De bench

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 22:24

MirandaNH schreef:
maikeltje schreef:
Ik ken iemand die d'r labrador 23 uur per dag in de bench heeft zitten. Ze gaat er wel 4 uur mee wandelen iedere dag.

dat vind ik gewoon ziek..... dan heeft ze haar hond om in een kooitje te zien zitten? :n vind ik niet kloppen

Even verder lezen.

OneFellSwoop

Mijn hond vind ook haar rust in dr bench. Ze loopt er vrijwillig heen en gaat lekker liggen. Maar ze heeft ook een heel groot kussen waar ze nu dan op ligt. De bench gebruiken we snachts en als we weg zijn. Voor derest mag ze doen wat ze wil. Op de bank mag ze niet.

unamie

Wolven (daar stammen honden toch vanaf?) slapen trouwens ook in een hol en die is ook niet groot :+

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 22:26

even doorlezen Miranda, dat blijkt dus niet zo te zijn ;)

Mijn hond is niet wijs Kimmie, dat hebben we al ondervonden, we komen de bolletjes nog steeds overal tegen. Haar vacht zat helemaal onder, heeft uren lopen hijgen want ze zaten ook in haar keel natuurlijk, heb nog even overwogen naar de DA te gaan, maar dat bleek gelukkig niet nodig :P
Die bolletjes zijn ook heerlijk om op te ruimen trouwens! Met je handjes (stofzuiger gaat niet als het er zo veel zijn!), beetje voor beetje oppakken. Overal waar je loopt liggen die krengen ,want ze plakken overal aan vast. Steenstrips tegen de muren zijn dan helemaal een lolletje, net als glazen deuren (plakken ze ook allemaal aan vast!)

Mijn vriend belde me op "schat, ik heb de kerstboom opgezet" :? :? "het is april.... lijkt me een beetje vroeg, waarom dan?"
"het heeft hier gesneeuwd in de kamer". Toen ik thuis kwam was hij al 2 uur bezig en was het nog een klerebende van jewelste. Heb eerst een uur in een deuk gelegen, om vervolgens de boel maar op te ruimen. Om het verhaal compleet te maken kwam de man van de verzekering juist om die tijd langs, dus die heeft zijn ogen uit staan kijken...

Rust heeft mijn hond toch vooral in de bench, dat is haar plekje. Als ze op de bank ligt en ik wil daar zitten, moet ze toch echt opschuiven, daarnaast wil mijn hond vaak niet op de bank liggen als ik daar ook zit (zoals ik zei, hond is niet wijs), dus dan staat ze op en loopt ze weg. Dat vind ik voor haar geen rust. Die bench is gewoon haar plekje, wordt ze niet gestoord, hoeft ze nooit aan de kant, kom ik ook niet bij liggen. Kussen lijkt me voor de meeste honden ook een prima optie overigens ,maar dus niet allemaal.

De vergelijking met een hol vind ik raar. Ten eerste kieze nze daar zelf voor, en kunnen ze er uit als ze dat willen. Ten tweede is een hol meestal groter dan een bench...

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 22:27

@Betteke, daar is ook helemaal niets mis mee.

Wij krijgen zaterdag onze pup, en we hebben er al veel gehad.
Bij ons gaan ze meteen in de bench, we maken deze zo klein mogelijk want waar ze slapen gaan ze niet plassen en poepen zo zijn ze het snelst zindelijk. Dan komen ze eruit om te spelen en plassen en poepen en als het kleine hummeltje weer moe is lekker in zijn bench. 's nachts lekker een warme kruik er tegen en hoppakee slapen maar. Wij hebben het altijd zo gedaan, werkt prima en de beestjes voelen zich er prettig bij.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 22:27

maargoed Kimmie ik snap je wel want zo fel jij met honden in benches bent zo fel ben ik met paarden in een stal. Als ik eerlijk ben zullen mijn eigen honden 'later' niet in een benche komen puur omdat ik van vrijheid hou. Maar ik heb het nu niet alleen voor het zeggen en de honden lijken het prima te vinden en waren het al gewend voordat ze bij ons kwamen (we hebben 2 'opvangers').
Ik ben ook fel tegen dieren in kleine hokken maar een hond slaapt nog in de nacht en een paard niet daar zit voor mij ook verschil in. Maar ik begrijp je heel goed hoor, hoe meer van dit soort mensen hoe meer mensen na gaan denken :D

