Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

felinetibor schreef:Ja, daar zat ik ook al over te denken.. Maar het was steeds maar een korte periode. Denk niet dat ze haar kittens dan zou achterlaten. Ze zorgt er nu namelijk wel goed voor.
Toen ze thuis kwamen, kwam ze mauwend naar beneden en ze bleef maar mauwen op de trap totdat ze meeliepen naar boven en toen hoorde mijn tante dus een baby mauwen. Had ze de poes en kitten in een doos met handoeken gelegd en was even naar beneden gelopen, maar ze moesten er bij blijven. Neefje bleef er bij, tante even naar beneden. Neefje heeft het tweede kitten dus geboren zien worden. Daarna hebben ze haar in de gang gezet en dat was goed, tot ze haar ineens weer keihard hoorde mauwen en toen werd het derde kitten dus geboren.
Ik heb idd ook wel eens gehoord van sterilisaties bij mensen die niet goed zijn gegaan maar ja zoals hier ook al gezegd wordt er bij katten gecastreerd en noemen ze het steriliseren. 

gabjj8 schreef:Zo versteld sta ik er niet van hoor
Je moet is kijken hoeveel poezen 'gesteriliseerd' worden en nog een nestje krijgen.
De dierenartsen maken zich er vaak makkelijk vanaf en doen het snel snel snel, en vervolgens zijn de poezen nog steeds vruchtbaar....
Veel succes met de kleintjes
Ze denken alleen maar aan de centen..Milly_ schreef:en al 10j geen kittens gehad?![]()
nau sorry, is echt wel een andere poes
Wilawander schreef:Ik werk als dierenartsassistente en heb eens een hond meegemaakt die gesteriliseerd is in een zeer bekende kliniek. Deze hond heeft 5 jaar later pups gekregen. Het schijnt dat in sommige gevallen de boel weer aangegroeid herstelt als er niet voldoende is weggenomen en de baarmoeder is blijven zitten. (Sterelisatie). Schijnt zeldzaam te zijn maar dus voor te komen. Al kan ik me sterilisatie niet voorstellen bij een kat.
CM_ schreef:dit rode kitten moet een kater zijn.
Een rode poes kan alleen uit twee rode ouders komen (of iig een moeder met rood, en dan een rode vader)
Vandaar dat er relatief gezien minder poezen dan katers zijn, omdat in het wild maar net toevallig die rode poes als eerste een rode kater tegenkomt.
Maar gezien deze mams zwart is

CM_ schreef:dit rode kitten moet een kater zijn.
Een rode poes kan alleen uit twee rode ouders komen (of iig een moeder met rood, en dan een rode vader)
Vandaar dat er relatief gezien minder poezen dan katers zijn, omdat in het wild maar net toevallig die rode poes als eerste een rode kater tegenkomt.
Maar gezien deze mams zwart is
Mams is zwart en dan is het een rode kater??? Katers krijgen de kleur van mamma en geslacht van pappa, dit is een tortie poes dus het kan ook een rode poes zijn... foei CM... dat zou jij toch moeten weten