Dierenmishandeling Ugg's, wat vindt bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 17:07

Brainless schreef:
@Sientje
Zo middeleeuws is dit niet.
Dit wordt gedaan sinds 1930 en wordt bij jonge schapen gedaan waardoor ze hun leven als wol-leveraar niet meer behandeld hoeven te worden.
Ik weet niet hoe lang dat middel werkt, maar om alle 150 miljoen schapen enkele keren per jaar te behandelen is ook geen doen.

Middel werkt vier maanden en is uiteraard in de wintermaanden niet nodig. Als je niet fatsoenlijk voor je dieren kunt zorgen, moet je er misschien minder nemen..? :+

Charmaiineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 17:09

riekie15 schreef:
Ik heb altijd all gezegt dat als al de barbies iets willen hebber er iets niet aan klopt ;)

De barbies vallen aan voor uggs, en de waarheid komt weer boven water, nu ga ik t uitprinten en het bij alle barbies die een moord plegen voor uggs van bijna 100 euro in de brievenbus gooien :p

Oke waar slaat dat op? Echt een belachelijk vooroordeel over mensen.
En in ieder geval heb jij een verkeerd stereotype in je hoofd bij het 'dragen van Uggs'
Of ben ik in jou ogen ook een barbie ;) ?

Anyway, dat filmpje is trouwens een beetje misselijkmakend.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 17:09

Sientje schreef:
Brainless schreef:
@Sientje
Dit wordt gedaan sinds 1930 en wordt bij jonge schapen gedaan waardoor ze hun leven als wol-leveraar niet meer behandeld hoeven te worden.
Ik weet niet hoe lang dat middel werkt, maar om alle 150 miljoen schapen enkele keren per jaar te behandelen is ook geen doen.

Middel werkt vier maanden en is uiteraard in de wintermaanden niet nodig. Als je niet fatsoenlijk voor je dieren kunt zorgen, moet je er misschien minder nemen..? :+

In Australië kennen ze niet echt een winter :D In de winter zijn de temperatuur gemiddeld hoger dan die van Nederland in de zomer.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 17:10

riekie15 schreef:
Ja bij mij op school heb je van die barbies die er bijna een moord voor zouden plegen maar ze zeggen allemaal dat ze diervriendelijk zijn en vegatier en noem maar op nou als ze dit zien ben ik wel benieuwd wat ze doen

is dit niet een beetje heel erg generaliseren? ;) ik draag uggs, maar maakt mij dat een barbie := ben absoluut het tegenovergestelde van een barbie.

Nikki__

Re: Dierenmishandeling Ugg's, wat vindt bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 17:10

En dat zou dus inhouden dat de schapen 3 keer per jaar bij elkaar moeten worden gedreven, allemaal moeten worden behandeld en gedaan, ik weet niet wat meer stress oplevert?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 17:13

lifaya schreef:
Brainless schreef:
Het wordt gelukkig ook bijna niet meer gedaan en worden er schapen gefokt die minder last hebben van vliegen en ze gebruiken andere middelen ter voorkoming van de maden.
Dit werd vroeger bij (bijna) alle schapen gedaan, ook schapen die alleen voor hun wol werden gehouden.
Dus het heeft niets speciaal met Uggs te maken,

vind hte toch altijd zo jammer dat dit soort dingen worden weggelaten hoor :n want juist dit soort berichten laten weten dat het dus niet enkel voor uggs is en dat het zon goed als niet meer voorkomt...

Dit soort toevoegingen voorkomt een hele hoop heel domme reacties idd :)

Charmaiineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 17:14

Klinkt banketstaaf dit, maar op bijna zoveel dingen gaat er een heel mishandeling bij dieren vooraf.
Ik bedoel dit niet gemeen of iets dergelijks, ook niet om het goed te praten.
Maar jullie snappen vast wel wat ik bedoel haha :P

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 17:14

Nikki__ schreef:
En dat zou dus inhouden dat de schapen 3 keer per jaar bij elkaar moeten worden gedreven, allemaal moeten worden behandeld en gedaan, ik weet niet wat meer stress oplevert?

de schapen moeten toch bij elkaar gedreven worden, ook als ze 't achterste eraf snijden :z
ik denk dat dat heel wat meer stress opleverd, niet alleen stress maar ook pijn en angst.

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 17:15

Charmaiineee schreef:
Klinkt banketstaaf dit, maar op bijna zoveel dingen gaat er een heel mishandeling bij dieren vooraf.

ja, moeten we 't daarom maar gewoon accepteren?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 17:16

Illusion schreef:
Nikki__ schreef:

de schapen moeten toch bij elkaar gedreven worden, ook als ze 't achterste eraf snijden :z
ik denk dat dat heel wat meer stress opleverd, niet alleen stress maar ook pijn en angst.

De schapen die moeten lammeren worden bij elkaar gedreven.
Na de lammerperiode worden de lammeren "geholpen" en na genezing weer de kudde in gedaan.
Dus moeders hoeven maar 1x per jaar bij elkaar gedreven worden.
Normaal lopen ze op 100 hectaren en niet zoals bij ons op 2 hectaren.

Charmaiineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 17:18

Illusion schreef:
Charmaiineee schreef:

ja, moeten we 't daarom maar gewoon accepteren?

