Kleding voor de hond....wel of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kleding voor de (grote en kleine) hond.

Ja, dat kan wel. Ik trek mijn hond wel een jasje/dekje/jurkje aan als dat nodig is
143 (35%)
Ja, dat kan wel, maar mij zie je niet met de hond met jasje/dekje/jurkje wandelen.
29 (7%)
Nee, dat is helemaal niet nodig. Daar is de hond niet voor gemaakt, hij kan makkelijk tegen de weerswisselingen!
231 (57%)

Totaal aantal stemmen: 403

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 22:36

singasong schreef:
Ik ben toevallig voor mijn JR van 13 jr. voor een winterjas aan het kijken. Heb ook al een mooie warme gezien maar vind ze best duur.
Iemand hier nog een leuk adres voor een winterjas voor mijn JR?

vraag dabo hier op bokt eens ;)
die heeft het ook voor mij gemaakt

ik heb dus een gruwelijke hekel eraan en doe t liever niet, heb alleen helaas een hele oude jack die ik anders in de winter niet meer mee naar buiten krijg :7
dus geen keuze eigenlijk.....
maar als het even niet hoeft dan blijft ie in de kast!

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 22:42

Ik heb een doorzichtig regenjasje voor mijn Beagle, is puur handigheid voor mezelf. Na de nachtronde ga ik vaak gelijk slapen en hij slaapt op mijn bed en dan is het fijn dat je wat minder af te drogen heb. Hij is helaas iets te klein, dus als iemand interesse heeft. :)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 09:22

Mijn kruising chi krijgt wel kleertjes aan hoor:

Afbeelding

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 09:27

Met het risico op een grote lading commentaar: ik trok onze hond ook kleertjes aan :j niet bij heel warm weer, maar inderdaad bij kou/ regen of na een operatie (er zijn meerdere malen gezwellen verwijderd en zo'n lampe-kap houdt krabben nu eenmaal niet tegen).

Ik zie het verschil niet tussen een onopvallend dekje, of een jasje met een leuke print hoor :n Het gaat erom dat het hondje geen last heeft van de regen/ wind.

Als ze het niet nodig hebben moet je het niet doen (Berner in een jas... no-no :n) maar met een heel dun vachtje overdag binnen bij de verwarming en dan zonder bescherming naar buiten de regen of vrieskou in? :n Dat vind ik ook not done hoor. Zelf trek je toch ook een jas aan omdat je verwarming gewend bent?

Mensen die hun hond midden in de zomer een dikke jas met bontkraag aan doen omdat het zo leuk staat zijn niet goed bij hun hoofd, maar verder zie ik echt het probleem niet :n

Diablo het staat haar (hem?) goed! :j

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 12:23

Ik heb voor mijn duitse dog net een winterjas gekocht, maar echt puur voor als het heel koud is (vriest) of bij veel regen en koude wind. Mijn hond is 8 dus dat is een beste leeftijd voor een dog en aangezien hij rug en nekproblemen heeft gehad waarschijnlijk ook door artrose in de rug wil ik niet dat zijn rug en nek stijf worden door de kou.
Vind het trouwens geen gezicht maarja :D
Ik heb er altijd al over na zitten denken als honden uit huis komen waar het 23 graden is en ze gaan naar buiten waar het bv -5 is, dat moeten ze toch merken?

Lipstick

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 12:31

Nee hoor ik vind het voor die van mij niet nodig! Ik heb een chihuahua en hij loopt ook zonder kleding buiten in de winter.
Ook met het vele sneeuw afgelopen jaar...
Hij is doodongelukkig met een jasje aan. Had het even geprobeerd omdat ik dacht dat hij het weleens koud kon hebben, maar hij vond dat niet zo geslaagd! Staart tussen de benen en niet willen lopen.. Dus uitgedaan en hij krijgt nooit meer een jasje aan!
Maar dit geldt voor mijn hond.. en niet iedere hond is gelijk!

_Rianne_

Re: Kleding voor de hond....wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 18:31

Mijn hondje Bonnie heeft bij regen wel een jas aan.. haar gewrichten willen niet wat zij wil.. en ze is tenslotte al 11..
Zonder jas is ze binnen een dag ziek en heeft ze longontsteking.