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 22:28

haha hier liggen 4 honden op bed :D heerlijk...de anderen slapen op de grond,dus tis ze af te leren hoor... :j

betteke,en overdags blaft ze dan niet de hele boel bij elkaar??? vreemd... :?

kijk bij zo'n geval van marliezx zou ik dus zeggen,maak ergens een grote kennel 2x2 is groot zat 2 honden erin,hebben die elkaar als vriendjes ,en kunnen ze ook nog gewoon bewegen ipv opgesloten in een hokje te liggen...

maar goed dat zou ík doen....maar dat is dat ik echt geen sec zou slapen als ik zou weten dat 1 van mijn honden in zo'n kooitje zou zitten...

maudenmarc..hoe zielig... ;( ;( echt zou daarom al geen pupjes willen fokken,stel dat mensen jou beebje kopen en ze opsluiten in een klein gemaakt kooitje,ware nachtmerrie....

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 22:29

Ik ben het met kimmie eens.
Hier ook geen bench na 5 honden, en die gaat er bij eventuele volgende honden ook niet komen.
Ze liggen hier in de keuken die afgesloten kan worden door een deur. Die zit 's nachts en overdag als we er eens niet zijn dicht, ze hebben een hele grote mand en de vloer waar ze kunnen liggen/spelen.
Dit heeft ons een eethoek gekost toen we onze labrador kregen als pup, maar we wisten van te voren dat een pup kan slopen.
Hier komen ze echt niet in een bench, om de zelfde reden die kimmie ook noemt.. Vind het gewoon zielig.

Edit:
En zelfs zonder bench hebben wij al onze honden binnen een week zindelijk.. Gek, nee hoor. Tis maar net hoeveel tijd je in je pup wilt steken.
Laatst bijgewerkt door Froukje op 03-05-11 22:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Gentlegiant

Ik heb bijna alles door gelezen maar wat kunnen sommige mensen fell reageren

mijn hond heeft de eerste 4 maanden in een bench gezeten bench was 6 keer zo groot als het beestje zelf inmiddels is het een groot bakbeest (zie onderschrift) en heeft buiten een briefje van 10 euro en wat knuffel beesten niets gesloopt
Wij hebben geen grote ruimte om hem in op te sluiten nieuwbouw huis met open leefkeuken enz
en ik ga ook niets bouwen ervoor
Hond zat er enkel in als we er niet waren dat was overdag enkel met boodschappen doen
Naar de zaak ging hij gewoon mee naar de paarden ging hij gewoon mee
En snachts om 3 uur ging een van ons nog met hem wandelen en daarna ging hij tot 6 uur als we de paarden gingen voeren in de bench nou die 3 uurtjes overleeft hij echt wel hoor
Ook overdag ging hij altijd in zn bench liggen nu nog hij staat er nogsteeds
Nou als hij dat fijn vind laat hem lekker gaan

Nu heeft mijn zusje een pup van 13 weken die heeft ook een bench en zit daar zo ver ik weet alleen nachts in van 12 tot 6 of 7 ook in het weekeind staat ze netjes om 6 of 7 uur op om de hond eruit te laten
Overdag gaat hij erin als ze niet thuis is
Beestje is een pincher en heeft een bench die 10 keer zo groot is als het beest
Loopt er ook regelmatig zelf in en doet zijn dutje

Ik zie er geen problemen mee en ik vind dat sommige mensen het wel heeeeeeel erg overdrijven hoor!
Mijn god leven en laten leven denk ik dan maar

Iedereen heeft op zijn manier het beste met hun hond of welk ander dier voor

Mensen die wel wat te zeuren hebben hebben jullie ook de paarden 24/7 buiten staan en niet in een stal enz wantja dat is zielig tenslotte

Komop zeg maar let op nu ben ik de gebeten hond :))
Laatst bijgewerkt door Gentlegiant op 03-05-11 22:32, in het totaal 3 keer bewerkt

kimmie261

unamie schreef:
Wolven (daar stammen honden toch vanaf?) slapen trouwens ook in een hol en die is ook niet groot :+

maar die kunnen daar wel uit,dat wat anders als bewust opsluiten....

