kat bevalt maar niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Raveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 09:27

lelijke_heks schreef:
ja hoor nog ff en het is de schuld van TS want zij was zo dom om een eigen bedrijf te beginnen.... kom nou mensen... als TS haar bedrijf en het land kwijt raakt en de paarden moet verkopen... en omdat de paarden markt nu op z'n gat ligt maar naar een handelaar moet brengen komen jullie dan opeens allemaal aan rennen met jullie spaarpot?? dacht het niet...
TS jammer voor de kat maar denk aan jezelf.... want ik verwacht niet dat er iemand met een spaarpot jouw kant op komt om je te helpen mocht het mis gaan....

en ja misschien heel dom van mij... maar mijn vriend en ik hebben ook een eigen bedrijf!!!!

Probeer eens te lezen! Wie heeft het over schuld, ik heb het over verantwoordelijkheid.

Ik heb een suggestie aan de hand gedaan even verderop en daar kan ze wat mee doen zonder dat de buren het merken!

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 09:30

TS mag de kat ook naar mij brengen dan breng ik haar op mijn kosten naar de da.

meisje2000

Re: kat bevalt maar niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 09:34

raveltje.
En wat als de kat een keizersnede moet dat zie je toch echt wel en dus als de buren dat zien dan is ts alsnog de klos.

nathalie
als jij dan ts even een pbtje stuurt dat ze de kat naar jou kan brengen en jij die dan naar de da brengt dan scheelt dat al.
Ben benieuwd dan ( ps ts heeft zelf ook al aangegeven om te betalen dus dat is geen probleem )

lelijke_heks

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 09:36

wat het zelfde blijft want als de kat weg is komen de buren uit bij TS... die bang is dat ze dan haar land/bedrijf kwijt raakt...

TS is niet verantwoordelijk voor deze kat, hoe erg het ook is. het enige wat ze kan doen is aan de buren vragen of ze de kat op eigen kosten mag helpen... krijgt ze hier een nee op als antwoord houd het op... maar TS heeft al aangegeven dat ze vanavond met de buren gaat praten...

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 09:39

Dan is de kat gewoon niet meer gezien. Kan je altijd zeggen. Ik stuur TS een pb.

Raveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 09:40

meisje2000 schreef:
raveltje.
En wat als de kat een keizersnede moet dat zie je toch echt wel en dus als de buren dat zien dan is ts alsnog de klos.

nathalie
als jij dan ts even een pbtje stuurt dat ze de kat naar jou kan brengen en jij die dan naar de da brengt dan scheelt dat al.
Ben benieuwd dan ( ps ts heeft zelf ook al aangegeven om te betalen dus dat is geen probleem )

Dit snap ik even niet meisje2000, je geeft bij mij aan, wat als de kat een keizersnede moet?
Maar de kat naar Nathalie is wel een optie, en wat als daar ook een keizersnede uit voortkomt?

maaike_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 09:47

evt. kan nathalie hem dan houden? ik weet niet of dat het plan erachter is, maar zo te zien geven de buren niks om de kat, en ik weet wel dat het nogal onbeschoft is om een dier te 'stelen' maar dit is dan toch echt voor haar eigen bestwil lijkt me! ik hoop dat de TS ermee instemd, of dat de buren wat vriendelijker zijn geworden.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 09:48

wat nathalie zelf al zegt de kat is niet meer gezien en tja als de kat dan een keizersnede nodig heeft dan kan de ts altijd zeggen dat misschien iemand anders haar gevonden heeft en haar meegenomen heeft.
Dan zouden de mensen misschien kontakt op kunen nemen (als nathalie dit goed vind om ts buiten schot te houden) en kan zij zeggen dat ze het dier gevonden heeft en meegenomen heeft.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 09:48

of wat maaike zegt dat zou ook kunnen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 09:50

