ManOee schreef:Ik heb iets soortgelijks meegemaakt. Mijn vader heeft ook postduiven, zowel jonge als oude duiven en nu is de kat van de buren zondag op een heel vreemde wijze het hok binnengekomen (de deuren waren allemaal dicht), hij heeft in het hok 1 duif van mijn vader doodgebeten & dat hadden er meer kunnen zijn als wij die kat niet uit het hok gejaagd zouden hebben..
Wij gaan nu echt heel vaak op een dag alle hokken controleren, omdat we gewoon bang zijn dat zoiets weer gebeurd, het is niet alleen een heel naar gezicht zo'n dode duif in je hok, het is ook nog eens een heel vervelend als je goede postduiven doodgebeten worden door de kat van de buren.
Ik kan me de reactie van die mensen dus best voorstellen, hoewel ze het wel iets netter had kunnen brengen..
idd!
Als de kat in het duivenhok is geweest om ze te vangen, dan mag daar best iig een vergoeding tegenover staan.
Echter als de duiven losvliegen en buiten het hok zijn gevangen, dan vind ik dat he als duiveneigenaar ook de risico's moet accepteren dat het fout kan gaan.