Vogels vallen dood uit de lucht in VS

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 22:18

funnyhorses schreef:
Ik vind het maar een akelig idee dat die vogels dood uit de lucht vallen!
Straks hangt er giftig gas in de lucht en is het maar een questie van tijd dat wij ook eraan dood gaan!
In de mijnen gebruikten ze toch ook vogels om zo testen of er giftig gas in de mijn hing.Vogels zijn er schijnbaar vele malen gevoeliger voor en zodra er een vogeltje op zn rug lag werd de mijn ontruimd.
Vind dit wel een teken om serieus te nemen!!!

Dat was CO.
Zou wel heel knap zijn als dat over de hele aarde zou komen ;) Is gewoon een gebrek aan zuurstof.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 22:32

judith370 schreef:
gohya, weet je dat heel zeker. Dat je er niks van voelt :=
Mij lijkt elke niet ''echt'' natuurlijke dood fijn (op inslapen en dergelijek na)

Ja weet ik heel zeker! het gaat zoooo snel.
[gezien in een visioen].

Yessy

Re: Vogels vallen dood uit de lucht in VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 23:21

Kwam er geen CO vrij bij die brand? Misschien is het wel genoeg om de wereld te laten vergaan :+

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 00:51

de vogels waren voor de brand heur haha :P

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 00:52

als ik de titel lees zie ik het echt vogels regenen :+

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 08:31

gohya schreef:
judith370 schreef:
gohya, weet je dat heel zeker. Dat je er niks van voelt :=
Mij lijkt elke niet ''echt'' natuurlijke dood fijn (op inslapen en dergelijek na)

[gezien in een visioen].

beter dat wat jij zegt, dan dat we allemaal onder de grasmaaier gaan liggen (The happening ;) )

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 10:19

Nagyl schreef:
[gezien in een visioen].

beter dat wat jij zegt, dan dat we allemaal onder de grasmaaier gaan liggen (The happening ;) )[/quote]
:')
Dat was echt een stukje dat ik dacht... neeeee doe het niet :')

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 10:49

Die film "The Happening" heb ik nog niet gezien helaas.
Wil hem binnenkort wel gaan zien dan.
Vallen in die film dan ook vogels dood naar beneden?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 10:53

Beetje raar.. zal wel iets in de lucht hangen...

Inmiddels elders nog dooie beesten ontdekt?

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 11:59

Jolliegirl schreef:
Beetje raar.. zal wel iets in de lucht hangen...

Inmiddels elders nog dooie beesten ontdekt?

en verklaring voor de vissen dan vrijwel tegelijk?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 12:22

De vissen komt wrs door een ziekte stond erbij, omdat het maar 1 vissoort was en alle andere nog gewoon rondzwommen.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 18:06

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 03:31

nou hier weer een nieuw verhaal.
In Arkansas is een oud medewerker vermoord gevonden van een bedrijf die chemische wapens maakte. Hmmmm wist hij teveel? hebben ze testen gedaan? wel heel toevallig allemaal.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 04:03

Nagyl schreef:
funnyhorses schreef:
Maar hoe verklaard men dan die grote aantallen?
En waarom is het nooit eerder voorgekomen?Ik denk dat we hier met iets veel ergers te maken hebben dan we denken.

jawel tis eerder voorgekomen alleen niet zo veel op zo'n korte tijd. en dan ook nog verschillende plekken.

Nou ja in het eerste artikel in dit topic (van de NOS) staat dat het zo'n 90x per jaar voor komt. Dan is dat nu toch helemaal niet zoveel vaker dan normaal?? Ik heb er hier iig pas 4 in dit topic voorbij zien komen, en het lijkt me dat dit soort dingen (een storm, vuurwerk, een raar magnetisch veld oid) juist op totaal verschillende plaatsen voorkomen ipv op een plaats. Voor een virus of een gifstof ligt het namelijk wel ver uit elkaar, dan word het wel een heel groot complot. Ik vraag me ook af of (zwermen) vogels niet neer kunnen storten als ze in slechte thermiek terecht komen.

Die vissen en vogels zo dicht bij elkaar is wel typisch natuurlijk, maar dat iets wel heel toevallig is hoeft niet altijd te betekenen dat er een verband is. Bovendien hoeft het helemaal niet toevallig te zijn volgens mij ik bedoel als er morgen een vliegtuig neerstort en de dag daarna een onderzeeër zinkt zou ik het ook niet toevallig vinden. dat zijn twee compleet verschillende situaties namelijk.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 05:17

funnyhorses schreef:
Ik vind het maar een akelig idee dat die vogels dood uit de lucht vallen!
Straks hangt er giftig gas in de lucht en is het maar een questie van tijd dat wij ook eraan dood gaan!
In de mijnen gebruikten ze toch ook vogels om zo testen of er giftig gas in de mijn hing.Vogels zijn er schijnbaar vele malen gevoeliger voor en zodra er een vogeltje op zn rug lag werd de mijn ontruimd.
Vind dit wel een teken om serieus te nemen!!!

