Welke hond kan nou echt goed in een buitenhok?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 22:49

xmarlies96 schreef:
Hij is toch meer buiten hij kan naar binnen lopen wanneer die wil. Ik heb ook gezegd ga er eerst goed over nadenken ik wil niet brutaal doen tegen mensen maar als mensen zo reageren krijg je gewoon het gevoel als je een hond in een buitenhok doet dat je gelijk een dierenbeul bent ofzo.

Niemand noemt jou een dierenbeul, wel onbezonnen omdat je je blijkbaar niet verdiept in wat een hond nodig heeft om goed te kunnen functioneren

en dat gaat dus verder dan brokjes, een kachel en een bakje water

Thirty

Re: Welke hond kan nou echt goed in een buitenhok?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 22:50

Dit topic schreeeeuwt om een reactie van Kimmie.

Kimmie, waar ben je!

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 22:50

Hij komt overdag ook niet binnen als hij dat wil wel maar hij mag echt niet binnen slapen dat snap ik ook wel dat het tempratuur verschil is, ik zie ook genoeg mensen die een paard alleen in de wei hebben staan en dat is niet zielig?

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 22:50

Elin_ schreef:
Colway schreef:
Topic lijkt mij wat onzinnig worden, je hebt blijkbaar al lang je zin op een hond gezet en die gaat koste wat het kost dus komen. Jammer, een hond is meer dan alleen een 'speelkameraadje'

Ja wat je zegt ja..
Arm hondje

Een hond is geen ding wat maar met temp. verschil zomaar kan leven en alleen in een buitenhok gedouwt word.

@Kosta
Vind het wel sneu dat jou honden zo koud zitten ,maar jij hebt tenminste 2 honden. En ts heeft het over 1 hond.

:D ik heb echt hele gelukkige en gezonde honden, die dag en nacht kunnen spelen op het terrein en samen leven, ze zijn altijd gezond en worden altijd heel oud, zonder een dag ziek te zijn geweest.

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 22:51

Wij hebben een fox terrier x tibetaanse terrier kruising die altijd buiten in de kennel met hokje slaapt. Overdag is ze ook gewoon buiten, en kan ze doen en laten wat ze wil, bij wijze van, zolang ze maar in de buurt blijft. Ze is gewoon een familiehondje, echt ons maatje, maar ook 'functioneert' ze als waakhond.
Soms zit ze wel eens een uurtje binnen, maar dan wil ze weer naar buiten, echt een buitenhondje dus.

In een buitenhok dus, zonder verwarming, verlichting, isolatie, kussens, dekens of wat dan ook. Nog nooit heeft zij ergens last van gehad, ontzettend sterk hondje is het.
Als pup lag ze overigens wel in de garage, omdat ze simpelweg nog niet zo goed voor zichzelf kunnen 'zorgen', om dag en nacht buiten te liggen.

ben ik nu een dierenbeul? dacht het niet. :n de hond heeft het hier ontzettend goed.

Hoe het zit met temperatuurwisselingen weet ik niet, geloof best dat dat impact zal hebben, maar honden zijn honden. Het zijn dieren die buiten (horen te) leven, en ze kunnen best voor zichzelf zorgen.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 22:52

xmarlies96 schreef:
Hij komt overdag ook niet binnen als hij dat wil wel maar hij mag echt niet binnen slapen dat snap ik ook wel dat het tempratuur verschil is, ik zie ook genoeg mensen die een paard alleen in de wei hebben staan en dat is niet zielig?

Wat andere mensen doen rechtvaardigt toch niet dat jij het wel moet doen? Wat een kromme logica zeg.

Wat ben je verder van plan met de hond te gaan doen? lange wandelingen? cursus, trainingen? Of gaat de hond alleen de achtertuin zien. Hoe groot is die tuin eigenlijk?

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 22:52

xConnie schreef:
Wij hebben een fox terrier x tibetaanse terrier kruising die altijd buiten in de kennel met hokje slaapt. Overdag is ze ook gewoon buiten, en kan ze doen en laten wat ze wil, bij wijze van, zolang ze maar in de buurt blijft. Ze is gewoon een familiehondje, echt ons maatje, maar ook 'functioneert' ze als waakhond.
Soms zit ze wel eens een uurtje binnen, maar dan wil ze weer naar buiten, echt een buitenhondje dus.

