Gratis af te halen!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Re: Gratis af te halen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 12:24

Idd, anti-histamine doet wonderen :P

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 12:26

Ik wee tniet meer precies hoe die pillen heette in ieder geval iets met een x :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 12:29

Tuurlijk zitten er schrijnende gevallen tussen. En natuurlijk zijn er mensen die beter hadden moeten nadenken vóór die aanschaf.

Maar je weet nooit hoe het leven loopt en soms moet je de keuze maken om een ander thuis voor een dier te zoeken, door een zwangerschap of een allergie of een verhuizing. En waarom zou dat persé slecht zijn, een dier kan het bij iemand anders net zo goed hebben.

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 12:30

Her meld dan iemand die gratis met spoed 2konijnen weg doet. Waarom?? Omdat onse woning binnen nu en een week gesloopt wordt.. Mijn moeder is alergie's ik vind het enorm rot maar ze moeten echt weg met spoed.. Terwijl ik ze veel liever oud zie worde bij mij thuis..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 12:31

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 12:35

japielover schreef:
Her meld dan iemand die gratis met spoed 2konijnen weg doet. Waarom?? Omdat onse woning binnen nu en een week gesloopt wordt.. Mijn moeder is alergie's ik vind het enorm rot maar ze moeten echt weg met spoed.. Terwijl ik ze veel liever oud zie worde bij mij thuis..

En je weet pas een week dat het huis gesloopt gaat worden?

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 12:37

en daarom kijk ik dus liever niet op marktplaats.
maar er is één dierenasiel waarvan ik de site iedere dag moet checken, een soort dwangneurose.
ik zou beter psychische hulp zoeken of simpelweg de site blocken, want ik heb inmiddels al 4 honden van hen geadopteerd :')

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 12:43

Haha ou ook niks voor mij zijn hoor, als ik me eigen huisje heb denk ik dat k dan alles zo zou ophalen.
Daarbij een vriend die gek is op beesten hahaha :P

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 12:44

probabeest schreef:
Ohhh daar valt idd mijn mond van open, walgelijk dat soort mensen!

Shoot me :Y)! Wij hebben thuis drie (vier eventueel) geiten staan die gratis af te halen zijn. Liever vroeger dan later eerlijk gezegd (jammer dat de beesten oerlelijk zijn, niemand wil ze verdorie... :') ).

Ik ben het eens met BENFAN, het is gewoon reeel dat je soms in een situatie terecht komt waarin het gewoon niet lukt, waarbij je moet kiezen om je dier weg te doen. Een kind is niet altijd gepland, en als je baby dan allergisch blijkt te zijn aan je huisdier... Een verhuis naar een kleinere woning/woning zonder tuin is lang niet altijd een keuze die je wil maken, maar vaak één die je moet maken.... Een ongeluk waardoor je je dier niet meer kan geven wat het nodig heeft, nja, daar kies je ook niet voor.

Mijn reden? Wij hebben deze winter vier geiten opgehaald, in de periode dat er tientallen cm's sneeuw zijn gevallen. De geiten stonden op een wei'tje zonder schuilstal, van een vrouw die langdurig in het ziekenhuis is geraakt. Eén keer in de week werd er nog wat hooi bijgegeven door een verre buur, meer mogelijkheid dan dat was er niet. We zijn ze dus wijselijk gaan halen, beestjes hadden anders de winter niet doorgeraakt. Thuis plaats genoeg, stal dubbel zo groot gemaakt (nu 4x8m, met een overdekt 'terras' van 2x4) en bij onze andere (4) geiten gezet. Heel fijn allemaal, maar drie van de nieuwe geiten worden enorm verstoot door de rest. Ze zitten vol stress, mogen van de andere niet binnen in de stal, hebben enorm veel bang van de andere, hebben kale plekken in hun vacht door stress en zijn een stuk te mager. We hebben het tijd gegeven, we geven ze op 4verschillende plaatsen eten, we hebben al een apart stalletje voor hen voorzien, maar het betert niet.
Ben ik nu slecht? Walgelijk? -O-

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 12:46

@Miesjex: mijn man heeft helemaal niks met dieren, maar hij tolereert ze nu al bijna 17 jaar 8-)

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 12:47

Zo heb ik een schitterende ruin overgehouden aan iemand die hem naar de slacht wou brengen. Gewoon omdat de 'hobby' niet zo leuk was als dat hij dacht...

Onze oudste hond komt uit het asiel. Zat daar met zijn 9 mnd oud al 5 maanden omdat ie niet alleen kon zijn.
Vreemde was wel dat ie alleen thuis bij ons echt geen problemen gaf.... zonder enige vorm van training. Achteraf bleek dat het om een gezin ging met jonge kinderen en ja, hij was best groot en onhandig speels....