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 22:33

Jeetje Kimmie geloof niet dat je het helemaal snapt...
Maar achja er wordt bij mij thuis al 40 jaar met honden gewerkt..
Ga me niet verdedigen tegenover jou... Maar ik blijf erbij dat ik echt geen hondje
in mijn bed of naast mijn bed ga leggen.. Jou honden zullen denk ik net je kinderen zijn,
bij ons zit daar toch zeker verschil tussen

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 22:34

persoonlijk ben ik ook niet voor het afsluiten van een deel van de bench. Daarom hebben wij dus kussens in de bench gelegd en een grote knuffel. DAar ging ze heerlijk op liggen slapen, vond ze echt fijn, ook omdat ze in haar slaap heel erg tijgerde, maar er op plassen zullen ze niet doen. Juist omdat we wilde dat ze zou piepen als ze moest, was dat wel ons doel, maar heb nooit overwogen om de bench daarvoor klein te maken.

Ben wel heel erg benieuwd hoe jij het zindelijk maken hebt aangepakt in de nachten Kimmie? In het algemeen, maar ook specifiek in mijn geval, waarbij de hond dus niet aangeeft dat ze moet plassen en het gewoon laat lopen waar ze staat? Zou heel graag de volgende zonder bench willen opvoeden, maar zou dus niet weten hoe je de zindelijkheid dan aanpakt...
We hebben kranten geprobeerd, maar daar reageerde ze ook niet op (wat gek was, want onze fokster heeft ze eerst krantzindelijk gemaakt, en van daaruit normaal zindelijk, dat waren ze dus al met 6 weken bij de fokster, maar helaas Sumiko bij thuiskomst niet meer...)

En maudenmarc, ik zou eens wat meer kijken naar de berichten van kimmie over haar honden, wat ik van haar weet geeft ze ontzettend veel om haar honden, maar zijn het wel haar honden en niet haar kinderen :) Niet te snel conclusies trekken..

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 22:36

Een bench voor de nacht vind ik prima. Mits goed aangeleerd, en niet dmv maar laten schreeuwen.
Hier zit er eentje in een (veel te grote) bench 's nachts, de rest ligt gewoon los in de bijkeuken en een op de bank in de kamer. Zij kan wel bij ons op bed maar dat wil ze niet (deur staat open).

Ik vind het dan weer echt niet kunnen als de honden er ook nog eens 8/9/10 uur per dag in zitten vanwege werk. Neem dan geen hond inderdaad.

Bij paarden hetzelfde. 's Nachts op stal prima, maar tenminste overdag 14 uur of langer naar buiten.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 22:36

Blaft bij elkaar, bedoel ik mee, slaat bij alles aan. Overdag ben ik bij haar in de buurt om haar te corrigeren, 's nachts slaap ik. Hond mee op de slaapkamer is geen optie, ik vind dat ronduit goor. Moet ieder voor zich weten, maar bij mij komen er geen dieren op mijn slaapkamer, hooguit de bedwants en huisstofmijt. :+

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 22:38

Sancha schreef:
Een bench voor de nacht vind ik prima. Mits goed aangeleerd, en niet dmv maar laten schreeuwen.
Hier zit er eentje in een (veel te grote) bench 's nachts, de rest ligt gewoon los in de bijkeuken en een op de bank in de kamer. Zij kan wel bij ons op bed maar dat wil ze niet (deur staat open).

Ik vind het dan weer echt niet kunnen als de honden er ook nog eens 8/9/10 uur per dag in zitten vanwege werk. Neem dan geen hond inderdaad.

Bij paarden hetzelfde. 's Nachts op stal prima, maar tenminste overdag 14 uur of langer naar buiten.

Stomme vraag misschien, maar wat vind je dan van 's nachts buiten de bench en overdag er in? Vaak hoor je dat mensen dat niet vinden kunnen, maar andersom wel. Persoonlijk zou ik dat logischer vinden. 's nachts slapen ze toch, zullen ze niet slopen. Overdag dan juist wel, want dan zijn ze actief.
Ga er dan dus vanuit dat mensen de hond in de bench laten zitten vanwege het slopen..

shilady

Tja ik merk wel dat de bech iets vd laatste jaren is

Een bech is vooral bedoelt voor het baasje! Zodat de pup of hond niet in huis poept of plas of dingen sloopt als baasje weg is. Dat is nou het idee vd bench vind het niks met opvoeding of iets te maken heeft.

wij hebben de bech eventjes gebruikt voor onze kitten zodat hij rustig met de hond kennis kon maken en de hond niet gelijk de mogelijkheid had om erop te springen.

