Wakkerschudfoto (Het houden van Goudvissen)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:22

iirrssjjee schreef:
@ Chawi
Kun je anders geen plastic vissen kopen??
Dan heb je echte decoratie :)

Afbeelding
:P

iirrssjjee

Re: Wakkerschudfoto (Het houden van Goudvissen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:22

Zoiets ja :P

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:23

Chawi schreef:
_Tara_ schreef:
Weg decoratief doel, aanwezig een betere leefomgeving voor je vissen. Ik snap niet dat je decoratie boven het welzijn van je vissen stelt :n

Welzijn van vissen? Krijg ik ook een bedankje van ze? Waarom kan je er niet aan, dat zelfs volgens een kennerswebsite, mijn beestjes het best naar hun zin hebben. En natuurlijk ben ik eigenlijk best blij om. Heb ik ook echt een reden om geen schuldgevoel te hebben.

Misschien moet je die kennerswebsite nog eens goed bekijken vooral het stukje over huisvesting.

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:25

Frozenstar schreef:
Chawi schreef:
Welzijn van vissen? Krijg ik ook een bedankje van ze? Waarom kan je er niet aan, dat zelfs volgens een kennerswebsite, mijn beestjes het best naar hun zin hebben. En natuurlijk ben ik eigenlijk best blij om. Heb ik ook echt een reden om geen schuldgevoel te hebben.

Oh dat krijg je van andere dieren wel...... nou; dat krijg je soms van bejaarden niet als je ze helpt met wassen ofzo! Moeten we het dan maar niet doen??

EDIT: Laten we het anders vergelijken met bejaarden; die zijn ook hulpbehoevend. Net als vissen (en álle andere dieren). Als ze geen dankje zeggen, zou je ze dan maar niet meer helpen? Ik heb op de Dierenambulance gewerkt, daar kreeg ik ook geen bedankjes hoor van de dieren! Maar waarom zou ik er mee stoppen? Waarom zouden wij, die hulp dus kunnen bieden, dat dan voor ons eigen belang (want ja dat is het voor jou) het niet doen? Is ronduit egoïstisch.

Ik heb tot een half jaar geleden vrijwilligerswerk gedaan in een verzorgingstehuis. En ja, die ouwetjes zijn heel dankbaar voor een luisterend oor. Ben nu verhuisd, dus helaas moest ik het opzeggen, maar ben hier al weer bezig met een nieuw plekje te vinden. Erg fijn en dankbaar werk :D.

Geen enkel dier is dankbaar trouwens. Die emotie kennen ze niet :)

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:27

Chawi schreef:
Ik heb tot een half jaar geleden vrijwilligerswerk gedaan in een verzorgingstehuis. En ja, die ouwetjes zijn heel dankbaar voor een luisterend oor. Ben nu verhuisd, dus helaas moest ik het opzeggen, maar ben hier al weer bezig met een nieuw plekje te vinden. Erg fijn en dankbaar werk :D.

Waarom ga jij dan wel leuke wandelingen maken met je hond?
En weet ik het wat allemaal.
Ze zijn je toch niet dankbaar.
Als je ze de tuin in schopt kunnen ze ook de behoefte doen ;).

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:29

Misschien moet je je honden dan maar in een te kleine bench stoppen want ze zijn niet dankbaar.
Wat als mensen hun dankbaarheid niet tonen zijn ze dan ook direct minderwaardig aan jou?

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:31

Chawi schreef:

Nouuu geloof mij; écht niet overl hoor :D Dieren zijn zeker wel dankbaar.
Je hebt het over dat dieren emoties niet kennen, hoe weet jij dat zo zeker?? Want mijn ervaring met dieren is dat ze zéker wel emoties kennen en ook uiten! (JA ook dankbaarheid!)

Lees hier nog even over de huisvesting van je lieve decoratie-materiaal.

http://dier-en-natuur.infonu.nl/vissen/ ... mpvis.html

InezFlip

Re: Wakkerschudfoto (Het houden van Goudvissen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:33

Goed topic TS :D

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:34

Ik denk dat Chawi ons in de maling neemt. :D
Kan gewoon niet waar zijn wat ze allemaal schrijft. :')

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:34

Goede vraag, hoe kunnen jullie tot mensen doordringen. Misschien door een andere houding aan te nemen? Niet mensen met dieren te vergelijken. Niet zo doordraven. En misschien ook accepteren dat niet iedereen hetzelfde kijkt naar het wezen vis. Some animals are more equal than others. oliebol happen ;-)
Ja, ik heb de hele website bekeken en zie daarin dat er een andere huisvesting wordt aangeraden. Maar zie ook dat ondanks die huisvesting, de visjes het gewoon goed doen.