In een buitenhok dus, zonder verwarming, verlichting, isolatie, kussens, dekens of wat dan ook. Nog nooit heeft zij ergens last van gehad, ontzettend sterk hondje is het.
Als pup lag ze overigens wel in de garage, omdat ze simpelweg nog niet zo goed voor zichzelf kunnen 'zorgen', om dag en nacht buiten te liggen.

ben ik nu een dierenbeul? dacht het niet. :n de hond heeft het hier ontzettend goed.

Hoe het zit met temperatuurwisselingen weet ik niet, geloof best dat dat impact zal hebben, maar honden zijn honden. Het zijn dieren die buiten (horen te) leven, en ze kunnen best voor zichzelf zorgen.

Iemand die het eindelijk begrijpt mag ik vragen wat voor hond het is? :)
En iedereen maar zeggen dat je dan een dierenbeul bent, deze hond is liever buiten dan binnen.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 22:53

xmarlies96 schreef:
xConnie schreef:

Lezen kan je dus niet, want het staat in de eerste zin.

Ja, het is 1 iemand op de vorige 25 mensen die je het je afgeraden hebben. Zegt dat niet iets?

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 22:54

Ik vind sommige reacties hier wel erg fel hoor.

Sancha je zegt dat een hond bij zijn roedel moet zijn, maar de meeste mensen die hun hond binnen houden snachts hebben hem volgens mij ook niet op de slaapkamer, dus dan zijn ze ook niet echt bij de roedel...

Enn leuk ik ben geen 15 jarige en wij hebben een Friese Stabij en jawel een buitenhok.
Nou ik heb hem nog niet weg zien kwijnen hoor :)
Wij houden hem snachts buiten omdat wij buiten een kennel hebben en het voor hem fijner is dat die dan meer ruimte heeft als binnen in een bench.
In de zomer laten we het buitenhok open zodat hij de ruimte heeft en als het kouder word doen we snachts zijn nachthok dicht. Als het echt heel koud word slaapt hij in de keuken in de bench, maar wij merken dat hij het buiten fijner vind...
Als we thuis zijn mag hij binnen en buiten en als we weggaan kan hij ook buiten in de kennel, dan kan hij tenminste lekker zijn eigen ding doen.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 22:54

Citaat:
ik heb echt hele gelukkige en gezonde honden, die dag en nacht kunnen spelen op het terrein en samen leven, ze zijn altijd gezond en worden altijd heel oud, zonder een dag ziek te zijn geweest.

honden ja, niet een hond neem ik aan? Neem toch aan dat je ook weet dat het beter is om 2 honden te nemen i.p.v. 1 als ze lang en vaak alleen zijn?

En mensen die zeggen dat hun hond oud wordt, het goed doet, geloof ik meteen...Maar dat heeft niets te maken met kwaliteit van leven maar alles met conditionering van gedrag. Dat zijn twee heel andere dingen

Citaat:

dat bedoelde ik met "straatje, banketstaaf, enzo"

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 22:54

Sancha schreef:
xmarlies96 schreef:

Wat andere mensen doen rechtvaardigt toch niet dat jij het wel moet doen? Wat een kromme logica zeg.

Wat ben je verder van plan met de hond te gaan doen? lange wandelingen? cursus, trainingen? Of gaat de hond alleen de achtertuin zien. Hoe groot is die tuin eigenlijk?

Lees de reactie hier onder eens, die gene heeft ook een hond alleen die in een buitenhok slaapt zonder verwarming dekens etc.. Gaat ook prima! Heeft u eigenlijk wel ervaring met honden in buitenhok volgens mij niet want als je de reactie hieronder leest gaat het prima.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 22:55

xmarlies96 schreef:

Om dit soort reacties kan ik me altijd zo opwinden! Een HOND is GEEN PAARD.
Je bent 15, gedraag je daar eens naar... je zou toch moeten weten dat dat 2 hele verschillende dieren zijn. Mijn paard loopt 24/7 buiten met dekentje, die zie ik nog niet zo snel naast me bed op een maatje plaatsnemen de hele nacht... mijn hond daarintegen wel.

