Worden honden zelf vals?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 17:23

vaa schreef:
ik vind dit dierenleed,
Gelukkig zijn de honden verboden.

er zou een cel straf op moeten zitten

hoe zielig het ook is, deze honden vormen gevaar voor de mensheid, en dat is een feit.

Er zullen best liefe pitbulls by zitten , maar misschien 2 op de 10.

Dus ik vind ze over de hele wereld gewoon moeten laten inslapen,

Beter een hond dan een mens,
denk ik:$

Agossie, ik zal mijn hond morgen wegbrengen ok :')

Wellicht kun je je beter eerst verdiepen voor je deze reactie plaatst ;)

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 17:23

Ik ben nu toch even naar The Dog Whisperer aan het kijken met de agressieve hond.

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 17:24

Chiqa schreef:
Maar waarom beweer je dan dat het een gezins hond is? Wat het dus beslist niet is?

Ah ja natuurlijk, jij vind dat het niet zo is, dus het is in het algemeen nou eenmaal zo dat het niet het geval is.
Want tsja, jij vind dat ze een smerig karakter hebben, dus dan is dat gewoon zo.
Jouw mening is de juiste

Wat een raar topic is dit zeg, bah

Astor

Re: Worden honden zelf vals?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 17:25

Sorry josewoos dat ik het geopent heb hoor :P Maar wilde toch even de mening van andere bokkers weten!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 17:25

Chiqa schreef:
Soophia schreef:
Ik heb mijn hond ook graag los, maar in nederland mag dat zoiezo nog maar op
aangewezen plekken. Ik kan niet voor alle pitbullachtige spreken maar vind echt
dat in iedergeval de amerikaanse stafford echt te kort wordt gedaan in een hoop
ogen. Tevens staat de amstaff als gezinshond aangeschreven.

Dat laatste kan ik mij niet voorstellen als je de verhalen leest in dit topic.
Levensgevaarlijek honden die niet te vertrouwen zijn in een gezin loslaten, lijkt mij geen goed plan.
Vroeg of laat gaan ze.

Levensgevaarlijk nog wel??

Als dit soort honden fel op andere honden reageert zijn ze dan levensgevaarlijk? Ik dacht dat juis iemand als jij die veel kennis zou moeten hebben, zelf honden traint bij een hondenschool en ook een pittige hond hebt wel zou moeten weten dat dit absoluut niet samenhangt met elkaar.

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 17:29

Astor schreef:
Sorry josewoos dat ik het geopent heb hoor :P Maar wilde toch even de mening van andere bokkers weten!

Ik zit echt met grote ogen vol ongeloof te lezen. Ik zag het al aankomen toen je het topic opende, maar ik geloof dat je vraag in het algemeen over honden ging toch, niet alleen over pittbuls?
Waarom word dat ras nou compleet afgebrand?
Daarom zeg ik, heel raar topic. Het is weer een topic waar iemand zijn mening aan je oplegt, iets anders kan blijkbaar niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 17:30

Overigens vind ik weer een deel nonsens van wat hier beweerd wordt, er zijn heel leuke staffords en bullen en weet ik wat niet al, en dat ze op volwassen leeftijd niet meer zo leuk zijn met andere honden weten we allemaal (ook uit ervaring) maar ik ken diverse honden van dat type die uitermate geschikt zijn uit gezinshond, naar mensen toe zijn ze over het algemeen gewoon heel vriendelijk.
Nogmaals: (volgens mij moet ik dit in elke post gaan zetten) hond-hondagressie is iets heel anders dan hond-mensagressie, honden kunnen namelijk heel goed onderscheid maken tussen honden en mensen. Beter dan sommige mensen hier geloof ik.

Overigens heb ik het in de rest van mijn reacties over de echte pitbull, neit over Goof haar hond, of over een Bordeaux Dog, of Ambullen of Staffords, voor alle duidelijkheid :)

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 17:33

josewoos schreef:
Ik zit echt met grote ogen vol ongeloof te lezen. Ik zag het al aankomen toen je het topic opende, maar ik geloof dat je vraag in het algemeen over honden ging toch, niet alleen over pittbuls?
Waarom word dat ras nou compleet afgebrand?
Daarom zeg ik, heel raar topic. Het is weer een topic waar iemand zijn mening aan je oplegt, iets anders kan blijkbaar niet.

Ja mijn vraag ging inderdaad over het algemeen over honden. Maar blijkbaar moeten mensen dan gelijk over de Pitbulls beginnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 17:35

Yamcha schreef:
Waarom is een ambull dan geen gezinshond Chiqa? Als hij volgens jou totaal niet gevaarlijk is?

Omdat ze daar te lomp voor zijn.

Lijtk me verder niet nodig om persoonlijk te worden, dat geeft geen enkele waarde aan de discussie.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 17:36

http://www.lisar.com/infotheek/africhting/agressie.html

Hier heb je nog een link over honden en agressie. Ik denk dat het een makkelijk betoog wordt over de RAD-regeling dan over honden en agressie.
Met name jouw stelling is niet te onderbouwen. Er zitten zowel genetische componenten in (ras, oorspronkelijk fokdoel) als omgevingsfactoren (opvoeding, imprenting).

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 17:36

Hond wordt niet zomaar vals en valt niet zomaar uit.