Mijn moeder heeft vroeger toen ze onze 1ste hond kocht 16jr geleden nooit een bech gebruikt volgesmij had je dat toen ook nog niet echt...

Gentlegiant

dat zindelijk maken vraag ik me dan ook wel af?

Je hebt natuurlijk veel verschillende dingen
Ik heb gewoon als hij het binnen deed en ik zag hem opgepakt en buiten gezet
negatief gedrag negeren en positief gedrag stimuleren
Werkte bij mijn hond heel goed

Mijn zusje pakt het dan weer heel anders aan vast niet jullie ding maar ik moei me er verder ook niet mee
Oppakken neus erdoor en buiten zetten

Hier komen ze voor geen goud op de bank laat staan op bed dat vind ik echt vies :+
Ze hebben een mega woonkamer en keuken en een meeeega tuin om in te rollenbollen en worden minimaal 2 uur perdag uit gelaten

Snuupke

Met jou kussen en knuffel bereik je idd hetzelfde effect als wij doen door de bench wat kleiner te maken.
Maar idd ieder z'n eigen manier..Ik trek geen conclusies, ik vertel alleen dat het bij ons anders werkt.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 22:39

Nee dat vind ik geen goed plan. Overdag is immers activiteit, 's nachts is het een dooie boel.

Dan ga ik ervan uit dat je geen hond neemt als je full time werkt.

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 22:40

@ kimmie, vraag me af hoe jij tegenover ceaser milan staat>

Gentlegiant

Re: De bench

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 22:41

sancha wij werken wel fulltime hond is meestal bij mij op stal aan het ravotten
Gaat dat niet gaat hij mee naar de zaak ideaal is het niet maar beest heeft het ontzettend naar zijn zin

Maudenmarc daar heb je een punt!
Ik ben zelf wel heel fan van zijn methode

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 22:42

shilady schreef:
Tja ik merk wel dat de bech iets vd laatste jaren is

Een bech is vooral bedoelt voor het baasje! Zodat de pup of hond niet in huis poept of plas of dingen sloopt als baasje weg is. Dat is nou het idee vd bench vind het niks met opvoeding of iets te maken heeft.

wij hebben de bech eventjes gebruikt voor onze kitten zodat hij rustig met de hond kennis kon maken en de hond niet gelijk de mogelijkheid had om erop te springen.

Mijn moeder heeft vroeger toen ze onze 1ste hond kocht 16jr geleden nooit een bech gebruikt volgesmij had je dat toen ook nog niet echt...

Nee, toen werd er een stukkie afgezet in bijkeuken of schuur of stal, zelfde idee dus ;)

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 22:43

Betteke schreef:
MirandaNH schreef:
dat vind ik gewoon ziek..... dan heeft ze haar hond om in een kooitje te zien zitten? :n vind ik niet kloppen

Even verder lezen.

kan alleen lezen dat ze er veel mee wandelt, maar dan nog.. als ze dan weer thuis komt gaat ie weer de bench in? dit maak ik er nu op uit.... vind ik nog érg zielig

maar lees ook niet alles door, excuses als ik het verkeerd gelezen heb dan..........

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 22:44

Sancha schreef:
Nee dat vind ik geen goed plan. Overdag is immers activiteit, 's nachts is het een dooie boel.

Dan ga ik ervan uit dat je geen hond neemt als je full time werkt.

Hoeft ook niet fulltime te zijn, maar ik ben bijvoorbeeld op dit moment regelmatig enkele uurtjes op school te vinden i.v.m. een project. Mag zelf mijn tijd indelen en ben nooit langer dan 5 uur weg en ook vaak thuis. Om maar een voorbeeld te noemen. Ander voorbeeld kan iemand zijn die parttime werkt.
Maar was gewoon benieuwd, omdat mensen een bench 's nachts wel goed vinden, maar overdag niet. Persoonlijk vind ik een bench 's nachts voor veel honden geen toegevoegde waarden hebben, omdat ze toch slapen en neit zullen slopen..

MirandaNH: dan moet je toch beter lezen. Ze geeft aan overdag meestal thuis te zijn, en als ze neit thuis is gaat de hond dan in de gang. 's nachts gaat de hond in de bench.
Laatst bijgewerkt door secricible op 03-05-11 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 22:44

@ Gentlegiant, idd hij doet niet meer als laten zien dat hij de baas is.