Help!!!!! Mijn ene hondje dood, mijn andere hond heel ziek!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 20:50

Dankje Apple, dat is lief van je <3
sparretje, die foto is gemaakt op 11 april

Afbeelding

En deze is gisteren gemaakt, 10 mei

Afbeelding

Vanaf 2 weken terug hebben we pas ontdekt dat hij die tumor heeft.
Je kan aan zijn lieve koppie op de tweede foto echt zien dat het niet lekker met hem gaat.

amyz

Re: Help!!!!! Mijn ene hondje dood, mijn andere hond heel ziek!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 20:55

Zie het inderdaad :j Hij kijkt heel anders uit zn ogen.. Foto's van vrijdag van Nouz zie je, als je beter kijkt, ook op dat ze niet goed gaat... Maar doet niks af aan het feit dat het een mooie foto en schitterende herinnering is hoor!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 21:12

Ja idd, deze herinneringen van de laatste paar dagen zijn me echt heel erg dierbaar, vooral het vandaag naar zee gaan heeft hem goed gedaan, hij is de hele dag speels, vrolijk en heeft weer goed gegeten. <3

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:19

Rocje, ik vind het zo erg voor je ;( ik wil je echt zooveel sterkte wensen de komende tijd! geniet nog lekker van Roc zolang hij er nog is! maak fotos en geniet!! ik wou dati k wat voor je kon doen... heel veel sterkte!! een hele dikke mega knuf van mij :+:

mijn pbbox staat altijd voor je open!

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:24

Fijn te horen dat hij zo genoten heeft van zijn dagje aan zee.
En dat hij ook lekker zijn brokjes heeft opgegeten.
Zie inderdaad ook het verschil op de foto´s.
Arme Roc en arme jij :(:)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 23:10

Greetje, hartstikke lief van je dat je aan ons denkt <3 Ik hoop nog even een tijdje van hem te genieten!!
Bren, ja je ziet het in zijn oogjes he. Ik ben nu gewoon blij met alle dagen die ik nog heb. En zo dankbaar dat ik hem deze winter overal mee naar toe genomen heb, naar jullie,naar Nederland, naar Huug, heel veel gewandeld en genoten, daar ben ik zo blij om!!!

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 23:24

Wat super dat jullie samen nog even hebben kunnen genieten op het strand! En wat heeft hij ook op deze foto's weer een ontzettend trouw hoofd. Ook ik ben in gedachten dagelijks bij jullie en hoop dat jullie toch nog een mooie laatste tijd samen mogen hebben!
Ben blij om te lezen dat jullie afgelopen jaar ook nog zo ontzetend veel samen hebben kunnen doen! Dat levert mooie herrinneringen op aan deze kanjer.

Nogmaals heel veel sterkte! :(:)

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 23:30

Klopt As, de laatste maanden heb je inderdaad zoveel met hem beleefd.
Dat is goed geweest voor jullie beide en dat neem je strakjes mee in je herinnering.
Weet niet of ik je ondertussen alle foto´s heb gestuurd, maar als je twijfelt stuur ik graag nog een keer de hele rits.
Zou zo graag jullie op willen zoeken nu, maar kan nu niet weg ;(
Denk ook dagelijks verschillende keren aan Roc en aan jou en ben ook kapot van dit nieuws.
Hopelijk blijft hij een beetje stabiel en blijft dat verschikkelijke moment nog even weg.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 23:34

Wat een enorm mooie hond met een vreselijk lieve en slimme uitstraling zeg... ongelofelijk dat je al weet dat iedere goede dag mooi eigenlijk nog een kadootje is... De machteloosheid moet vretend zijn... ik ben er gewoon een beetje stil van...

Ik hoop oprecht dat jullie nog een mooie tijd samen mogen hebben, en dat die tijd maar mag voelen als vele jaren...

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 10:49

Dankjewel Talsha <3 Ja ik heb inderdaad een enorme schat aan herinneringen aan Roc :) Ik hoop ook dat hij nog lekker een tijdje bij me mag blijven om hem nog even heerlijk te verwennen, ook met lekkere dingen, want nu maakt het toch niets meer uit...
Bren, weet ik toch dat je aan ons denkt, het is logisch ook als je niet wegkunt, we wonen tenslotte niet bij elkaar om de hoek. :+ Ah, ik heb alle fotos ontvangen hoor, en daar zitten ook plaatjes bij, <3
Delerium, dankjewel voor de lieve complimentjes <3 Tja ik heb mezelf voorgenomen samen met mijn man om zo positief mogelijk te zijn, als Roc er eenmaal niet is heb ik nog genoeg tijd om me rot te voelen, en ik denk dat het voor Roc veel beter is als er een positieve gezellige sfeer hangt in huis, want door het verlies van Max is hij toch ook wel een beetje aangeslagen. Tot nu toe lukt het ons redelijk, maar als ik even in gedachten op de bank zit, komt hij wel snel met zijn lieve hoofd op mijn schoot liggen, herders zijn nu eenmaal meesters in signalen oppikken, dus hij weet wel dat ik verdrietig ben, hoewel ik dit zo goed mogelijk camoufleer.
Even offtopic, heb even in je profiel gespiekt, wat een prachtig paard is Carlito!!!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 20:49

