Wat eet jouw hond vandaag?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 17:38

Hier krijgen ze weer smuldier, zoals elke dag :P uiteraard wel de compleet versie.
heel enkel keer krijgt hij s'ochtends kip en s'avonds de pens versie maar dan alleen als de compleet versie uitverkocht is bij de winkel.
Ga binnenkort gewoon bestellen want het is de laatste tijd vrij vaak op :(

Macs

Re: Wat eet jouw hond vandaag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 17:41

Oh de supermarkten bij ons in de buurt kunnen er ook wat van met vullen/bestellen....

CinTwiZo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 17:49

Twister eet vanavond lever en kippennek. Ik geef hem alleen maar vers vlees. Dus ook geen kvv

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 17:51

Ja vers wilde ik ook doen, maar helaas mijn hond vind het echt niks
Dan moet ik het vlees snijden en voeren anders eet hij niet, dus smuldier is een stuk makkelijker en hij vind het heerlijk!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 17:54

ik doe kvv met verse grote producten erbij,ik vind helemaal overgaan op BARF niet mijn ding :)

dus ze krijgen zowiezo kvv en heel veel verse dingen erbij :)

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 18:04

Ik doe hetzelfde als jij Kimmie261 :j

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 18:16

Ik ook!
Volledig vers is voor mij iets te veel van het goede.
Kook al nauwelijks voor mezelf :+

Geef m in de ochtend kvv en in de avond wissel ik vers met kvv en nu dus gevriesdroogd.

DreamUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 18:28

Sofie krijgt dalijk renske lam en rijst met een beetje kip erdoor.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 18:36

kimmie261 schreef:
er staat hier ook geen onbeperkt vlees hoor,dan zouden 2 dat opeten en de rest niets hebben :D
maar puppies krijgen onbeperkt eten...en dat is gewoon 6, 7 ,8 x per dag een bakkie vol geven,eten ze het niet op,dan bij de volgende keer neerzetten mss wel,eten ze het dan leeg en hebben ze nog trek wordt het bakkie weer gevult..

dit doe ik tot ze zelf aangeven dat ze minder willen eten (mits ze inderdaad niet baggervet zijn/worden),zo heeft pip 1 van mijn honden bijna 1,5 jaar meer als een kilo per dag gegeten,ze is u 2 en eet zo'n 600 gram per dag,meer hoeft ze niet..prima toch...

Zeker is dat prima. Ik denk, dat als ik Bo (mijn pup, maar dat weet jij wel) onbeperkt vlees aanbiedt, hij echt veel te zwaar zou worden, echt, dat is een vreetzakkie hoor :D .

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 19:44

denk jij dat die rottie puppies niet veel eten :D ,echt hoor,die kunnen er ook wat van,maar mijn ervaring is dat ze zich een paar dagen volvreten en daarna eten ze een bepaald gewicht per dag,dat kan de ene dag 500 gram zijn en de dag erop een kilo...

toen ik kleine kimmie kreeg at ze in 1x ruim een kilo vlees op toen ze bij ons was...pippie ook,en die heeft een week lang zich rond gegeten daarna kwam ze vanzelf op zo'n 800 gram per dag... :)

ik zou werkelijk bij welk ras dan ook pupjes geven wat ze willen,dat reguliert zich echt vanzelf.... :j

itske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 19:48

onze honden eten gewoon wat er aan warm eten overblijft en verder staat er de hele dag brok voor ze

Lida3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 20:14

zodiacje schreef:
Vanavond heeft max een luxe diner, hij krijgt dan K9 natural.
Dat is nieuw spul. Is gevriesdroogd voer, geïmporteerd uit Nieuw Zeeland.
Zit echt helemaal niks anders in dan vlees en botten enz, wat groente, fruit, en een eitje.
Die schapen daar lopen vrij rond en krijgen geen groei hormonen of andere troep zodat je hond dat ook niet alsnog naar binnen krijgt.
Super de luxe dus, verwende hondje :D
Je betaald er wel voor maar hij krijgt savons toch nooit veel te eten dus af en toe mag ie verwend worden <3

Het lamsvlees wat ik verkoop is ook voorzien van een skal nr. hoor en hoeft dus niet helemaal uit nieuw zeeland te komen, en ik weet zeker dat het lamsvlees is, want het enigste dier wat weer jong kan worden is een schaap, die wordt snel verkocht als lamsvlees, dus doe mij maar hollands lamsvlees en dan verwerken wij het zelf in de slagerij om hier in de winkel te verkopen.

