Sancha schreef:Ze kunnen prima weten dat je beide werken, maar wellicht gaan ze ervan uit dat je een week of 6 er voor uit trekt om de pup te laten wennen en rustig het alleen zijn gaat opbouwen.
Ik denk gewoon dat je je erin vergist. Ik heb meerdere pups opgevoed, van verschillende rassen, dus ik weet uit ervaring dat de ene pup veel meer tijd nodig heeft dan de andere.
Ik ga echt niet zeggen dat je geen pup verdient. Ik vind alleen dat je de eerste week of 6 moet veranderen, daar denk je te licht over.
Dat weten ze en zal ik je eens wat vertellen... De eigenaren/fokkers van de pup werken zelf ook. Zelfs nu ze pups hebben...Wat een doodszonde hé.
Bij mijn ouders thuis hebben we ook 2 honden gehad, van pup tot ze gingen hemelen met 15 en 16 jaar. Ook die honden zijn alleen thuis geweest, ook als pup.
Maar goed, we hebben allebei een ander idee/standpunt en dat hoeft niet te betekenen dat de ene helemaal ongelijk heeft en de ander maar wat in de ruimte kletst. Ik ga de katten binnen roepen en ze alleen thuis laten want ik ga zo werken, prettig weekend.
Dan is je pup in ieder geval een flinke tijd bezig als ze toch alleen moet zijn.
maar zelf denk ik dat het met gedrag te maken heeft...
Die kon ik gewoon even optillen
Wat je ook kunt doen is zachtjes tegen zijn achterhand duwen (zodat hij opzij moet stappen)en met een zachte stem neenee zeggen of euheuh. Dan stopt hij normaal gezien ook met plassen en dan gauw naar buiten brengen, en natuurlijk uitgebreidt belonen bij elke plas of poep die buiten goed gaat.