Wild konijn gevonden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Miracle_

Re: Wild konijn gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 22:27

Hoe gaat het met het konijn TS?

shanalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 22:33

Het konijn is in orde, mijn opa ziet hem nog af en toe in het bos waar hij hem achterliet. Ik ben niet naar de dierenarts geweest, en heb niet naar de dierenbescherming gebeld omdat ik daar nu eenmaal niets over te zeggen had. Mijn ouders zijn van de mening: hun tuin, hun katten, hun probleem. En daarin respecteer ik hen. Ik ga geen ruzie maken met mijn ouders om een konijn, wat niet eens gewond was.

En als de personen die zaten te verkondigen dat het konijn wel dood moest zijn omdat ik niet meer reageerde mijn posten hadden bekeken, hadden ze gemerkt dat ik niet zoveel op bokt kom, en dus niet altijd metteen zie dat iemand een reactie laat.

Ik heb gevraagd of we het thuis konden houden en dat werd me afgeraden. Daarom heb ik mijn moeder overtuigt om het konijn in de vrije natuur terug te plaatsen omdat dat in mijn ogen de beste oplossing was. En als ik hierdoor een egoistische dierenbeul lijk, dan is dat maar zo...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 22:46

Als je opa hem nog af en toe ziet, weet je eigenlijk zeker dat het een tam konijn is....

shanalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 22:55

Die kan ik even niet volgen? Het feit dat mijn opa hem nog soms ziet heeft imo toch niets te maken met of het een tam konijn is of niet?

Je kan overal wilde vogels zien, en als je stil bent kun je in sommige bossen zelfs wilde herten zien. Waarom zou je een konijn dan alleen kunnen zien als ie tam is?

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 21:23

Omdat konijnen die wild zijn mensen niet zo dichtbij laten komen :)

shanalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-11 11:05

Mijn opa is jager en boswachter, hij weet toch wel hoe je je door een bos moet verplaatsen zonder alle dieren weg te jagen.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 19:07

oow jaa hoor mensen... Wat een onzin dat konijn is wild en het is een hele verstandige keuze geweest hem lekker terug te zetten. :j Het konijn weet nu dat mensen hem niet doden dus is hij niet zo bang meer en bovendien was hij ook jong dus dan is het logisch dat hij nu wat dichter bij mensen durft te komen. :) En ik zie zovaak wilde konijnen en ja die zijn wild.