Natuurlijk is het bizar om je bedrijf / paarden / toekomst op te geven , maar eerlijk ? Kunnen jullie jezelf nog recht in de spiegel aankijken als je willens en wetens verzuimt om met een beestje waar jij je over ontfermt hebt , naar de DA te gaan , waardoor het diertje echt in nood komt , afziet en misschien wel een zeer pijnlijke dood sterft ? Ik ben bang dat bij mij mijn gevoel dan toch ook wint hoor , de rest van je leven een schuldgevoel hebben dat je zo'n diertje keihard hebt laten barsten , dat vind ik dan nog een mindere optie :=

En waar ligt dan de grens van wat je allemaal doet voor die wei ? :=

Als de betreffende buren zulke rare mensen zijn dat ze die wei afpakken voor elke scheet die ze niet zint , dan zou ik sowieso niet zo rustig slapen ben ik bang , als je hele toekomst daar vanaf hangt :=

Als ze die wei al afpakken als jij op je eigen kosten het poesje dat bij jullie woont naar de DA brengt omdat het beestje duidelijk in nood is , wat voor een belachelijk volk is dat dan , daar kun je toch überhaupt niks mee :=

Misschien valt het ook wel mee allemaal en ziet de TS het ernstiger dan het is ? (hoop ik)

Lijkt me toch een hele goede optie om , als je het niet aandurft om het diertje medische zorg te geven op een manier waar ze er wellicht nooit achter hoeven komen , om dan toch echt even naar de buren toe te gaan en te zeggen dat het diertje ècht hulp nodig heeft , en desnoods gewoon open en bloot te vragen wat de consequenties zijn als je het beestje zelf naar de DA brengt.

En desnoods breng je idd. die poes elders onder. Als je nu niks doet dan kan ze ook ergens onder een struik wegkruipen om weg te rotten en ziet ook nooit meer iemand haar :=

Maargoed , dan ga je weer moeten liegen en ook daar zou ik niet mee rond willen lopen.... je eigen gemoedsrust is dan toch best belangrijk.

Duimen maar dus dat de buren in een goed gesprek helemaal niet zo rot blijken te zijn :=

meisje2000

En als ze dan zeggen tegen ts dat ze dus wel iets er mee te maken heeft gehad omdat ze nathalie kan noemen dan kan ze altijd nog zeggen dat nathalie bij haar is geweest omn te vragen van wie de kat is en dat ts heeft gezegd van de buren maar die willen niet helpen en dat nathalie toen heeft gezegd ik neem de kat mee .
Misschien een beetje omstreden allemaal maar dan help je de kat ook lijkt mij.

Nathalie02

Ik kan in ieder geval een fijn huisje voor haar vinden.
Maar goed ik heb het verder niet voor het zeggen, kan alleen proberen te helpen.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 09:53

nathalie je denkt mee en dat zegt al genoeg.
Oh en je helpt mee hahaha.
Nu hopen dat ts dit aandurfd.
De kat moet het erst maar eens overleven en opknappen als ze het overleeft

nathalie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 09:58

Ik lees al even mee en het is een vreselijke beslissing.
Beestje helpen en ruzie met de buren en kan op alles kwijt raken.
Of kat helpen.....jammer dat de ts voor de keuze gezet wordt en dat de buren gewoon hun verantwoordelijkheid niet nemen, zou een hoop stress schelen in dit geval.

@ts hoe is het nu met de kat want tja het duurt nu al best lang begin zelf te vrezen of het niet te laat is..... Ook om naar de da te gaan. Maar heb eigelijk geen idee hoe lang je daarvoor de tijd hebt

@Nathalie ts heeft toch aangegeven dat als de kat zou verdwijnen naar bv dierenasiel dat ts bhoofd verdachte nummer 1 zou zijn en dat de buren daar niet in zouden trappen. Of hèb ik dat verkeerd begrepen?

