[hk] Het centrale witte herder huis!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iris_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 21:57

Afbeelding
Wij hadden 2 gigantische buxussen in de tuin. 1 is er nu van uit.
Onze reu vond het nodig om daar een gat te graven waar die Buxus gestaan had. En trots dat hij was op z'n gegraven gat.
Dat zie je ook wel aan z'n prethoofd :P

Lante

Re: [hk] Het centrale witte herder huis!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 22:53

Haha, oops... :+

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 11:45

1 van mijn honden heeft gister weer bij de zorgboerderij van de buren allemaal pluimvee vermoord. Ik zit met de handen in het haar. Ze lopen vaak samen los op het erf, maar dat kan niet meer dus, de andere ook niet want als Layka alleen vast zit jankt ze alles bij elkaar. Een groot probleem dus wat waarschijnlijk uit zal draaien op herplaatsing... |( Zie gewoon geen andere oplossing. We hebben een klein huis en de kinderen van mijnvriend wonen hier ook sinds een jaar en zulke grote honden in huis is ook geen optie.
Dus wie nog een hele lieve, trouwe hond zoekt... Alleen voor een heel goed tehuis en liefst als huishond, ze kan namelijk wel goed in huis ook met kinderen. Probleemloze hond, maar kan niet los bij klein vee dus.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 13:03

@Lante, simpele oplossing misschien maar... kan je ze geen kennel geven? Een hok met een stuk afgezet land? Of niet meer op het erf van de buren laten? (Weet niet of dit gaat?)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 12:51

Ze hebben een kennel, daar zitten ze wel in als er even niemand thuis is, maar daar wil ik ze niet continu in houden. Ze heeft altijd los gelopen, dus is ook geen doen, voor die andere hond ook niet. Ik hou niet van dieren in kooitjes. Als ik nu een groot huis had konden ze in huis, maar met drie nog jonge kinderen in een huisje met een woonkamer van 5 x 4 is dat ook geen doen (en bovendien kun je ze dan net zo goed opsluiten in de kennel, die is net zo groot).

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 14:02

En een hek tussen jullie huizen zetten? Als dat te doen is.. Anders zou ik het ook niet meer weten... ;(

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 20:02

Ik heb helaas zelf geen witte herder maar help wel de eer om met die van Dodootje te mogen knuffelen enzo..
Ben er ook helemaal weg van. Echt een superkarakter heeft hij.

dodootje schreef:
Geweldig topic dit :j

Ook ik heb een canadees, de meest geweldige lieve hond die ik ooit ben tegengekomen. Ik hou van al mijn honden evenveel maar deze heeft echt een streepje voor.

Afbeelding

Afbeelding

dodootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 20:53

:o

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 13:53

@Lante
Ze kan bij mij terecht, maar ik woon te ver waarschijnlijk? je mag me altijd Pb'n

Scubadoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 11:28

Yvonne, die van mij vond mijn eigen kippen 'te leuk', dat is ook een paar keer mis gegaan. Ik heb het op kunnen lossen door zo'n dun wit stroom draadje er voor langs te plaatsen. Ze heeft er in totaal 2x met haar neus tegen aan gezeten en daar was ze goed van slag van. Inmiddels zit het witte draadje er nog, maar er staat al lang geen stroom meer op. Ze taalt niet meer naar de kippen!

Dus is het voor jullie geen oplossing om een dun stroomdraadje om het hele terrein te zetten? Bij de oprit kun je dat gewoon laag bij de grond doen zodat je er met de auto overheen kunt rijden. Uitbreken wordt dan ineens een stuk minder leuk.

Scubadoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 11:36

Dit is trouwens mijn witje, Moja:

Afbeelding

Het is een herplaatser uit Spanje, niet raszuiver, maar qua uiterlijk en gedrag toch echt witte herder.

ManOee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 22:47

Wat leuk een topic over witte herders.

Ik heb ook een witte herder. Die van mij is echt een hele lieve hond, gek met iedereen, kent geen kwaad. Opzich prima, alleen is hij dus totaal niet waaks en dat vind ik erg jammer. Ook heeft hij zijn oren voor de sier gekregen, hij luistert namelijk totaal niet. We hebben verschillende cursussen met hem gedaan, maar werkt het niet echt! Naja lief is ie wel en dat is ook belangrijk!

Hij is trouwens 6 jaar en zijn naam is Boy!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 22:49

ManOee schreef:
Wat leuk een topic over witte herders.

