Hondenpoep.. lekker laten liggen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 15:44

Cayenne schreef:
@Funnyhorses

:? Die zakjes hebben ik nog nooit langs de weg zien liggen.
Bij ons in het dorp hebben ze daar hele mooie speciale vuilnisbakken voor, en de zakjeshouders worden om de 3 dagen bijgevuld.

Ja bij ons staan ook van die groene vuilnisbakjes maar nee hoor,het volk pleurt het gewoon op de grond!
Zoooo vies om te zien,bah! :(
Vaak ligt er een zak stront nog geen 10mtr van zo'n vuilnisbak |(

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:32

Neej schreef:
Dus.. Situatieschets: hier in het dorp, staan twee flats tegenover elkaar, met een flinke groenstrook ertussen. Trust me, ik durf er niet overheen vanwege alle hondenpoep. De flats, en dus ook die strook, liggen op een 'hondenroute' (de weg naar het loslooppark) dus er komen nogal wat honden voorbij die daar op die groenstrook even lekker gaan zitten. Zo ook de mijne. Jouw redenatie volgend zou ik de drol van mijn hond lekker kunnen laten liggen, want 'het is op dat veldje toch al een ranzige bende'.. Of begrijp ik je nu verkeerd?

het veldje is namelijk mijn 'achtertuin' :Y) er hóeft weliswaar niemand overheen, en er spelen ook geen kinderen, maar geloof me, het meurt behoorlijk in de zomer..

Hihi hopelijk loopt diegene niet langs een sloot waar 10 hondeneigenaars in liggen. Zou die er dan ook inspringen? :+

Ik snap je situatieschets heel goed! En helaas zie je die situatie heel vaak. Ik stoor me er ook aan. Ik hoef er niet overheen, maar je kijkt wel tegen die drollen aan en idd de geur in de zomer ..... Ik vind het ook triest dat je vanwege de hondenbelasting die je betaald of omdat andere het ook niet doen, je de poep van je hond niet opruimt. Je kunt iemand anders daar toch niet mee lastig vallen? En als het hondje dan een achter in de tuin poept wordt het vervolgens wel opgeruimd.

Anoniem

Re: Hondenpoep.. lekker laten liggen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:34

Ik begrijp het niet, dat er zoveel stront overal ligt, ik zie hier nooit wat liggen omdat er twee keer per week een wagen rijdt. Dit omdat wij hondenbelasting betalen, en dit krijgen wij dr voor terug.
Hoeven de meesten dit dan niet te betalen dat ze deze optie niet hebben in hun gemeente?

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:36

Wij moeten betalen én we hebben ruimplicht.. Zitten in de proeffase, als er noemenswaardige verbetering optreedt gaan ze er misschien eens over nadenken de HB af te schaffen..

Maar we hébben niet eens een ruimwagen :=

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:40

Hier wordt ook niet geruimd, gewoon eens in de zoveel tijd wordt het gras gemaaid :+
We hebben hier geen losloopgebied o.i.d., wel een hondenuitlaatveldje aan de overkant van de weg (15m vanaf onze voordeur). Stinkt inderdaad in de zomer, maar zou echt niet minder stinken zonder de poep van mijn honden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:46

Neej schreef:
Wij moeten betalen én we hebben ruimplicht.. Zitten in de proeffase, als er noemenswaardige verbetering optreedt gaan ze er misschien eens over nadenken de HB af te schaffen..

Op zich wel een beloning waard toch? Hier willen ze in het najaar ook gaan controleren, ik vind het bijzonder want we betalen dr voor en dr rijdt een poepauto, bovendien staan nergens prullenbakken. Ook wordt er op loslopende honden gecontroleerd zeggen ze.
Mss dat het ook deze kant uitkomt?

