kattenvoer advies

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Emytje

Re: kattenvoer advies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 13:42

Ik voer hier kvv en barf. Ik moet zeggen dat het hier wel zowat een hobby is geworden, dat voeren van de katten. ;)

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 13:48

Ziet er een leuke fontein uit, vooral dat woordje geluidloos klinkt als muziek in de oren (hehe). Maya zou daar toch wel weer bang van zijn :roll: .

Ja idd met de kuikens, nu ken ik wel genoeg mensen om ze aan door te geven maar toch :P

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 14:34

Circel, die ziet er goed uit!
En nu maar 30euro!

Miss ga ik MP ook wel ff afstruinen...
Aangezien mijn katten dus ook heel graag uit de kraan/douche drinken...
Is dit miss wel een goed idee!

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 15:34

Emytje schreef:
Ik voer hier barf. Ik moet zeggen dat het hier wel zowat een hobby is geworden, dat voeren van de katten. ;)

Zie profiel voor foto's

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 15:51

Ik heb een fontein, deze:
http://www.zooplus.nl/shop/katten/voerb ... aats/76053

mijn katten drinken goed, vrijwel altijd nadat ze gegeten hebben en tussendoor ook.
Of ze beter drinken, weet ik niet. Ik heb al een fontein sinds dat ze kitten zijn.

Rauw voeren hoeft helemaal niet ingewikkeld te zijn, daarvoor is er KVV, zoals haaksbarf en carnibest.
Dat is eigenlijk gewoon gemalen dier. Tandjes worden er inderdaad niet mee gepoetst.
Maar dat is makkelijk te verhelpen door ze 2 keer in de week een kippennek te geven oid.
Zelf poets ik de tandjes 2 keer in de week

Katten kunnen inderdaad prima op droge brokken leven, je moet gewoon in de gaten houden of ze genoeg drinken. Er zijn zat brokken waarin geen graan en weinig koolhydraten zitten.
Ik ga trouwens overstappen op Acana grasslands of Applaws

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 15:53

Mijn katten krijgen Jargo, te vergelijken met Royal Canin. Het kost 40 euro per 7,5 kilo, ik doe er wel heel erg lang mee!

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 17:08

mijn kattenbende krijgt Royal Canin Exigent.

Ik bestel twee 10 kilo zakken per maand bij Zooplus.nl
Dan betaal ik nog geen honderd euro.

Als je vaste klant bent en vooruit betaald krijg je 2% korting, bestel je boven de 100 euro, krijg je
nog eens 7% korting bovenop.

Als ik hier dezelfde zakken RC koop, ben ik 70 euro per zak kwijt ;)

Het voer bevalt me super goed. Mijn katten zien er prachtig uit :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 18:03

kainda schreef:
Als je vaste klant bent en vooruit betaald krijg je 2% korting, bestel je boven de 100 euro, krijg je

Vreemd....denk dat je je vergist, ik krijg 5% korting als ik boven de €100 bestel.
http://www.zooplus.nl/content/stockup

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 21:48

Henkje schreef:
Zie profiel voor foto's

Zo ver zijn die van mij nog niet. ;) Khalid de kitten (zie onderschrift) wil ik wel grotendeels op barf zetten, omdat hij nu hij jong is dit nog gemakkelijk oppakt. De oude kater Muninn wil ik denk ik voor 50/50 op barf/kvv hebben, mits hij heel goed barf eet, dan krijgt hij het gewoon ook zoveel als Khalid, alleen dan aangepast op zijn hoeveelheid. De oude poes Nimueh is nog niet echt een knager, dus voor haar moet alles gesneden worden en zou alles waarschijnlijk nog grotendeels uit kvv bestaan. Maar het komt bij haar ook meer en meer. Misschien over een paar maanden... Dan knaagt ze zonder problemen botjes in stukken. :D

Circel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 10:14

Chiqa schreef:
kainda schreef:

Vreemd....denk dat je je vergist, ik krijg 5% korting als ik boven de €100 bestel.
http://www.zooplus.nl/content/stockup

Scheelt ook nog per voer. Veel voer heeft aanbieding als je 2x 10kg koopt. Dan zit je al snel op meer dan 5% korting.

