wat is wijsheid betreft konijn

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wamhorse

Re: wat is wijsheid betreft konijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 16:55

Ja wat je nu beschrijft is inderdaad niet heel fraai, maar ze eet gelukkig nog wel en dat is ook wat waard. Ik hoop met je mee en hoop ook dat er nog mensen hier in dit topic komen die ook iets soortgelijks hebben meegemaakt, wellicht hebben hun dan nog wel tips voor je.

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 22:02

Iik heb precies hetzelfde alleen dan met een konijn van 9jaar oud!
Ben net terug van dierenarts en heb medicijnen meegekregen voor hem.
zeiden idd ook dat het uit de rug kwam, als de medicijnen niet werken waren ze bang dat het een tumor is en dan was het eigenlijk wel einde verhaal :(

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 12:53

Ts, hoe is het nou met je nijn?

Miesjex, succes met je nijn hopelijk valt het mee.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 13:36

Nog steeds geen verbetering, de eerste pasta spuit is op, DA advies is om toch in te slapen. Konijntje begint ook vanachter " weg te rotten " omdat ie zich niet goed schoon kan houden.
We proberen hem zo veel mogelijk te helpen daarmee, maar zo ist geen leven denk ik.

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 13:47

Het wat vind ik dit nou sneu voor je, echt rot ook dat ze zichzelf niet meer schoon houd.

Je hebt gedaan wat je kon. Ik wens je veel sterkte.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 14:49

ach wat sneu. hoe je je best ook gedaan hebt, dit blijft ellendig. veel sterkte meid

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 15:05

ik was hier al bang voor je hebt je best gedaan maar het mocht niet baten
heel veel sterkte

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 22:00

Wamhorse schreef:
Ts, hoe is het nou met je nijn?

Miesjex, succes met je nijn hopelijk valt het mee.

Anders moet je even mijn topic bekijken! daar plaats ik updates

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 08:09

Wat is je topic dan?

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-11 14:25

Ons Ko'tje word vanavond helaas ingeslapen. Hoe erg ik het ook vind, ze lijkt nog heel vrolijk, maar straks een vlaamse reus van 12 kg met alleen voorpoten die zich niet meer schoon kan houden van achter is geen konijn waardig leven.

Ik vind het echt heel jammer en had gehoop dat het uiteindelijk toch de EC bleek te zijn, maar helaas had mijn DA het toch bij het juiste eind en is het geen EC en dus ook geen kans op herstel.

Ons hangoortje hebben we ook maar afgezegt, en gaan nu even over na denken of we nog wel een konijn willen.
twee weken terug ook al een van mijn eenden gesneuveld, en over 2 weken gaan onze border pupjes naar hun nieuwe baasjes, dus dat is allemaal wel heel moeilijk al die dieren die weg gaan zo kort achter elkaar.

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 18:46

Ja dat is zeker heel moeilijk. Maar bedenk wel dat je altijd zoveel vreugde van dieren hebt, dat het de moeite wel waard is.

Heel veel sterkte met je verlies. Je hebt in ieder geval je best gedaan. :(:)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 20:59

Sterkte met het verlies.. Je hebt je best gedaan, dat is zeker, maar helaas mag het niet altijd baten!

Als je trouwens nog een konijn wilt, neem er dan twee. Een hok voor 1 konijn moet ook groot genoeg zijn voor 2 konijnen. (is ie dat niet, dan is ie te klein ;)) Een konijn is een groepsdier maar dat wist je vast al.

Veel succes verder..

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 22:14

Och, wat een verdrietig nieuws.
Je hoeft jezelf in elk geval nooit te verwijten dat je het niet geprobeerd hebt, want zo te lezen heb je al het mogelijke gedaan. Wrang dat het niet heeft mogen baten...... heel veel sterkte :(:)

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 23:06

Jeetje meid, erg zo'n beslissing te moeten nemen! :( Nooit leuk om iest of iemand te verliezen waar je veel om geeft!
Maar je moet wel weten dat je de juiste beslissing hebt gemaakt voor je konijn :). ze gaat nu verder zonder pijn.. :+: :(:)

Ik wens je enorm veel sterkte met dit verlies ! :(

Mijn pb staat voor je open!
Zit namelijk nog steeds een beetje in hetzelfde schuitje met mijn nijn :(

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 13:08

He bah, balen zeg... soms als het in staat van verlamming is, is er soms ook gewoon geen kans meer op herstel, kan je helemaal niks aan doen.
Sterkte!

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-11 14:15

Tja het is niet leuk, maar ik weet dat het beter is voor het nijntje. Ze had nu niet echt pijn, maar woog ook maar 3kg, als ze straks volgroeit is zou het geen doen zijn voor het diertje.

Mijn vriend en ik hebben wel nog over gehad en we willen toch wel nog een nieuw konijntje, maar dan niet meer in de eenden ren, we hebben thuis nog een grote ren ik denk 3 bij 4 meter en dat is nu wel heel erg leeg. Het was wel gezellig.

Ik neem aan dat hier gemakkelijk twee konijntjes in passen? of is dat toch te klein?

We vinden beiden vlaamse reuzen heel gaaf, maar ben bang dat er weer zoiets gebeurd.

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 16:30

wat rot, je hebt je best gedaan en het is het allerbeste!
Sterkte!

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 17:54

Ik denk dat je ren wel groot genoeg is hoor! Leuk dat je toch wel weer een nieuwe nijn wil. En als ik jou was zou ik gewoon weer lekker bij de reuzen gaan kijken. Bij een ander ras of rasloos konijn kan dit ook gebeuren en het is helemaal niet te zeggen dat je weer zo'n pech krijgt. Als jullie allebei de Vlaamse reuzen zo leuk vinden zou ik er gewoon lekker voor gaan!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 18:51

Toch leuk dat jullie denken aan een nieuw konijntje, het is even moeilijk dat is begrijpelijk.
De ren moet prima zijn zeker voor een Vlaam en een kleiner konijn bijvoorbeeld. Ik weet niet of jullie dat al wilden, maar het advies om man en vrouw te nemen ipv bijv. 2 dames, zeker Vlaamse dames kunnen erg pittig zijn.