Uh nee, dat zeg ik toch niet :')

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 17:18

ja dus ze worden wel bij elkaar gedreven. ook al is 't maar 1x per jaar.
laten we dan maar de kont eraf snijden, want dan hoeven we ze niet 3x per jaar bij elkaar te drijven, dat voorkomt stress :))
8)7

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 17:21

Doe mij maar lekker neppers :D

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 17:22

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 17:24

Australië kent in sommige gebieden wel degelijk winter, mijn zus heeft er nota bene geskied ;) . Depends on where you are ;) .

Voor iedereen die niet geschokt is ;)
Maar het feit dat iemand veel schapen heeft, en dit nou eenmaal makkelijker is, dat maakt het dat dit juist handelen is?
Dit is om geen enkele reden goed te praten. UGGs zijn geen primaire levensbehoefte, dus geen enkel dier zou daarvoor hoeven te lijden...

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 17:28

Het is al vele malen gezegd dat Ugg hier in principe niets mee te maken heeft :+

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 17:29

riekie15 schreef:
Ik heb altijd all gezegt dat als al de barbies iets willen hebber er iets niet aan klopt ;)

De barbies vallen aan voor uggs, en de waarheid komt weer boven water, nu ga ik t uitprinten en het bij alle barbies die een moord plegen voor uggs van bijna 100 euro in de brievenbus gooien :p

*kijkt even naar zich zelf.
Nee. Sorry meid, maar ik ben echt geen barbie, verre van zelfs. Wat ben jij kortzichtig zeg, doe daar iets aan zou ik zeggen.

Ik draag Ugg's omdat ik ze wel mooi vind, ze zitten lekker en ze zijn heel erg warm. Ik schrok wel heel erg van dit bericht en werd er ook behoorlijk misselijk door. Ben blij ook andere berichten te lezen.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-10 17:34

Princess_ schreef:
Het is al vele malen gezegd dat Ugg hier in principe niets mee te maken heeft :+

Nouja misschien wordt dit dan niet perse voor alleen uggs gedaan, maar de uggs maken wel gebruikt van het leer van deze mishandelde dieren, dus ik vind dat het uggs bedrijf net zo schuldig is.

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 17:40

Sodeletuut schreef:
Princess_ schreef:

Nouja misschien wordt dit dan niet perse voor alleen uggs gedaan, maar de uggs maken wel gebruikt van het leer van deze mishandelde dieren, dus ik vind dat het uggs bedrijf net zo schuldig is.

Ben ik het mee eens. Het bedrijf van Uggs weet echt wel op wat voor manier hun schoenen worden gemaakt *en het 'bont' hiervoor*, dus dan zijn zij IMO ook schuldig :j

Beetje kort door de bocht om iedereen die Uggs draagt, barbies te noemen ;) Kom op zeg.

Zelf zou ik nooit Uggs dragen. Niet alleen door deze reden, maar ook doordat ik ze gewoon veel te duur -en spuuglelijk- vind. Maar heb er geen moeite mee als anderen ze wel dragen, ieder zijn ding he! Maaruhm, bedenk dan wel van te voren even op welke manier ze aan het wol zijn gekomen :j

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 17:49

Sodeletuut schreef:
Princess_ schreef:

Van de 150 miljoen schapen in Australië worden er "nog maar" bij 15-20 miljoen schapen gedaan.
Er staat nergens dat Uggs speciaal die schapen opkoopt die "geholpen" zijn.
De kans is het grootst dat je een schaap hebt die niet op deze wijze is mishandeld.

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 17:50

Brainless schreef:
@Sientje

Dat deze walgelijke praktijken niet in de middeleeuwen plaats vinden betekend niet dat het niet middeleeuwse genoemd kan worden!

Walgelijk hoe sommige mensen deze pratijken lijken goed te praten. Dat het helpt tegen de vliegen, dat zal heus. Maar onverdoofd even een kont van een schaap wegsnijden??? Hoe ziek moet je zijn om dit te verzinnen _-:( Echt te bizar!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 17:52

Ik praat het absoluut niet goed, ik walg hier ook van!!
Maar er moeten wel waarheden verteld worden, en gelukkig is het binnenkort verboden.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 17:53

Nikki__ schreef:

Allemaal behandeld en gedaan..? Spul is gemakkelijker aan te brengen dan een simpele wormenkuur in te brengen is hoor... Of @Brainless: krijgen ze die ook niet in Australië?

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-10 17:53

Brainless schreef:
Van de 150 miljoen schapen in Australië worden er "nog maar" bij 15-20 miljoen schapen gedaan.
Er staat nergens dat Uggs speciaal die schapen opkoopt die "geholpen" zijn.
De kans is het grootst dat je een schaap hebt die niet op deze wijze is mishandeld.

Er staat ook nergens dat Uggs alleen de schapen opkoopt die op een diervriendelijke wijze worden ontdaan van hun vacht en huid.
Dus je hebt tot nu toe NOOIT de garantie dat je een eerlijk paar uggs hebt, dat zou voor mij al reden genoeg zijn om ze gewoon niet aan te schaffen. ;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 17:56

@sientje
Dat weet ik niet. Zal eens opzoeken.

Mensen vergeten dat het bij elkaar drijven dagen duurt.
Ze maken dan gebruik van helikopters (kudde zoeken) en dan met quads en jeeps (en paarden natuurlijk) drijven ze de schapen naar hun bedrijf. Dan moeten alle dieren in groepen verdeeld worden en dan alsnog worden behandeld. Dus het is niet zo dat in een dagje gebeurd is.
Laatst bijgewerkt door Brainless op 30-12-10 18:00, in het totaal 1 keer bewerkt