Wagen ziet er zo ongeveer uit; Het zou je job maar zijn.
Afbeelding

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:50

Lekker werk idd :=

Kijk, in jouw situatie zou ik er ook niet met een poepzak achteraan gaan lopen. Ja okee, als de hond midden op de weg of in iemands tuin zou gaan zitten misschien, maar idd, je betaalt ervoor én er wordt geruimd :j

Situatie hier is al 3 jaar zo, het verbetert niet, het lijkt enkel erger te worden. Of iig in mijn wijk dan. Slimmer had het geweest als de gemeente eerst de HB had afgeschaft voor een proefperiode, op voorwaarde dat hondenbezitters zelf zouden ruimen. Zien ze dan geen merkbaar verschil voer je de HB lekker weer in. Is motiverender denk ik :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:57

Ja dat lijkt mij ook het meest logische, je moet toch wel waar voor je geld krijgen en anders beloond worden voor het afschaffen; dus even opruimen.
Maar zolang mensen nog steeds rommel op straat durven gooien zal dit denk ik wel altijd een groot probleem blijven althans....je hoeft dr niet van uit te gaan dat ze het uitzichzelf opruimen.

Dan maar boetes uitdelen, maar hier willen ze dus boetes uit gaan delen terwijl dr een poepwagen rijdt, jeah right :z

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 17:03

Ja das niet de meest logische actie van de gemeente :=

Laksheid van mensen zal altijd wel een probleem blijven.. Wij hadden voorheen van die grote afvalcontainers op de hoek van de straat staan. Sta ik op m'n balkon, zie ik een vrouw aankomen die een zakje afval op de container zet. Uhhh... Hoe groot is de moeite om dan even die klep open te doen en het zakje afval erin te gooien?

Tegenwoordig hebben we van die beveiligde ondergrondse dingen. En dan ook nog eens zo, dat je jouw pasje alleen bij JOUW toegewezen container kan gebruiken.. Nou, de hoeveelheid rotzooi op straat is hier nog nooit zo groot geweest.. :=

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 17:04

Hier zijn heel veel uitlaatstroken waar dan ook geen opruimplicht is. Aangezien onze hond een darm afwijking heeft loop ik ook bijna altijd hier gezien het niet altijd op te ruimen is wat hij achterlaat.

Buiten dat hebben wij hem wel geleerd in de bosjes te poepen. Mocht ik dan een keer ergens anders lopen en het is niet op te ruimen ligt het in ieder geval netjes in de struiken en kan er niemand in gaan staan.

Losloopveldjes zijn hier redelijk schoon. Veel uitlaatstroken (aangelijnd) waar geen opruimplciht is. Verder wel weinig vuilnisbakken dus je zakje weggooien gaat eigenlijk niet.

Controleren doen ze hier in de zomer dagelijks.

Ondanks dat het zo goed geregeld is voor honden hier vinden nog genoeg mensen het nodig om hun hond midden op de stoep of fietspad te laten kakken, bah!

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 22:36

Een tip voor de mensen die niet met een zakje vol met poep willen lopen! Neem een stukje keukenrol mee. Ruim het drolletje op en gooi het met papier en al in put, die van het riool. Het papier lost namelijk op, je wcpapier komt er tenslotte ook in. En in elke straat kom je wel een put tegen.
Ik bedoel dan die putten die je in de goot tegen komt..

Onze jongste hond kan ook nog niet altijd zijn behoeftes ophouden als we aan het wandelen zijn. Dus daarom heb ik altijd een stuk keukenrol in mijn jaszak. Ideaal :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 22:39

Quellian schreef:
Stinkt inderdaad in de zomer, maar zou echt niet minder stinken zonder de poep van mijn honden.

Vast niet nee, maar als iedereen zo gaat denken, dan komt er straks weer een lekkere meur vanaf.
Ik zie de kleine kinderen hier in de buurt weleens over die veldjes rennen en denk dan :r Ze zullen maar onderuit gaan en met die handjes in de poep belanden.

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 22:42

Wij hebben 3 kleintjes en de oudste moet soms wel 4 keer onder het wandelen dus ik loop met 600 gevulde poepzakjes op zoek naar prullenbakken die niet te vinden zijn met poep van een goldenretriever onder mijn schoen (dit vang je dan natuurlijk op terwijl je de poep van je eigen hond op ruimt).
Ik vind het opruimen een erg goed iets, vind het alleen vervelend om te doen omdat ik dus altijd in poep van een andere hond trap. Als iedereen nu gewoon zijn poep op zou ruimen zou het voor iedereen een stuk prettiger zijn.
Grootste probleem is dan nog dat waar ik woon dus nergens prullenbakken staan, met 30 graden wandelen met een paar zakjes is echt niet relaxt, kan me dus bijna voorstellen dat mensen zeggen van laat maar lekker zitten.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 22:47

Steffie89 schreef:
Neem een stukje keukenrol mee. Ruim het drolletje op en gooi het met papier en al in put, die van het riool. Het papier lost namelijk op, je wcpapier komt er tenslotte ook in.

