Marigold schreef:ja ik heb het artikel wel gelezen
imo is er verschil tussen feiten (het gebeurde) en de (sussende) mening van tekstschrijver / wetenschappers etc.
de wetenschap weet de oorzaak nog geen eens, zouden wat mij betreft dus wat terughoudend mogen zijn met uitspraken tot die tijd.
en dat het 'van alle tijden' is en nu door de media wereldwijd bij elkaar wordt geraapt... die media raapt al heel wat jaartjes langer inmiddels en ik heb er eerder niet op deze schaal van gelezen/gehoord.
Ach de media baggert zo vaak oud nieuws op of meld dingen die comleet zonder nieuwswaarde zijn. Ik denk regelmatig als ik het nieuws kijk, dat weten we toch al??? Van veel van deze incidenten is inderdaad geen oorzaak gevonden, maar er zijn wel een heleboel oorzaken uitgesloten waardoor je nu niet meer direct aan oorzaken hoeft te denken die verband met elkaar houden (zoals ziektes of vergif). Bovendien lijken de sterfgevalen niet allemaal op elkaar.
Bovendien is het raar dat er nu ineens paniek over ontstaat terwijl het dus altijd al vrij regelmatig gebeurde in het fenomeen zelf is geen daadwerkelijke ontwikkeling alleen in de belangstelling erin.