Hoe Duitse Herder met artrose actief houden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

klaver4dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 20:58

Yamcha schreef:
En wat vindt u dan van fortiflex?

Fortiflex is geen slecht product, maar is al ongeveer 30 jaar hetzelfde en is niet echt met zijn tijd meegegaanin de samenstelling.

Vergelijk het met de VW- Kever, je kan er prima mee rijden, maar hij wordt tegenwoordig niet meer verkocht als "reiswagen",

Peter Klaver, dierenarts
http://www.sashasblend.nl

klaver4dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 21:04

rocymax schreef:
Maar wat er dus gezegd werd over bijwerkingen bij de hond , zijn dat dan serieuse bijwerkingen of eigenlijk te verwaarlozen? Want ik ben eigenlijk ook wel geinteresseerd in sashas blend, heb gezien dat ze ook buiten nederland versturen, dus misschien zou het de moeite waard zijn, mijn hond houdt in iedergeval heel erg van vis, dus aan de smaak zal het niet liggen.

Sashas Blend heeft geen bijwerkingen als zodanig, maar een op de 100 honden kan niet tegen vis en / of schelpdieren (voedselallergie), komt bij mensen ook voor!

Peter Klaver, dierenarts
www.sashasblend.nl

Anoniem

Re: Hoe Duitse Herder met artrose actief houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 21:21

Oké weet ik dat ook weer :)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 21:26

Dus ik hoef niet echt bang te zijn voor haaruitval of diarree ofzoiets? En wat vindt u dan van magnetische dekens, ik heb wel eens gehoord dat dat zou kunnen helpen om de pijn te verlichten en het lopen te verbeteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 22:36

Nikki_ nogmaals bedankt voor je uitleg, het is mij nu volkomen duidelijk! :D
Ik ben nogal kritisch, geld speelt geen rol maar speelt wel een mee in grote kostenposten
helaas worden supplementen niet vergoed....je heb toen al mn interesse weten te wekken maar ben nu overtuigd. Ik zie ook wel dat de samenstelling (Met name de groenlipmossel) veel beter is dat Groene Os.
Mijn pot is bijna leeg dus dan ga ik startten ik houdt jullie op de hoogte!

klaver4dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 22:39

rocymax schreef:
Dus ik hoef niet echt bang te zijn voor haaruitval of diarree ofzoiets? En wat vindt u dan van magnetische dekens, ik heb wel eens gehoord dat dat zou kunnen helpen om de pijn te verlichten en het lopen te verbeteren.

Geen haaruitval of diarree door Sashas Blend (op uitzondering van een hond van ongeveer 1 op 100 die allergisch is).
Er is ook een humane versie, Maoriplex (zie http://www.maoriplex.nl) en dat kan je alleen op de markt brengen als alle bewerkingen gioed zijn uitgezocht!

Ik zag bij TROS- Rader een (wetenschappelijk) onderzoek naar de polsbandjes, die het Nederlands elftal gebruikte tijdens de WK-voetballen in Zuid Afrika. Daarvan kom de werking met wetenschappelijk onderzoek niet worden bewezen.

Ik wik graag een (wetenschappelijk) onderzoek zien naar de werking van magnetische dekens!

Misschien heeft iemand anders ervaringen met magnetische dekens ?

Peter Klaver, dierenarts
http://www.klaver4dieren.nl

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 22:52

Ik heb niet het hele topic doorgelezen ivm weinig tijd maar onze hond op stal heeft last van ocd en atrose en bij hem werken deze http://www.paardendrogist.nl/product/28 ... ty/202210/ pillen heel erg goed.. Hij loopt nu alleen nog een beetje mank na 2 uur intensieve buitenrit wat hij dus ook niet meer mag van ons. Deze hond heeft zeer ernstige atrose misschien het proberen waard

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 23:00

Peter Klaver ik heb een vraag over jullie product, bevat het nu wel of geen groenlipmossel,
heb ergens gelezen dat dit dr inzat maar kan het niet meer terugvinden.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 23:06

Dat staat toch gewoon bij ingrediënten? :+

Zal dit eens aan mijn moeder voorstellen, alhoewel ik twijfel of we het nu al wel moeten gebruiken aangezien het pijn verminderd... we willen wel graag weten wanneer ze pijn krijgt, dan kan je daar op in spelen en er dus meer rekening mee houden.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 06:51

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 16:27

Chiqa schreef:
Nikki_ nogmaals bedankt voor je uitleg, het is mij nu volkomen duidelijk! :D
Ik ben nogal kritisch, geld speelt geen rol maar speelt wel een mee in grote kostenposten
helaas worden supplementen niet vergoed....je heb toen al mn interesse weten te wekken maar ben nu overtuigd. Ik zie ook wel dat de samenstelling (Met name de groenlipmossel) veel beter is dat Groene Os.
Mijn pot is bijna leeg dus dan ga ik startten ik houdt jullie op de hoogte!

Gaat hier ook op!
Sasha is in een keer een hoop geld, maar eigenlijk doe je er vrij lang mee, in verhouding met de kosten.
Ik heb trouwens vorige week een week geen sasha gegeven, om te testen ofdat Sanne meer kreupel ging lopen, en tot mijn verbasing, liep ze na deze week ook weer slechter.
Snel weer terug gegaan op de Sasha, en nu loopt ze weer beter.
Sanne loopt echt niet helemaal kruepelvrij, maar dat heeft natuurlijk meerdere oorzaken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 17:01

Oei dat is dan wel heel duidelijk dat Sanne het nog nodig heeft maar dat het dus wel degelijk zijn werk doet! Altijd schrikken als je ze dan slecht ziet lopen gelukkig weet je dat er wat aan te doen is. Donna loopt weer goed vandaag ze had zich duidelijk verstuikt, denk toch de banden die zwak zijn, in stap kon ze niet eens lopen.
Gelukkig liep ze godzijdank savonds weer goed, maar ga voor de zekerheid toch twee weekjes even rustig aan doen denk dat het dan ook tijd wordt voor de Sacha's!

