Nou en die shetlanders hiernaast staan jaar op jaar weg te rotten.
Elke winter zonder bijvoer zonder water (ijs)....
pff.. sorry hoor, Maar krijg steeds een slechter gevoel over de DB!!!

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 23:41

ja die heb ik nu ook Daantje en wij maar denken dat ze het beste met de dieren voor hebben.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 10:06

Wat een rotstreek zeg!
Ik zou als ik jou was ook even langs politieburo gaan (neem aan dat je dit van die vrouw die melding heeft gedaan ook als laster kan zien).
Db bellen met waar deze boete dan ineens vandaan komt misschien kunnen die je nog tekst en uitleg geven.
En zoals hierboven al staat dat CJIB nummer even controleren.
Heel veel succes

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 10:16

Hanny, wat een rotstreek hebben ze jou geleverd. Ik weet hoe gek je op de dieren bent die je thuis hebt lopen en zeker op je hond!

Mijn eerste gedachte was ook: misschien is de brief wel vervalst. Ik zou even navragen inderdaad of de nummers kloppen en/of er bewijzen zijn misschien wel en of daar een kopie van te krijgen is. Ik neem aan dat ze jou niet zomaar een boete van €500,= kunnen geven zonder dat er echte bewijzen zijn. Ik zou zeker niet zomaar betalen, want je weet zelf dat je het niet gedaan hebt en voor z'n bedrag al helemaal niet!
Ik ben niet zo goed in zulk soort dingen, misschien wel vanwege mijn leeftijd. Maar hoop dat er voor jou iets goeds uit gaat komen! :)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 10:22

Hanny,niet de boete betalen hoor!!!!! Het eerst even uitzoeken. Het lijkt mij ook een hele vreemde gang van zaken!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 10:45

hanny_jelke schreef:
(al begin ik nu wel te twijfel aan gezien vorige week ook me auto lamp kapot geschopt was, en daar was echt gewld voor gebruikt volgeens de schade expert)
er zit ook een acepgiro en op de achter kant van de brief staan ook een aantal pebaalde dingen.

Ik werk op een bank, geloof me nep facturen zijn schering en inslag. Ze zijn verschrikkelijk ingenieeus op dat gebied en zelfs wij hebben soms moeite met echt en nep te onderscheiden. Wat is het rekeningnummer van de begunstigde op de acceptgiro? Komt die overeen met het rekeningnummer op de site van het CJIB?

Lijkt me anders een gevalletje van; foutje bedankt, iemand die jou echt haat en daarvoor heel ver gaat, of een geitenwollen sokken figuur met een ingang bij justitie.

Wij hebben 2 honden en na 2 keer een normaal verzoek kunnen die ook echt een fysieke correctie verwachten (dan vind ik een tikje nog vrij beschaafd := ).

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-11 10:50

bedankt.
heb vanacht liggen denken.
en besloten het op een recht zaak uit te laten draaien.
ik zoek een advocaat.
en ga met hem overleggen.
en ben van plan de links van meerdere links op een klad blok te zetten.
deze in een usb zetten en die dan even in de rechtzaal laten zienn en lezen.
want een hoop mensen komen er makelijk van af.
ook hoop ik er achter te komen welke agenten er bij mij zijn langs geweest.
en wil hu als getuigen in roepen.
om te vragen hoe hard politie honden soms worden aan gepakt. (want ja 1 van hen heeft mij verteld ook met politie honden te lopen)
ben ook van plan aan de rechter en de jurry te vragen of hun een hond hebben en wat hun doen om de hond te strafen.
en zal ook eens kijken of ik opnamens op van de training van politie honden sport kan krijgen.
dan zullen ze in iederegeval zien dat mijn hond het echt wel goed heeft.

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 10:52

Hanny zal ik hier even neerzetten wat ik te weten ben gekomen????

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 10:52

het is toch ongelovelijk !!!

je hond een tik geven is gelijk 500 ballen en je paard laten dood hongeren kunnen ze niets mee doen

ik zou zo zeggen als de wiederweerga naar rechtsbijstand en of het juridich loket

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-11 10:54

Juliette86 schreef:
hanny_jelke schreef:

Ik werk op een bank, geloof me nep facturen zijn schering en inslag. Ze zijn verschrikkelijk ingenieeus op dat gebied en zelfs wij hebben soms moeite met echt en nep te onderscheiden. Wat is het rekeningnummer van de begunstigde op de acceptgiro? Komt die overeen met het rekeningnummer op de site van het CJIB?

Lijkt me anders een gevalletje van; foutje bedankt, iemand die jou echt haat en daarvoor heel ver gaat, of een geitenwollen sokken figuur met een ingang bij justitie.

Wij hebben 2 honden en na 2 keer een normaal verzoek kunnen die ook echt een fysieke correctie verwachten (dan vind ik een tikje nog vrij beschaafd := ).

heb net even gekeken maar de rekening nummers zijn het zelfde.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-11 10:55

sandra3235 schreef:
Hanny zal ik hier even neerzetten wat ik te weten ben gekomen????

ja doe maar hoor.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 10:56

wil je nog wat beer putten waar ze veel te laat en of niets mee hebben gedaan ???

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-11 10:57

zo veel mogelijk.
want al zou ik de hond idd met de riem geslagen hebben (heb het niet gedaan maar stel het was wel zo)
dan nog is de boete apsuurd hoog. terwijl anderen niks krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 10:58

hanny_jelke schreef:
Juliette86 schreef:

heb net even gekeken maar de rekening nummers zijn het zelfde.

Dan is het in ieder geval geen nep boete. Daarbij is namelijk de werkelijke begunstigde anders en met rekeningnummers kan je niet sjoemelen.