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 10:02

Ik bied het alleen aan en wil ook nog wel de schuld op me nemen.
Nu ben ik even op pad maar ik hou het topic met mijn IPhone in de gaten.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 10:07

nathalie25 maar als nathalie wil zeggen dat zij de kat mee heeft genomen zonder dat ts het wist dan staat zij butien schot lijkt mij.
Het zou een mooie oplossing zijn.
Ts zou de kat bijv in de berm kunne leggen dat nathalie er langs rijd het dier ziet liggen en het meeneemt zonder dat ts er (zogenaamd) iets van af weet.
De buren weten niet dat de kat in de buren lag en kan dus ook niet zeggen dt ts de kat heeft weggebracht wat in dit geval dan ook niet zo is....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 10:12

Ook als de kat niet je "eigendom" is, maar je er wel al lange tijd voor zorgt, ben je gewoon verantwoordelijk voor het welzijn van het dier.
Als TS de kat niet de medische zorg geeft die hij nodig heeft, kan ze door de DB hierop aangesproken worden voor nalatigheid.

De boetes en straffen die dáár op staan, zijn ook niet gering. ;)

Bovendien stelt de TS nu heel hard dat ze haar wei en bedrijf kwijtraakt als ze de kat zorg geeft, maar dat is helemaal geen feit. Dat dénkt ze alleen maar.
Maar het moeten wel héle rare buren zijn als ze zoiets daadwerkelijk zouden doen.

Daarnaast; als je die wei gewoon contractueel gehuurd hebt, dan mógen ze dat contract niet eens op die grond breken, dus sta je daarmee weer prima in je recht en kun je eventuele schade gewoon op je buren verhalen, mochten ze je er uit kicken.

Dus "verstop" je niet achter excuses die héél misschien zouden kúnnen gebeuren, en geef die kat gewoon de medische zorg die ze ontzettend hard nodig heeft.
Die kat kan niet voor zichzelf zorgen of zelf naar een dierenarts lopen.

Arm dier...

nathalie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 10:16

@Nathalie dat zou wel een goede zijn hulpbehoevend katje gevonden door bokker......
Maar hoe zorg je er dan voor dat de buren er juist achterkomen?
Iets zegt mij dat deze kat niet gechipt is namelijk?

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 10:17

femke misschien mogen de buren dit niet doen maar heb maar al te vaak gezien dat mensen dit WEL doen met alle gevolgen van dien.
Een rechtzaak moet je dan beginnen om het land weer terug te krijgen en waar moeten de paarden in de tuusentijd heen dan.
Even verder denken dan je neus lang is want niet iedereen houd zich netjes aan de afspraken en als ik ts haar verhalen lees zijn dit niet de makkelijkste mensen om mee om te gaan.
Ik zou zelf het risico ook niet willen lopen

daphne1997a

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 10:18

Nee, maar stel je voor dat die buren echt zo zijn, wat dan?
Dan is ts alles kwijt, omdat ts de poes wou helpen...
En dan zit zij nog dieper in de sh*t dan dat die buren zouden zitten, die zouden alleen maar denken, ja, haar verdiende loon...
En dan heeft ts niks meer...

Tenminste, zo denk ik.
Ik weet natuurlijk niet hoe die buren zijn..
En jullie ook niet, lijkt mij.
Er zijn mensen op de wereld waarvan je zou denken, nee, dat kan niet waar zijn..
En misschien is dit er wel 1tje van, dat weten jullie toch niet?
De ts kent ze het beste, wij niet...

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 10:19

nathalie25. heel simpel kat naar da brengen omdat nathalie dacht dat ze op sterven lag en dat belangijk vond en dan later nog eens terug gaan en dan naar het huis met de vraag of zij een kat hebben en dat nathalie die naar de da heeft gevbracht omdat het op sterven lag en zij een helpende hand geboden heeft...
Dan staat ts er buiten en geeft nathalie aan dat zij het diertje gevonden heeft zonder dat de eigenaar weet dat nathalie de ts kent

nathalie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 10:23

meisje2000 schreef:
nathalie25. heel simpel kat naar da brengen omdat nathalie dacht dat ze op sterven lag en dat belangijk vond en dan later nog eens terug gaan en dan naar het huis met de vraag of zij een kat hebben en dat nathalie die naar de da heeft gevbracht omdat het op sterven lag en zij een helpende hand geboden heeft...
Dan staat ts er buiten en geeft nathalie aan dat zij het diertje gevonden heeft zonder dat de eigenaar weet dat nathalie de ts kent