Ze gebruikte een vogeltje omdat je die in zijn kooitje op de grond kon zetten en omdat vogeltjes fluiten. het meest voorkomende gif in een mijn was namelijk gewoon CO/koolstofmonooxide (wat ook van slechte kachels kan komen ;) ) dat is een gas wat beter met je rode bloedcellen verbind dan zuurstof dus als daar een hoge concentratie van ontstaat dan stik je. Echter het is ook een zwaar gas en het hangt dus onderin de gang. Dus je zet je vogel op de grond als er CO vrijkomt is hij dan als eerst de pineut (want de mensen hoofden zitten hoger) en het is makkelijk want je hoeft niet de hele tijd op het beest te letten als het stil word kijk je waarom en indien nodig kies je het hazenpad. Dat heeft dus niets met gevoeligheid oid te maken, bovendien zou het wel lichtelijk verbazend zijn als de CO nu ineens bovenin de luchtkolom hing ;) .

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-11 12:56

Ik had er nog nooit van gehoord maar als het vaker voorkomt dan hoort het dus bij het leven.
Maar beetje raar blijf ik het wel vinden.
Zelf denk ik totaal niet aan complotten. Ok we worden wel voor de gek gehouden en kort gehouden maar om nu zwermen vogels te doden lijkt me sterk.
Een vreemd fenomeen is het in ieder geval wel.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 18:11

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 18:15

Voor de vissen hebben ze toch al een soort van verklaring?
Vaaaag!

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 18:18

Marigold schreef:
http://www.nu.nl/buitenland/2417767/hon ... talie.html

dus....

begint griezelig te worden, bah.

Heb je de laatste alinea wel gelezen, dit gebeurt dus veel regelmatiger. De enige daadwerkelijke verandering is dat er een of andere over ijverige journalist langs een berg dode vogels wandelde en dacht he dat is nieuws! (Terwijl het dus eigenlijk de nieuwswaarde van een dode kamerplant heeft :Y) )

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 18:25

ja ik heb het artikel wel gelezen
imo is er verschil tussen feiten (het gebeurde) en de (sussende) mening van tekstschrijver / wetenschappers etc.
de wetenschap weet de oorzaak nog geen eens, zouden wat mij betreft dus wat terughoudend mogen zijn met uitspraken tot die tijd.

en dat het 'van alle tijden' is en nu door de media wereldwijd bij elkaar wordt geraapt... die media raapt al heel wat jaartjes langer inmiddels en ik heb er eerder niet op deze schaal van gelezen/gehoord.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 18:37

Marigold schreef:
ja ik heb het artikel wel gelezen
imo is er verschil tussen feiten (het gebeurde) en de (sussende) mening van tekstschrijver / wetenschappers etc.
de wetenschap weet de oorzaak nog geen eens, zouden wat mij betreft dus wat terughoudend mogen zijn met uitspraken tot die tijd.

en dat het 'van alle tijden' is en nu door de media wereldwijd bij elkaar wordt geraapt... die media raapt al heel wat jaartjes langer inmiddels en ik heb er eerder niet op deze schaal van gelezen/gehoord.

Ach de media baggert zo vaak oud nieuws op of meld dingen die comleet zonder nieuwswaarde zijn. Ik denk regelmatig als ik het nieuws kijk, dat weten we toch al??? Van veel van deze incidenten is inderdaad geen oorzaak gevonden, maar er zijn wel een heleboel oorzaken uitgesloten waardoor je nu niet meer direct aan oorzaken hoeft te denken die verband met elkaar houden (zoals ziektes of vergif). Bovendien lijken de sterfgevalen niet allemaal op elkaar.

Bovendien is het raar dat er nu ineens paniek over ontstaat terwijl het dus altijd al vrij regelmatig gebeurde in het fenomeen zelf is geen daadwerkelijke ontwikkeling alleen in de belangstelling erin.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 19:42

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 20:08

Dan nog de vogels in italie en de VS hadden iig een heel verschillende doodsoorzaak, bovendien gaat het iedere keer om andere soorten op hele andere locaties. Bovendien 95x in het laatste jaar alleen in de VS, dat is dus twee keer in de week alleen in de VS waarvan 5x meer als duizend vogels in een keer, dat is een stuk vaker dan de 5 a 6 incidenten die in het topic voorbij komen. Lijkt me dus dat de media sowieso een beetje achter de feiten aan hobbeld.

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 20:36

Ik zit een beetje te twijfelen...
Het kan natuurlijk allemaal toeval zijn, en zoals al vaker gezegd, het gebeurd héél vaak.
Maar toch, vind ik dat we niet te snel moeten zijn, want het zal niet de eerste keer zijn dat de overheid meer weet dan wij.
Mischien kun je het verband niet leggen, maar dit vind ik een beetije hetzelfde als de Bermuda driehoek...
Daar zijn ook verschillende menigen over, en ook daarbij zijn er mensen die denken dat de wereld zal vergaan...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 20:40

Dat de wereld zal vergaan dat is bekend en staat vast.
Alleen is de vraag wanneer en hoe?
Vele hebben hun mening over wanneer en hoe het gebeurt.