Je kunt van de Dog Wisperer ook veel leren. Ik heb een dogo canario zou ook onder de pittbull wet vallen,
gelukkig bestaat die wet niet meer.
Wij hebben een schat van een hond geen kwaat in, maar honden moeten bijvoorbeeld nooit alleen zijn met kinderen.
En sommige rassen zijn red zone rassen die kunnen gewoon opeens . Wel door de baas.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 17:37

hey Goof, dat schattige beessie in je ava is toch geen pitbull ? Is toch een bullterier of zie ik het nu helemaal verkeerd.... ? Dus die hoef je niet weg te brengen morgen.....of toch maar aangezien de meeste mensen het verschil niet weten.... :P (grapje)

Dit is een al zoooo uitgekauwt onderwerp....jammer dat het altijd 1 kant op slaat. Valsheid heeft niets met een zwarte lijst te maken, maar alleen het aantal te gevaarlijke incidenten.....en dat is mijn inziens nooit de schuld van het dier....als baasje ben je verantwoordelijk voor het gedrag van je hond en verantwoordelijk voor de gelegenheden die je hem/haar biedt tot het vertonen van bepaald gedrag, ongeacht het karakter of het nu een yorkie is of een ierse wolfshond, en alles wat daar tussen zit.
Als je als eigenaar dat versloft, kunnen we daar allemaal met het beschuldigende vingertje naar wijzen, niet naar het dier zelf.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 17:50

Goof, staffort is iets anders dan pittbull. Verder is het wel zo, ik zit hier niet zomaar flauwekul op te hangen ;)

Kirsten, ik heb toch echt zo'n filmpje gezien. Maar nogmaals, ik ga het niet opzoeken.
Verder zeg ik ook niet dat het alleen de pittbulls zijn. Tuurlijk, de golden retrievers staan ook hoog op de lijst blijkbaar, en nog veel andere honden ook.

Oke chiqa, leuk om te horen :j Maar nogmaals, een staffort en een pitbull zijn 2 verschillende rassen :)

Ik wil ook even duidelijk hebben van mijn kant, ik heb het helemaal niet over alle pittbulls, en amstaffs, en weet ik niet wat er nog meer aangehaald is. Veel van die honden zijn naar mensen juist heel erg vriendelijk. Alleen met andere honden zijn ze gewoon een risico. En ik heb het écht over de pittbulls, niet over de staffs. En díe zijn er op gefokt niet te laten zien, de echte pittbulls.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 17:55

Wat de kritiek op de anti-pitjespagina betreft kan ik toegeven dat ze behoorlijk ongenuanceerd anti-pitjes zijn ja...
Maar daar staat tegenover: de mensen die vóór pitjes zijn, zijn net zo ongenuanceerd vóór pitjes en dergelijke, als de anti-pitjes tégen zijn! Lees hun fora maar eens: je ziet ze dan hun lobbesen vergelijken met... chihuahua's, dat die kleine krengetjes nog eerder bijten dan hun lieve lobbesen, die nóóit wat zullen doen, en ter illustratie zetten ze nog snel even wat schattige foto's erbij van hun kindertjes met hond, liefst nog samen in de mand van de hond, of op de bank. Wat ze vergeten is dat chihuahua's soms eerder bijten, maar een chihuahua die hele lappen vlees uit iemands gezicht trekt, ben ik nog nooit tegengekomen.

Geen kwaad willen ze horen, absoluut niet. Ze denken dat hond-hond agressie, als het al voorkomt, beslist niet gevaarlijk is voor mensen. Maar wat gebeurt er bij hond-hond agressie: de eigenaar probeert zijn hond te redden... met alle risico's, van dien. En dan zegt de pitt-eigenaar: "Zoiets doet ie anders nooit!" Als die pit eigenaar tenminste al niet is weggelopen.

Nog een misverstand bij vechthondeigenaren: ze denken dat pittbulls van oudsher met kinderen in huis opgroeien, en dat kan ik ontzenuwen: het is altijd al zo geweest dat als vechthond gehouden vechthonden níet in huis bij de kinderen worden gehouden! Daarom neem ik graag de blinde liefde voor vechthonden met een korreltje zout, ik weet best dat er hele lieve pittjes zijn, die nooit wat doen, maar ja ook die lieverds, daar gebeuren wel eens ongelukken mee, zoals een Amerikaanse vriendin van me ondervond: ze is per ongeluk voluit in haar gezicht gebeten door haar eigen pitbull. Het was een ongelukje, de hond schrok er zelf ook van, maar ze kon wel naar het ziekenhuis, de boel laten fatsoeneren. Gewoon 1 onbenullige beet.
Ter geruststelling voor de liefhebbers: de hond is niet omgebracht.

Vergelijk: retrievers lopen graag dingen terug te brengen, en dat vindt iedereen normaal, want ja, daar zijn ze op gefokt. Overgeërfd gedrag. Ik heb met een hond uit een hulphondenfoklijn voor blinden gelopen, en die hield me ongetraind tegen om de straat over te steken toen er een door mij nog niet waargenomen auto aankwam. Overgeërfd gedrag.
Newfoundlanders proberen je uit het water te vissen als je gaat zwemmen, of je wil of niet...
Beagles huilen op een speciale manier als ze andere honden zien. Zit ook al in het beestje.

Maar je mag niet zeggen dat vechthonden net wat makkelijker schade aanrichten dan andere honden, terwijl de hele bouw en het gedrag er eeuwenlang ingefokt is... En dat proberen ze er dan wel uit te fokken, maar nu nog kom je bijvoorbeeld boxers of bull-terriers tegen die last hebben van de neiging om onaangekondigd aan te vallen, laat staan pittbulls, die nog recenter gebruikt zijn voor gevechten.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 17:57

Huiswerktopics zijn niet toegestaan.
Daarnaast komt hier een discussie op gang waar het topic niet voor geopend is.
Daarom hier een slotje.