Ik vind je verschrikkelijk blond overkomen, je hebt de hond nog niet eens en kan nu al zeggen hoe het beestje is? Jemig...

Sorry dat ik me zo laat gaan, maar het wilt niet tot je doordringen volgens mij... :n

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 22:56

xmarlies96 schreef:

Nou wat is het probleem om hem/har dan gewoon binnen te laten slapen?

En ddat voorbeeld slaat nergens op. Als een paard alleen staat is dat ook sneu .. En je zegt zelf dat dat ook zielig is dus 1 hond ook alleen .

Wiwabalia

@ Colway, ben het voor de volle 200% met je eens.

Thirty

Ik vind het niet kunnen hoe jullie die honden houden, echt niet.

Jullie vinden ze kennelijk niet wegkwijnen, maar ik kan je garanderen zodra deze honden een normaal gezinsleven krijgen een stuk opknappen! Een hond is en blijft een roedeldier.

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 22:57

Ik weet toch ook wel dat een hond geen paard is ik zou eens zeggen gedraag jij je eens. Jij valt mij aan. Je had ook niet kunnen reageren.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 22:57

Citaat:
Om dit soort reacties kan ik me altijd zo opwinden! Een HOND is GEEN PAARD.

Maar ook daarin ...Een paard solitair gehouden is ook zielig, ook al lijkt het beest er geen 'last' van te ondervinden. Het past niet bij hoe zo'n beest het beste zou functioneren

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 22:58

Ik vind het echt bizar dat een buitenhond tegenwoordig zielig is. Tuurlijk moet je zorgen voor een goede schuilplaatst maar een geisoleerd buitenhok kan toch ook gewoon. Misschien kan je in zo'n buitensituatie wel beter twee honden hebben, maar ik ken dus verschillende mensen die gewoon een roedeltje van 2 of drie honden hebben. En dat zijn over het algemeen hele vrolijke en gezonde honden. En die zijn echt niet zielig omdat ze de baas een paar uurtjes in de nacht niet zien hoor. Die vermaken zich prima met elkaar.

En ik zie echt het verschil niet tussen mijn 'huiskamer' hond (en de vele huiskamer honden met haar) en een hond die 's nachts in de schuur garage gaat. Isolatie materiaal en kachels zijn toch ook al enige tijd op de markt.
Laatst bijgewerkt door liedje89 op 06-05-11 22:59, in het totaal 1 keer bewerkt

keshia

xmarlies96 schreef:
Kosta schreef:
Tja ik zal wel een dierenbeul zijn, maar onze honden krijgen dus ook geen kachel in hun hok, ze liggen windvrij en slapen er altijd, hoe koud het ook is. Ze liggen wel lekker tegen elkaar aan en al vriest het 10 graden, als ze 's morgens naar ons toe komen om ons te begroeten zijn ze gewoon lekker warm.

Eindelijk iemand die het met me eens is.

maar ik vind dit toch een andere situatie TS....
het is een beetje appels met peren vergelijken ben ik bang...
marlies, heeft haar honden 24/7 buiten zitten, al dan niet met z'n tweeen... maar die beestjes maken net als een paard gewoon een mooie dikke vacht aan... zijn gewend aan het buitenleven...

maar jouw hond, zou overdag in de winter in een temperatuur van 20 graden zitten, lekker actief zijn, en dan als het tijd is om te rusten, dan moet ie naar buiten, in een koud hok...
het koude hok is het probleem niet, zolang ze vrij van de vloer, en uit de wind kunnen liggen...
maar hij gaat dus met een beetje pech van 20 graden naar -20 in een half uur tijd...
dat is vragen om problemen!

hetzelfde gevoel, als vanuit de sauna, op de bank gaan zitten in je blote billen... brrrrrrrrr.... maar altijd in je blote billen op de bank zitten, dat went!