Ik heb ook een witte herder. Die van mij is echt een hele lieve hond, gek met iedereen, kent geen kwaad. Opzich prima, alleen is hij dus totaal niet waaks en dat vind ik erg jammer. Ook heeft hij zijn oren voor de sier gekregen, hij luistert namelijk totaal niet. We hebben verschillende cursussen met hem gedaan, maar werkt het niet echt! Naja lief is ie wel en dat is ook belangrijk!

Hij is trouwens 6 jaar en zijn naam is Boy!

oren voor de sier komt bij mij ook bekend voor :')

als die een kat ziet of andere reutjes, dan is ie ook niet meer geschikt dat ie luistert /3

en als ie paarden ziet, is ie daar in het begin bang voor, en wordt ie ineens heel groot ( of wil zich groot voordoen) :')

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 12:57

Mijn herders gaan samen naar vrienden van mij (zonder pluim- en kleinvee) hier in de buurt waar ze los op het erf kunnen en ik ze op kan halen voor een wandeling wanneer ik maar wil, perfect dus. :)

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 16:19

wij zijn vandaag naar onze pup wezen kijken en hebben definitief besloten dat hij bij ons komt wonen :).
Mijn zusje wilde heel graag een herder en we hebben ons verdiept in alle soorten herder en we verwachten dat de witte herder het beste bij ons past. De moeder is een hele rustige, relaxte hond was meteen onder de indruk van haar. Pup krijgt de naam Beer en we gaan hem eind deze week halen.

dit is dus beer:
http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 3655_n.jpg

Afbeelding

Moeder is stokhaar ( niet de kortste variant volgens mij) en vader een lang-stokhaar. We waren
eigenlijk op zoek naar een pup met de kortste variant. Maar en er zijn weinig puppys te vinden op
dit moment of ze zijn lang-haar ( of worden aangeboden door broodfokkers of ondere andere vreemde omstandigheden). In Beer zijn nest was al goed te zien welke echt lang haar zullen krijgen en er was nog een teefje die weer korthariger was dan Beer dus het wordt even afwachten.

Maar hier zitten kenners, wat denken jullie?

Scubadoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 17:32

Geen kenner, maar wat een dotje zeg!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-11 22:12

@ randie welke fokker komt ie van?

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 22:33

Uit wormer, bij mensen thuis vader en moeder hebben wel vol papier ( particulier) We hadden ook een paar gezien in hapert maar wij hadden het vermoeden dat dat een broodfokker was..dus daar uit de buurt gebleven.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-11 22:44

oke leuk.

hoeveel weken/maanden is ie nu?

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 23:11

Hij is 6,5 week, blijft nog even bij mama. ( we hebbn hier v3el verschillende adviezen in gekregen en besloten tot minimaal 7 weken bij mama)

Even een misschien domme vraag maar welke kleur ogen hebben die van jullie? Moeder heeft nl hele mooi bruine ogen net zoals die van dodootje.

Verder gaat onze kleine vriend mee op cursus(sen) als hij oud genoeg is en later wil mijn zusje agillity gaan doen omdat het toch van oorsprong werkhonden zijn.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 01:15

Wat een schatje zeg, maar volgens mij is het geen korthaar. Dit is alleen erg lastig te zeggen omdat de puppy vacht er afgaat, en dan de echte vacht pas verschijnt. Her enige wat ik kan zeggen is dat korthaar pups volgens mij wel minder vacht hebben dan jouw pup. Veel plezier ermee!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 08:30

Wij twijfelen inderdaad ook, een zusje van hem had duidelijk minder haar en een aantal veel meer haar. We zullen wel zien wat er te voorschijn komt, het maakt hem niet minder leuk :D.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 08:59

En ik heb nog een vraagje, mijn oom vertelde gisteren dat puppys in de eerste instantie niet bij volwassen honden en paarden mag vanwege infectie gevaar. Ik kan hier echter niets over terug vinden, kan iemand me hier iets meer over vertellen?

Scubadoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 09:29

Totdat ze hun 2de inenting gehad hebben zijn ze inderdaad nog vatbaar. Je kan ze wel bij je eigen honden doen (die zijn geent neem ik aan?) maar voorzichtig zijn met contacten met vreemde honden, omdat je niet weet of die geent zijn.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 09:30

Ok, bedankt. Hij heeft al entingen gehad, volgens mij moet hij er nog 1 krijgen nu als ik het goed heb.
( mijn zusje heeft al die info op papier)