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 17:59

Als het middel zo goed werkt, waarom is er dan nog geen een voor paarden? Of werkt het bij hun minder?

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 18:11

PBA_ schreef:
Als het middel zo goed werkt, waarom is er dan nog geen een voor paarden? Of werkt het bij hun minder?

Er staat op de site van sasha;s blend dat het ook goed schijnt te werken bij andere dieren, waaronder paarden. maar lijkt me wel een dure hobby worden als je dit spul op gewicht van paard moet geven. alhoewel ik niet denk dat het volledig naar kg paard gegeven hoeft te worden. honden boven de 41 kg krijgen ook maar 1,5 theelepel.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 18:17

Ach een paard (of ander dier) met mankementen kost nu eenmaal veel geld. Op dit moment werkt de gelatinaat nog goed maar voor hetzelfde geld kan dat ook zo over zijn en is het fijn om iets achter de hand te hebben wat ook goed werkt

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 18:47

Mijn paard heeft een tijd terug spul gehad met ongeveer dezelfde ingredienten als in sasha's blend. van de dierenarts gekregen en het spul kwam uit amerika. het heeft mijn paard super geholpen. ik kan alleen zo even niet op de naam komen...

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 09:21

PBA_ schreef:

Ook voor paarden zijn er glucosamine middelen in de handel. ;)
Echter zal je veel eerder een hond met artrose tegen komen dan een paard.

klaver4dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 09:55

Nikka schreef:
klaver4dieren schreef:
Ik wik graag een (wetenschappelijk) onderzoek zien naar de werking van magnetische dekens!

Misschien heeft iemand anders ervaringen met magnetische dekens ?

Peter Klaver, dierenarts
http://www.klaver4dieren.nl

http://www.earthpulse.net/#Pulsed_Magne ... y_Research ?

Of zoek eens bij Pubmed eens op pulsed magnetic therapy injury daar staan wel wat dingen tussen.

Indrukwekkende lijst met publicaties!

Iets voor de zondagmiddag als het regent,

Peter Klaver, dierenarts

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 14:20

Nikki__ schreef:
PBA_ schreef:

Ook voor paarden zijn er glucosamine middelen in de handel. ;)
Echter zal je veel eerder een hond met artrose tegen komen dan een paard.

Klopt, maar je ziet door de bomen het bos niet meer door alle middelen. Geen een is da geregistreerd of wel? Zo als sacha's blend wel is.

Waarom zou je eerder een hond met artrose tegenkomen dan een paard eigenlijk? Dat snap ik niet helemaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 17:04

PBA_ schreef:
Ach een paard (of ander dier) met mankementen kost nu eenmaal veel geld

Ach dat heb je altijd nog zelf in de hand, ik zou een paard nooit zo'n dier middel geven als Sacha's Blend, vind een hond van 40 kilo al de grens. Heb vandaag een proefzakje gekregen en een folder en daarin staat idd dat er groenlipmossel inzit.

klaver4dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 11:01

Chiqa schreef:
PBA_ schreef:
Ach een paard (of ander dier) met mankementen kost nu eenmaal veel geld

Ach dat heb je altijd nog zelf in de hand, ik zou een paard nooit zo'n dier middel geven als Sacha's Blend, vind een hond van 40 kilo al de grens. Heb vandaag een proefzakje gekregen en een folder en daarin staat idd dat er groenlipmossel inzit.

Sashas Blend (Sashas Equi) is er ook voor paarden. Wordt met succes verkocht in ZO-Azie en Amerika - Canada, NOG niet in Nderland

Een paard van 500 kg moet de dosering hebben van ongeveer 3 labradors (= 100 kg hond). Dus ongeveer 2 euro per dag!

Probleem is dat sommige Nederlandse paarden het niet willen eten. (behalve door de appelmoes)

Dravers hebben altijd honger, die nemen het wel door het voer. Maar veel KWPN-ers zijn goed doorvoed en vinden vis niet lekker!

Maar de resultaten zij goed. Ik zal zoeken, maar op dit BOKT-forum zijn er mensen met goede ervaring met Sashas Blend bij een Fjord!

Peter Klaver, dierenarts

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 11:04

Kijk, daar hebben we wat aan. Nu gaat het op dit moment goed met beide (hond en paard) maar het is altijd handig er wat meer van af te weten als je moet wisselen van product. Nu is mijn kwpn'er idd een miep in eten haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 12:19

Bedantk voor uw reactie Dr Klaver.
Ik las al dat er een paardenverpakking kwam.
http://www.dierennieuws.nl/forum/smf/in ... 3#msg95963

Met Donna gaat het zeer slecht, ze is gisteravond na het wandelen weer kreupel geworden, nadat ze geslapen had en we het laatste rondje gingen doen.
Nu gaat het weer wat beter maar het ziet er niet goed uit, ik moet me echt aan die twee weken rust houden en weer langzaam opbouwen.
Was echt een rot gezicht ze kon haar voorpoot niet belasten. ;(
Begin moedeloos te worden. (Heb nog een bodem Groene Os)

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 12:39

Chiqa, bij donna was toch maar zeer weinig artrose te zien? Of was er nog meer aan de hand? Want moet eerlijk zeggen dat ik het erg vreemd vind dat ze zo onwijs kreupeld op lichte artrose, en vrees dus ook dat er meer aan de hand is dan alleen dat...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 12:44

Ze heeft idd zeer geringe artrose in dr linker elleboog een puntje en dr rechterbuiten teen.
Ik heb dr ook geen goed gevoel meer bij.