Lieveranders schreef:uhm dit bijvoorbeeld? http://www.smakterheide.nl/senioren.php
En wie gaat dat betalen?
Bovendien lijkt me dat ook niet fijn voor een stel oudere honden die gewend zijn lekker bij het vrouwtje te zijn en getroeteld te worden.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Lieveranders schreef:uhm dit bijvoorbeeld? http://www.smakterheide.nl/senioren.php
Ayasha schreef:Lieveranders schreef:uhm dit bijvoorbeeld? http://www.smakterheide.nl/senioren.php
soort veredeld asiel dus
Lievernders al heb e miljoenen, dat geld wordt verdeeld na je dood
supertinkie: denk jij dat dieren zo denken?
, dat ik er gewoon niet bij kan, dat zoiets gewoon kan. Kijk, als er echt geen altenatieven meer zouden zijn... Maar men (wie dan ook, maakt niet uit) heeft niet eens geprobeerd om een alternatief voor de honden te zoeken. superlotje schreef:fuego3 schreef:tjah ik vraag me af hoe oud de vrouw zelf is geweest , als ze aan een natuurlijke dood is heen gegaan , vind ik het persoonlijk meer egoistisch om op oudere leeftijd nog weer dieren aan te schaffen , ik zou bv op mijn 60 jarige leeftijd geen beesjes meer nemen ze zullen je zoals in dit geval maar overleven , dan zadel je er dit geval een DA en anders een asiel mee op.
Laat dat mijn buurvrouw van 90jr maar niet horen!
Die geeft oude, afgedankte honden een mooie oude dag.
Het houdt haar in beweging en onder de mensen, en is een goede oplossing voor de oudere honden die bij haar heerlijk verwend worden.
Lieveranders schreef:zoals ik al eerder zei, ik vind dat je dan geen hond moet nemen.. Dan moet je maar gaan sparen vanaf de dag dat je dat hondje hebt.. Je regelt het toch ook voor je kinderen, waarom dan niet voor je hond. Zulke dingen moet je van tevoren bedenken en goed over nadenken..
En het lijkt me fijner voor een hond om hier geplaatst te kunnen worden dan afgemaakt te worden,,
luanova schreef:fuego3 schreef:tjah ik vraag me af hoe oud de vrouw zelf is geweest , als ze aan een natuurlijke dood is heen gegaan , vind ik het persoonlijk meer egoistisch om op oudere leeftijd nog weer dieren aan te schaffen , ik zou bv op mijn 60 jarige leeftijd geen beesjes meer nemen ze zullen je zoals in dit geval maar overleven , dan zadel je er dit geval een DA en anders een asiel mee op.
t kan natuurlijk altijd gebeuren dat je zomaar overlijd en met beesten zit , dit is overmacht.
dat de DA het gedaan heeft snap ik wel , je wil graag andermans laatste wens nakomen. maar ben eigelijk ook wel weer tegen gezonde dieren afmaken ,, moeilijke kwestie hoor.
Ik vind het ook wel een beetje onzin om te zeggen dat je na je 60e geen dieren meer moet nemen.
Ik realiseer me ook dat ik nu 42 ben, mijn paarden 1 en 5, dus ik hoop dat ze minimaal tot mijn 60e meegaan.
Ik kan ook morgen een ongeluk of iets dergelijks krijgen, en heb me wel eens zorgen gemaakt wat er dan met mijn dieren moet... Heb ook nog oude artrose merrie en duitse herder van 13.... Wel heb ik alllang lange gesprekken gehad in mijn vriendenkring dat als mij iets mag overkomen, ze voor mijn dieren willen zorgen.
Stukje verantwoording denk ik
Lieveranders schreef:zoals ik al eerder zei, ik vind dat je dan geen hond moet nemen.. Dan moet je maar gaan sparen vanaf de dag dat je dat hondje hebt.. Je regelt het toch ook voor je kinderen, waarom dan niet voor je hond. Zulke dingen moet je van tevoren bedenken en goed over nadenken..