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 12:49

fojoe schreef:
@Miesjex: mijn man heeft helemaal niks met dieren, maar hij tolereert ze nu al bijna 17 jaar 8-)

hah dat heb je dan maar goed voor elkaar! :D

hihi, mijn vader is allergisch voor ook mar elk beest. ( nja vissened natuurlijk niet )
Dus hier geen hond meer, wij hadden de hond naar opa & oma gedaan ( mijn vader kreeg ineens 3x vlak na elkaar klaplongen en longemviseum (hoe je dat ook schrijft :P )
Dus wij konden toen geen hond meer houden, en nu komt er ook geen nieuwe meer.

Kan niet wachten tot ik wat voor mezelf heb, en lekker een hondje nemen kan :D was altijd zo gezellig in huis.

En kan ook niet wachten tot mijn hamster beneden staat ipv op mijn kamer!!
Elke nacht weer word je wakker gemaakt hihi

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 12:52

Mijn ex had een tijdje geleden een hondje opgehaalt gratis ergens , zat alleen maar in de schuur/achtertuin omdat kind van die mensen bang van haar waren ( geen idee of ze pup was toen ze daar kwam of nog meerdere eigenaren ervoor heeft gehad)

Zei direct al die blijft niet lang, en jahoor na 2 maand heeft hij haar op internet gezet wegens TIJDGEBREK!
Dat was dus mijn waarschuwing al voordat hij de hond aanschafte....

Ze is er nu nog wel, het blijkt beter te gaan zegt hij maar blijf erbij hondje gaat er een keer weg.
Advertentie staat er trouwens ook nog...

Moet wel zeggen sommige mensen wel eerlijk zijn over waarom de dieren weggaan, soms kan het gewoon echt niet anders en dan kun je ze idd beter herplaatsen.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 13:02

Ik kijk al niet eens meer op MP. Een en al ellende..
Er zijn uiteraard uitzonderlijke situaties waarin men niet anders kan dan een ander plekje voor 't beestje zoeken.
Maar 9 van de 10 gevallen zijn toch echt 'ooh wat lief zo'n puppy!!' aankopen en niet beseffend dat kleine beestjes groot worden.

Mensen zouden eens wat beter na moeten denken voordat ze een dier aan gaan schaffen.

OldSkipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 13:10

Het is inderdaad erg triest .. Volgens mij heeft het internet er ook wel mee te maken, vroeger kon je er niet zo makkelijk vanaf komen. Tegenwoordig gooi je ze op internet en er is vast wel iemand die m hebben wil.

Ff oftoppic: Ook erg triest vind ik die advertentie hier onderaan dit toppic trouwens "hoeve Hoogland" ... dat is imo gewoon een puppiefabriek in een 'mooi jasje' :(
Laatst bijgewerkt door OldSkipper op 05-04-11 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 13:10

Ik kijk niet eens op marktplaats. Wat een ellende zeg!
Ik kom in mijn dagelijkse bestaan al genoeg tegen. In de 3 jaar dat we hier wonen zijn we 2 konijnen en een poes rijker geworden.
Verder heb ik nog een Mechelse Herder opgevangen en herplaatst. Ja, tja het was toch niet wat ze ervan verwachten, hond was nog geen jaar oud en zat alleen nog maar in de kennel, werd niet uitgelaten, was mager en zijn vacht was compleet vervilt.
Ik heb hem helemaal opgeknapt, de basis erin getraind en via via een supergoed tehuis gevonden bij mensen die daadwerkelijk de sport met hem in wilden.
Ik krijg nog steeds foto's van het huidige baasje, dus die zit goed.

Nah een half jaar later vond ik een jong poesje in ons weiland, nou zij woont nog steeds bij ons. Is inmiddels geholpen en erg happy.
De 2 konijnen waren slachtkonijnen en moesten nog een half jaar in een hokje van 40 bij 50 cm zitten, ik heb ze maar gekocht. Ik kon het niet aanzien. Dat je ze slacht tot daar aan toe, maar geef ze wel een fatsoenlijk leven.
Nah die 2 zitten nu in een hok van 3 bij 4 meter.
De eerste 3 dagen hebben ze verstijfd in een hoekje gezeten, ze wisten niet eens hoe ze zich moesten bewegen.

Vorige zomer ging ik boodschappen doen en zat er een jong poesje op de parkeerplaats van de supermarkt te gillen. Overal maar eens aangebeld, nee niemand kende het poesje, poesje meegenomen, ontwormd, ontvlooid en goddank wilde mijn beste vriendin haar wel hebben.
Inmiddels zijn we er wel achter waarom ze gedumpt is, ze heeft een tik en plast op dekentjes en kussentjes.
Gelukkig is mijn vriendin een doodgoed mens en haalt ze gewoon alle kussens en dekentjes uit de ruimte waar de poes is als ze er niet zijn.
Het was voor haar geen reden om de poes weg te doen. Oh ja, bij deze poes is er geen medische oorzaak te vinden voor het plasgedrag.
Want we hebben haar helemaal binnenstebuiten laten keren.
Had mijn vriendin haar niet willen houden , dan had ik haar wel terug genomen.