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 18:57

Ik denk dat diegene die hun hond kleding aandoet hier niet gaan reageren. Krijg je gelijk iedereen over je heen :+ .
Maar ik vind het wel kunnen. Op dit moment heb ik geen hond(je) om iets moois/leuks/nuttigs aan te geven maar als die er volgend jaar wel is weet ik al wel wat! ;)
Ik heb vorig jaar een oudere jackrussel opgevangen die het heel koud had in de winter en dan is kleding geen overbodige luxe.

colunder

Re: Kleding voor de hond....wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 00:07

Ik ben tegen kleding bij honden(het zelfde geld voor dekens bij paarden tenzij echt noodzakelijk zoals bij exzeem),ik vind het echt een mode verschijnsel.
Als ik bij een dierenwinkel hondenkleding zie hangen draai ik om en ga de winkel weer uit.
aankleden doe je maar met een pop,maar niet bij je hond.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 09:09

GreaseMonkey schreef:
Diablo het staat haar (hem?) goed! :j

Ach, ik vind het wel grappig, maar dit was dus echt vor de gein hoor. Toen wij ons hondje kregen, kreeg ze kleding mee. Voor de grap heb ik (of eigenlijk mijn kids) haar toen die pakjes eens aangetrokken en op de foto gezet, maar verder kleed ik haar never nooit aan hoor. Regen, sneeuw of wat dan ook, ze loopt gewoon 'kaal' buiten.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 17:30

VER-SCHRIK-KE-LIJK!!!

een hond heeft niet voor piet snot een vacht.. en poten!

ik ben er dus ook echt op tegen MITS het om medische redenen gaat

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 18:32

eenitraM schreef:
F_Orumster schreef:
wow, sommige mensen hebben het lef om daarover te oordelen :P

Er zit wel verschil in een jas of dekentje, of van die truttige barbiejurkjes.

Pardon? Dat was duidelijk het geval. Geen geoordeel maar een dikke feit. :n

Adem in, adem uit :+ er staat toch een :P achter.

Onze hond vroeg er zelfs om.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 20:01

F_Orumster schreef:
Onze hond vroeg er zelfs om.

Lieve baas.

Ik heb het koud, en ik heb zo´n hip jasje gezien. Mag ik een jasje aan?

Liefs je hond.

Raar hoor :n

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 20:29

:D Jij hebt m door ;) *haphap* ik heb de lol erin hoor, je hoeft niet zo te happen.
Hij piept en kijkt je aan met een verkleumde blik. Kleed erover, dan kreunde ie ff en hij nam weer een relaxte houding aan en sliep zo weg. Dus ja, dan had ie het echt koud. Het is wel een afrikaans ras, erg dun vachtje en huidje (richting kruis echt naakt).

Niezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 22:00

Wij hebben voor alle honden een simpel waterdicht met fleece gevoerd dek (je). Die van de doggen was op bestelling, XXL hadden ze niet op voorraad liggen :D . Beide doggen hebben een extreem dunne vacht, zijn huishonden en dus geen kou gewend en bovendien heeft de oudste met haar zes jaar echt last van de extreme kou. De dekjes gaan niet te pas of te onpas op, maar als het flink koud is of het sneeuwt wel.
Nadat we met flinke vorst en sneeuw veel moeite hebben moeten doen om onze ouwe weer op temperatuur te krijgen vind ik het wel in orde, dan verklaren ze mij maar voor gek, dat dekje gaat op :+ .

HELder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 22:26

Tja, als je hond het nodig heeft moet je het gewoon doen natuurlijk. Bij onze herder begin ik er maar niet aan. Die gaat als het vriest net zo lang op het ijs op de plassen staan tot het breekt en dan gaat ze languit in het wak liggen. Maar als een hond oud/ziek is of kort in z'n vacht zit is het juist sneu om het niet te doen lijkt me.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 22:28

Gatverdegatverdamme, kleding voor honden? kom nou zeg.

Honden horen geen kleding te dragen.

Die stomme achterlijke kledingstukken ook. ik heb vaak medelijden met hondjes die ze dragen om de mode, de stakkerds, lopen compleet voor aap.

Maar gaat het om gewoon rugdekens, om zieke en of oude honden warm te houden of kale honden dan is dat anders.

kid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 22:38

Mijn hond krijgt een dekentje op als het koud (als in vriezend weer of koud weer met regen). Het is een boxer en hij loopt een groot deel van de dag buiten of hij ligt in de auto.
Je kunt aan hem toch wel heel erg goed zien dat hij het koud heeft. Hij zit in elkaar gedoken te bibberen. of hij ligt op een klein hoopje in de auto te bibberen. Was er vroeger ook op tegen, maar waarom zou ik mijn hond moedwillig kou laten lijden als er dekentjes voor bestaan?

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 22:44

Mijn hond loopt niet met kleding aan. (Golden Retriever)
Ze heeft het niet nodig en mooi vind ik het ook niet.