O ik snap het.. Lijkt mij waterdicht.... Goed over na gedacht meiden!
Er schuilen klein doofpot machines in jullie }>

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 10:24

Het is sneu dat de het diertje hier de dupe van moet worden maar ik begrijp TS wel. Ik heb in een aantal profielen gekeken die antwoorden gaven dat het niets uitmaakt of je een bedrijf hebt enz. Met alle respect, maar deze mensen zijn 14 a 15 jaar jong. Ik denk dat je je dan niet voor kunt stellen wat het inhoudt om een land te huren, bedrijf te hebben, huis enz. Dus om TS hierop aan te vallen vind ik een beetje sneu! Ze wil zich wel om de kat bekommeren maar heeft niet echt veel keuze. Hoe dan ook, als de kat opeens weg is of iets dergelijks weten de buren al genoeg. Dat begrijpen jullie toch ook wel? Om daar nu mijn paarden(land) voor op het spel te zetten... Nee, zou ik ook niet doen. TS haar zus is DA, woont 2 uur verderop, en jullie denken dat die even naar TS kan komen? Nee, natuurlijk niet, die houdt zich toch bezig in de praktijk!

Hartstikke sneu voor het dier maar het blijft de verantwoording van de buren en niet die van de TS!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 10:24

Nou, zulke "schokkende" verhalen zijn dat nou ook niet over die buren.
TS schrijft slechts dit:

Citaat:
helaas huur ik m'n weide van ze, en ik wil het niet riskeren dat ik deze kwijt raak, er is geen optie tot huren ergens anders in de straat namelijk.

Oftewel, er is nergens zekerheid of überhaupt een dreiging dat ze het land opzeggen.
TS wil alleen niet "het risico lopen" dat er heel misschien iets zou kúnnen gebeuren.
Meer is er niet. Er staat nergens dat de buren hebben gedreigd om haar van 't land af te schoppen als ze de kat naar de DA brengt. Ze wil alleen de relatie met de buren niet aantasten. That's all.

In mijn ogen niet voldoende om een kat daarvoor te laten sterven.
En ik kan je garanderen dat de DB daar ook zo over denkt ;)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 10:26

Femke schreef:
Ook als de kat niet je "eigendom" is, maar je er wel al lange tijd voor zorgt, ben je gewoon verantwoordelijk voor het welzijn van het dier.
Als TS de kat niet de medische zorg geeft die hij nodig heeft, kan ze door de DB hierop aangesproken worden voor nalatigheid.

De boetes en straffen die dáár op staan, zijn ook niet gering
. ;)

Bovendien stelt de TS nu heel hard dat ze haar wei en bedrijf kwijtraakt als ze de kat zorg geeft, maar dat is helemaal geen feit. Dat dénkt ze alleen maar.
Maar het moeten wel héle rare buren zijn als ze zoiets daadwerkelijk zouden doen.

Daarnaast; als je die wei gewoon contractueel gehuurd hebt, dan mógen ze dat contract niet eens op die grond breken, dus sta je daarmee weer prima in je recht en kun je eventuele schade gewoon op je buren verhalen, mochten ze je er uit kicken.

Dus "verstop" je niet achter excuses die héél misschien zouden kúnnen gebeuren, en geef die kat gewoon de medische zorg die ze ontzettend hard nodig heeft.
Die kat kan niet voor zichzelf zorgen of zelf naar een dierenarts lopen.

Arm dier...

Ten eerste, de kat is niet van TS! Ten tweede, ga je TS aangeven dan :? Ten derde, en de eigenaar gaat zeker vrijuit?
Nog even, ga een ander bang maken, ik vind dit niet echt fair van je om zoiets te uiten.