Geryon schreef:Ruby1995 schreef:Fijn trouwens dat hier word gezegt dat ik onderhand geen dierenliefhebster ben omdat ik er even aandacht en om info vroeg , ik weet echt wel wat van konijnen af , maar helaas niet op dit gebied nee , en daarom vraag ik info.
Ik heb vandaag aan mijn BIO lerares gevraagt die zegt dat het nog prima kan, ook met het mannetje en als die het niet doet , dan is te toch te oud..... Maar 2 jaar , volgens mij is dat niet te oud hoordat is wel met cavia's maar of het ook met konijnen is?
Er was een opmerking geweest en ze gaan boven mij toch door? beetje jammer hoor.
En het vrouwtje is wel een ras(tan)
En anders was dat mannetje toch nooit gezond geboren , want jullie beweren dat het slecht is met rasloze konijnen te fokken.
Er worden ook zat rasloze katten honden cavia's enz gefokt.
Welk niveau doe jij zeg? Jeetje.. Dat een konijn een ras is wilt NIET zeggen dat er niks mee aan de hand is. En dat komt met name door alle broodfokkers, die maar doorfokken etc. En ook niet elk rasloos konijn hoeft niet ongezond te zijn of afwijkingen te hebben. Je weet niks van zijn ouders en grootouders af. Zij kunnen namelijk dingen doorgeven die jouw rasloze konijntje alleen maar 'draagt' zonder er last van te hebben, maar dit wel kan doorgeven aan zijn jongen waar dit WEL naar buiten komt. Bij rasloze konijnen is de kans op afwijkingen gewoon veel groter.
heb ik ook gezegt dat ik niets van de ouders af wist ? nee.
dat is wel met cavia's maar of het ook met konijnen is?
(tan)
al had ik een topic geopend wat voor hengst bij mijn merrie welk ras , dan waren echt niet deze reacties gekomen