Nee nee! Je moet ook geen keukenpapier door het toilet spoelen, da's echt ander papier en dan krijg je verstoppingen.
Neem dan liever een rol toiletpapier mee ;)

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 22:56

Steffie89 schreef:
Een tip voor de mensen die niet met een zakje vol met poep willen lopen! Neem een stukje keukenrol mee. Ruim het drolletje op en gooi het met papier en al in put, die van het riool. Het papier lost namelijk op, je wcpapier komt er tenslotte ook in. En in elke straat kom je wel een put tegen.
Ik bedoel dan die putten die je in de goot tegen komt..

Onze jongste hond kan ook nog niet altijd zijn behoeftes ophouden als we aan het wandelen zijn. Dus daarom heb ik altijd een stuk keukenrol in mijn jaszak. Ideaal :D

Lijkt mij dat dit gaat stinken als heel nederland dit zou doen toch?

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 23:22

Cayenne schreef:
Buiten de bebouwde kom vind ik geen punt.
Maar binnen de bebouwde kom (en Babsiej, wij wonen in hetzelfde dorp dus jij herkent het vast ook wel :P ) ligt hier ieder veldje bezaaid met hondenpoep. Er is wel een gedeelte met opruimplicht, en ook een stukje zonder opruimplicht, maar het lijkt wel of veel hondenbezitters te lui zijn om het op te ruimen.

Waarom paardenmest wel uit de box kunnen scheppen, maar niet de poep van je hond even netjes in een zakje doen en weggooien? Ik snap dat niet...

Hm ik ken niet zoveel veldjes... Maar idd ik vind het ook prima en ik ben met 30 meter ofzo buiten de bebouwde kom.
Langs de duinwijd gaat ze..

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 14:04

Cayenne schreef:
Quellian schreef:
Stinkt inderdaad in de zomer, maar zou echt niet minder stinken zonder de poep van mijn honden.

Vast niet nee, maar als iedereen zo gaat denken, dan komt er straks weer een lekkere meur vanaf.
Ik zie de kleine kinderen hier in de buurt weleens over die veldjes rennen en denk dan :r Ze zullen maar onderuit gaan en met die handjes in de poep belanden.

Mijn moeder heeft mij altijd verteld alleen op veldjes te komen waar duidelijk een 'voor kinderen' bord hangt en zelfs dan nog opletten. Mijn zoon gaat ook echt niet op het bewuste veldje aan de overkant spelen, geen enkel kind komt daar overigens :) IS een hondenuitlaatveldje, hebben koters niets te zoeken :)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 17:09

Ik heb het over de veldjes die geen hondenuitlaatveldje zijn :)
Wat honden doen op de veldjes die ervoor bestemd zijn om te poepen, dat interesseerd me niet.
Maar op de overige veldjes is het gewoon ranzig en moet het worden opgeruimd.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 17:51

Ik stond er toevallig vanmorgen nog midden in, lekker hoor: je hond midden op de stoep uitlaten..... Ruim het dan op.....

Asociale lui.... :n

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 09:02

Steffie89 schreef:
Neem een stukje keukenrol mee. Ruim het drolletje op en gooi het met papier en al in put, die van het riool. Het papier lost namelijk op, je wcpapier komt er tenslotte ook in...