Jullie draven zo door. Kijk daarin ook eens naar jezelf. En het gebeurt overal en met alles. En soms ben ik het zo zat dat mensen bovenop een troon gaan staan. Natuurlijk mag je uiten dat je het er niet mee eens bent. Maar mensen af gaan branden omdat een vis niet goed gehouden wordt.....

Stap eens terug in de realiteit.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:35

Hm, een keer een paard letterlijk uit de stront geholpen. En of die dankbaar was. Ik heb hem gehad tot hij dood was en een liever paard heb ik nog niet kunnen vinden.

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:36

iirrssjjee schreef:
Chawi schreef:

Waarom ga jij dan wel leuke wandelingen maken met je hond?
En weet ik het wat allemaal.
Ze zijn je toch niet dankbaar.
Als je ze de tuin in schopt kunnen ze ook de behoefte doen ;).

Omdat IK het leuk vind om lange wandelingen te maken. Daarom heb ik ook honden. Samen is leuker dan alleen. Daarbij heb ik jachthonden. Ik hou wel van een stukje wild op mijn bord :). En nee ze zijn me niet dankbaar als ze mogen doen waar ze voor gefokt worden. Ze zijn wel lekker moe als ze weet thuis zijn :D

Stopcontact

Toekie schreef:

Ik hoop het maar, dit soort mensen mogen ze van mij opsluiten in een te klein hok. Want dit soort mensen zijn in mijn ogen de dankbaarheid van dieren niet eens waard.

Chawi; Stap eens terug in de realiteit? Nou, wij staan daar míddenin! Stap jij eens uit je egoïstische-wereld, want als er iemand niet in de realiteit staat ben jij het wel.

amyz

Nou nou, bokt weer is in de bocht hoor :+

Rond is idd niet al te best voor een vis... Maar die vaas van chawi is ook weer niet idioot klein hoor.. Als ie te klein zou zijn, zou t mannetje de vrouwtjes al lang en breed de dood in hebben gejaagd (letterlijk). Al heb ik niet voorbij zien schuiven hoe lang je ze al hebt? (kan er overheen gelezen hebben natuurlijk). Heb nu zelf een paar weken een aquarium (met filter en verwarming), maar mijn betta bouwt nog geen nestjes :P

Chawi; miss een optie om te kijken voor een vierkante vaas?

Las ook ergens dat betta's een aquarium van minimaal een meter nodig hebben, maar dan kunnen ze enorm gestresst en vermoeid raken omdat ze een te grote ruimte moeten ''bewaken''(tenzij je meerdere mannetjes hebt, maar dan moet die bak wel iets groter zijn zodat ze een eigen territorium hebben). En die info komt van een kweker ;)

En voordat er beweerd wordt dat ik het ook ''maar vissen'' zou vinden; ik voelde me toch echt wel rot bij de sterfgevallen die ik intussen heb gehad (bak staat nog niet zo lang, dus soms heb je die pech dan).

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:37

Frozenstar schreef:
Chawi schreef:

Nouuu geloof mij; écht niet overl hoor :D Dieren zijn zeker wel dankbaar.
Je hebt het over dat dieren emoties niet kennen, hoe weet jij dat zo zeker?? Want mijn ervaring met dieren is dat ze zéker wel emoties kennen en ook uiten! (JA ook dankbaarheid!)

Lees hier nog even over de huisvesting van je lieve decoratie-materiaal.

http://dier-en-natuur.infonu.nl/vissen/ ... mpvis.html

Nee, dieren kennen die emotie niet. Net zoals ze houden van niet kennen, etc. Ik heb me al ingelezen. Misschien nu jouw beurt ;-)

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:37

Chawi schreef:
Goede vraag, hoe kunnen jullie tot mensen doordringen. Misschien door een andere houding aan te nemen? Niet mensen met dieren te vergelijken. Niet zo doordraven. En misschien ook accepteren dat niet iedereen hetzelfde kijkt naar het wezen vis. Some animals are more equal than others. oliebol happen ;-)
Ja, ik heb de hele website bekeken en zie daarin dat er een andere huisvesting wordt aangeraden. Maar zie ook dat ondanks die huisvesting, de visjes het gewoon goed doen.

