Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sancha schreef:Je pup is 10 weken en op twee voedingen? Dat zullen er zeker nog 3 moeten zijn.
Kranten in de bench is not done, hij moet niet de ruimte hebben om zijn behoefte in zijn bench te kunnen doen.
Om de 3 uur uit is echt NIET voldoende, maak daar maar twee uur van, misschien zelfs wel om het uur, PLUS na het spelen, na het eten, na het slapen. Enz Enz Enz.
Je doet bijna alles verkeerd wat je verkeerd kan doen, echt, lees het topic door en neem de adviezen aan.
Ook kranten in huis ben ik geen voorstander van, want dan ben je twee keer aan het zindelijk maken. EN op de kranten en dan later nog eens buiten.
hanny_jelke schreef:als hij iets fout doet wordt hij een kwartier genegeert...
hanny_jelke schreef:sorry hoor maar ik doe echt niet allus verkeerd.
een hond heeft aan 2 voedingen per dag voldoende als je maar zorgt dat hij in die tijd voldoende eten krijgt.
en meschien heb ik het verkeerd beschreven maar hij gaaat maximaal om de 3 uur uit vaak al om het anderhalf om dat hij juist dan waker wordt. hij speelt tijdeens het uir gaan. we blijven niet langer dan een kwartiertj weg om dat je zijn spieren niet mag forseren.
en ook omdat dit ras heel HD gevoelig is.
bedankt voor de tips maar als het zo gaat heb ik er ook niks aan.
overigeens kan ik je medelen dat hij het nu alleen s'nachts nog doet.
en dan op de kranten.
hanny_jelke schreef:sorry hoor maar ik doe echt niet allus verkeerd.
een hond heeft aan 2 voedingen per dag voldoende als je maar zorgt dat hij in die tijd voldoende eten krijgt.
en meschien heb ik het verkeerd beschreven maar hij gaaat maximaal om de 3 uur uit vaak al om het anderhalf om dat hij juist dan waker wordt. hij speelt tijdeens het uir gaan. we blijven niet langer dan een kwartiertj weg om dat je zijn spieren niet mag forseren.
en ook omdat dit ras heel HD gevoelig is.
bedankt voor de tips maar als het zo gaat heb ik er ook niks aan.
overigeens kan ik je medelen dat hij het nu alleen s'nachts nog doet.
en dan op de kranten.
Sancha schreef:Je pup is 10 weken en op twee voedingen? Dat zullen er zeker nog 3 moeten zijn.
Kranten in de bench is not done, hij moet niet de ruimte hebben om zijn behoefte in zijn bench te kunnen doen.
Om de 3 uur uit is echt NIET voldoende, maak daar maar twee uur van, misschien zelfs wel om het uur, PLUS na het spelen, na het eten, na het slapen. Enz Enz Enz.
Je doet bijna alles verkeerd wat je verkeerd kan doen, echt, lees het topic door en neem de adviezen aan.
Ook kranten in huis ben ik geen voorstander van, want dan ben je twee keer aan het zindelijk maken. EN op de kranten en dan later nog eens buiten.
hanny_jelke schreef:sorry een puppy cursus.
ik heb politie honden getraint en geloof nme die dieren zijn echt niet dom die weten net als kinderen donders goed waar voor hun op hun plek moeten.
ik heb politie honden getraint en geloof nme die dieren zijn echt niet dom die weten net als kinderen donders goed waar voor hun op hun plek moeten.
Citaat:Wat moet een hond kunnen om toegelaten te worden tot de opleiding als politiehond ?
In principe helemaal niets.
Alles wat hij later moet kunnen, leren we hem op de training.
Als pup zijnde hoeft hij alleen maar pup te zijn (vrolijk en vrij)
De basis oefeningen(volgen, apporteren enz.) leert hij vaak wel in zijn eerste jaar.
Meestal begint de echte training als ze ongeveer 1 jaar zijn.
Wel moet hij een dosis moed en zelfstandigheid hebben.
En een baas die zin heeft om veel tijd in de training te steken.