En het lijkt me fijner voor een hond om hier geplaatst te kunnen worden dan afgemaakt te worden,,
Lieveranders schreef:Jongere kinderen toch niet.. Het lijkt me toch dat je dat regelt, al niet in je testament dan wel onderling in de familie. Dat zou ik persoonlijk wel doen, mocht ons wat overkomen dat het goed geregeld is.. Zwart op wit het liefst.
Lieveranders schreef:Tjah het gaat me er gewoon meer om dat er niet eens geprobeerd is een andere oplossing te zoeken.
En ik vind gewoon dat je dat soort dingen moet regelen.. Zo weet mijn familie ook waar mijn paard heen gaat mocht ik komen te overlijden..
Nikka schreef:Lieveranders schreef:Tjah het gaat me er gewoon meer om dat er niet eens geprobeerd is een andere oplossing te zoeken.
En ik vind gewoon dat je dat soort dingen moet regelen.. Zo weet mijn familie ook waar mijn paard heen gaat mocht ik komen te overlijden..
Ja, maar jij praat vanuit jouw leeftijd. Dan heb je vaak nog familie om dat te doen en geloof me je hoeft niet oud te zijn om geen familie meer te hebben.
Lieveranders schreef:niet als je dat in je testament zet..
En ik zou mijn hond liever hierheen doen dan ze af te laten maken..
Lieveranders schreef:zoals ik al eerder zei, ik vind dat je dan geen hond moet nemen.. Dan moet je maar gaan sparen vanaf de dag dat je dat hondje hebt..
Lieveranders schreef:niet als je dat vaststelt in je testament. Dan regelt de overheid dat niet.
En het heeft niks met mijn referentiekader te maken, ik heb toch ook wat anders aangedragen, de seniorenopvang..
tamary schreef:Lieveranders schreef:niet als je dat in je testament zet..
En ik zou mijn hond liever hierheen doen dan ze af te laten maken..
En dan nog heb je met wettelijke bepalingen te maken.
Om over de bijbehorende financiering maar te zwijgen.
Zat ouderen die niet veel meer hebben dan AOW.Lieveranders schreef:zoals ik al eerder zei, ik vind dat je dan geen hond moet nemen.. Dan moet je maar gaan sparen vanaf de dag dat je dat hondje hebt..
Oude bomen moet je niet verplanten volgens het spreekwoord. Voor (huis)dieren geldt hetzelfde.
En sparen is een heel leuk idee, maar daar kan het leven nog wel eens tussen komen.
Deze eigenaar heeft haar verantwoordelijkheid serieus genomen en daarbij de afweging gemaakt tussen zekerheid (die je nooit hebt als je afhankelijk bent van derden zonder dat je daar zelf toezicht op kan houden) en de kwaliteit van leven voor haar dieren voorop gezet.
Dieren in leven willen houden enkel omdat ze niet stuk (genoeg) zijn is kortzichtig. Er zijn onder mensen al genoeg schrijnende gevallen die dood beter af zouden zijn (en dat zelf ook zouden willen), maar dat niet mogen. Op dat punt hebben dieren het soms beter dan mensen.
Kwaliteit van leven boven kwantiteit is de verantwoordelijkheid van de eigenaar.
fuego3 schreef:ik zeg niet dat jij geen dieren meer mag nemen na je 60e maar IK zou het niet meer doen , ten zij ik net als jij een oplossing achter de hand zou hebben. ik vind alleen dat er in veelal gevallen te weinig over na gedacht word in het leven , je hebt wel verantwoording over een levend wezen.
zoals ik al eerder genoemd heb , hier een bejaard (75jaar) stel in de buurt die een jonge papagaai hebben genomen omdat dat zo gezellig weg kletst.
Zoals ik ook al zei, inderdaad verantwoording. Is zelfs schriftelijk vastgelegd dat mijn dieren op basis van leeftijd (hoe jonger, hoe meer) een geldbedrag meekrijgen.Lieveranders schreef:Dus als ik overlijd is het prima om in mijn testament te zetten dat mijn paard dan afgemaakt moet worden.. Want tja in deze tijd is het lastig om een wat ouder paard nog kwijt te raken en om haar te verhuizen is ook niet goed voor haar..