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 22:51

Die van mij hebben in de winter zeker een jas aan..

Heb een dwergteckel x boerenfox, die heeft het buiten met lager dan 5 graden het écht koud. Die loopt dan te bibberen als een juffrouwshondje..
Daarbij heb ik nog een baraque.... En die bibbert ook flink wanneer ze nat is.. En die krijgt dadelijk toch wanneer het vies weer wordt en echt koud wordt een jas aan.
Ben van mening dat niet iedere hond dit nodig heeft, een herder met een dikke vacht die hebben dit ook zeker NIET nodig.
Maar honden die bijna geen extra vacht aan maken, kunnen dit beetje wel gebruiken.

Mijn moeder heeft 2 galgo's en geloof me, die hebben het ook echt koud in de winter of wanneer de temp lager komt dan 5 graden en die hebben dan ook zeker een jas nodig.
Het is voor het dier toch ook neit fijn, dat je moet gaan plassen wanneer je het ontzettend koud hebt?

En ben nu eerlijk.. Voor dit hondje is dit toch ook zeker écht koud :P

Afbeelding

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 23:28

eenitraM schreef:
Wow!! 13 mensen hebben het lef om op Ja te drukken :(

Ja, ik ben er ook een van :) !

Ik ben opzich niet echt voor jasjes oid, maar toch koop ik deze winter wel iets voor mijn hond :j .
Waarom? Omdat ze een behoorlijk lange vacht heeft en dat is vooral als het sneeuwd/gesneeuwd heeft, nogal lastig.
Ze krijgt dan echt van die gigantisch sneeuwballen aan d´r haren die dan uren nodig hebben om thuis weer te ontdooien := .
Ten eerste is het voor de hond niet prettig en ten tweede scheelt het mij een hoop werk (bijv. in de winter minstens 3 x per dag dweilen :+ ).

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 15:13

even buiten alles om, alle 3 je opties zijn eigenlijk hetzelfde je schrijft ja, maar ze bedoelen eigenlijk allemaal nee.
Nee - leuk voor anderen maar niet voor mij - Nee tenzij noodzakelijk. gewoon Ja staat er niet bij.

maargoed, onze dwergteckel/jack mix krijgt in de witer een jas aan als het hard regent/sneeuwt omdat ze anders zeik nat blijft en als er zo veel sneeuw ligt dat ze met haar blote buik door de sneeuw moet. Anders niet. ze heeft voor normale kou genoeg vacht en dat wil ik graag zo houden.
Voor die paar momenten heeft ze een heel simpel/stevig dek met een grote buikflap.
Kan me eignelijk niet zo veel schelen wat mensen er van vinden als ze ons zien lopen. Ze maakt een hoop goed als je haar ziet lekker racen met haar jas aan!

Natasja__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 16:12

Ik kleed mijn hond niet aan hoor. Maar moet toch wel zeggen, dat sommige kleertjes wel errúg leuk zijn.
Dat betekend dus niet dat ik het zelf ook zou doen bij een klein hondje, achja kijken naar die 'leuke' kleertjes mag altijd daar hebben die hondjes geen last van.. ;)

Grote honden kunnen volgensmij trouwens beter tegen weersomstandigheden, dan kleine hondjes.
Dus als ze het ECHT koud hebben, dus bibberen enz? Waarom dan geen dekje om?

Medische redenen is een ander verhaal, mijn hond liep ook een week met één (speciale honden) sok. En ja, dan word je ook al snel raar aangekeken. :?

vdTippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 00:05

Onze dwerg pincher wil niet eens naar buiten als het sneeuwt om vriest.
Met gevolg ze plast en poep in huis, is haar gewoon te koud.
Ik wou echt niet aan een jas, maarja dit werd gewoon een moetje.
In het welzijn van onze kleine vriendin.

Wou geen jasje kopen, mijn moeder heeft er 1 gemaakt.
Dus met extreme kou en sneeuw.
Loopt ons pinchertje er zo bij
Afbeelding

En gaat dan weer met plezier naar buiten. verder draagt ze nooit kleding voor de "lol"

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 13:40

Vind dat sommige toch wel keihard oordelen hier hoor :o
Mijn oude golden krijgt in de winter ook een dekentje op buiten en niet omdat ik dat zo mooi of schattig vind staan.
Maar omdat ze een hele zwakke blaas heeft en als daar te veel kou op komt heeft ze dus constant last van ontstekingen.
Door een jasje aan te doen heeft ze er geen last meer van en ik ook niet :Y)

Ik was dus ook 1 van die personen die het lef had om voor optie 1 te kiezen ;)