iirrssjjee schreef:@ Chawi
Kun je anders geen plastic vissen kopen??
Dan heb je echte decoratie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Chawi schreef:_Tara_ schreef:Weg decoratief doel, aanwezig een betere leefomgeving voor je vissen. Ik snap niet dat je decoratie boven het welzijn van je vissen stelt
Welzijn van vissen? Krijg ik ook een bedankje van ze? Waarom kan je er niet aan, dat zelfs volgens een kennerswebsite, mijn beestjes het best naar hun zin hebben. En natuurlijk ben ik eigenlijk best blij om. Heb ik ook echt een reden om geen schuldgevoel te hebben.
Frozenstar schreef:Chawi schreef:Welzijn van vissen? Krijg ik ook een bedankje van ze? Waarom kan je er niet aan, dat zelfs volgens een kennerswebsite, mijn beestjes het best naar hun zin hebben. En natuurlijk ben ik eigenlijk best blij om. Heb ik ook echt een reden om geen schuldgevoel te hebben.
Oh dat krijg je van andere dieren wel...... nou; dat krijg je soms van bejaarden niet als je ze helpt met wassen ofzo! Moeten we het dan maar niet doen??
EDIT: Laten we het anders vergelijken met bejaarden; die zijn ook hulpbehoevend. Net als vissen (en álle andere dieren). Als ze geen dankje zeggen, zou je ze dan maar niet meer helpen? Ik heb op de Dierenambulance gewerkt, daar kreeg ik ook geen bedankjes hoor van de dieren! Maar waarom zou ik er mee stoppen? Waarom zouden wij, die hulp dus kunnen bieden, dat dan voor ons eigen belang (want ja dat is het voor jou) het niet doen? Is ronduit egoïstisch.
.
Chawi schreef:Ik heb tot een half jaar geleden vrijwilligerswerk gedaan in een verzorgingstehuis. En ja, die ouwetjes zijn heel dankbaar voor een luisterend oor. Ben nu verhuisd, dus helaas moest ik het opzeggen, maar ben hier al weer bezig met een nieuw plekje te vinden. Erg fijn en dankbaar werk.
Geen enkel dier is dankbaar trouwens. Die emotie kennen ze niet :)
. Chawi schreef:Ik heb tot een half jaar geleden vrijwilligerswerk gedaan in een verzorgingstehuis. En ja, die ouwetjes zijn heel dankbaar voor een luisterend oor. Ben nu verhuisd, dus helaas moest ik het opzeggen, maar ben hier al weer bezig met een nieuw plekje te vinden. Erg fijn en dankbaar werk.
Geen enkel dier is dankbaar trouwens. Die emotie kennen ze niet
Dieren zijn zeker wel dankbaar.

iirrssjjee schreef:Chawi schreef:Ik heb tot een half jaar geleden vrijwilligerswerk gedaan in een verzorgingstehuis. En ja, die ouwetjes zijn heel dankbaar voor een luisterend oor. Ben nu verhuisd, dus helaas moest ik het opzeggen, maar ben hier al weer bezig met een nieuw plekje te vinden. Erg fijn en dankbaar werk.
Geen enkel dier is dankbaar trouwens. Die emotie kennen ze niet :)
Waarom ga jij dan wel leuke wandelingen maken met je hond?
En weet ik het wat allemaal.
Ze zijn je toch niet dankbaar.
Als je ze de tuin in schopt kunnen ze ook de behoefte doen.
. En nee ze zijn me niet dankbaar als ze mogen doen waar ze voor gefokt worden. Ze zijn wel lekker moe als ze weet thuis zijn
Toekie schreef:Ik denk dat Chawi ons in de maling neemt.
Kan gewoon niet waar zijn wat ze allemaal schrijft.
Frozenstar schreef:Chawi schreef:Ik heb tot een half jaar geleden vrijwilligerswerk gedaan in een verzorgingstehuis. En ja, die ouwetjes zijn heel dankbaar voor een luisterend oor. Ben nu verhuisd, dus helaas moest ik het opzeggen, maar ben hier al weer bezig met een nieuw plekje te vinden. Erg fijn en dankbaar werk.
Geen enkel dier is dankbaar trouwens. Die emotie kennen ze niet
Nouuu geloof mij; écht niet overl hoorDieren zijn zeker wel dankbaar.
Je hebt het over dat dieren emoties niet kennen, hoe weet jij dat zo zeker?? Want mijn ervaring met dieren is dat ze zéker wel emoties kennen en ook uiten! (JA ook dankbaarheid!)
Lees hier nog even over de huisvesting van je lieve decoratie-materiaal.
http://dier-en-natuur.infonu.nl/vissen/ ... mpvis.html
Chawi schreef:Goede vraag, hoe kunnen jullie tot mensen doordringen. Misschien door een andere houding aan te nemen? Niet mensen met dieren te vergelijken. Niet zo doordraven. En misschien ook accepteren dat niet iedereen hetzelfde kijkt naar het wezen vis. Some animals are more equal than others. oliebol happen
Ja, ik heb de hele website bekeken en zie daarin dat er een andere huisvesting wordt aangeraden. Maar zie ook dat ondanks die huisvesting, de visjes het gewoon goed doen.
Jullie draven zo door. Kijk daarin ook eens naar jezelf. En het gebeurt overal en met alles. En soms ben ik het zo zat dat mensen bovenop een troon gaan staan. Natuurlijk mag je uiten dat je het er niet mee eens bent. Maar mensen af gaan branden omdat een vis niet goed gehouden wordt.....
Stap eens terug in de realiteit.
Chawi schreef:Omdat IK het leuk vind om lange wandelingen te maken. Daarom heb ik ook honden. Samen is leuker dan alleen. Daarbij heb ik jachthonden. Ik hou wel van een stukje wild op mijn bord. En nee ze zijn me niet dankbaar als ze mogen doen waar ze voor gefokt worden. Ze zijn wel lekker moe als ze weet thuis zijn
piezze schreef:missanita84 schreef:hmm ik redde eens een veldmuisje uit de kaken van mijn kat
hij was me zo dankbaar dat ie mij eens best in de vinger beet.....
hij was natuurlijk doods bang
hihihihi, had je een medaille verwacht in de orde van Oranje Nassau?
Chawi schreef:Nee, dieren kennen die emotie niet. Net zoals ze houden van niet kennen, etc. Ik heb me al ingelezen. Misschien nu jouw beurt