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 13:12

Emytje schreef:
Henkje schreef:
Zie profiel voor foto's

Zo ver zijn die van mij nog niet. ;) Khalid de kitten (zie onderschrift) wil ik wel grotendeels op barf zetten, omdat hij nu hij jong is dit nog gemakkelijk oppakt. De oude kater Muninn wil ik denk ik voor 50/50 op barf/kvv hebben, mits hij heel goed barf eet, dan krijgt hij het gewoon ook zoveel als Khalid, alleen dan aangepast op zijn hoeveelheid. De oude poes Nimueh is nog niet echt een knager, dus voor haar moet alles gesneden worden en zou alles waarschijnlijk nog grotendeels uit kvv bestaan. Maar het komt bij haar ook meer en meer. Misschien over een paar maanden... Dan knaagt ze zonder problemen botjes in stukken. :D

De botjes die Maya het liefste heeft - foto is redelijk geschikt voor gevoelige kijkers, denk ik ;-)
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak- ... 7021_n.jpg

Circel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 13:27

Knijp jij ook eerst het eigeel uit zo'n kuiken?

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 13:46

Circel schreef:

:oo :r
Nee dus :D

Iloonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 13:51

Onze katten krijgen Iams en af en toe met z'n tweetjes zo'n bakje ah exellent kip.

Op de Iams doen ze het beter dan een goedkoper voer wat een tijdje terug hadden geprobeerd. Dat voer was niet aan te slepen, ze hadden altijd honger.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 13:54

mijn 2 katten krijgen 's ochtends en 's avond een zakje natvoer van de C1000 (eigen merk)
en 's middags krijgen ze een bakje brokjes met een beetje kattenmelk.
drinken doen ze buiten in de vijver van de buren.

DA vind de katten er heel goed uit zien, perfect op gewicht en ook altijd vrolijk en speels

Circel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 13:59

ponyzotje schreef:
Circel schreef:

:oo :r
Nee dus :D

Hihi, toen ik het ging uitproberen had ik op bokt geleerd dat dat moest, omdat je anders kans hebt dat je huis onder het eigeel komt te zitten. Maar ik dacht: 'ik geloof het wel!' JAK! en, nouja, rest is bekend, poes deed toch niets met kuiken.

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 14:21

Circel schreef:
Hihi, toen ik het ging uitproberen had ik op bokt geleerd dat dat moest, omdat je anders kans hebt dat je huis onder het eigeel komt te zitten. Maar ik dacht: 'ik geloof het wel!' JAK! en, nouja, rest is bekend, poes deed toch niets met kuiken.
Moehaha :D Hier ging het eigenlijk vanzelf. Wel een bench gekocht (de goedkoopste hondenbench die ik vond) en haar de eerste keren daarin laten eten, want dat was eerst een halfuur gooien met kuiken en dan beetje eten. Nu zou ze eventueel nog eens kuiken een keer door de lucht gooien (want ja, hij moet toch echt wel dood) maar dan gaat ze lekker ter plaatse eten. Ik vond het wel érg prettig om een bench te hebben om dat haar aan te leren... Muizen eet ze nog steeds niet, da's alleen maar een uur, desnoods twee, ermee spelen.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 16:17

de mijne zijn opgegroeid met vers te eten :P handig!
ik knijp het eigeel niet uit, blegh

overigens verdiennen winkels nauwelijks wat aan voer, en zooplus al helemaal niet met die acties 2x 10 kg
bijv. ik betaal voor een zak hills adult 33,25 (=inkoopsprijs!!!), op zooplus vragen ze voor 5 kg 39,99...

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 16:57

Op voer en supplementen ed zit sowieso bijna geen marge. Er wordt veel meer verdiend aan alle overige producten.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 18:34

Op brokken zit gemiddeld 30% marge ;)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 18:37

Nou, eerder zo tussen de 20 en 35%, maar dat is dus niet veel..

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 23:35

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 00:29

Wat moet ik mij daar eigenlijk bij voorstellen, eigeel uitknijpen bij een eendagskuiken?

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 10:04

Was dat eigeel eruit knijpen niet meer zodat ze niet heel vaak in de week ei krijgen? Ik heb het weleens gedaan (sneetje erin en boven een bakje in de kuiken knijpen), maar ik vond dat dat nogal veel rotzooi gaf en hier krijgen ze toch maar maximaal 3x in de week een kuiken. Alleen door de oudste kater worden ze echt lekker gevonden en dan met name de inhoud. Khalid gaat er inderdaad mee spelen en dan heb ik overal eigeel zitten (scheelt dat we plavuizen hebben en een dweil :P), maar hij vind andere dingen toch lekkerder (duif, kippennek, kippenvleugel). Nimueh eet alleen in hele kleine stukjes gesneden kuiken met wat snoezepoes.

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 10:40

Ik voer maar een keer in de week kuikens, dus dat scheelt natuurlijk ook