Ik hoorde laatst dat je keukenpapier vooral niet in de wc moet gooien, omdat keukenpaier van een ander soort papier gemaakt is dan wc-papier en dat het eerst "uitzet" bij nattigheid en je daardoor een fikse verstopping in de wc kan krijgen := ...
Als jij als enigste een stukje keukenrol met een drol erin in het riool gooit, is dat waarschijnlijk niet zo´n probleem, maar als iedereen dat doet, heb je waarschijnlijk ook in zo´n put snel een verstopping. Zeker als het zomers een tijd niet regent en jij iedere keer zo´n hoopje erin gooit, duurt het wel even voordat het bij de eerst beste regenbui allemaal nat genoeg is om het weg te spoelen :+ .
*Edit: zie net dat Chubby hetzelfde zegt :+ !
Laatst bijgewerkt door Sterre op 17-09-10 09:25, in het totaal 1 keer bewerkt

buukske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 09:20

Wij hebben 4 honden,en wij hebben thuis een eigen uitlaatveld voor ze...daar poepen ze in en dat wordt ook elke dag opgeruimd.Dus met wandelen doen ze zelden iets....maar altijd een zakje bij voor het geval dat.

Toen mijn zoontje een jaar of 5 was,liepen we naar school....zoontje valtt,en met zijn handen zo door de poep die op de stoep lag.Zijn armen...handen....vol en het goorste was dat de hondenstront ook aan de binnenkant van zijn jas zat,bij zijn polsen.......dus kind helemaal over de zeik,moeders helemaal misselijk,en dan moet je terug naar huis lopen!!

Eenmaal thuisgekomen kleren uit en douchen....kleren heb ik weggegooid,inclusief de jas....was echt te goor voor woorden!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 10:23

claud31 schreef:
Wij hebben 4 honden,en wij hebben thuis een eigen uitlaatveld voor ze...daar poepen ze in en dat wordt ook elke dag opgeruimd.Dus met wandelen doen ze zelden iets....maar altijd een zakje bij voor het geval dat.

Toen mijn zoontje een jaar of 5 was,liepen we naar school....zoontje valtt,en met zijn handen zo door de poep die op de stoep lag.Zijn armen...handen....vol en het goorste was dat de hondenstront ook aan de binnenkant van zijn jas zat,bij zijn polsen.......dus kind helemaal over de zeik,moeders helemaal misselijk,en dan moet je terug naar huis lopen!!

Eenmaal thuisgekomen kleren uit en douchen....kleren heb ik weggegooid,inclusief de jas....was echt te goor voor woorden!

Aahhhh GATVERDEGATVER ik lees je verhaal ook kokhalzend bahbah!!!!!!! :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 10:29

IggyPop schreef:
Grootste probleem is dan nog dat waar ik woon dus nergens prullenbakken staan, met 30 graden wandelen met een paar zakjes is echt niet relaxt, kan me dus bijna voorstellen dat mensen zeggen van laat maar lekker zitten.

Blegh, dat kan ik me ook goed voorstellen. :j Ik nam zelf altijd een soort kinderschep mee, met een steel van ca. 80 cm lang en een schepgedeelte van ca. 15 cm breed. Daarmee kon ik de boel gewoon in een put gooien. Als die niet in de buurt was, dan gooide ik die drol ergens in de struiken of de sloot, of in ieder geval op een plek waar waarschijnlijk niemand er in zou trappen. Zo'n schep is overigens ook ideaal voor mensen zoals ik die nogal walgen van de geur, laat staan het idee zo'n drol op te pakken :o . Met zo'n schep kon het mooi op afstand en hij woog bijna niks :)

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 14:55

Wij hebben hier gebieden waar bordjes staan waar je de hond niet mag laten poepen, op de grasvelden waar geen bordjes staan laat iedereen zijn hond de behoeften doen en eigenlijk zie ik nooit iemand het opruimen.
Zelf doe ik het ook niet, maar dat komt ook omdat er nergens poepbakken staan.
En ik ga niet een half uur met een zak stront in me handen lopen :o als het nou een klein drolletje was maar mijn dog legt hele molshopen neer. Wij hoefen geen hondenbelasting te betalen hier, en ze komen alleen het gras maaien niet ruimen maar daardoor verdwijnt er ook wel een hoop. Als ze hier nou een aantal poepbakken in de buurt neer zouden zetten wil ik het best opruimen. ;)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 15:33

Of je neemt zoals je bovenganger gewoon een klein schepje mee en mikt het in de bosjes :)