Zo weer een dag samen met mijn lieve beer te pakken. Vandaag hebben we het lekker rustig aan gedaan, ook al omdat Roc gisteren de hele dag als een jonge pup is gebleven, Het kan natuurlijk zijn dat dat door de pijnstillers komt, maar hij mag zich ook niet teveel inspannen, dus vandaag lekker thuis geweest met hem, plantjes verpot op het terras, dat vindt hij altijd machtig interessant, allemaal lekkere hapjes gevoerd en lekker relaxed totdat ik naar mijn werk moest. Ik heb helaas wel gemerkt dat de tumor weer groter geworden is, want zijn halsband gaat steeds moeilijker over zijn koppie heen |( Maar deze dag kan niemand ons meer afpakken :)

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 00:28

Tjeetje As, dat je het zo al merkt dat de tumor aan het groeien is |( .
Lekker rustig en gezellig dagje samen gehad met de plantjes.
Inderdaad ook deze dag mag mee in je herinnering strakjes.
Ik zie het helemaal voor me hoe jij die planten verpot en nieuwsgierige Roc naast je staan te kijken wat je aan het doen bent :D .

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-11 10:31

Hhaha, ja en Roc wilde alle plantjes even proeven :+ dat mocht natuurlijk niet van mij, dus dat ik me even omdraaide zag ik toch dat hij snel even een hapje nam van mijn tomatenplantje :D
Vanmorgen gaat het ietsie minder met hem, hij heeft wel lekker gegeten, maar ik zie dat hij moe is en hij is niet zo speels als de vorige dagen. Voordeel is dat hij nauwelijks tot geen koorts meer heeft, de antibiotica voor de ziekte van Lyme heeft wel zijn werk gedaan. Nu hopen we alleen maar dat hij goed het weekend doorkomt, anders moeten we de Da thuis bellen, want ik wil wel een ding, dat vóórdat hij pijn krijgt, hij dat niet meer hoeft mee te maken, want dat verdient mijn lieve haarbal echt niet.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 10:48

Fijn dat hij eindelijk een beetje koortsvrij is, maar jammer dat hij moe lijkt.
Whhahhah een hap van de tomatenplant, gekke hond is het toch en weer zie ik het voor me.
Ik hoop dat hij het weekend stabiel blijft!
Knuffel voor jullie beide :*

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-11 12:44

Dankje Bren, ik ga proberen er een mooi weekend van te maken voor mijn lieve schat <3

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 13:01

Je doet het super hoor Rocy, het is gewoon vreselijk moeilijk maar je leest aan alles hoeveel je om hem geeft. Ik duim dat hij iig het weekend goed doorkomt. Zou het een optie zijn om hem te laten scheren? Dan heeft hij het minder warm en dus meer energie voor andere dingen. Ik weet het niet hoor denk nu maar even hardop. Of misschien dat zo'n aqua coolkeeper om zijn hals nu juist erg lekker is. Dat koelt misschien ook de eventuele zwelling die er zit.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 17:22

Goede tips geef je chocobroodje, denk dat As daar wel wat aan heeft zeker als het bij haar net zo warm is als hier %)
Ik wens je een mooi weekend met je grote beer, As!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-11 20:40

Dankjewel Chocobroodje <3 Het is hier gelukkig nog niet warm dus heeft Roc (nog) geen last van de warmte. Het zou wel een goede optie zijn mocht hij de warme maanden halen om te scheren :j Van zijn buik hebben ze trouwens al al het haar weggeschoren om de echos te maken. Daar was Roc niet blij mee, was een beetje narrig :+ Die aquacoolkeeper is wel een goed idee, ik heb ook al af en toe het gezichtsgelmasker (weetjewel, zo'n ding dat je in de vriezer kunt leggen en dan wordt de gel erin lekker koud) dat ik voor migraineaanvallen heb, om zijn nek gedaan en dat vond hij wel lekker :)
Bren, Gelukkig is het hier dus nog niet warm. Dankje, ik hoop dat hij nog even zo goed blijft.