Jullie draven zo door. Kijk daarin ook eens naar jezelf. En het gebeurt overal en met alles. En soms ben ik het zo zat dat mensen bovenop een troon gaan staan. Natuurlijk mag je uiten dat je het er niet mee eens bent. Maar mensen af gaan branden omdat een vis niet goed gehouden wordt.....

Stap eens terug in de realiteit.

Ik ben ook geen vissenliefhebber maar jij maakt op je zelfgenoegzame toontje dat mensen doordraven. Kun je die mensen niet kwalijk nemen. Zij komen op voor een weerloos wezen. Daar kun je feitelijk alleen bewondering voor hebben m.i.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:38

hmm ik redde eens een veldmuisje uit de kaken van mijn kat
hij was me zo dankbaar dat ie mij eens best in de vinger beet.....
hij was natuurlijk doods bang
:D
Laatst bijgewerkt door paddraigh op 17-01-11 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:38

Ik ben heel even weg, viendlief heeft late dienst en die vindt het lekker als er een zak chips in huis is. Gelukkig is AH nog open. Vriendlief is namelijk wel dankbaar ;-)

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:39

Chawi schreef:
Omdat IK het leuk vind om lange wandelingen te maken. Daarom heb ik ook honden. Samen is leuker dan alleen. Daarbij heb ik jachthonden. Ik hou wel van een stukje wild op mijn bord :). En nee ze zijn me niet dankbaar als ze mogen doen waar ze voor gefokt worden. Ze zijn wel lekker moe als ze weet thuis zijn :D

Dieren hebben toch echt wel emoties, maar kan me voorstellen dat ze emoties als; "dankbaarheid" bij jou niet zullen uiten.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:40

Toekie schreef:

Dank je voor dat inzicht. Dat had ik ff niet begrepen. Vind het namelijk niet grappig, maar de kans dat het allemaal maar een grapje is is natuurlijk super groot. Dank je.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:40

missanita84 schreef:

hihihihi, had je een medaille verwacht in de orde van Oranje Nassau?

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:41

Chawi schreef:
Ik ben heel even weg, viendlief heeft late dienst en die vindt het lekker als er een zak chips in huis is. Gelukkig is AH nog open. Vriendlief is namelijk wel dankbaar ;-)

En dat zullen je vissen ook zijn als je ze een normaal aquarium geeft met een filtertje ;)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:41

@ Chawi: Jaag je zelf of laat je je honden zo een konijntje vangen?
Over de realiteit, ik denk inderdaad dat jij degene bent die de realiteit niet onder ogen wilt zien. Dat je een vis niet zo waardevol vindt, prima. Neemt niet weg dat je ze toch echt wel de verzorging mag geven die ze nodig hebben. Zeg nou eerlijk, de meerderheid in dit topic vindt het niet kunnen wat je doet, gaat er dan nog geen lichtje branden?

@ Amyz: Ik ben het met je eens dat een man alleen in een klein aquarium (met filter en thermostaat dus) moet kunnen. Maar een man met twee vrouwen? Nee dan zul je toch echt een groter aquarium moeten hebben. Daarnaast, voor wie moet die betta z'n territorium verdedigen?
Meerdere mannetjes in een bak is sowieso al een big no go. Dat is echt les nummer 1 bij betta's :=

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:42

piezze schreef:
missanita84 schreef:

hihihihi, had je een medaille verwacht in de orde van Oranje Nassau?

ja eingelijk wel hahaha
maar hij crosde gauw weg ipv

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:42

Chawi schreef:
Nee, dieren kennen die emotie niet. Net zoals ze houden van niet kennen, etc. Ik heb me al ingelezen. Misschien nu jouw beurt ;-)

Nee; jij dénkt dat dieren die emoties niet kennen. Ik zal je vertellen; wij hadden een paarden koppel op de manege. Als zij rond reed, stond hij te gillen en te krijsen in zijn stal. Hij werd helemaal gek als ze niet in de buurt was. Is dat geen emotie?