_Layco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 20:42

Een bak vol brokken voor de ochtend
en middag, s'avonds de restjes van ons avond
eten en daarna weer brokken :)

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 22:22

Vanavond hebben ze smuldier kip gegeten met sperziebonen en een rauw eitje met schaal en als toetje een beetje yoghurt :D.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 23:27

Ik lees wel vaker dat honden yoghurt krijgen. Waar is dat goed voor? Calcium of ook wat anders?

Lida3, het is niet dat ik zweer bij dat voer ofzo hoor.
Het was nieuw en klonk goed dus wilde mn hond verwennen en het proberen maar als deze zak op is denk ik niet dat ik er nog een ga halen. Zelf verwerkt vlees is natuurlijk helemaal super de luxe!

marimba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 23:40

brokken van prins standaard fit en zelf heeft ze nog een halve dode uitgedroogde mol opgeknaagd :r

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 23:44

Bah! En straks krijg jij vast een dikke zoen van dr :+

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 00:08

Ik geef meestal 4 of 5 dagen Prins brokken (de geperste) en de andere dagen kvv, ook van Prins of soms een andere variant. Ik geef er wat rijst bij.

Ik heb wel veel gelezen over vers vlees, maar als vegetariër zie ik mezelf niet aan de slag gaan met kippenekken en paardenspieren. ;)

Ik zie dat sommige varkensoor geven. Ik had begrepen dat varkensvlees niet zo goed is?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 00:10

Vandaag hier lamspens, kalkoen en konijnenkarkasjes.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 07:41

Jessix schreef:
Ik zie dat sommige varkensoor geven. Ik had begrepen dat varkensvlees niet zo goed is?

Die oren zijn gedroogd en bevatten dus zeker geen Aujeszky sporen meer...

Hier eten ze nu gemalen rundvlees en vanavond weer een keer...

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-11 08:12

Jessix schreef:
Ik geef meestal 4 of 5 dagen Prins brokken (de geperste) en de andere dagen kvv, ook van Prins of soms een andere variant. Ik geef er wat rijst bij.

Ik heb wel veel gelezen over vers vlees, maar als vegetariër zie ik mezelf niet aan de slag gaan met kippenekken en paardenspieren. ;)

Ik ben zelf ook vegetarisch, en ik sta ook niet lachend in de keuken, maar vind dat geen reden om mijn honden geen vlees te geven... Even over heen zetten ;).

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 08:17

4 keer een kleine portie pedigree puppybrok, en een halve hamburger pens :P (weet even niet hoe het anders te omschrijven, die uit de vriezer ) Een wit botje, en bij wijze van beloning telkens een halve frolic :)

peugotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 08:37

Misschien handig hier voor de mensen die het nog niet weten, smuldier is (of gaat, ligt aan de vestiging) uit het assortiment bij de AH. Kijk maar even op de site van mulder diervoeding. Daar staat ook een lijstje met supermarkten waar het nog wel te krijgen is.
(who, en de prijs is omhoog, nu 66 - 69 cent per pakje...)

valine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 08:54

Het viel mij ook al op dat het de bakjes vlees compleet behoorlijk met de prijs omhoog waren gegaan. Hier waren ze 45 ct en nu 65 ct (maar nog steeds betaalbaar haha)

Oja, hier starten ze met een bakje kip en een bakje vlees en vanavond krijgen ze een bakje vlees compleet en een bakje pens ( de boxer gaat kotsen van de pens)

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 09:01

Idiote prijsverhoging, vind het echt niet normaal. Ik heb overigens gisteren m'n vriezer vol gepakt met Smuldier van de Jumbo wat hier nog wel 45 cent per pakje was.

Ze krijgt hier dus vandaag ook KVV, jumjum :Y)