Ik wil morgen na mijn werk lekker met Roc naar Huugje toe. Roc is dan wel jaloers op Huug, maar het is altijd lekker voor hem om een leuk uitstapje te maken en misschien lukt het me ook nog om wat leuke fotos te maken als herinnering :)

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 01:43

Fijn As dat het iig bij jullie niet zo achterlijk warm is als hier.
Beter voor Roc, en wat een goed idee van dat gezichtsmasker!
Morgen bij Hugo gaat het vast beter dan je denkt, Roc staat immers nu in het middelpunt van jouw belangstelling en dat voelt hij wel aan.
Denk dat er morgen geen gevoel van jaloezie bij hem opkomt.
Hopelijk kun je mooie foto´s maken en hebben jullie een schitterende dag.
Ben blij te horen dat je morgen weer eens naar Hugo gaat, dat is tenslotte ook een beetje ontspanning voor jou.
Even een beetje afleiding met Roc bij je mooie Hugo zal je goed doen :j

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-11 11:01

Het gaat minder met Roc. |( Ik hoop van ganser harte dat hij het nog haalt tot maandag. De tumor is weer gegroeid en alhoewel hij wel weer heeft gegeten merk ik toch dat het minder wordt. |( Ik zit nu op mijn werk en ik maak me vreselijke zorgen, ik had hem het liefste willen meenemen, maar er zijn geen honden toegestaan op het werk en het kan me mijn baan kosten. Heb al gekeken of iemand mijn dienst over kan nemen, maar door bezuinigingen is er niemand.
's Morgens is hij trouwens altijd een beetje minder als overdag. Ik hoop dat hij zich wat fitter voelt en dat hij fit genoeg is om nog een laatste keer mee te nemen naar mijn paard. Ach mijn lieve Roc, wat komt het nu dichtbij |(

DreamUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 11:15

Ik wil je echt heel veel sterkte wensen !
Wat moet dat verschrikkelijk zijn zeg, je twee maatjes :(:)
Als ik je verhaal lees moet ik ook weer even slikken. Van mijn hondje was ik helemaal stuk, ik was met mijn hondje opgegroeid vanaf me 2de en op zijn 15de moest hij ingeslapen worden :(:)
Bij mijn hondje zag je het ook aankomen, dus alle tijd die we nog hadden had ik ook benut, wat ik erg fijn vond achteraf. Alleen ik heb wel nachten wakker gelegen en genoeg gehuild omdat ik wist dat het elk moment zo ver kon zijn en dat is zo'n rot gevoel :(:).
Ik wil hiermee niet zeggen dat ik weet hoe je je voelt, alleen ik kan wel begrijpen hoe vreselijk dit moet zijn.
Hopelijk is die dadelijk weer wat fitter zodat die nog mee kan naar je paard. Nogmaals heel veel sterkte!

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 12:53

Astrid :(:) ik krijg er kippenvel van. Ik hoop dat Roc straks wat fitter is, en dat jullie saampjes naar Huug kunnen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 13:00

ach die arme roc wat gaat het snel...

geniet heel veel van hem,en geef hem zoveel knuffels als dat je kan...wat vreselijk is dat afscheid nemen toch... ;(

heel veel sterkte en geef je roc een hele dikke knuffel van mij???

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-11 13:29

Pernill, dank je voor je steun <3 Dus je hebt hetzelfde meegemaakt, tja dan weet je ook hoe een pijn het doet |( Rot voor je dat dit topic je pijn en verdriet weer oprakelt :(:)
Yvonne, ik hoop het ook zo!!
Kimmie261, ja het gaat zo zeker snel, helaas, maar het is niet anders. Tuurlijk geef ik Roc heel veel knuffels en ik zal hem ook de knuf van jou geven :)

Ik heb net even naar huis gebeld, mijn man was even naar huis gegaan om te kijken hoe het met Roc is. Hij lijkt wat fitter en kwam zelfs naar de telefoon lopen toen hij mijn stem hoorde, de lieverd :+: Ik hoop dat het toch wat beter gaat dan en dat we dit weekend toch nog kunnen meepakken.
Ik heb ook de DA gebeld om te horen wat ik moet doen als ik dit weekend zie dat hij slechter wordt of pijn krijgt. Deze heeft me het telefoonnummer vn zijn mobiel gegeven en ik zou hem kunnen bellen wanneer ik het maar nodig acht. Dat stelt me toch weer een beetje gerust. Nog een paar uurtjes , dan kan ik naar huis en kijken hoe het met hem gaat.

Bedankt allemaal weer voor de berichtjes en de steun, ook degenen die me een pbtje gestuurd hebben. Dit betekent heel veel voor mij, het laat me in ieder geval niet zo verschrikkelijk alleen voelen....

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 14:05

Wat een lieve pluizebol is het... En wat moet je nu door een hel heengaan ;( zo kort na je andere hondje nog wel.. Ik weet hoe het voelt, heb ook dagen zitten huilen toen wij die pups kwijtraakten, verschrikkelijk... Je voelt je ook zo machteloos.. Wel heel fijn dat jullie nog een paar mooie dagen hebben zo, lekker naar het strand, lekker dingen doen die hij zo leuk vind, hem nog even goed vertroetelen en heeeel hard knuffelen.. Heel veel sterkte en ook een dikke knuffel voor jou!