Tja en dit jaar? Ik zie wel weer wat er op mijn pad komt. Mijn vriend begrijpt goddank dat ik een hoopje ellende nou eenmaal niet kan laten stikken. Hij weet ook dat ik mijn uiterste best doe om te herplaatsen. Mocht dat echt niet lukken....dan moet het maar hier blijven...
t Is niet anders...
Stel je voor dat ik op MP ga kijken, pfff.....dan heb ik binnen de kortste keer mijn hele huis vol andermans ellende.
Ik mag het niet, niet van mezelf en niet van mijn eega.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 13:11

hm, hier valt het mee. Al helemaal wat honden betreft. Kattenoverschot is er helaas wel, zij het niet helemaal zo schrijnend als in nl. Overige dieren... weet ik eigenlijk niet.
Maar wat ik wel weet is dat de dravers hier vaak het haasje zijn (ik weet niet hoe het met haasjes gaat? :+ )
Ze gaan de deur uit voor een bedrag waar je hier nog geen hond voor hebt (max 500 en eronder, tot en met gratis af te halen) en dat moet gisteren, want anders gaan ze naar de slacht.
Staat er dan ook bij. Zo triest.
Helaas komen deze paarden juist vanwege dat minimale aankoop bedrag/dan wel gratis, nogal eens terecht in onkundige handen (als ze al de slacht ontsnappen) die na een paar maanden ontdekken dat het opnieuw opleren van een draver geen sinicure is en het vervolgens verkopen, voor een prikkie, aan de volgende niet er geen verstand van heeft.
Wisselbekers, noemen ze die paarden hier. En het zijn er heel wat. ;(

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 13:14

Ik vind het ook vreselijk. Ik vind gewoon dat als je voor een dier kiest je er ook voor moet blijven zorgen.. maar mensen maken tegenwoordig veel te snel en makkelijk een keuze.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 13:19

Ik wil posters gaan ophangen in supermarkten en dergelijk om mensen bewust te maken dat het dus geen impulsaankoop mag zijn. Dat men daarbij de katten/honden moeten laten casteren. En konijnen niet vrij moeten uitzetten maar naar een asiel moeten brengen.
Heb tot op heden maar 1 poster gevonden die gebruikt mag worden en dat is voor konijnen niet uit te zetten.

Al schrikt het maar 1 iemand af en die besluit om het niet te doen dan ben ik al blij.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 13:21

Tja, ze zijn betaalbaar en schattig, dus koopt men het in een opwelling en als blijkt dat het veel werk is om alles schoon te houden en ze aandacht te geven en ze goed te verzorgen, dan is de lol er snel af en moeten ze weer weg.

Triest is dat zeg.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 13:23

Ik kijk bewust niet naar zo'n advertenties. Wordt er alleen maar verdrietig van en kan momenteel toch niets in huis halen.

Het is waar dat er situaties zijn waarin het heel moeilijk wordt om dieren nog te houden of dat het tussen dieren onderling bvb niet gaat.
2 keer hebben we een dier weg 'moeten' doen.
Al onze katten komen van boerderijen (al dan niet gered van verdrinkingsdood) of zijn vondelingen. 1 kat echter kon echt niet aarden in de stad. Hij kon er echt niet tegen om binnen te zijn. Onze katten mogen overdag wel buiten maar moeten 's nachts binnen. Hij was nooit binnen te krijgen en hij bleek last voor de buren te bezorgen (visjes uit de vijver pikken etc). Geprobeerd om hem meer binnen te houden wat eindigde met een kat die zichzelf boven op de kast had geparkeerd en daar niet meer af wilde komen. Niet om te eten, niet om naar de kattenbak te gaan en we moesten ook niet proberen om hem eraf te halen. Doodongelukkige kat dus. We hebben hem toen naar de boerderij van een oom gebracht waar het beestje nog jaren blij door de velden heeft gestruind.
De ander was een hond die we als gezelschap voor onze andere hond hadden gekocht. De nieuwe hond was echter veel te hevig voor onze eerste hond. Ook even aangekeken maar onze eerste hond werd ook half depressief, mocht niet eten van de andere hond en wilde het ook niet meer proberen, wilde niet meer uit haar mand komen en het ergste van al was dat ze gebeten werd door de andere hond en zelfs daarop durfde/wilde ze niets doen, sukkel zat constant onder de wonden. Op zich wilden we de nieuwe hond niet wegdoen maar we moesten wel dringend een oplossing vinden. Een kennis bood aan om de nieuwe hond te 'trainen'. Wij in alle goedgelovigheid hond meegegeven. Kennis en hond nooit meer gezien :\ .