eerder heb ik ook voor deze keuze gestaan, alleen dan andersom.... overdag wilde ik graag de hond buiten hebben, als ik werken ben...
ik dacht dat het voor het beestje wel fijn zou zijn... dan kon ie z'n behoefte doen, wanneer ie wilde... en had wat te zien... wat ze binnen niet heeft... zelfs een kennel en hok aangeschaft... wat denk je?! de hond wil lekker binnen liggen...!?! het is totaal afhankelijk van de hond denk ik...

het is erg lastig info, en advies te verstrekken.... en ik vind sommige reacties een beetje overtrokken, dat een hond niet alleen kan zijn en zo...
onze hond had eerder een maatje, maar vind het veeeeeeeeeeeeleeeeeeeeeeeee malen fijner om alleen te zijn, zij hangt ook enorm aan mij, en heeft daar genoeg aan...

heel veel succes! *\o/*

Frances

Sancha, jammer dat je nu ook geen antwoord geeft op mijn vraag.
De hond moet dus op de slaapkamer? of heb je ook iets tegen mensen die ze in de huiskamer houden?
En een mens is geen roedel...

Wiwabalia

Ik vind dat ook zo Sancha, een hond hoort bij het gezin, is onderdeel van een gezin, die hoort niet buiten in een hokje. Ik zou serieus de hele nacht liggen tobben als ik mijn hond buiten zou moeten laten, daar hoort ze niet en daar wilt ze ook niet zijn, ze zou de hele nacht gaan staan janken omdat ze naar binnen wilt.

Thirty

xmarlies96 schreef:
Lees de reactie hier onder eens, die gene heeft ook een hond alleen die in een buitenhok slaapt zonder verwarming dekens etc.. Gaat ook prima! Heeft u eigenlijk wel ervaring met honden in buitenhok volgens mij niet want als je de reactie hieronder leest gaat het prima.

Als je echt mijn reacties gelezen had, zien je dat wij een ex buitenhond hebben. Maar even opzoeken, ik ga het niet herhalen.

Er zullen heus enkele honden zijn die het prima aankunnen, maar nog altijd weet ik zeker dat ze gelukkiger zijn met een gewoon, normaal gezinsleven met voldoende aandacht en beweging.
Er zijn immers ook paarden die geen andere paarden om zich heen dulden. Maar dat zijn er gelukkig niet zoveel.

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 22:59

Sancha schreef:
Ik vind het niet kunnen hoe jullie die honden houden, echt niet.

Jullie vinden ze kennelijk niet wegkwijnen, maar ik kan je garanderen zodra deze honden een normaal gezinsleven krijgen een stuk opknappen! Een hond is en blijft een roedeldier.

Misschien jou hond jah, een hond kan ook prima buiten een paard is ook een kudde dier en sommigen staan ook alleen. Nou daar word niks van gezegd.. En ik weet dat een hond geen paard is maar een dier is een dier. (Ik reageer niet meer op mensen die dingen zeggen dat het dierenbeul zielig is enz.)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 22:59

Weetje ? Neem dn maaar lekker je hond.
Lekker alleen zonder verwarming en dekens PRIMA! Lekker koud en alleen ,maarja maakt niet uit! Het is toch een speelmaatje dus wanneer ie niet meer 100 is kun je ze vervangen :Y)

Maaar kom dan niet met een topic : Mijn hondje kwijnt weg ,want dat gaat zowieso gebeuren.
En veel hondjes geven het niet toe en laten het niet zien dus sommige mensen kunnen wel zeggen: ''Ja die van mij is wel gewoon gelukkig''

En achja... anders stop je hem toch lekker in een kleine bench binnen? Want dan kan ie niet bij de kat.

Snap uberhoud niet waarom mensen een hond in een BENCH stoppen :n
Laatst bijgewerkt door Elin_ op 06-05-11 23:00, in het totaal 1 keer bewerkt

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 22:59

Even over iets anders; Een Friese Stabij is een héél gevoelig ras dat echt veel liefde, aandacht en bevestiging nodig heeft. Ik vind het ook absoluut geen hond om 's nachts in een kennel te houden. Deze honden zijn gigantisch zachtaardig en in huis redelijk rustig.

Sorry,misschien dat je naar een ander dier of in ieder geval ander ras moet gaan kijken.