Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
anneliesdj schreef:Als ts 1 hond al niet kan controleren, hoe denk je dat het met 2 gaat en dan ook nog een die een zelfde energielevel heeft?
Die breken de hele tent af man, dan heb je nooit meer rust!
secricible schreef:Als ik zo hoor wat voor leven deze hond heeft, zou ik twee opties weten: een hele goede persoonlijke trainer die jullie kan begeleiden, of de hond herplaatsen.
Ben benieuwd hoe jullie aan deze hond zijn gekomen en waarom jullie als onervaren hondeneigenaren kiezen voor een hond met een gedragsprobleem...
Bandida schreef:Tja alternatief advies van mij dan maar![]()
Het moet niet altijd gedragstraining, therapie of hondeschool zijn, tweede hond + veel plaats is gewoon een beproefd recept recht van de boerebuiten (waar men ook al eens gek wordt van hyper boerefoxkruisingen).
Als je dat in huis gaat doen kan ik dat wel begrijpen, tent afbreken, maar je kan ze ook gewoon bewoon buiten houden, op het stuk land waar ik het over had.. dan heb je er geen last van. Goeie kans dat je na een week of twee met een normale(re) hond kan gaan trainen, en die daarna wel aangenaam in huis kan.
En inderdaad, een tweede aandachtsjunk/adhd-er zou ik er niet bij gooien, gewoon een normale vriendelijke hond van hetzelfde formaat.
Een hond is inderdaad een familiedier, die voelt zich maar goed als hij een duidelijke plaats heeft in de roedel, op een vaste stek, en niet het idee heeft dat hij op ieder ogenblik alleen achtergelaten kan worden. Niets zo goed daarvoor als een andere hond, die kent al hondetaal en gedrag, wat eigen ruimte, en een consequente baas die ermee komt oefenen als extraatje.
Rubya schreef:Maar is het dan zoveel gevraagd? Een hond die fatsoenlijk luisterd? Zodra hij luisterd, mag hij veel, maar luisterd hij niet, dan kan hij luisteren voordat ik hem een plezier doe. Ik ben echt niet doof voor zijn behoeften en doe mijn best, maar werkt hij niet mee, dan ik ook niet.
BarbaLala schreef:Eerste vraag even nu; wat is er zo erg aan een asiel?
Denk dat dat beter voor een hond is dan geen leiding krijgen en niet 100% gewenst zijn
Rubya schreef:secricible schreef:Als ik zo hoor wat voor leven deze hond heeft, zou ik twee opties weten: een hele goede persoonlijke trainer die jullie kan begeleiden, of de hond herplaatsen.
Ben benieuwd hoe jullie aan deze hond zijn gekomen en waarom jullie als onervaren hondeneigenaren kiezen voor een hond met een gedragsprobleem...
Dat staat hier al omschreven. De zus van mijn vriend had deze hond. Ze heeft hem uit het asiel en in een halfjaar gen succes geboekt. Ze wilde hem terug brengen naar het asiel, en dat verdient hij niet. Daarom is hij nu hier. Wederom een enkeltje asiel verient hij niet daarom is hij hier. Het is een hartstikke lieve hond, maar ik ben inderdaad geen hondenmens, en mijn vriend schijnt het niet te interesseren. Hij is mijn verantwoordelijkheid, hoewel ik niet voor hem gekozen heb. Mijn vriend is degene die ervoor koos hem te nemen en nu heb ik hem en wordt alles aan mij over gelaten. Zoals ik zei zou ik graag ,met hem speuren oid, maar die discussie loopt nog. dus kan ik niet zeggen dat ik meteen met hem aan de slag ga. Ik heb niet vor hem gekozen, maar zit er wel mee, en heb medeleiden met hem. Maar is het dan zoveel gevraagd? Een hond die fatsoenlijk luisterd? Zodra hij luisterd, mag hij veel, maar luisterd hij niet, dan kan hij luisteren voordat ik hem een plezier doe. Ik ben echt niet doof voor zijn behoeften en doe mijn best, maar werkt hij niet mee, dan ik ook niet.
Misschien kan je dan in de toekomst op de hoogte blijven van het beessie, als je je het lot zo aantrekt...Rubya schreef:Mijn vriend is degene die ervoor koos hem te nemen en nu heb ik hem en wordt alles aan mij over gelaten.