Buiten die 2 zijn alle dieren altijd bij ons gebleven tot hun dood. Als kind moesten we het ook niet proberen om 'de interesse te verliezen', wij hadden het dier gewild dus we moesten er ook voor zorgen, moeder nam de taken niet over maar werd wel kwaad als we het niet goed deden.
Allergie kan idd vervelend zijn maar de mensen die ik ken die allergisch zijn en bvb een kat hebben doen hun beestje er niet voor weg, ze nemen wel druppels/pillen als de allergie te erg opspeelt.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 13:24

AaronYve schreef:
Ik wil posters gaan ophangen in supermarkten en dergelijk om mensen bewust te maken dat het dus geen impulsaankoop mag zijn. Dat men daarbij de katten/honden moeten laten casteren. En konijnen niet vrij moeten uitzetten maar naar een asiel moeten brengen.
Heb tot op heden maar 1 poster gevonden die gebruikt mag worden en dat is voor konijnen niet uit te zetten.

Al schrikt het maar 1 iemand af en die besluit om het niet te doen dan ben ik al blij.

Posters zijn heel erg makkelijk zelf te maken.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 13:26

Dat zeker maar het moet wel aanslaan. Zoals die konijnen poster, anders denken mensen ook daar heb je weer zo'n moraalridder en kijken ze de andere kant op.
Het moet echt proffesioneel zijn en zo'n poster kan ik niet maken helaas.

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 13:31

Vjestagirl schreef:
japielover schreef:

En je weet pas een week dat het huis gesloopt gaat worden?

klopt. We zaten in een anti kraak huis.

Teigetje008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 13:32

ik kijk maar gewoon niet op MP.

Wij willen heel erg graag een hond. Ik heb er NU ook tijd zat voor, maar ben werkloos. Dus Nu zou het ook wel passen, maar als ik straks weer werk heb? Zit al wel anderhalf jaar thuis hoor, helaas. Maar goed, wij kijken dan gelukkig verder dan onze neus lang is en nemen dus geen hond ;)

Onze beide poezen zijn aanlopers. De ene is aan komen lopen op een boerderij, was zwaar ondervoed en ik zou haar bij het asiel afzetten. Asiel zat dicht en dus is Frummel gebleven :D
Monster heb ik uit het asiel gehaald en daar heb ik geen seconde over na gedacht eigenlijk.
Beide poezen staan wel in mijn profiel btw.

Frummel is echter een poes met veel "dingen". Zo haalt ze onder andere zo naar je uit, bijt en krabt. Heeft ook een gloeiende hekel aan kinderen helaas...
Dus ik zit wel eens te denken: als wij een kindje zouden krijgen, wat moeten we dan in godsnaam met Frummel?

Misschien gaat het prima en veranderd frummel omdat ze er aan went, maar misschien gaat het juist helemaal fout en zit ik weer met een mega gestreste frummel (lees: sproeien, zichzelf helemaal kaallikken, ontzettend boos zijn, krabben, bijten enz) (hebben we helaas allemaal regelmatig mee gemaakt). Ik maak me dan niet alleen zorgen om Frummel, maar ook om het kindje wat je dan dus niet "onbewaakt" in de box kan laten liggen, of de slaapkamerdeur open o.i.d.

We hebben trouwens bij frummel alles al gehad hoor, hormoonspuiten, poezenpillen, hormoondruppels, lekkere poezenluchtjes-verspreider, ander voer, rust, enz enz. Het gaat nu zonder hulpmiddelen weer prima!

En om nou geen kind te nemen omdat je een poes hebt die daar misschien niet tegen kan vind ik echt te ver gaan...

Dus kan me soms best voorstellen dat iemand toch een nieuwe plek zoekt voor zijn of haar dier.

En ja, je kan op latere leeftijd nog wel een allergie ontwikkelen voor iets, dus dat mensen ineens allergisch zijn, dat kan dus wel. Alleen denk ik wel dat die reden vaak gebruikt word terwijl het niet waar is.

Ik heb trouwens een keer meegemaakt dat ik met een vriendin een puppy uit ging zoek en dat de fokker vroeg of ze zwanger was, dus wij: huh?
Bleek dat de fokker geen puppy's verkocht aan zwangere vrouwen, want die hadden dan allemaal nesteldrang
en dus wilde ze een puppy.o.i.d.en Al de baby er dan was, moest de pup weer weg omdat ze er dan geen tijd voor hadden of het kon niet samen met het kindje...wel een slimme fokker dus!

Ik denk wel dat het goed is om te onthouden dat niet iedereen het "Zo doet als jij" ...dus wat jij een te kleine kooi vind, vind een ander misschien groot genoeg...